XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje
#46
Napisano 21:54, 05.05.2009
- 78%- azot;
- 21%- tlen;
- 1%- dwutlenek węgla, argon, wodór, para wodna, zanieczyszczenia.
#47
Napisano 21:57, 05.05.2009
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#48
Napisano 05:33, 06.05.2009
bardzo ciekawy ale raczej akademicki wątek..
to co przedsatwil matman dotyczy jak rozumiem samochodu stojącego. Zeby wyciagac ilosciowe wnioski co do zmiany (wzrostu) cisnienia powietrza w oponie trzeba znać temperature gazu we wnetrzu opony.
Mozna ewentualnie jakby sie komus chciało zrobić taki eksperyment: przejechać x kilometrów z jakąś predkoscia w upalny dzień i zmierzyć ciśnienie powietrza w oponie i na tej podstawie obliczyc temp gazu w oponie.... (ze wzoru który podał matman)....
wniosek prawdopodobnie bedzie jeden: dla "normalnych" cisnien wplyw temp bedzie mial znikomy wplyw na koncowe cisnienie i bezpieczenstwo z tym zwiazane (IMHO oczywiście )
Rawys już ci odpowiadam. Chyba troszeczkę przespałeś termodynamike na fizyce . Wzrost temperatury to wzrost temperatury i nie ma znaczenia czy samochód stoi czy jedzie. Jakbyś uważnie przeczytał to byś to zauważył. Temperatura powietrza wrasta z kilku przyczyn. Np. od rozgrzanych felg które odbierają ciepło z hamulców, od wyższej niż temperatura powietrza temperatury asfaltu, ale także od tarcia wewnętrznego powietrza w samym kole. W zrost temperatury powietrza w kołach jest tym większy im niższy profil ma opona bo koło ma mniejszą pojemność. Co do eksperymentu to proponuję abyś go zrobił i policzył sobie to wszystko później wzorem i sprawdził czy eksperyment i teoria są zgodne. Zrób jeszcze jeden eksperyment. Postaw samchód w upalny dzień tak aby jedna strona była oświetlona słońcem a druga zacieniona i zmierz ciśnienie po lwej i prawej stronie auta. Tylko się nie zdziw jak będziesz miał inne wyniki.
I jeszcze jedno. Cisnienie ustawia się sprawdza się na zimnych oponach. Dlaczego? Bo jak koło się rozgrzeje to wrasta ciśnienie ale okazuje się że wzrost ciśnienia o np. +0,1 atm nie jest tak niebezpieczny jak jego spadek o -0,1 atm od nominalnego (może się mylę ale tak mi się wydaje)
Pozdrawiam!
#49 Guest_Anonymous_*
Napisano 08:09, 06.05.2009
Matman, żeby nie było wszystko co napisałeś jest prawdą... napisałeś o prawie Clapeyrona przyjmując stałą ilość gazu, przyjmując stała obj. etc....
Rzeczywiście zrost temperatury to wzrost temperatury i nie ma znaczenia jaki czynnik go powoduje nie mniej wg. mnie kluczowe jest o ile wzrasta temperatura gazu w czasie jazdy!! z określoną prędkośią w określonych warunkach zewnętrznych (Sahara lub Islandia ) i przyznaję tego nie wiem.
korzystając z tego wzoru który podałeś wynika, że:
T =20oC (293K) - > p=2,2 bara
T=120oC (393K) -> p=2.95 bara
Zdarzało się po dłuzszych odcinkach (8h), ze opona była wyraznie ciepla ale IMHO nie miała 100oC, stad moj wniosek wyzej, że p w oponach ma raczej znaczenie w przypadku zużywania sie opony niż bezpieczenstwa (dla "normalnych" ciśnien).
Ja u siebie "przepompowuję" ok 0,2 bara na oś bo po prostu tak mi sie lepiej prowadzi, ale nie sprawdzałem nigdy manometru - byc moze dopiero wtedy jest cisnienie producenckie
Pozdrawiam
#50
Napisano 11:37, 06.05.2009
Pozdrawiam
#51 Guest_Anonymous_*
Napisano 01:09, 27.03.2010
jakie ciśnienie zastosować dla opon 225/40/18?
Tak jak zaleca producent na słupku, ale dla innego rozmiaru? U mnie na słupku jest podane dla 205/55/16.
#52
Napisano 08:14, 27.04.2010
Jezeli chodzi o rozmiar felgi jakis straszny dyskomfort to wydaje mi sie ze to raczej chodzi o psychike bo sie mowi jejku mam az 17. A tak naprawde to roznica miedzy 16 a 16 na profilu opony to 12mm czyli ta ma 10.2cm a ta 9... uszkodzic mozna w ten sam sposob jedna i druga co innego kiedy opona ma juz 7cm to jest roznica i to ogromna. 225/45R17 nie jest jakas bardzo dyskomfortowa, wyglada znacznie lepiej a i tak pewnie kazdy z was na dziurach zwalnia bo szanuje swojego kochanego brum bruma:)
#53
Napisano 12:05, 27.04.2010
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#54
Napisano 12:37, 27.04.2010
#55
Napisano 16:15, 27.04.2010
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#56
Napisano 17:33, 27.04.2010
Tyle to i ja wiem . Tam jest ponizej 180/h i powyzej
To wylicz średnią i wyjdzie Ci wynik końcowy
#57
Napisano 12:56, 03.06.2010
Wynik na przedniej osi: lewa 1.8, prawa 2.2 (powinno być 2.2)
Podpompowałem i zero drgań
Ot taka dygresja, żeby sprawdzać ciśnienie co jakiś czas
#58
Napisano 00:55, 04.06.2010
raz w miesiącu sprawdzam ciśnienia w oponach zawsze u jednego wulkanizatora, a dwa razy w sezonie sprawdzam wyważenie kółOt taka dygresja, żeby sprawdzać ciśnienie co jakiś czas
#59
Napisano 11:30, 23.04.2011
Moja Hania fabrykę opuściła na oponach 205/55/16 i takie też są uwzględnione na nalepce. W postach wyżej wszyscy zgodnie doszli do wniosku, że pompujemy gumy zgodnie z zaleceniami producenta - niezależnie od profilu i szerokości opony. Po długich poszukiwaniach kupiłem opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/45/R17 (w wyborze pomogły opinie na forum HAKP) i tutaj pojawiają się schody... Na swojej stronie, dla Acco 2.4 i dla tej tej gumy Vredestein podaje ciśnienie (przód i tył) 3.1 Bar (!). Nawet biorąc pod uwagę, że z reguły nie mam obciążonego pojazdu i rzadko śmigam z prędkościami pow. 180km/h więc mógłbym pompować ciut mniej to i tak jest to dużo. W ogóle dla wszystkich swoich opon Vredestein podaje tam duże wartości. Zaznaczam, że nigdzie nie wspomina się, iż miałyby to być wartości maksymalne.
Pytanie: czyich zaleceń się trzymać - producenta pojazdu czy producenta opony? Rozumiem, że każda opona ma swoją specyfikę, ale 3.1 to jest jakiś kosmos :-/ Wiem, że parę osób na forum pomyka na tych oponach, więc ciekaw jestem jakie wartości macie u siebie.
Z góry dziękuję za pomoc!
#60
Napisano 11:42, 23.04.2011
ja pompuje 2.6 na zimnych a po ostrej jeździe wzrasta nawet do 3.3
Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm
Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V
VIII
Mechanik →
Instalacje gazowe →
LPG Gorzów WielkopolskiNapisany przez Manieko2 , dziś, 20:31 VIII |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych