Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Czujnik położenia przepustnicy

V CC7 F20Z1

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guras

Guras
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • SkÄ…d:WÅ‚ocÅ‚awek
  • Silnik:3.0
  • Wersja:US
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:57, 01.07.2014

Witam

Mam problem z przyśpieszaniem w accordeonie 5 gen CC7.

Problem pojawia się różnie.

Raz występuje raz nie.

Objawy: jadąc stałą prędkością załóżmy 40-50km/h (na większych prędkościach też problem występuje) po naciśnięciu pedału gazu samochód zaczyna przyśpieszać dopiero po 2-3 sekundach z szarpnięciem

Podejrzewam że chodzi o tytułowy czujnik ale nie jestem pewien.

Pytanie: czy jeżeli moja diagnoza jest słuszna czy jest sposób na jego ,,wyczyszczenie''/,,regenerację'' czy muszę kupić nowy/używany czujnik

Oraz czy jest opcja wymiany bez wymiany całej przepustnicy?

Silnik F20Z1

Dzięki za odpowiedź


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:31, 01.07.2014

Zdjąć przepustnicę

Zrobić dziurkę w czujniku - najlepiej od dołu. W miejscu najniższym

Psiknąć do Å›rodka preparatem do czyszczenia potencjometrów, np http://www.atel.com.....php?hash=04281

Wylać płyn

Można kilkukrotnie powtórzyć.

 

Dokładnie osuszyć i zakleić dziurkę. Nie używać klejów cyjanoakrylowych. Najlepiej chyba użyć silikonu.

 

Takie myki robiło się w fordach jak trzeba było wyczyścić styki.


  • 0

#3 Guras

Guras
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • SkÄ…d:WÅ‚ocÅ‚awek
  • Silnik:3.0
  • Wersja:US
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:18, 01.07.2014

Dzięki za szybkie info

PopatrzÄ™ w wolnej chwili

Jednak zastanawia mnie czy nie lepiej zamówić sprawny używany czujnik


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:24, 01.07.2014

Nic nie szkodzi spróbować wyczyścić, bo nie dostaniesz gwarancji ile przejedzie używka.


  • 0

#5 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:25, 04.07.2014

W dodatku chcąc wymienić sam czujnik będziesz musiał nacinać śruby by odkręcić, a przy zakładaniu nowego czujnika poprawnie go skalibrować/ustawić.

Jeżeli miałbyś pewność, że to właśnie ten czujnik (przydałby się błąd dla potwierdzenia, takiej pewności), to opcja podana przez przemkował jest dobra. Jednak może dać różnorakie wyniki. Jeżeli czujnik jest zasiarczony, to pomoże w 100%, jeżeli jednak się już ścieżki powycierały, to albo pomoże dosłownie na moment albo w ogóle i będzie jeszcze gorzej. Więc też trochę loteria. Używany TPS dostaniesz za 20zł nawet jak poszukasz na forum tym czy innym.


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:43, 05.07.2014

W dodatku chcąc wymienić sam czujnik będziesz musiał nacinać śruby by odkręcić, a przy zakładaniu nowego czujnika poprawnie go skalibrować/ustawić.

W V genie z tego co pamiętam, to nie trzeba nic obcinać bo TPS jest przykręcony i można lekko regulować.

 

W sumie teraz dopiero przyszło mi do głowy. Można w prosty sposób sprawdzić TPS.

Bierzesz uniwersalny miernik, ale koniecznie analogowy. Np taki:

http://allegro.pl/mi...4320640120.html

 

Ustawiasz na oporność i podłączasz go pod styki TPSa.

OtwierajÄ…c przepustnicÄ™ pÅ‚ynnym ruchem obserwujesz czy wskazówka roÅ›nie caÅ‚y czas, czy gdzieÅ› np. siÄ™ zawiesi. 

Jeśli idzie płynnie, to znaczy, że działa dobrze.

Poza tym skalibrować jakbyś wymieniał najprościej na wskazania omomierza przy zamkniętej i max otwartej przepustnicy.

Przed wymianą trzeba spisać sobie wskazania twojego obecnego TPSa żeby w najprostszy sposób podmienić na inny.


Użytkownik przemkowal edytował ten post 09:44, 05.07.2014

  • 0

#7 Guras

Guras
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • SkÄ…d:WÅ‚ocÅ‚awek
  • Silnik:3.0
  • Wersja:US
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:18, 30.10.2014

Trochę się zeszło z naprawą

Postanowiłem ją zrobić dopiero teraz bo zaczynało już momentami szarpać autem przy wolnej jeździe

Zamówiłem używaną przepustnicę I wymieniłem

Niestety problem nadal występuje

Gdzie dalej szukać?

VSS też już wymieniałem

Nie mam pojęcia co to może być :?:


  • 0

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:49, 30.10.2014

Panie a moze wtrysk ci pada albo czujnik ciśnienia paliwa. Looknij jeszcze na mase na silnoku czy wszystko jest ok a przewód jest caly
  • 0

#9 Guras

Guras
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • SkÄ…d:WÅ‚ocÅ‚awek
  • Silnik:3.0
  • Wersja:US
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:41, 31.10.2014

Wtrysk i czujnik ciśnienia odpada bo na LPG dzieje się to samo


  • 0

#10 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:ZagÅ‚Ä™bie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:44, 02.11.2014

Swiece, kable i aparat do sprawdzenia ....
  • 0

#11 miro31

miro31
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • SkÄ…d:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ils, F20Z1
  • KM:ok 150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 02.12.2014

Może sonda zaczyna niedomagać, podaje błędny odczyt i przelewa. Poszukaj na szrocie może mają i dadzą na próbę. F20z1 w roverach też montowali to łatwiej znajdziesz.


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:27, 03.12.2014

Może trzeba ustawić wyprzedzenie kąta zapłonu (lampa strobo) i ew. sprawdzić cały układ zapłonowy (czy przewody nie mają przebicia patrząc wieczorem pod maskę itd., kopułka/palec aparatu itd.)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 Guras

Guras
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • SkÄ…d:WÅ‚ocÅ‚awek
  • Silnik:3.0
  • Wersja:US
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:12, 04.12.2014

Mulenie się nasiliło do tego stopnia że w końcu komp wypluł check

W sobotÄ™ ogarnÄ™ temat co siÄ™ dzieje

Ale podejrzenie znowu pada na VSS

A to dlatego że dodatkowym objawem jest spadająca wskazówka prędkościomierza

Przy dynamicznej jeździe spada do zera

Na zimnym mulenie nie występuje


  • 0

#14 Guras

Guras
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • SkÄ…d:WÅ‚ocÅ‚awek
  • Silnik:3.0
  • Wersja:US
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:00, 11.12.2014

Zaczął się w końcu check zapalać, po samodiagnostyce wyszło że VSS padnięty

To już trzeci czujnik prędkości :grrr

Jakieś fatum czy one faktycznie tak często padały?


  • 0

#15 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • SkÄ…d:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:46, 11.12.2014

Jeśli trzeci już padł to coś innego musi go rozwalać... Chociaż ostatnio u mnie też ciągle wywala ten błąd, ale narazie sięnie przejmuje bo jedzie dobrze a wskazówki nie opadają ;) a sprawdzałeś jak wygląda olej w skrzyni?


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, CC7, F20Z1

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq