Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jak wyjąć ułamany czujnik ABS?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:56, 28.06.2014

No i klops - Accord sedan 2003, tylni lewy, przy próbie wyjęcia - ułamany. Zresztą mam wrażenie, że plastik obudowy czujnika jest mocno zmęczony i dość kruchy. (Aczkolwiek drań jakby był wkładany na jakiś klej albo co).

 

Co próbowałem? Wywierciłem małą dziurę w czujniku, w to wkręt do drewna i ciągnąłem, podważałem. Za każdym razem wykruszał się plastik czujnika a reszta oczywiście zostawała w środku. Z tego co wyczytałem na forum pozostają dwie opcje:

 

1. Wiertło i hura do przodu (nieco się obawiam, żeby za dużo nie nawiercić ale wedle relacji jednego kolegi na tym forum poszło z sukcesem). W związku z tym pytanie do praktyków takiego działania. Czujnik pod długości na wiekszej części ma większą średnicę a na końcu krótki odcinek spłaszczony. Czy jeśli nawiercę na długość większej średnicy ta spłaszczona część powinna wyjść bez problemów (w sensie na końcu ma luz), czy ją też trzeba też rozwiercać? Bo na chwilę obecną to co wydłubuję to bardzo kruszący się plastik...

 

2. Ściągnięcie piasty? Ew. co trzeba zdemontować aby się dobrać do dziury mocującej czujnik od drugiej strony, żeby to porządnie wyczyścić? Gdzieś może na forum jest opis procedury albo ktoś byłby uprzejmy poddpowiedzieć?

 

3. Jakieś inne propozycje? ;-)

 

Dzięki z góry za podpowiedzi/sugestie.


  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 04:57, 29.06.2014

najlatwiej to chyba piaste wymontować i od środka spróbować to wypchnąć, demontaż jest prosty, wystarczy zdjąć cały hamulec, później wykręcasz cztery śruby i piasta wychodzi, a we wnęce zobaczysz część tego czujnika, ja chyba tak bym robił...


  • 0

#3 Stoowa

Stoowa
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 06:13, 29.06.2014

kilka tygodni temu mialem ten sam problem... nie trac czasu i zrob jak opisal kolega wyzej... zdejmiesz piaste bez problemu i wtedy mozesz spokojnie usunac czujnik i usunac wszelkie opilki i zabrudzenia po wierceniu jakie wpadna do wewnatrz gniazda piasty...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
  • 0

#4 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:44, 29.06.2014

Patrzyłem sobie do ESM - tam zalecają wymienić oring przy wymianie piasty ale zakładam, że zostaje stare czyli oring też. No i pytanie czy przejmować się momentami dokręcania śrub mocujących - nie mam klucza dynamometrycznego - robić na czuja?


Użytkownik magician edytował ten post 08:14, 29.06.2014

  • 0

#5 Stoowa

Stoowa
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:22, 29.06.2014

myślę ze 90% majsterkujących nie ma klucza dynamometrycznego...

z tym "nie przejmowaniem się" to też nie do końca tak... element musi być porządnie przykręcony - to w końcu piata kola! ale gwintu zrywać też nie trzeba... ;)


  • 0

#6 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:27, 29.06.2014

To się rozumie samo przez się. Luzów na pewno nie zostawię :-)


  • 0

#7 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 08:57, 29.06.2014

Patrzyłem sobie do ESM - tam zalecają wymienić oring przy wymianie piasty ale zakładam, że zostaje stare czyli oring też. No i pytanie czy przejmować się momentami dokręcania śrub mocujących - nie mam klucza dynamometrycznego - robić na czuja?

http://www.accordklu...-vii-gen-03-08/
 


  • 0

#8 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:21, 29.06.2014

Przy demontażu piasty nakrętka łożyska też do wykręcenia? Chyba nie....


  • 0

#9 DonMajorro

DonMajorro
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0000
  • Nadwozie:--
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 29.06.2014

Ostatnio też wymieniałem i tez mi się czujnik złamał. Cóż, zacząłem wiercic i ostrożnie wydlubuwac resztki śrubokrętem. Do tego odkurzacz żeby nic w środku nie zostało.
Ogólnie zajęło mi to aż 2 godziny ale się udało.
Czy polecam tak robić? W sumie nie wiem. Raczej nie jest to najmadrzejsze rozwiązanie ale ma na pewno "się da".
  • 0

#10 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:49, 02.07.2014

Każdy czujnik abs przy wymianie się ułamie :) ja nawet nie próbowałem go wyciągać w całości tylko kombinerki i ukręciłem, potem 2 wiertła jedno cienkie i drugie na grubość czujnika zaznaczona izolacją długość kilka mm mniej niż ma czujnik. Troszkę resztek z czujnika wpadło do środka, zrobiłem lejek który nasadziłem na rure od odkurzacza wsadziłem w dziure po czujniku i wyssałem cały syf jednocześnie kręcąc piastą. Cała operacja trwała może 10 min, od wymiany minęło moze 3 miesiące i wszystko działa jak należy.  Ze ściąganiem piasty jest o wiele więcej zabawy a efekt ten sam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq