Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpanie autem podczas hamowania silnikiem

VII szarpanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:47, 28.05.2014

przy zmianie biegów z 1 na 2 bieg na wysokich obrotach ok. 5-6 tys.

To ostro go ciśniesz :diabelsmiech:


  • 0

#17 yans

yans
  • Klubowicz
  • 5 postów
  • Skąd:W-wa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 29.05.2014

To ostro go ciśniesz :diabelsmiech:

 

Sporadycznie ale czasem się zdarzy :diabelfaja: Ten co nigdy tak nie pocisnął niech pierwszy rzuci kamień ... :slimak:


  • 0

#18 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 06:02, 30.05.2014

od 6 tys się dopiero zaczyna jazda:)


  • 0

No Red Line no Fun :)


#19 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:32, 30.07.2014

na waszym miejscu przyjrzałbym się słynnemu przemiennikowi mechaniczno-elektrycznemu . To do czego idzie linka pedału gazu i co przemienia ruch linki na napięcie elektryczne które steruje przepustnicą ....mam to samo że szarpie co jakiś czas dodatkowo jakiś czas temu pojawiły sie błędy z tym związane, które udało sie skasować niemniej szarpanie dalej sie pojawia ..

Potwierdzam że tu może być problem, tez tak miałem, przy zmianie biegów podczas jazdy potrafił się bujać przód-tył. Też mnie tym straszyli ale się wymigałem z tego. Proponuję najpierw wyczyścic dobrze (przemyć) przepustnicę, często pomaga. Może jeszcze adaptacja przepustnicy pomoże (dotyczy tylko 2.4). U mnie sprawa ucichła po tunningu, wymiana przepustnicy na większą , nowy cai i kolektor dolotowy. Ale to co poleciłem  ma szanse pomóc.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#20 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:50, 26.09.2014

Niedawno miałem okazję przetestować nowo zakupionego ATS'a VII w warszawskich korkach. Niestety wystąpiły bardzo podobne, a mianowicie takie same objawy jak u poprzedników, że samochód płynnie rusza się z miejsca, bez żadnych problemów kręci do 7800rpm, czyli do odcinki, biegi wchodzą jak po maśle, lecz w momencie załączonego 1 biegu i puszczaniu nogi ze sprzęgła zdarzy mu się mocno szarpnąć kiedy z 20km/h schodzi do 10km/h (pedał gazu na luzie, nieruszany). Tak samo jest w okolicy prędkości na liczniku wynoszącej 50km/h, kiedy schodzi niżej to szarpnie jakby załączał się jakiś hamulec.. Żeby tego unikać muszę częściej wciskać sprzęgło i następnie puszczać je dodając gazu, co jest dla mnie męczące i jeszcze dla samego sprzęgła kiepskim rozwiązaniem, gdyż zużywa się bardziej (jazda z wciśniętym sprzęgłem). Ogólnie auto jest po reflashu, ma bardzo czujną reakcję na gaz, sprzęgło nie takie stare jeszcze, wymieniane przy 80kkm, a obecnie jest 110kkm. Domniemam, że sterowane jest hydraulicznie? Ma jeszcze dolot CAI Injen'a, kolektor customowy z zakupu grupowego. Pytanie do Was jest takie, czy w ogóle reflash miałby wpływ na takie "telepanie"? Chodzi mi o elektroniczne sterowanie wtryskami, że przy schodzeniu na mniejsze prędkości na załączonym biegu ale luźnym pedale gazu robią się gwałtowne odcinki dopływu paliwa, czy coś w tym stylu? Dokładnie nie znam się na ogólnej budowie Accord'a, dopiero drugi tydzień go mam.. Podczas przeglądu przedzakupowego w ASO nie wykazał żadnych błędów, checków, nic. Co mogę w pierwszej kolejności zrobić, żeby bardziej jasno określić Wam ten błąd i wyszukać rozwiązania jego?


Użytkownik Zaldier edytował ten post 09:50, 26.09.2014

  • 0

#21 lelek

lelek
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:51, 17.10.2014

 Odświeżę temat. Mam pytanie. W moim accordzie (2.0 03r.) wystepuje mocne szarpniecie (zadławienie) przy dynamicznym zapieciu 2 biegu. Gdy zmieniam na 2 delikatnie ,powoli puszczajac sprzęgło to jest ok., natomiast przy normalnym - dynamicznym przyśpieszeniu i wrzceniu dwójki następuje pojedyncze szarpnięcie, przydławienie. Podpowiedźcie co moze byc przyczyną , czy to kwestia sprzęgła (docisku). Podpowiem, że auto ma 100 tys. przebiegu ,sprzęgło pracuje lekko, i z jedynki rusza płynnie bez szarpnięć.


  • 0

#22 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:03, 18.10.2014

Zawsze przy przejściu z 1 na 2 jest mocniejsze szarpnięcie z powodu dużej różnicy w przełożeniu. Pytanie czy u Ciebie jest to na normalnym poziomie czy może jakieś ekstremum występuje.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#23 lelek

lelek
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:05, 18.10.2014

Silne szarpniecie przez co auto plynnie nie przyspiesza.
  • 0

#24 MrIha

MrIha
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 18.10.2014

 Odświeżę temat. Mam pytanie. W moim accordzie (2.0 03r.) wystepuje mocne szarpniecie (zadławienie) przy dynamicznym zapieciu 2 biegu. Gdy zmieniam na 2 delikatnie ,powoli puszczajac sprzęgło to jest ok., natomiast przy normalnym - dynamicznym przyśpieszeniu i wrzceniu dwójki następuje pojedyncze szarpnięcie, przydławienie. Podpowiedźcie co moze byc przyczyną , czy to kwestia sprzęgła (docisku). Podpowiem, że auto ma 100 tys. przebiegu ,sprzęgło pracuje lekko, i z jedynki rusza płynnie bez szarpnięć.

 

Mam dokładnie to samo. Dodatkowo mam tak, że gdy auto bez dotykania gazu toczy się na 1 biegu jedzie płynnie, a gdy dam troszkę gazu dosłownie delikatne dotknięcie to zaczyna szarpać. Gdy wciskam mocniej jest ok.

 

Gdzieś przeczytałem, że może się poprawić po regulacji zaworów... u mnie w sumie już czas się na to zbliża. 


Użytkownik MrIha edytował ten post 08:00, 19.10.2014

  • 0

#25 lelek

lelek
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 19.10.2014

Ma jeszcze ktoś jakąś koncepcję?


  • 0

#26 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:43, 19.10.2014

A może to po prostu nie do końca opanowane operowanie pedałem "gazu"?
Miewałem podobnie, po przesiadce na Accorda. Pedał ten jest bardzo czuły i trochę czasu zajęło mi opanowanie go tak, aby płynnie przyspieszać na 1 i 2 biegu.
Jeżdżę na codzień różnymi autami, najczęściej dieslami, nigdy nie miałem takich kłopotów z przystosowaniem się do tego :) No, może raz, w Fordzie C-Max, który miał podobnie, a do tego pedał sprzęgła o skoku około 2cm :D
Accord "lubi" lekką nogę na jedynce. Przynajmniej mój.

Tapatalkowane z chińskiego Lenovo P780 :)
  • 0

#27 lelek

lelek
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 20.10.2014

Chyba raczej to nie to, gdyz dzieje sie tak jak jeżdźą nim także inni kierowcy, pozatym  to już czwarta moja honda i nigdy nie było kłopotów z operowaniem czułym gazem.


  • 0

#28 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:32, 20.10.2014

A to sorry. Patrzyłem poprzez pryzmat własnych doświadczeń :)

Tapatalkowane z chińskiego Lenovo P780 :)
  • 0

#29 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:34, 30.04.2015

odgrzebuje troszke, a co moze byc powodem delikatnego czasami podszarpywania raczej przy stalej predkosci np 70km/h nie bardzo mocno tylko tak delikatnie lekkie docisniecie gazu i znika;)?
  • 0

#30 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:51, 01.05.2015

może świece, cewki. Sprawdź podjeżdżając pod górkę, wtedy mocniej przyciśnij. Powinno wyraźnie szarpać.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szarpanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq