Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Światła dzienne w halogenach

VIII dzienne halogeny drl

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
196 odpowiedzi w tym temacie

#136 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:44, 03.01.2017

[quote name="Masterbb" post="814957" timestamp="1482522004"]A więc tak jak masz OFF -> świecą same dzienne zgodnie z przepisami, świecą z tego co wiem nawet w pozycji zapłon bez uruchomionego silnika , w pozycji AUTO działają z czujnikiem zmierzchu czyli jak są mijania(ciemno) to nie ma dziennych jak jest jasno są dzienne. W pozycji światła mijania ON nie ma dziennych .   W momencie jak masz światła mijania możesz włączyć środek czyli przeciwmgielne.
 
Tak na stałe mam AUTO włączone i tak jeźdzę.[/

Hej,

A jak wygląda kwestia świateł postojowych jak jeździsz na AUTO? Świecą
Się zarówno z przodu jak i z tylu razem z tymi dziennymi?

Jak jeźdzę na AUTO i są włączone światła dzienne - tył jest ciemny na 100%, przód raczej na 99% też. Zresztą poniżej jest schemat podłączenia tych świateł do instalacji auta i oni tam właśnie biorą dodatkowo '+' z pozycyjnych do kontroli sterowania.

3146m1tzyc8q.jpg

 


  • 0

#137 e-bola77

e-bola77
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 23.01.2017

Mam pytanie odnośnie tych świateł "duolight" - czy jest ktoś kto użytkuje je od dłuższego czasu? Pytam bo kiedyś założyłem do accorda takie chińskie ledy do zderzaka z przodu. Na początku wszystko wyglądało pięknie i działało lux - ale pierwszej zimy nie przetrwało - kable były cieniutkie że od wody i mrozu po prostu się rozkruszyły. 

Dlatego pytam czy ktoś dłużej ich używa - nie chcę popełnić drugi raz podobnego błędu - czasem może lepiej dopłacić do osramów ledriving fog.

 

Poprawcie mnie jeżeli się mylę - czy założę duolighty czy osramy to w przedlifcie i tak czeka mnie "jakaś przeróbka" niezależnie od tego które z tych dwóch rozwiązań wybiorę?


  • 0

#138 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:46, 23.01.2017

Przeróbka - tak - OSRAMy i DuoLighty mają identyczne mocowanie na cztery "uszy" które pasuje 'plug and play' tylko do polifta. W przedlifcie jakaś mechaniczna rzeźba będzie musiała być w obu opcjach.

DuoLighty są tu używane przez kolegów ale chyba za krótko żeby wypowiadać się o trwałości na dłuższą metę.

 

W HA VII miałem dzienne Philipsa które przeżyły 6 lat choć pod koniec aluminiowa obudowa zaczęła korodować i farba odpadać (zamalowalem, żeby spowolnić proces korozji aluminium). Po OSRAMach spodziewam się równie długiego życia.

 

Kolega który współpracuje z Chińczykami mówi, że zamawiając jakieś kable tam podaje się jaki ma być procent miedzi w miedzi w przewodach :) Standardem tam jest dawanie stalowych drutów pomiedziowanych (albo stal z domieszką miedzi, żeby była żółta), pewnie dlatego ci popękały po jednym sezonie. Miedź nie ma prawa się rozsypać od wody czy soli. Może się utlenić w kwasowym środowisku - zrobi się zielona.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:59, 23.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#139 e-bola77

e-bola77
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 23.01.2017

Dzięki za odpowiedź - z tą miedzią w miedzi coś jest na rzeczy (pracuję w kablowni).

Będę zatem musiał poszukać tematu jakie przeróbki trzeba podrzeźbić żeby te lampy siadły do przedlifta.


  • 0

#140 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:27, 02.02.2017

DuoLight zainstalowane początkiem listopada, padło jedno sterowanie automatyczne do dziennych efekt był taki, że prawe światło (tylko ring dziennych) działało przy włączonych mijania co nie jest zgodne z przepisami chociaż nie ukrywam że ksenony + dzienne ringi wyglądały super :) Nie wiem czy padło tak od siebie czy ASO coś przy przekładce zderzaka i lampy coś nagrzebało.

 

Napisałem do sklepu dystrybutora dziennych,  dogadałem na szybko temat i przesłali mi błyskawicznie za drobną kaucją nowy moduł sterowania + na wszelki wypadek cały reflektor gdyby się okazało, że to nie sterowanie.

 

Dziś podmienione wyłącznie automatyczne sterowanie, 3 wtyczki i 10 min roboty, wszystko działa . Reflektor był sprawny. 


  • 0

#141 e-bola77

e-bola77
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:13, 03.02.2017

A czyli rozumiem z powyższego że DuoLighty zakładałeś w ASO - tak z ciekawości dużo Ci policzyli za montaż? Tak pytam bo również rozważam taką opcję - sam to prędzej bym zepsuł.


  • 0

#142 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:20, 03.02.2017

A czyli rozumiem z powyższego że DuoLighty zakładałeś w ASO - tak z ciekawości dużo Ci policzyli za montaż? Tak pytam bo również rozważam taką opcję - sam to prędzej bym zepsuł.

 

Światła instalowałem u znajomego mechanika za 150 zł ... ASO zażyczyło sobie 500 zł. ASO likwidowało mi w grudniu szkodę parkingową ( niestety ktoś się nie bał i uszkodził mi nadkole na parkingu w nowym autku ... ).
 ASO przekładało zderzak , lampę i nadkole to musieli ruszać instalację i po tej przekładce padło dość szybko ale to mógłbyć przypadek. W poliftach z racji dość prostego montażu nie ma sensu dawać do ASO lepiej zawieźć do kogoś znajomego co wie gdzie podłaczyć + i - ... Duolighty mają wszystkie potrzebne kable wiązki w komplecie wtyczki itd także nie można tego zepsuć :)


  • 0

#143 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:27, 14.02.2017

Kolego Masteebb, pamiętasz czy kolory kabli były takie same jak na schemacie? Przyszły mi dziś duolighty i mam inne oznaczenia kolorów na schemacie/opisie i inne kolory kabli w module do sterowania. W opisie zielony + i biały pewnie masa a przy światłach czerwony i czarny, teraz pytanie, który to plus do przeciwmgielnych? Nie chciałbym spalić. Chyba muszę do nich zadzwonić
  • 0

#144 Egonix

Egonix
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 14.02.2017

U mnie w duolightach był pomylony kolor przewodu sterującego do świateł pozycyjnych ten bez złączki na końcu. W instrukcji miał być zolty a był biały albo odwrotnie już nie pamiętam.
  • 0

#145 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:45, 14.02.2017

Kolego Masteebb, pamiętasz czy kolory kabli były takie same jak na schemacie? Przyszły mi dziś duolighty i mam inne oznaczenia kolorów na schemacie/opisie i inne kolory kabli w module do sterowania. W opisie zielony + i biały pewnie masa a przy światłach czerwony i czarny, teraz pytanie, który to plus do przeciwmgielnych? Nie chciałbym spalić. Chyba muszę do nich zadzwonić

 

Zadzwoń na wszelki wypadek, ja nie podłączałem tego w aucie ale wydaje mi się, że tak na sucho składając komplet wszystko się zgadzało.  Tak jak pisze zielony + / biały - i teraz trzeba próbówką sprawdzić gdzie plus na przeciwmgielnych przychodzi i zbudować wtyczkę H8/H11 prawidłowo. Jedno co wiem to zamiast białego do  + pozycyjnych mam żółty / czarny - aku / czerwony + zapłon.


Filmik jak coś -


  • 0

#146 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:18, 15.02.2017

Przeglądając zdjęcia w oferowanych w necie lampkach Duolight widać, że wtyczki i kolory kabli są takie same jak w opisie . Do mnie przyszły inne. Być może coś zmienili , a nie zmienili jeszcze opisu. Mój kolega elektronik podsumował to tak: "Typowa chińszczyzna".  Mam dwa oddzielne wejścia do sterownika: Jedno to kabel żółty i czerwony, który na końcu ma wtyczkę (zakładam, że podłączenie plusów ze stacyjki i z pozycji) oraz drugie kabel czarny i czerwony zakończone pinami do montażu we wtyczce. Teoretycznie ten czerwony powinien być + do przeciwmgielnego, a drugi czarny -  masa brana z wtyczki z zasilania fabrycznego światła przeciwmgielnego. Nie mam podłączenia pod akumulator.  


  • 0

#147 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:43, 15.02.2017

Przeglądając zdjęcia w oferowanych w necie lampkach Duolight widać, że wtyczki i kolory kabli są takie same jak w opisie . Do mnie przyszły inne. Być może coś zmienili , a nie zmienili jeszcze opisu. Mój kolega elektronik podsumował to tak: "Typowa chińszczyzna".  Mam dwa oddzielne wejścia do sterownika: Jedno to kabel żółty i czerwony, który na końcu ma wtyczkę (zakładam, że podłączenie plusów ze stacyjki i z pozycji) oraz drugie kabel czarny i czerwony zakończone pinami do montażu we wtyczce. Teoretycznie ten czerwony powinien być + do przeciwmgielnego, a drugi czarny -  masa brana z wtyczki z zasilania fabrycznego światła przeciwmgielnego. Nie mam podłączenia pod akumulator.  

Zrób zdjęcia i podeślij do nich bardzo szybko i sprawnie odpowiadają, ostatnio wymieniałem ten sterownik i też wszystko się zgadzało.  

 

Od sterownika jest:

- jedna wiązka do lampy/reflektora (największa wtyczka) ,

po drugiej stronie sterownika:

- 2 kable luzem wyraźnie krótsze (zasilanie do przeciwmgielnych) z których trzeba było zbudować wtyk H8 i podłaczyć do oryginalnej wtyczki/ instalacji, która została po demontazu oryginalnych przeciwmgielnych 

- mniejsza wtyczka do której podłącza sie tą dłuższą wiązkę - 3 kable zasilanie do dziennych, na czerwonym było zebezpieczenie , czarny i ten ostatni był zółty zamiast białego.

Ja osobiście kupiłem wersję z żółtą diodą przeciwmgielnych. Wydaje mi się że nawet jak masz inne kolory to tak jak na filmie mówią odwrotna polaryzacja do przeciwmgielnych nie uszkadza ich.


  • 0

#148 Egonix

Egonix
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:47, 15.02.2017

Nie uszkadza ale u mnie spaliło bezpiecznik bo "udało" mi się podłączyć odwrotnie jedną wtyczkę od przeciwmgielnych ;-)
  • 0

#149 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:59, 15.02.2017

Zrób zdjęcia i podeślij do nich bardzo szybko i sprawnie odpowiadają, ostatnio wymieniałem ten sterownik i też wszystko się zgadzało.  

 

Od sterownika jest:

- jedna wiązka do lampy/reflektora (największa wtyczka) ,

po drugiej stronie sterownika:

- 2 kable luzem wyraźnie krótsze (zasilanie do przeciwmgielnych) z których trzeba było zbudować wtyk H8 i podłaczyć do oryginalnej wtyczki/ instalacji, która została po demontazu oryginalnych przeciwmgielnych 

- mniejsza wtyczka do której podłącza sie tą dłuższą wiązkę - 3 kable zasilanie do dziennych, na czerwonym było zebezpieczenie , czarny i ten ostatni był zółty zamiast białego.

Ja osobiście kupiłem wersję z żółtą diodą przeciwmgielnych. Wydaje mi się że nawet jak masz inne kolory to tak jak na filmie mówią odwrotna polaryzacja do przeciwmgielnych nie uszkadza ich.

Też kupiłem z żółtą diodą i mam tak jak opisujesz oprócz tego, że w wiązce do dziennych mam tylko dwa przewody. Będę się kontaktował z nimi.


Użytkownik Wojto edytował ten post 09:00, 15.02.2017

  • 0

#150 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:26, 15.02.2017

Już wszystko jasne, jest nowa wersja z wspólną masą dla obu świateł. Dostałem na maila nową instrukcję.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, dzienne, halogeny, drl

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq