Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sworznia dolnego

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
256 odpowiedzi w tym temacie

#61 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:41, 20.03.2017

Albo słaby montaż. 


  • 0

#62 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:46, 20.03.2017

Może ma luz na stożku (poluzowana nakrętka) lub w samym gnieździe zwrotnicy ?
Jak będzie ci się chciało to cykni zdjęcie tego sworzonia.
  • 0
                       

#63 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:14, 20.03.2017

W UK,tu gdzie mieszkam są dramatyczne drogi ,wiem że może nie wszyscy w to uwierzą,ale w Pl macie o wiele, wiele lepsze.

Dlatego mnie to nie dziwi że ma luzy. Tutaj nic długo nie wytrzyma.

Mam w Polsce auto 4x4 wyprawowe na kołach 33cale,więc prawdopodobnie je tu ściągne i zarejestruje(bo bez tego nie mogę jezdzić) .

Mam już dość tych dróg tutaj.

A zdjęcia jak nie zapomnę zrobię(zależy jak robota pójdzie ,bo muszę się uwijać,żeby mnie deszcz nie dopadł.

Czy oryginał czy podróba,tego nie wiem,ale wymieniali mi jak byłem w lipcu na urlopie.Ja byłem na wakacjach terenówką a Accorda zostawiłem u znajomego w warsztacie.

Sworzeń sam kupiłem.

W autach 4x4 często młotem wbijałem sworznie i śmigało wszystko po 50tys.km po wertepach,a czasem więcej.

Tutaj jest filmik jak koleś wymienia tym ściągaczem:https://www.youtube....h?v=88r0YZWyUho


  • 0

#64 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:18, 20.03.2017

Gloucester, Bristol, nie narzekałem na stan dróg, a do ciebie juz całkiem niedaleko... ;)


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#65 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:53, 20.03.2017

W UK,tu gdzie mieszkam są dramatyczne drogi ,wiem że może nie wszyscy w to uwierzą,ale w Pl macie o wiele, wiele lepsze.

Dlatego mnie to nie dziwi że ma luzy. Tutaj nic długo nie wytrzyma.

Mam w Polsce auto 4x4 wyprawowe na kołach 33cale,więc prawdopodobnie je tu ściągne i zarejestruje(bo bez tego nie mogę jezdzić) .

Mam już dość tych dróg tutaj.

A zdjęcia jak nie zapomnę zrobię(zależy jak robota pójdzie ,bo muszę się uwijać,żeby mnie deszcz nie dopadł.

Czy oryginał czy podróba,tego nie wiem,ale wymieniali mi jak byłem w lipcu na urlopie.Ja byłem na wakacjach terenówką a Accorda zostawiłem u znajomego w warsztacie.

Sworzeń sam kupiłem.

W autach 4x4 często młotem wbijałem sworznie i śmigało wszystko po 50tys.km po wertepach,a czasem więcej.

Tutaj jest filmik jak koleś wymienia tym ściągaczem:https://www.youtube....h?v=88r0YZWyUho

tak, widziałem ten film - dlatego się zainteresowałem ściągaczem typu C ;) poproszę o opinię z użycia ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#66 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:49, 20.03.2017

U mnie tez 555 poddal sie gdzies po jakims roku, moze poltora od montazu. Coprawda nie wylecial ale dostal sporego luzu. To tak informacyjnie, wiec opcja zakupu w aso nie jest chyba taka zla...

 

pawel84 wyglada na to ze tym sciagaczem to ogarniesz bez calkowitego demontazu zwrotnicy. Odkrecic tylko przegub, wypiac sworzen i powinno dac rade. Zawsze to troche czasu sie zaoszczedzi.


Użytkownik chrishonda edytował ten post 22:55, 20.03.2017

  • 0

#67 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:44, 21.03.2017

Tylko niewygodnie może być.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#68 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:55, 21.03.2017

Myślę że jednak wywalę zwrotnicę ,aby go z młota potraktować ,żeby wypadł.A pózniej użyję sprzęty aby go wprasować. Mam elektryczny klucz udarowy,to powinno pójść szybciej.

Jak widać nie tylko ja mam problem z 555.

Mam tylko nadzieję że nie wypadnie przez te kilka dni jazdy!


  • 0

#69 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:06, 21.03.2017

Pamiętaj Zrób zdjęcie sworznia z boku i od spodu


  • 0
                       

#70 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:58, 21.03.2017

Myślę że jednak wywalę zwrotnicę ,aby go z młota potraktować ,żeby wypadł.A pózniej użyję sprzęty aby go wprasować. Mam elektryczny klucz udarowy,to powinno pójść szybciej.

Jak widać nie tylko ja mam problem z 555.

Mam tylko nadzieję że nie wypadnie przez te kilka dni jazdy!

Musisz jezdzic szybko to nie wypadnie. Przeplyw powietrza pod podwoziem bedzie powodowac powstanie sily nosnej, a tymsamym odciazenie zawieszenia :-D

Szybki sposob na demontaz sworznia: zwrotnice kladziemy na desce, tarcza hamulcowa do dolu, strone wahacza gornego zapieramy o murowana sciane budynku, jedno pukniecie impulsatora kinetycznego jest nasz. Drugim fajnym sposobem jest uzycie wiertarki udarowej sds, pneumatyczna byla by lepsza. Oczywiscie funkcje wiercenia wylaczamy :lol:.


  • 0

#71 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:17, 21.03.2017

tak samo do montażu można użyć wiertarki udarowej sds:D


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#72 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:41, 22.03.2017

Jest tych  manuali wymiany  sworzni  od groma czy też filmików  jak sprawdzać  luz ( najlepiej osobiście  aby mieć pewność)  ale że gość się postarał i ładnie opisał to jeszcze wrzucę kolejnego linka z procesu wymiany

https://drive.google...jQxMkxzSTg/view

co ciekawe  zaczął mu skrzypieć przy przebiegu 318tys mil, czyli  ponad 500tys km. ( to dla tych co wolą profilaktycznie wymieniać  oem a bo  już  ma  200 tyś....)

Ciekawi mnie bardzo jak jest z tymi  sworzniami555, co tu powyżej wpisali, że im padły  dość szybko.

Czy byliście przy wymianie, czy macie pewność, że w ogóle Wam zamontowali  555? Z jakiego źródła były brane?

Jak wygląda ten uszkodzony sworzeń, czy uszkodzona osłona gumowa? Jeśli tak to sprawa prosta dostał się syf który załatwi każdy sworzeń  nawet  oem hondy. Jak osłona cała, to jak wyglądał pod osłoną,  czy był syf czy czysto? Bo jak syf to widać, że mimo osłony nieuszkodzonej są nieszczelne i wtedy sworzeń 555 jest kiepski. Jeśli jest czysto, jest smar który jest czysty a mimo to sworzeń ma luz to wtedy też by znaczyło, że 555 jest kiepski. Do tego dochodzi możliwość  błędu/uszkodzenia przy montażu. Ale jak na razie nie ma żadnego dowodu na to, że 555 to lipa. Bo to, że komuś sworzeń 555 padł po 1.5 roku czy 20 tyś  km jak pisali koledzy  powyżej, to zdecydowanie   nienormalne. Dlatego mnie to tak ciekawi, jaka była przyczyna  bezpośrednia.


  • 0

#73 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:24, 22.03.2017

http://www.ebay.co.u...NIAAOSwA3dYTUMR
Ja zakupiłem taki.
Wczoraj badałem sworznie i się okazało że lewy ma luz,to zamówiłem firmy febi,bo wielkiego wyboru na e-bay nie było.,
Wolę to jak jakiegoś chinola. Sworzeń 555 wytrzymał 15tys.km po Angielskich drogach.
Zdam relację jak się tym robi,bo czekam na sworzeń i może w czwartek się za to zabiorę ,o ile wcześniej gdzieś koła nie zgubię!
Po tym co się tu naczytałem,to szczerze boję się trochę z tym jezdzić,ale wyjścia nie mam.

Odradzam febi , właśnie wymieniłem po 30pare tys.
Co do ściągacza- świetnie się spisuje. Identycznym montowalem u siebie.

Użytkownik vova777 edytował ten post 21:22, 22.03.2017

  • 0

#74 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 22.03.2017

Mam oba swożnie 555 od prawie 30k km i jak narazie spokój, odpukać ;)
  • 0

#75 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:03, 22.03.2017

No teraz to już po ptokach,bo czekam na dostawę. A innego markowego na e bay-u nie znalazłem.

Ogólnie to chyba wszystko co teraz robią jest z plasteliny!

Mój stary sworzeń ma nienaruszoną osłonę. Tylko luz już dość pokazny!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq