Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sworznia dolnego

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
256 odpowiedzi w tym temacie

#241 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:12, 05.04.2023

Te sworznie które podesłałeś mają elementy z tworzywa, jakoś to nie budzi mojego zaufania jeśli chodzi o dolny sworzeń na którym wisi ciężar auta.
  • 0

#242 dunaj2

dunaj2
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 05.04.2023

Te sworznie które podesłałeś mają elementy z tworzywa, jakoś to nie budzi mojego zaufania jeśli chodzi o dolny sworzeń na którym wisi ciężar auta.

ale każde to mają.

wiem że do Hondy mało meyle HD jest, bo normalnie bym to zamontował.

Kiedyś kupowałem Dormana do Cadillaca i było ultra wytrzymałe, dlatego chciałem zapytać czy wymiary 43 i 35 podejdą, bo takich danych w Tecdocu nie znalazłem, ale nikt tej marki nie zna i zebrała się już loża szyderców


  • 0

#243 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:41, 05.04.2023

Honda to nie Cadillac, warto zacząć od budowy zawieszenia w Accordzie żeby zrozumieć w czym jest problem.

 

Jak zgubisz koła to sobie przypomnisz o tym co zostało tu napisane przez "loże szyderców" i latami w kółko powtarzane.

Zrobisz jak uważasz, Twoje auto, Twoje bezpieczeństwo, ale było tu wielu takich co po swojemu zrobili i potem źle się to zakończyło.

 

43mm (podpis mam w profilu) przyda Ci siÄ™ ta strona, części po swoim aucie możesz dobierać(nr vin) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#244 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 18:19, 05.04.2023

ty chcesz to targać do PL za te 40 dolców + przesyÅ‚ka? z ciekawoÅ›ci wrzuciÅ‚em to w googla, no i na żadnej PL stronie tego nie znalazÅ‚... za tÄ™ kasÄ™ (trochÄ™ wiÄ™kszÄ… to fakt, ale po doliczeniu przesyÅ‚ki juz takich różnic nie ma) kupisz oryginaÅ‚ który miażdży wszystkie zamienniki, jeżeli nie jeździsz po dziurach to 200kkm wytrzymuje bez żadnych problemów, czyi w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków po wymianie tego sworznia do koÅ„ca żywota samochodu https://jarusnet.pl/51220-sda-305


  • 0

#245 dunaj2

dunaj2
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 05.04.2023

ty chcesz to targać do PL za te 40 dolców + przesyłka? z ciekawości wrzuciłem to w googla, no i na żadnej PL stronie tego nie znalazł... za tę kasę (trochę większą to fakt) kupisz oryginał który miażdży wszystkie zamienniki https://jarusnet.pl/51220-sda-305


Bo na warsztacie szukamy różnych marek i sprawdzamy je na własnych samochodach. Robimy w prawie 100% niemieckie auta i tam głównie wkładamy Meyle HD oczywiście jeśli jest dostępne. Do Japończyków niestety jest ich mało a Lemforder zjechał drastycznie na jakości.
Pewnie kupię tego wzmocnionego Dormana, jak wyjdzie lipa, to założę OEM sworznie i OEM tuleje wahacza bo jedna jest trochę słabsza już.
  • 0

#246 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:55, 05.04.2023

W skrócie. Honda ma nietypowe zawieszenie. Nietypowe jest tym, że ciężar auta wisi na sworzniu, dlatego oryginalne sworznie mają inną budowę (odwrotną). Większość zamienników jest źle zrobiona i uszkadza się nawet po 10tyś km. Uszkodzenie doprowadza do nagłego urwania się koła, często bez żadnych objawów wcześniej, nic nie stuka nawet jeśli luzu mają 1cm. Dlatego tak ważne jest ich okresowe sprawdzanie samemu, i nie na szarpakach bo tam luz nie wyjdzie. Wszystko to potwierdzają tysiące przypadków urwania się koła w hondzie. Twój wybór czy w to uwierzysz, czy sam doświadczysz.
  • 0

#247 dunaj2

dunaj2
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:05, 05.04.2023

W skrócie. Honda ma nietypowe zawieszenie. Nietypowe jest tym, że ciężar auta wisi na sworzniu, dlatego oryginalne sworznie mają inną budowę (odwrotną). Większość zamienników jest źle zrobiona i uszkadza się nawet po 10tyś km. Uszkodzenie doprowadza do nagłego urwania się koła, często bez żadnych objawów wcześniej, nic nie stuka nawet jeśli luzu mają 1cm. Dlatego tak ważne jest ich okresowe sprawdzanie samemu, i nie na szarpakach bo tam luz nie wyjdzie. Wszystko to potwierdzają tysiące przypadków urwania się koła w hondzie. Twój wybór czy w to uwierzysz, czy sam doświadczysz.

Nic nietypowego w tym zawieszeniu nie ma. Sworznie wypadają nie tylko w Hondzie. W Mercedesie i innych markach też potrafią, ale są na tyle wytrzymałe że musi mieć taki luz, że koło zaczyna całe latać.
  • 0

#248 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:28, 05.04.2023

Czyli to, że amortyzator ze sprężynÄ… jest zamocowany do DOLNEGO wahacza jest typowe? Ile % samochodów ma takie rozwiÄ…zanie? Dlaczego wiÄ™kszość mechaników i prawie wszyscy diagnoÅ›ci na SKP źle sprawdzajÄ… stan sworzni? Dlaczego wiÄ™kszość producentów części wykonuje te sworznie niewÅ‚aÅ›ciwie? Dlatego, że zawieszenie jest nietypowe. 


  • 0

#249 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:22, 05.04.2023

Nic nietypowego w tym zawieszeniu nie ma. Sworznie wypadają nie tylko w Hondzie. W Mercedesie i innych markach też potrafią, ale są na tyle wytrzymałe że musi mieć taki luz, że koło zaczyna całe latać.

NIE wiesz o czym mówisz.
Zobacz budowę,a później dyskutuj
Gdyby np. w VW były takie sworznie (zawieszenie) to znając jakość zamienników i skąpstwo ich właścicieli (wiadomo nie wszystkich) oraz ilość tych pojazdów to codziennie w rowie widziałbyś po dwie sztuki jednego dnia jadąc do roboty :)
To Myele niby HD to przy OEM sworzniu jest z ryżu z jajkiem
PS.
Przy tych budowach zawiasu Mercedes itp
To ten OEM chyba nigdy by nie dostał luzu i przeżył te samochody

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:37, 05.04.2023

  • 0
                       

#250 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:47, 05.04.2023

Poniekad rozumiem chec badania tematu tego zawieszenia, bo nie puka jak jest zle :) Na forum jednak utarto jeden schemat - oem dziala dlugo, reszta to opinie uzytkownikow. Ja montuje ctr i dolne daja rade do 60-80kkm, do gornych mam pewne zastrzezenia. (ale to sie sprawdza samemu) Pod katem bezpieczenstwa wychodzi na to, ze ryzykowalem, montujac third-party. Tak czy siak po 5 latach, po blisko 250kkm i wymianie sworzwni 2-3 razy (we wlasnym zakresie) stwierdzam, ze chyba lepiej dolozyc do oryginalnej czesci, ktora moze jest drozsza, ale daje spokojne ~200k zamiast tych 60-80k. 

 

Pozornie mozna to wyczytac w wielu komentarzach, tylko nikt nie zaklada, ze 7mka zrobi 200kkm od zakupu i po prostu zostanie do zajechania :) Osobiscie dalej bede pchal ctry, bo przy 400k i watpliwym rozrzadzie nie znam jeszcze przyszlosci, ale na poczatku tej przygody powinienem wlozyc oemy :)


  • 1

#251 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • SkÄ…d:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:33, 06.04.2023

W skrócie. Honda ma nietypowe zawieszenie. Nietypowe jest tym, że ciężar auta wisi na sworzniu, dlatego oryginalne sworznie mają inną budowę (odwrotną). Większość zamienników jest źle zrobiona i uszkadza się nawet po 10tyś km. Uszkodzenie doprowadza do nagłego urwania się koła, często bez żadnych objawów wcześniej, nic nie stuka nawet jeśli luzu mają 1cm. Dlatego tak ważne jest ich okresowe sprawdzanie samemu, i nie na szarpakach bo tam luz nie wyjdzie. Wszystko to potwierdzają tysiące przypadków urwania się koła w hondzie. Twój wybór czy w to uwierzysz, czy sam doświadczysz.

No chyba lepiej tego nie da się wytłumaczyć. W Cadillaku też ten sworzeń "wylata"?


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#252 dunaj2

dunaj2
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:59, 06.04.2023

Czyli to, że amortyzator ze sprężynÄ… jest zamocowany do DOLNEGO wahacza jest typowe? Ile % samochodów ma takie rozwiÄ…zanie? Dlaczego wiÄ™kszość mechaników i prawie wszyscy diagnoÅ›ci na SKP źle sprawdzajÄ… stan sworzni? Dlaczego wiÄ™kszość producentów części wykonuje te sworznie niewÅ‚aÅ›ciwie? Dlatego, że zawieszenie jest nietypowe. 

kurde rzeczywiście, popatrzałem jak montowany jest wahacz i kuźwa wisi na sworzniu. mój błąd, zwracam honor


  • 0

#253 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • SkÄ…d:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:48, 12.11.2023

Witam, ostatnio wymieniłem u siebie dolne sworznie, były 555 wytrzymały 69 tyś km, nowe weszły także 555. Jedna sztuka miała już lekki luz, druga spoko, obie miały sporo smarowidła.

pozdrawiam


  • 0

#254 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:05, 12.11.2023

Po takim przebiegu luz i kolejny raz 555?
Jakość 555 już lata temu spadła na łeb, przykładowo CTRy zmieniałem co 100 tysięcy profilaktycznie w VII i luzów brak.
Napis Made in Japan cudów nie czyni niestety, a wręcz powoduje pojawienie się zaraz ogromnej ilości podróbek

https://m.facebook.c...115395133206101


Polecam w Google wrzucić :

https://www.google.c...e_attribution=1
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#255 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:06, 12.11.2023

@Mika11 a ja mam ctr, zdejmowane już ze 4 razy, lekko 50k, zdejmuję łomem wykutym specjalnie do tego. I się nie chcą luzy pokazać , bo to albo przegub, albo tuleje czy uszczelniacz. U kumpla profilaktyka na 100kkm. Zero luzu. Więc po co przepłacać....
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq