Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Przerywa rozgrzany silnik!

V F20Z1

Najlepsza odpowiedź dudix1983 , 22:08, 03.02.2015

w acco V gen mialem nity - no chyba ze byl ulamek produkcji ze klepali i z przykrecanym tps-em i przynitowanym

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#31 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:04, 03.02.2015

Co to jest TPS ??

 

czujnik polozenia przepustnicy - takie male czarne *cenzura* na tyle przepustnicy z wtyczka 3 pinowa okragla.

 

Jak przerywa w takim waskim zakresie obrotow to moze po prostu ktoras ze sciezek na tym potencjometrze jest wytarta i stad te objawy


  • 0

#32 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 03.02.2015

czujnik polozenia przepustnicy - takie male czarne *cenzura* na tyle przepustnicy z wtyczka 3 pinowa okragla.

 

Jak przerywa w takim waskim zakresie obrotow to moze po prostu ktoras ze sciezek na tym potencjometrze jest wytarta i stad te objawy

 

 

A jak to można naprawić ?? Lub gdzie to kupić ?


  • 0

#33 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:19, 03.02.2015

Czujnik położenia przepustnicy (TP) zmienia napięcie.

 

To jest innymi słowy normalny = zwykły potencjometr (opornik o zmiennej oporności) jak np. we wzmacniaczu od głosu.

Naprawić się raczej nie da, jeśli tylko to wymienić na nowy.

 

Normalnie jest umocowany dwoma śrubami.

Kupić można takie rzeczy jak TP pewnie w USA, w Polsce pewnie tylko na złomie jako calosc.

 

tp_online.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:37, 03.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#34 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:00, 03.02.2015

Czujnik położenia przepustnicy (TP) zmienia napięcie.

 

To jest innymi słowy normalny = zwykły potencjometr (opornik o zmiennej oporności) jak np. we wzmacniaczu od głosu.

Naprawić się raczej nie da, jeśli tylko to wymienić na nowy.

 

Normalnie jest umocowany dwoma śrubami.

Kupić można takie rzeczy jak TP pewnie w USA, w Polsce pewnie tylko na złomie jako calosc.

 

tp_online.jpg?lgfp=3000

 

 

Nie odkrecisz go bo jest przynitowany - wiec trzeba delikatnie naciac glowki nitow i wtedy je wykrecisz.

Naprawic sie da ale wiecej z tym zabawy niz jest to warte - trzeba przelutowywac sciezki po ktorych porusza sie nazwijmy to "glowica"

 

Po zamontowani uzywki - samego czujnika - skrecasz go na 2 srubki i musisz odpowiednio go ustawic aby podawal odpowiednie napiecie przy zamknietej przepustnicy i przy w maxymalnie otwartej - kwestia naprawde delikatnego obrotu czujnika w gniezdzie , w ktorym go osadzasz i dopiero dokrecasz jak ustawisz napiecie

 

link ponizej do tego jak sprawdzic - ustawic

http://honda-tech.co...d2-teg-2426475/

 

Sprawdzic moze wlasnie twoj TPs za pomoca miernika - na wlaczonej stacyjce badasz napiecie na czerwonym kablu i powoli otwierasz motylek w przepustnicy. Jesli napiecie zmiania sie plynnie - rosnie plynnie z powiedzmy 0,5 V do 4,5 V to powinien byc ok, jak wystapi jakis przeskok to wiadomo ze jest gdzies przerwa.

 

Mozesz tez kupic cala przepustnice z tym czujnikeim i nie bawic sie juz w zadne ustawianie.

 

Posiadam i przepustnice jak i same sensory TPS na sprzedaz. Jak cos to pisz lub dzwon


  • 0

#35 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:02, 03.02.2015

U mnie jest przykręcony  - w V genie jest zdaje mi się przykręcany a w VI już nitowany.


  • 0

#36 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:08, 03.02.2015   Najlepsza odpowiedź

w acco V gen mialem nity - no chyba ze byl ulamek produkcji ze klepali i z przykrecanym tps-em i przynitowanym


  • 1

#37 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:14, 03.02.2015

ok, może się mylę - ja tylko w EU raz kręciłem śrubkami u kumpla. Więc może on miał już coś podłubane.


  • 0

#38 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:17, 03.02.2015

To nity maja gwint? ;) To sa sruby samozrywalne.


  • 0

#39 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 04.02.2015

To jest tak jadę na 3 biegu 50 km/h,2000 obrotów, delikatnie naciskam gaz nic się nie dzieje , jak wduszę mocniej gaz auto jakby się dławiło wtedy czuc szarpanie i ledwo przyspiesza osiąga powiedzmy 3000 i nagle zaczyna zasuwać . Przy ruszaniu na rozgrzanym zawsze czuć to przytkanie . Pytanie czy czujnik przełożenia przepustnicy uszkodzony na zimnym nie dawałby objawów ??

 

 

PS. dzisiaj zauważyłem że raz na jakis czas to owe "przytkanie z szarpaniem" nie znika nawet przy 4000 tys tylko jak odpuszczę gaz i wcisnę znów to jedzie już dobrze na wysokich obrotach. Mam wrażenie jakby się coś przycinało


  • 0

#40 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 10.02.2015

Panowie myślalem że 3 miesięczne świece DENSO nie mają prawa być popsute , a jedna miała biały izolator więc była walnięta.


  • 0

#41 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:19, 11.02.2015

ciesze sie, ze dobrze podpowiedzialem - kilka razy mialem sytuacje ze juz nowe swiece byly *cenzura*ione


  • 0

#42 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 26.02.2015

Witam! Kilka dni powymianie świec było dobrze , teraz znów zaczyna poszarpywać jak się rozgrzeje to szczególnie jest to odczuwalne na biegu jałowym i przy małych obrotach a dużym obciążeniu. Na zimnym jest ok, aczkolwiek wczoraj odpalił na 3 gary. Po chwili zaczął pracowac normalnie jka ruszyłem.

Wymiana świec dwukrotna, kopułka palec rozdzielacza i cewka nowe. Kable nie swieca opornosc duzo ponizej normy maks 12 kohm

 

 

PS. Poprzednio regulacja zaworów wymina świec i też na jkais czas objawy zniknęły


Użytkownik pawel12 edytował ten post 14:22, 26.02.2015

  • 0

#43 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 01:12, 27.02.2015

Jak mówisz odpalił na 3 gary to wypadało by poszukać przyczyny ponownie w zapłonie.

Na początek sprawdź ponownie świece, niby mało prawdopodobne ale jak wcześniej pomogło to może faktycznie masz pecha i na trefne świece albo przewody trafiłeś albo jest coś u Ciebie walnięte co wpływa na te podzespoły.

A w jakim stanie masz poduszki silnika? 


  • 0

#44 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 27.02.2015

Nie wiem ale co maja poduszki silnika do tego ??

 

Ja się zastanawiam  nad wymianą aparatu zapłonowego.  Bo do środka dostaje sie olej to raz a dwa że nie wiem jak sprawdzic czy ten który mam jest sprawny


  • 0

#45 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:10, 27.02.2015

Znajomy dopiero co wymieniał poduszkę (tą z przodu) bo mu auto szarpało i po wymianie szarpanie ustało. ( Ten sam model Hani oczywiście tyle że 1.8). 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, F20Z1

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq