Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

LEDriving FOG – przeciwmgłowe światła LED, VIII gen przed liftem

VIII leddzienne LEDriving fog

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
283 odpowiedzi w tym temacie

#211 robo_c

robo_c
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:22, 23.08.2018

A dlaczego nie podpiąć wszystkich potrzebnych nam sygnałów i zasilania w kabinie, tj. skrzynce bezpieczników kierowcy i pasażera. Ja chce podpiąć dzienne pod halogeny i wzorując się na amerykańskim schemacie znalazłem wszsytkie potrzebne podłączenia w kabinie. 

 Plus po zapłonie:

Skrzynka bezpieczników kierowcy

- IG1 fuse nr 5 (7.5A) kabel niebieski

- IG2 Fuse nr 15 (7.5A) kabel pomarańczowy

Stały plus (idzie przez skrzynkę bezpieczników pod maską Fuse 3-5 (30 A):

Skrzynka bezpieczników kierowcy

- Fuse nr 27 (10 A) 

- Fuse nr 28 (10 A)

- Fuse nr 30 (10 A)

Nie moge porównać z europejską wersją bo niestety nie mam ale myślę że nie bedzie się różnić mocno (może kolory kabli będą inne i nr bezpieczników)


  • 0

#212 grzegorz_k

grzegorz_k
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:22, 23.08.2018

A dlaczego nie podpiąć wszystkich potrzebnych nam sygnałów i zasilania w kabinie, tj. skrzynce bezpieczników kierowcy i pasażera. Ja chce podpiąć dzienne pod halogeny i wzorując się na amerykańskim schemacie znalazłem wszsytkie potrzebne podłączenia w kabinie. 

 Plus po zapłonie:

Skrzynka bezpieczników kierowcy

- IG1 fuse nr 5 (7.5A) kabel niebieski

- IG2 Fuse nr 15 (7.5A) kabel pomarańczowy

Stały plus (idzie przez skrzynkę bezpieczników pod maską Fuse 3-5 (30 A):

Skrzynka bezpieczników kierowcy

- Fuse nr 27 (10 A) 

- Fuse nr 28 (10 A)

- Fuse nr 30 (10 A)

Nie moge porównać z europejską wersją bo niestety nie mam ale myślę że nie bedzie się różnić mocno (może kolory kabli będą inne i nr bezpieczników)

masę też będziesz z kabiny ciągnął? ;) :D no bo jak stały plus to masę też ...


Użytkownik grzegorz_k edytował ten post 15:24, 23.08.2018

  • 0

#213 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:01, 23.08.2018

A dlaczego nie podpiąć wszystkich potrzebnych nam sygnałów i zasilania w kabinie, tj. skrzynce bezpieczników kierowcy i pasażera. Ja chce podpiąć dzienne pod halogeny i wzorując się na amerykańskim schemacie znalazłem wszsytkie potrzebne podłączenia w kabinie. 

 Plus po zapłonie:

Skrzynka bezpieczników kierowcy

- IG1 fuse nr 5 (7.5A) kabel niebieski

- IG2 Fuse nr 15 (7.5A) kabel pomarańczowy

Stały plus (idzie przez skrzynkę bezpieczników pod maską Fuse 3-5 (30 A):

Skrzynka bezpieczników kierowcy

- Fuse nr 27 (10 A) 

- Fuse nr 28 (10 A)

- Fuse nr 30 (10 A)

Nie moge porównać z europejską wersją bo niestety nie mam ale myślę że nie bedzie się różnić mocno (może kolory kabli będą inne i nr bezpieczników)

 

Można tylko po co :-) ? Żeby przewody były dłuższe ?  I jeszcze dostęp do tego co pod deską o wiele gorszy niż pod maską. Wszystko poza +12V zza stacyjki mas bez problemu pod maską.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#214 robo_c

robo_c
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 23.08.2018

Grzegorz_k co do masy to założę się że jest bardzo blisko skrzynki bezpieczników kierowcy jak i pasażera wiec to nie problem podłączyć do modułu sterującego DRL :)

Klosz007 co do miejsca to masz rację pod maska jest wiecej, ale co do długości przewodów to bym sie spierał, przecież oryginalnie do swiateł np mijania przewody idą z modułów MICU, a te moduły znajdują się w kabinie wiec chyba to nie jest problem z długościa przewodu. Poza tym mniej wilgoci jest w kabinie, a ja tak średnio wierzę w szczelność modułów zwlaszcza jeżeli są chińskie.


  • 0

#215 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:47, 23.08.2018

Nie chodzi mi o długość w kategoriach bezwzględnych lecz o to że przewody nie powinny być dłuższe niż to konieczne, taka generalna zasada. Skoro może być krótszy to po co robić dłuższy, szczególnie, że żeby dociągnąć do kabiny będziesz musiał je przedłużać (bo te fabryczne raczej nie są dość długie) i robić kolejne złącza (potencjalne punkty awarii) po drodze.

 

Co zaś do szczelności modułów - te chińskie DRL to i tak mają te przewody pomiędzy lampami a centralkami nie na tyle długie żeby te centralki umieścić pod deską. Będziesz te fabryczne kable ze złączami wielopinowymi ciąć i przedłużać ?? Więc tak czy inaczej jesteś skazany na umieszczenie centralek pod maską.

 

W tym upatruję zaletę OSRAMów, że są zrobione tak, że tam na pewno nic nie przecieknie a ten tańszy model bez doświetlania zakrętów (FOG 103) w ogóle nie ma żadnych dodatkowych pudełek - cała elektronika jest w lampach, tylko przewody z nich wychodzą. W przypadku droższego modelu FOG 101 z doświetlaniem jest tylko jedno pudełko i to na długim kablu więc może być daleko od jezdni (ale nadal pod maską). Tylko w chińskich DuoLightach są dwa pudełka które muszą być dość blisko lamp czyli zarazem blisko jezdni. Z tego powodu ja u siebie z góry odrzuciłem takie rozwiązania bo wieją trochę bylejakością.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:02, 23.08.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#216 robo_c

robo_c
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 23.08.2018

Może źle się wyraziłem. Ja bym chciał same centralki podłączyć pod fabryczne halogeny ewentualnie pod światła długie. Był tu wcześniej wymieniony moduł Lepard bodajże. Jeżeli coś podobnego do OSRAMów lub DuoLight to jasne że bym nie ciął wiązki no chyba że byłby ku temu powód.

Czytałem o tych OSRAMach  w tym wątku ale niestety mam przedlifta i dlatego przyszedł mi do głowy pomysł z tym Lepardem. Jakby były jakieś sensowne przejściówki do fabrycznych ramek to bym pomyślał o tym FOG103


  • 0

#217 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:29, 23.08.2018

Aaa, no to w takim wypadku masz większe pole manewru ale i tak zasada minimalizowania długości kabli czy ilości złącz obowiązuje. Jeśli przewód może być krótszy to nie powinno się go robić dłuższym. Leoparda możesz spokojnie dać gdzieś pod maską byle wysoko/daleko od jezdni. Nie wiem czy jest sens pchać go pod deskę rozdzielczą. Zresztą nie wiem w jakim stopniu jest wodoszczelny.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:30, 23.08.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#218 robo_c

robo_c
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 24.08.2018

Aaa, no to w takim wypadku masz większe pole manewru ale i tak zasada minimalizowania długości kabli czy ilości złącz obowiązuje. Jeśli przewód może być krótszy to nie powinno się go robić dłuższym. Leoparda możesz spokojnie dać gdzieś pod maską byle wysoko/daleko od jezdni. Nie wiem czy jest sens pchać go pod deskę rozdzielczą. Zresztą nie wiem w jakim stopniu jest wodoszczelny.

W instrukcji podają że klasa to IP66, czyli spokojnie pod mache można pakować :).

Dobra to jeszcze jedna sprawa, jeśli bym podłączył pod fabryczne halogeny i chciałbym zrobić doświetlanie zakrętów (pomijając czy fabryczne halogeny dobrze doświetlają, bo tego nie sprawdzałem). Skąd wziąć sygnał sterujący zapalaniem halogenów? Myślałem o kierunkowskazach, ale by trzeba było przez jakiś przekaźnik z timerem lub podtrzymaniem sygnału żeby halogen nie migał razem z kierunkiem. Zastanawiałem się kiedy by mi było potrzebne doświetlanie i pomyślałem żeby było tylko aktywne przy niskiej prędkości np. podczas parkowania. Wtedy można by było połączyć sygnał od kierunkowskazów z sygnałem przycisku park assist lub z modułem od park assist bo jest on (moduł) aktywowany tylko przy niskich prędkościach. Zamiast sygnału z kierunków wolałbym z (enkodera?) koła kierownicy, żeby przy danym koncie skrętu załączały się odpowiednio prawy lub lewy halogen. Tylko skąd wziąć sygnał? na tych schematach co mam nie mogę nic takiego znaleźć.

Co sądzicie o takim sposobie działania doświetlania zakrętów? Mowa oczywiście o przedlifcie.


Użytkownik robo_c edytował ten post 10:51, 24.08.2018

  • 0

#219 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:02, 24.08.2018

Z czujnika kąta skrętu to nic nie wydobędziesz (bo to jakiś CAN) choć zapewne z niego jest brane wyzwalanie doświetlania w polifcie (plus jest jeszcze limit prędkości do 40km/h i dodatkowo załączają się obie strony przy wrzuconym wstecznym).

 

Tak naprawdę najłatwiej, jeśli chcesz doświetlanie, to jednak jakoś zakombinować mocowanie i założyć te droższe OSRAMy z doświetlaniem w których doświetlanie jest załączane właśnie od migaczy i w taki sposób jak mówisz (czyli nie mrugają z kierunkiem). Oczywiście to i tak nie jest to co w polifcie (nie ma limitu prędkości ani załączenia przy wstecznym choć to drugie by się dało wykombinować) ale lepszy rydz niż nic ;-) Skuteczność czy to halogenów czy takich (czy innych LEDów w ich miejsce (jako doświetlaczy zakrętów) jest też oczywiście gorsza niż to co w polifice ale znów lepsze coś niż nic. Wiele aut fabrycznie ma zrealizowane doświetlanie zakrętów halogenami i jakoś to działa.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:06, 24.08.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#220 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:04, 17.04.2019

odgrzeje kotleta :)

aaaa ja dalej choruje na te dzienne ....

 

Spotkaliście się z gotowymi blaszkami / projektem na drukarkę 3d - które by umożliwiły szybki  montaż tych osram'ow do przedlifta ?

Nie chce mi się rzeźbić 2 dni przejściówki i później patrzeć jak rdzewieje :)

Na stronie producenta jest gotowiec do nissana/toyoty i VW ... oczywiście accorda VIII przedlifta brak :(

 

Druga sprawa - widzę, że pojawiła się wersja FOG PL - trochę inny kształt dziennych i przeciwmgłowe w różnych barwach.

Jak te dzienne komponują się z designem przodu accorda ? ma ktoś to założone i podzieli się fotką ? 

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 09:35, 19.04.2019

  • 0

#221 Kristofo

Kristofo
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 24.09.2019

odgrzeje kotleta :)

aaaa ja dalej choruje na te dzienne ....

 

Spotkaliście się z gotowymi blaszkami / projektem na drukarkę 3d - które by umożliwiły szybki  montaż tych osram'ow do przedlifta ?

Nie chce mi się rzeźbić 2 dni przejściówki i później patrzeć jak rdzewieje :)

Na stronie producenta jest gotowiec do nissana/toyoty i VW ... oczywiście accorda VIII przedlifta brak :(

 

Druga sprawa - widzę, że pojawiła się wersja FOG PL - trochę inny kształt dziennych i przeciwmgłowe w różnych barwach.

Jak te dzienne komponują się z designem przodu accorda ? ma ktoś to założone i podzieli się fotką ? 

 

/e12

Kolego, udało Ci się coś wyszukać?


  • 0

#222 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:19, 24.09.2019

Kolego, udało Ci się coś wyszukać?

 

nieee jest jak było ...

nie wiem czy ten samochód doczeka się kiedyś dziennych :(

/e12


  • 0

#223 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:55, 17.01.2020

Koledzy mam oświetlenie DRL fog marki Osram, jednak bez funkcji doświetlania zakrętów. Tę funkcję mam w reflektorach, jednak noszę się zamiarem dołożenia jej do przeciwmgłowych. Jest jakiś moduł do tego czy coś ? 


  • 0

#224 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:33, 11.02.2020

ktoś może montował ten konkretnie zestaw do 8ki poliftowej i mógłby się podzielić doświadczeniem? wszystko pasuje czy jakieś przeróbki trzeba robić? jak z przewodami?
https://www.otomoto....1-ID6Cty1h.html


Użytkownik Marco edytował ten post 10:34, 11.02.2020

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#225 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:35, 11.02.2020

W tej cenie wydaje mi się, że nie śmie nie pasować ;)

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, leddzienne, LEDriving, fog

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq