Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Świecące się kontrolki: ABS ! VSA oraz SRS

VII kontrolka abs kontrolka vsa kontrolka SRS

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Łoniaq

Łoniaq
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:05, 17.07.2014

Od pewnego czasu mam problem z kontrolkami na mojej desce rozdzielczej. Czasami po uruchomieniu silnika zaświecą się kontrolki "ABS ! VSA". Czasami zgasną w czasie jazdy, czasami nie - nie ma reguły. Dzisiaj po zatankowaniu rano prawie do pełna i przejechaniu ok 100 km kontrolki się już nie zapaliły.

Dodatkowo zauważyłem, że sytuacja zaczęła się powtarzać z kontrolką SRS. Obecnie ta kontrolka świeci się prawie cały czas - gaśnie gdy uruchamiam silnik i po chwili się zapala.

 

Posiadam elm i torque pro - próbowałem sczytać błędy - oczywiście nic nie było (podejrzewam że torque jest za słaby do tego typu diagnozy).

 

Co mogę sprawdzić? Czy ktoś miał coś podobnego?

Z góry dzięki za pomoc.


Użytkownik Łoniaq edytował ten post 20:34, 24.07.2014

  • 0

HAKP & VKP #481


#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:24, 17.07.2014

Elmem tego nie sprawdzisz . Najciekawsze jest to, że się nie spotkałem z kontrolką niezapiętych pasów pasażera w acc. Sprawdź na początek ładowanie i akumulator.. Możesz sprawdzić też elektrykę zwierając piny MICU


  • 0

#3 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:46, 20.07.2014

J.W. Nie ma kontrolki pasow pasazera, sprawdz cisnienie w kolach i stan/poziom plynu hamulcowego (i sprzeglowego jesli manual) zerknij tez czy nie przegrzewa ci sie ktoras tarcza /nie trzyma zacisk i nie przepala czujnika ABS


Wysłane z iPhone5S

Użytkownik bartekinator edytował ten post 22:47, 20.07.2014

  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#4 Łoniaq

Łoniaq
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 24.07.2014

Dzięki za podpowiedzi. Oczywiście ta druga kontrolka to lampka układu SRS.

 

Błędy:

 

Jeżeli dobrze dekoduję,

ABS:

- 16 - Czujnik koła (zakłócenia elektryczne/okresowe przerwy w obwodzie) 16 (Prawy tylny)

- 18 - Czujnik koła (zakłócenia elektryczne/okresowe przerwy w obwodzie) 18 (Lewy tylny)

- 51 - ??

- 61 - niskie/wysokie napięcie akumulatora

 

SRS:

- 53 - ?

- 31 - ?

 

O co chodzi? Zaniepokoił mnie ten SRS.... W razie w nie mam poduszek...


  • 0

HAKP & VKP #481


#5 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:38, 24.07.2014

http://www.accordklu...d-2003-2005-pl/ - poczytaj w tym watku jest wszystko na temat accorda VII :) - jeden temat :) Ale :)\
 

Usuwanie usterek wg DTC: 51, 52

 

DTC 51:   Zablokowany silnik elektryczny         1. Sprawdzić bezpiecznik nr 17 (30 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.


Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Włożyć z powrotem bezpiecznik i przejść do 2.


NIE - Wymienić bezpiecznik i sprawdzić ponownie.n

 

2. Odłączyć złączkę 25-stykową modułu sterującego ABS.

 

3. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 9 złączki 25-stykowej modułu sterującego ABS i masą.

 

Czy jest napięcie akumulatora?

TAK - Przejść do 4.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 17 (30 A) i modulatorem-modułem sterującym ABS.n

 

4. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 25 złączki 25-stykowej modułu sterującego układu ABS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?

TAK - Przejść do 5.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym ABS a masą (G203).n

 

5. Podłączyć złączkę 25-stykową modułu sterującego ABS.

 

6. Za pomocą HDS skasować kody DTC.

 

7. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

8. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).

 

9. Przeprowadzić jazdę próbną z prędkością 15 km/h lub większą.

Czy zapala się kontrolka ABS i wskazywany jest kod DTC 51 lub DTC 52?


TAK - Wymienić zespół modulatora ABS.n


NIE - System obecnie jest sprawny.n

 

 

 

DTC 53-1x (53-10 do 53-19, 53-1A do 53-1F),
53-2x (53-20 do 53-29, 53-2A do 53-2F):
Wewnętrzna usterka modułu SRS

 

UWAGA: Przed rozpoczęciem usuwania usterek według tych kodów DTC sprawdzić napięcie akumulatora/układu. Jeśli napięcie jest niskie, należy naprawić układ ładowania lub wymienić akumulator przed rozpoczęciem procedury usuwania usterek układu SRS. Jeśli napięcie akumulatora/układu jest poprawne, należy spytać klienta, czy kiedykolwiek nastąpiło całkowite rozładowanie akumulatora. Rozładowany akumulator może spowodować wywołanie jednego z tych kodów DTC.

 

 

1. Skasować pamięć kodów usterek (DTC).

 

2. Włączyć zapłon (II) i sprawdzić, czy kontrolka SRS włącza się na około 6 sekund, następnie gaśnie.

Czy kontrolka SRS pozostaje zapalona i wskazywany jest kod DTC 53-1x lub 53-2x?


TAK - Wymienić moduł SRS.n


NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Przejść do usuwania usterek okresowych. Jeśli jest wskazywany inny kod DTC, należy przejść do tabeli usuwania usterek wg DTC, aby uzyskać szczegółowe wskazówki dotyczące procedury usuwania usterki.

 

 

 

DTC 31-1x (31-10 do 31-19, 31-1A do 31-1F): Przerwa w obwodzie napełniacza lewej bocznej poduszki powietrznej


  • 0

#6 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:23, 28.07.2014

@ muzyczka:
Japier... Skad Ty masz takie konkrety? Po raz kolejny chyle czola



  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:39, 29.07.2014

@ muzyczka:
Japier... Skad Ty masz takie konkrety? Po raz kolejny chyle czola
 

Na forum wszystko jest :)


  • 0

#8 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:40, 29.07.2014

Dobra dobra, a lyzka na to niemozliwe ;)



  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#9 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:45, 29.07.2014

A prpos kodów odczytywanych "migających kontrolek", czy ma ktoś listę takowych? Bo o ile jestem w stanie takie kody odczytać to nic mi to nie daje nie wiedząc co one oznaczają...


Użytkownik slav2006 edytował ten post 15:45, 29.07.2014

  • 0

#10 Łoniaq

Łoniaq
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 13.11.2014

Usterki teoretycznie dawno temu naprawione ale problem jeszcze obecny. Podpiąłem H pod kompa, na początku nie było w ogóle komunikacji z modułem ABS. Później mechanik skorzystał z jakiegoś innego programu i odczytał:

 

1) U0155 Utrata komunikacji z modułem sterowania zestawem wskaźników (IPC) tablicy rozdzielczej
2) U0073 Wyłączona szyna komunikacyjna "A" modułu sterującego
3) U0122 Utrata komunikacji ze sterownikiem regulacji dynamiki pojazdu

 

ESM podpowiada, że to może być uszkodzony moduł zestawu wskaźników lub moduł sterujący.

 

Ma ktoś jakieś sugestie od czego zacząć?


  • 0

HAKP & VKP #481


#11 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:32, 14.11.2014

U0073
U0122
U0155  68-1
86-1  B1168
B1169
B1178  ECM/PCM 

Błędy dotyczą  bardziej nie kontaktu  z kompem silnika niż z licznikiem .... Zobacz jak tam  styki na kostkach przy ecu. Błedy typu U odczytasz elm327  więc nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu :)


  • 0

#12 Łoniaq

Łoniaq
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 15.11.2014

Dzisiaj wymieniałem pedał sprzęgła i przyjrzałem się czarnemu przekaźnikowi wpiętemu niedaleko (w okolicy złącza OBD) - czarny a na nim napis Honda ABS. Obudowa jego jest pęknięta. Czy to on może być odpowiedzialny za moje błędy? Nie zrobiłem zdjęcia bo nie miałem nic w pobliżu. Przeglądam ESM'a ale nie mogę nic o tym przekaźniku znaleźć.


  • 0

HAKP & VKP #481


#13 Thomas1991

Thomas1991
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 16.11.2014

witam. Accord 1999 2.0 vtec. Czy miał ktos taki przypadek że by w czasie jazdy silnik zgasł? dzis jechałem i zapaliła sie kontrolka od kluczyka i auto gasnie. Czasami jak odpale na zimnym to swieca abs asr i ładowanie. ładowanie jakie ma to 14,2. Nie mam pojecia co go boli :/ czy jest mozliwosc ze to wina akumulatora? poprzedni wlasciciel włożył jakies chyba 50 ah nie wiem ile to ma amper


witam. Accord 1999 2.0 vtec. Czy miał ktos taki przypadek że by w czasie jazdy silnik zgasł? dzis jechałem i zapaliła sie kontrolka od kluczyka i auto gasnie. Czasami jak odpale na zimnym to swieca abs asr i ładowanie. ładowanie jakie ma to 14,2. Nie mam pojecia co go boli :/ czy jest mozliwosc ze to wina akumulatora? poprzedni wlasciciel włożył jakies chyba 50 ah nie wiem ile to ma amper


  • 0

#14 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:13, 17.11.2014

witam. Accord 1999 2.0 vtec. Czy miał ktos taki przypadek że by w czasie jazdy silnik zgasł? dzis jechałem i zapaliła sie kontrolka od kluczyka i auto gasnie. Czasami jak odpale na zimnym to swieca abs asr i ładowanie. ładowanie jakie ma to 14,2. Nie mam pojecia co go boli :/ czy jest mozliwosc ze to wina akumulatora? poprzedni wlasciciel włożył jakies chyba 50 ah nie wiem ile to ma amper

 
Polecam  http://www.accordklu...ostka stacyjki


  • 0

#15 boomer5

boomer5
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 07.12.2014

UWAGA: Przed rozpoczęciem usuwania usterek według tych kodów DTC sprawdzić napięcie akumulatora/układu. Jeśli napięcie jest niskie, należy naprawić układ ładowania lub wymienić akumulator przed rozpoczęciem procedury usuwania usterek układu SRS. Jeśli napięcie akumulatora/układu jest poprawne, należy spytać klienta, czy kiedykolwiek nastąpiło całkowite rozładowanie akumulatora. Rozładowany akumulator może spowodować wywołanie jednego z tych kodów DTC.

 

 

1. Skasować pamięć kodów usterek (DTC).

 

2. Włączyć zapłon (II) i sprawdzić, czy kontrolka SRS włącza się na około 6 sekund, następnie gaśnie.

Czy kontrolka SRS pozostaje zapalona i wskazywany jest kod DTC 53-1x lub 53-2x?


TAK - Wymienić moduł SRS.n


NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Przejść do usuwania usterek okresowych. Jeśli jest wskazywany inny kod DTC, należy przejść do tabeli usuwania usterek wg DTC, aby uzyskać szczegółowe wskazówki dotyczące procedury usuwania usterki.

 

 

 

 

czy dobrze rozumiem czy jest możliwość skasowania będu we własnym zakresie? mam błąd nr 31 i 42


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, kontrolka abs, kontrolka vsa, kontrolka SRS

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq