Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Gwizd silnika przy przyspieszaniu

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:21, 06.06.2015

mi też wydaje się ze w tych silnikach raczej rozrząd był bezobsługowy chyba że było słychać łańcuch. Swist ciężko namierzyć, raczej od strony rolek i paska ale słuchaliśmy w 3 osoby i jedna słyszała coś od strony seryjnego dolotu... sam już nie wiem. Jedyne co to zdjąć pasek i sprawdzić rolki... chyba że ten silnik tak sobie poświstuje...


  • 0

#17 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:38, 08.06.2015

Widze ze temat odzyl :) W sumie ja tak jezdze juz ponad rok i auto smiga bez problemow, ale podejrzewam ze w moim przypadu to nie rozrzad, predzej cos ze skrzynia. U mnie swizdze tylko na biegu. jak podczas jazdy wyrzuce bieg i dodam gazu to wtedy nie poswistuje. Chyba ze ten dzwiek wystepuje tylko pod obciazeniem.


  • 0

#18 jsqfel

jsqfel
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 08.06.2015

Mam dokładnie to samo, świst przy przyspieszaniu między 2k-3k obrotów, też mnie to niepokoiło przed zakupem auta.

Udałem się więc do specjalisty od Hond i stwierdził, że to od skrzyni i nie da się z tym nic zrobić.

Zapewnił mnie jednak, że nic złego się tam nie dzieje i to tylko efekt dźwiękowy.

Ponoć występuję tylko w 2.0, trzeba się z tym pogodzić.


Użytkownik jsqfel edytował ten post 20:14, 08.06.2015

  • 0

#19 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:30, 09.06.2015

ale na luzie tez Wam gwiżdze??


  • 0

#20 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:04, 09.06.2015

tez czasem to słysze;) ale zadko;p


  • 0

#21 jsqfel

jsqfel
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 09.06.2015

Mnie na luzie nie.
  • 0

#22 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:14, 09.06.2015

Ja tez obstawiam skrzynie. Jak mi cos walnie to bede sie przejmowal, narazie jezdze i wyobrazam sobie ze to turbo :P ..... Tylko moc nie ta :P:P ;)


  • 0

#23 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 29.10.2015

Witam.

Za pozwoleniem podłącze się pod temat z podobnym problemem. Sprawa dotyczy Acco VI d16b6.

Od jakiegoś czasu ok.4tyg. przy przyspieszaniu pojawia się dziwny świst,szum.Po ogólnych oględzinach wyglądało na to że sprawcą jest elastyczna część tłumika łącząca kol.wydechowy z katem i resztą wydechu.

Tak więc została wstawiona nówka sztuka... dźwięk pozostał.

Sam dźwięk raczej nie wydobywa się z silnika(pracuje w normie) wydech został też osłuchany na podnośniku podczas jazdy ale nie w nim tkwi rzecz.

"Świst",szum jest najbardziej słyszalny od ok.3tyś praktycznie do odcinki w wyższych partiach obrotów trochę silnik go zagłusza.

Nie dam sobie obciąć ręki ale bardziej go chyba słychać z prawej strony.

Czy możliwe że to coś w kolektorze ssącym? Jakieś lewe powietrze - uszczelka kolektora dolotowego?

Podpowiedzcie coÅ› mÄ…drego  :)

Pozdrawiam


  • 0

#24 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • SkÄ…d:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:08, 29.10.2015

Zrzuc pasek osprzetu i wtedy probnie odpal silnik, bo mozliwe ze rolka na napinaczu, lub lozyska alternatora tak halasuja, badz cos innego z osprzetu.


  • 0

#25 cactuss

cactuss
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:uk - black country
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 01.11.2015

witam,

podepne sie, mam podobne objawy czyli silnik gwizdze podczas zwiekszania obrotow obojetne, czy na luzie czy podczas jazdy, dzwiek zwieksza sie wraz z obrotami, zdjalem pasek od osprzetu - gwizdze nadal, lewa strona silnika....... sugestie.....


  • 0

#26 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • SkÄ…d:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:19, 01.11.2015

Po wscisnieciu sprzegla jakas zmiana? Lewa tzn od rozrzadu czy sprzegla?


  • 0

#27 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:21, 01.11.2015

Masz na myśli stronę pasażera czyli stojąc przed autem czy kierowcy będąc w aucie.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • SkÄ…d:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:29, 01.11.2015

Masz na myśli stronę pasażera czyli stojąc przed autem czy kierowcy będąc w aucie.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Cactuss jest z Uk, wiec stronami kierowcy moze lepiej sie nie sugerowac bo sie nie zrozumiemy :-D.


  • 0

#29 cactuss

cactuss
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:uk - black country
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 01.11.2015

stojac przed samochodem, lewa strona silnika, skrzynia automat, zapieta na parking lub neutral jak i podczas jazdy silnik sobie gwizdze


Użytkownik cactuss edytował ten post 22:56, 01.11.2015

  • 0

#30 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • SkÄ…d:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:38, 01.11.2015

U mnie tez jest taki efekt gwizdania, cos tak turbo, ale tylko na zimnym silniku i milkie kilka minut po uruchomieniu. Wydaje sie ze dobiega od strony skrzyni. Ale to raczej normalne, no i u mnie manual. Po lewej stronie silnika znajduje sie lancuch rozrzadu, pytanie tylko czy moglby powodowac takie dzwieki. Raczej gdyby byl zuzyty to bylo by to chrobotanie i postukiwanie przy rozruchu, a z czasem wywaliloby blad czujnika walka rozrzadu. Jest jeszcze taka mozliwosc, chociaz sie jeszcze z tym nie spotkalem, ze jest cos z odpowietrzaniem silnika, tzw. odma. Akurat zawor odpowietrzajacy znajduje sie po lewj stronie. Moze jakas nieszczelnosc powoduje swist poprostu. Przyszlo mi jeszcze na mysl kolo pasowe walu z tlumikiem drgan. Sklada sie z dwuch elementow polaczonych guma. Jak by guma puscila to teoretycznie moglo by obcierac o obudowe i powodowac jakies tam dzwieki. Moze dolot byc gdzies nieszczelny, i to akurat nasunelo mi sie na mysl jesli chodzi o lewa strone i zdjety pasek osprzetu. Wiec maca w gore i trzeba tam troszke pomacac :-D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq