Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje

all_gen VI VII VIII V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#106 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1,036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 12:34, 02.04.2015

Zalezy czy masz opone niskoprofilową czy normalnego balona. :)


  • 0

#107 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:46, 02.04.2015

:-) ....ale @Miloszzz....obojetne jaka opona.

 

2,2 a 2,6 to duza roznica, po prostu sobie wyprobuj.

 

Przy szerszych oponach trzeba troche podpompowac jak @calcone napisal ale ile ??

 

0,1 czy moze 0,2 wystarczy?

Przyjmuje ze w Polsce nikt 200 km/h nie jezdzi.  ;-) co by takze dodatkowo wymagalo zwiekszenia cisnienia.

 

Co wulkanizator stwierdza to nie musi sie zawsze zgadzac. (statystyka na oko)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:48, 02.04.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#108 tomaszo

tomaszo
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 02.04.2015

No właśnie, wiec dlatego poruszyłem ten problem bo niby na forum cos jest ale nie wiadomo do końca jakie to ciśnienie powinno być. Z waszych opinii wynika, że może dobrze jest trzymać je gdzieś w okolicach 2,4-2,5 dla tego rozmiaru. I wychodzi na to że tył powinien być mniej napompowany?


  • 0

#109 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1,036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 13:59, 02.04.2015

:-) ....ale @Miloszzz....obojetne jaka opona.

 

2,2 a 2,6 to duza roznica, po prostu sobie wyprobuj.

 

wypróbowałem. Żadnej różnicy. :)

Ale może moja VI była jakaś trefna i parę innych aut w rodzinie też.

 

Jedyna róznica to ta w spalaniu.


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 13:59, 02.04.2015

  • 0

#110 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:wypasiony golas;)
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:44, 03.04.2015

Zgadzam się z tym, co pisze calzone. U mnie zawsze pompowane było zalecane 2,2 przód i tył i efekt jest taki, że po kilku latach brzegi opon sa na wykończeniu, a środek prawie jak nówka... Od tego sezonu "przechodzę" na 2,4 przód/tył (koła 225/50 R17).


  • 0

#111 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:37, 03.04.2015

Ja jednak cały czas będę się upierał, że tył jest znacznie mniej dociążony jeśli nie jest napełniony bagażami dla tego zbyt duże ciśnienie dajmy an to 2,4 może powodować ząbkowani ponieważ opona będzie bardziej skakała. Z drugiej strony mamy silnik - u mnie ON zatem dużo cięższy jest przód - realnie rzecz ujmując ciśnienie w oponie powinno być wyższe. W chwili obecnej dałem 2,3 na przód ale będzie trzeba podnieść na 2,4 a tył na 2,3 i to powinno być optymalne. W sumie w moim przypadku optycznie oceniam ciśnienie i tak na poważnie chyba inaczej nie jesteśmy tego w stanie zrobić chyba, że producent opon wyliczyłby w tabeli dla poszczególnych rozmiarów odpowiednie ciśnienie w uwzględnieniem obciążenia. Nie da się przecież jeździć na tym samym ciśnieniu jeśli mamy planowaną podróż w komplecie z bagażami - to znaczy dać się da, jednak opona w znaczny sposób skraca swoją żywotność.


  • 0

#112 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:37, 03.04.2015

z 2.4 na tyle to ryzykujesz eleganckie ząbkowanie i nie po kilku latach ,a po sezonie .Więc co się opłaca?
Na trarsie taki tył podejdzie pod 2.6.Były przypadki tu na forum ,że po jednej dłuższej trasie zaczęły lekko wyć.Mógłbyć podatny model opony ale po co ryzykować

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:40, 03.04.2015

  • 0
                       

#113 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:28, 03.04.2015

Wlodar bierz pod uwagę, że ty masz Hondę PB, a jednak ON jest cięższa to również trzeba brać pod uwagę.


  • 0

#114 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:26, 03.04.2015

biorę ....ale tył to  raczej kosmetyczne różnice ...a o tył bardziej chodzi ,bo opona tylna ząbkuje gdyż tarcie na bieżnik jest wywierane tylko(zawsze) w jedną stronę


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:27, 03.04.2015

  • 0
                       

#115 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 06.04.2015

U mnie przy 225/40 R18 tabliczka na slupku pokazuje tak:

http://www.fotosik.p...0221bc8acb.html

 

2.6 bara ladowac przod i tyl ?

 

Dzieki


  • 0

#116 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:37, 06.04.2015

U mnie przy 225/40 R18 tabliczka na slupku pokazuje tak:

http://www.fotosik.p...0221bc8acb.html

 

2.6 bara ladowac przod i tyl ?

 

Dzieki

ja na ten sam rozmiar dałem 2.5 bar przód i tył


  • 0

#117 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:22, 06.04.2015

Hej :-)
Przejrzałem w skrócie wątek i proszę Kolegów z różnych generacji i wielkości kół o podawanie, tak jak Kolega bziq, danych z fabrycznych naklejek/tabliczek. Na tej podstawie utworzy się spis zaleceń producenta (a jak to się ma w praktyce - pozostanie ta dyskusja)...
Wiem, że są te wiadomości w kilku miejscach, ale fajnie byłoby je zebrać w jednej (i na dodatek 'krótkiej') wiadomości...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#118 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:00, 25.04.2015

Z tabliczki u mnie wynika 2.3 na przód i tył tylko, że 2.3 przy oponach 225/45/17 na przodzie to stanowczo a mało - opona wygląda jak by była na lekkim kapciu. Coś nie tak jest z tymi propozycjami producenta. Tak na poważnie dopiero przy 2,5 na przód opona wizualnie wygląda tak jak na tyle przy 2,2.


  • 0

#119 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:34, 26.04.2015

Hej :-)
PKO, wygląd to jedno, a działanie to drugie... nie piszę, że producent jest nieomylny, ale podważanie podanych wartości tylko dlatego, że nie wygląda, to raczej niepoważne, chyba że Twój Accord ma wyglądać, a nie jeździć...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#120 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:58, 26.04.2015

...to ,że siedzi trochę opona ,to musi .Moja 215/50/17 żeby dobrze wyglądała musiałaby  mieć z 2.6-2.7 na przodzie.

Przy 2.2-2.3 (tak jeżdżę) wygląda jakby miała 1,7 :-)


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:59, 26.04.2015

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq