Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Filtr cząstek stałych

VIII fitr DPF wypalanie wycinanie kreator mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#46 eddiet

eddiet
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:19, 06.04.2014

byłem dziś w aso w bielsku
ale niestety mają uszkodzony komputer i nie są w stanie się podpiąć,
objeździłem znajomych elektroników i po wielu próbach zczynania błedów nic im nie wychodziło,
nie było żadnych błędów. Jest to dość dziwne, pewnie mają za cienki sprzęt...
wszyscy jednak zgodnie twierdzili że wypalanie dpf w serwisie jest bardzo niszczące dla silnika i osprzętu z racji wykonywania tej czynności na postoju co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2014-01-03, 21:18 ]
czy komuś z was po wyrzuceniu dpf-u nie działał tempomat?
podobno jest taka przypadłość że po zmianach w ecu nie działa tempomat i nie da sie zrobić innaczej

Hej,

 

Accorda kupiłem kilka miesięcy temu i z faktur od poprzedneigo właściciela wiem, że DPF był usuwany w kretor mocy w w-wie. Potwierdziam - NIE działa tempomat i wskaźniki zmiany biegów...


Użytkownik eddiet edytował ten post 10:50, 10.04.2014

  • 0

#47 funnybull

funnybull
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Krosno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:39, 17.04.2014

byłem dziś w aso w bielsku
ale niestety mają uszkodzony komputer i nie są w stanie się podpiąć,
objeździłem znajomych elektroników i po wielu próbach zczynania błedów nic im nie wychodziło,
nie było żadnych błędów. Jest to dość dziwne, pewnie mają za cienki sprzęt...
wszyscy jednak zgodnie twierdzili że wypalanie dpf w serwisie jest bardzo niszczące dla silnika i osprzętu z racji wykonywania tej czynności na postoju co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2014-01-03, 21:18 ]
czy komuś z was po wyrzuceniu dpf-u nie działał tempomat?
podobno jest taka przypadłość że po zmianach w ecu nie działa tempomat i nie da sie zrobić innaczej

Witam

mam taka sama sytuacje ze zaden komputer nie widzi bledu nie moge sie uporac z tym dpf :/ prosze o jakies wskazowki


  • 0

#48 Lukasz

Lukasz
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Norwegia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 03.12.2014

Problem powraca :)
zrobilo sie troche chlodniej ok +4 i znow to samo, przy wyprzedzaniu przekroczylem 3000obr wrzucam 4bieg i bang, swieci sie pomaranczowe swiatelko z wykrzyknikiem.

Filtr jak pisalem na wczesniejszej stronie mam nowy, tylko nie pamietam czy mi soft wymienili.

Nie bede sie rozpisywal bo juz wczesniej pisalem, ale pojechalem do kumpla z warsztatu, jezdzilismy z podpietym kompem, kasowal blad i sprawdzal jak sie zachowuje, i zawsze po dojsciu wskazowki na 3000obr. wyskakiwala kontrolka check system ! pojechalismy w koncu na wypalanie komputerowo i co go zdziwilo to to, ze termostat w tych samochodach otwiera sie przy 78st. a proces wypalania rozpoczyna sie chyba przy 75st. ?

 

W innych samochodach otwiera sie przy 82stopniach albo i wiecej czyli?? czy Hondy czasem nie maja za malej roznicy pomiedzy otwarciem, a wypalaniem? te 3stopnie bardzo szybko moga zmalec do 74st i proces wypalania sie zakonczy?

Wystarczy, ze mamy grzanie w samochodzie wlaczone, gdzie uruchamia sie "chyba" dodatkowy wiatrak?

temperatura otoczenia jak jedziemy jest zimna, a mieszkam w Norwegii i jest chlodno. Dlatego teraz wiem czemu ludzie daja te tekturki z przodu :)
Kumpel mowil, zebym podzwonil po warsztatach i zapytal czy maja termostat takich samych wymiarow (64/30/43), ale z otwarciem przy wyzszej temperaturze. Za bardzo nie wiem gdzie dzwonic, wiec moze wy cos wymyslicie? :)

 

Juz jestem nastawiony na wycinanie tego ustrojstwa bo mi rece opadaja.  


  • 0
Lukasz

#49 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:06, 03.12.2014

Ja nie chcę pisać głupot…w innym wątku napisałem, że nie da się sprawdzić stopnia zapchania filtra a podobno się da.

 

W każdym razie, czy to potwierdzona informacja, że proces wypalania zatrzymuje się/zostaje przerwany wraz z otwarciem termostatu?


  • 0

#50 Lukasz

Lukasz
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Norwegia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 03.12.2014

Powiem, ze nie wiem bo nie znam sie tak.. jedynie co to czytam.

Gdy chcielismy wypalic filtr komputerowo to nie chcial sie odpalic przy 75st. musielismy podkrecic obroty zeby sie zagrzal do 78 i dopiero komputer zaczal wypalanie.

czy sie wylacza to nie wiem, ale skoro taka min. temperatura musi byc to chyba gdy spadnie nizej, nie wplynie to korzystnie na proces ?

Niech sie jakis spec wypowie. staram sie znalezc podony termostat z wyzsza temp. otwarcia, ale ciezko to idzie


  • 0
Lukasz

#51 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:37, 03.12.2014

Mi się wydaje, że otwarcie/zamknięcie termostatu nie ma żadnego wpływu na przerwanie procesu wypalania filtra, tzn: na pewno silnik musi osiągnąć pewną temperaturę aby proces mógł zostać zainicjowany ale nie sądzę, aby miał na to wpływ termostat i temperatura cieczy chłodzącej w silniku, który pracuje w optymalnej temperaturze.

 

Proces wypalania filtra, z tego, co wyczytałem polega w sporym uproszczeniu na zwiększeniu ilości wtryskiwanego paliwa (poprzez tzw wtrysk dopalający), dzięki czemu temperatura spalin (a tym samym temperatura filtra) znacząco podnosi się i sadza jest wypalana.

Oczywiście, aby proces się rozpoczął muszą zostać spełnione pewne warunki, czyli określona prędkość obrotowa na określonym biegu przez określony czas.

I moim zdaniem proces wypalania nie udaje się bo ciężko jest spełnić powyższe warunki a nie dla tego, że termostat się otwiera lub zamyka.

 

Jeśli wymieniany miałeś filtr i jest jeszcze na gwarancji to poprzez wymianę termostatu prawdopodobnie nic nie zyskasz a stracić możesz gwarancję…która generalnie na niewiele się zdaje.


  • 0

#52 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:21, 19.01.2015

Witam wszystkich
Jestem posiadaczem viii gen.od lipca 14 i po miesiącu od zakupu dpf przypomniał o sobie.Wiec wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika i wymuszone wypalanie,po całej procedurze szystko o.k.Za jakieś 3 miesiące powtórka z rozrywki,dodam ze działo się to w najmniej odpowiednim czasie czyli przed planowana podroza.Wiec dmuchajac na zimne zakupilem skaner OBD vs 150 i podpinam sobie to cudo co tydzień i widzę stan zapełnienia filtra(obecnie 6g)wiec w razie potrzeby wybieramy się na mała wycieczkę lub regeneruje.Dodam jeszcze ze jestem w stanie odczytać ile minęło czasu,ile przejechalem i ile zostało spalone paliwa od ostatniej regeneracjiPozatym mogę odczytać ciśnienia na filtrze plus temp.spalin i to wszystko za jakes 250 PLN.
Dla zainteresowanych udzielenia bardziej szczegolowych informacji.Jednym slowem DPF nie taki zly
Pozdrawiam
  • -1

#53 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:23, 20.01.2015

Jak się skończy, odpowiednio zapcha to i wypalenie nie pomoże. Wtedy nie napiszesz ze nie taki zły.

Podaj link do skanera.
Wrzuć parę fotek jak się sprawdza dpf może ktoś skorzysta.


Wysłany z Tapatalk
  • 0

#54 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:55, 20.01.2015

To link na angielskiego ebaya http://www.ebay.co.u...=item2edc3c8f7d

Fotki wrzuce w weekend bo w tygodniu malo czasu
Z ta różnica za ja mam wersje 2013.3 i ta działa,a co do 2014 to nie udało mi się uruchomic.
  • 0

#55 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:52, 21.01.2015

 Ja raz wypalałem dpf-a w civicu ufo, chyba z  2006 r  sprowadzony  z .... na liczniku  150 tys .. a od ostatniego wypalania minęło 230 tys  :) .... Chłopaki jak  wymyli filtr i założyli to zostało tylko podłączenie pod kompa i nie mogłem rozgrzać  dpfa do 800 stopni Celsjusza rozgrzewał się do 200, ponieważ filtr był czysty. Po dwóch próbach przeprowadziłem kalibrację czujników i auto odżyło ...


  • 0

#56 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:42, 21.01.2015

W civicu 2006 to chyba dpf jeszcze nie bylo
  • 0

#57 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:08, 21.01.2015

W civicu 2006 to chyba dpf jeszcze nie bylo

kolega quba30 to chyba jakiś nowy na forum skoro śmie podważać niepodważnalne słowa naszego forumowego guru :-P


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#58 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:06, 23.01.2015

Zwracam honor,wersje uk nie posiadaly dpf.Moim zamiarem nie bylo podwazac czyis slow.
Jezel ktos sie czuje urazony to przepraszam
  • 0

#59 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 11:15, 23.01.2015

Mam problem z dpf w aucie taty. Po roku jazdy zpalila sie kontrolka o zapchanym filtrze. Po podlaczeniu pod komputer okazalo sie, ze jest zapachany w 10,7%. Po procedurze wypalania wszystko wrocilo do normy. Wczoraj zapalila sie ponownie kontrolka zapachania filtra, od poprzedniego wypalania auto przejechalo zaledwie 200km i komputer pokazal zapachanie 2,7%. Ktos moze spotkal sie z takim probleme, ze mimo, ze filtr jest czysty zapala sie kontrolka zapchaneho filtra. Podpowiem, ze w tamtym roku serwis wezwal na zmiane softa dot. wlasnie dpf-a. Auto obecnie ma 90tys.km/


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#60 quba30

quba30
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:ESTATE
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:20, 25.01.2015

https://www.dropbox....C_0551.JPG?dl=0
A to pare zdjec obrazujacych dzialanie skanera vs 150,mam nadzieje ze komus sie przyda https://www.dropbox....C_0540.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0539.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0541.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0542.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0543.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0544.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0545.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0546.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0547.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0548.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0549.JPG?dl=0
https://www.dropbox....C_0550.JPG?dl=0
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, fitr, DPF, wypalanie, wycinanie, kreator mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq