Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#46 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:33, 10.07.2017

Czujnik. Mierzyłeś czy jest ciągłość obwodu?


Użytkownik kslavek edytował ten post 20:34, 10.07.2017

  • 0

#47 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:46, 10.07.2017

Nie mierzyłem dlaczego ten czujnik może nie działać tak jak powinien?


  • 0

#48 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:55, 10.07.2017

...bo jest tanim zamiennikiem ? Jednym chodził innym nie)...bo jest niewłaściwie dokręcony ?
Ja wymieniłem na używany OEM ...dokręcałem na czuja bez klucza dyn. ...i na razie odpukać zrobione ze 2 tyś km

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:00, 10.07.2017

  • 0
                       

#49 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 10.07.2017

Usuwanie usterek wg DTC: P0325

 

DTC P0325:   Usterka obwodu czujnika spalania stukowego

 

 

 

 

1. Włączyć zapłon (II).

 

 

2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

 

 

3. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (dźwignia zmiany w położeniu P lub N) aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym.

 

 

4. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000-4.000 obr./min. (min-1) przez co najmniej 60 sekund.

 

 

5. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.

Czy jest wskazywany DTC P0325?


TAK - Przejść do 6.


NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika spalania stukowego i ECM/PCM.n

 

 

6. Wyłączyć zapłon.

 

 

7. Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

 

 

8. Rozłączyć złączkę 1-stykową czujnika spalania stukowego.

 

 

9. Odłączyć złączkę A (31-stykową) ECM/PCM.

 

 

10. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A1 złączki ECM/PCM i masą nadwozia.

 


 

 

ZŁĄCZKA A (31-STYKOWA) MODUŁU ECM/PCMZłączka żeńska, widok od strony przewodówKS
(RED/BLU)

 

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między ECM/PCM (A1) i czujnikiem spalania stukowego, następnie przejść do punktu 11.


NIE - Przejść do 11.

 

 

11. Połączyć przewodem styk złączki 1-stykowej czujnika spalania stukowego do masy nadwozia.

 


 

 

ZŁĄCZKA 1-STYKOWA CZUJNIKA SPALANIA STUKOWEGOZłączka żeńska, widok od strony przewodówKS (RED/BLU)PRZEWÓD POŁĄCZENIOWY

 

 

 

 

12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A1 złączki ECM/PCM i masą nadwozia.

 


 

 

ZŁĄCZKA A (31-STYKOWA) MODUŁU ECM/PCMZłączka żeńska, widok od strony przewodówKS
(RED/BLU)

 

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do 13.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między ECM/PCM (A1) i czujnikiem spalania stukowego, następnie przejść do punktu 14.

 

 

13. Wymienić czujnik spalania stukowego.

 

 

14. Podłączyć ponownie wszystkie złączki.

 

 

15. Włączyć zapłon (II).

 

 

16. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS.

 

 

17. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM.

 

 

18. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000-4.000 obr./min. (min-1) przez co najmniej 10 sekund.

 

 

19. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.

Czy jest wskazywany DTC P0325?


TAK - Przejść do 21.


NIE - Przejść do 20.

 

 

20. Używając testera HDS, sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P0325.

Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?


TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n


NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NEGATYWNY, przejść do punktu 1 i sprawdzić ponownie. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 17 i sprawdzić ponownie.

 

 

21. Uaktualnić oprogramowanie ECM/PCM, jeśli nie jest posiadana ostatnia wersja, lub zamienić na sprawdzony w działaniu ECM/PCM.

 

 

22. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000-4.000 obr./min. (min-1) przez co najmniej 10 sekund.

 

 

23. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0325, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach przy czujnika spalania stukowego i ECM/PCM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.


NIE - Jeśli pamięć ECM/PCM została uaktualniona, usuwanie usterki zostało zakończone. Jeśli ECM/PCM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM/PCM.n


Może się przyda :)


Użytkownik kristof edytował ten post 20:57, 10.07.2017

  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE


#50 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:58, 10.07.2017

Dokręcony został normalnym kluczem czy musi być dokręcony z mocą 30nm?


  • 0

#51 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:02, 10.07.2017

Powinien być 30 Nm ..z tego co czytałem to niektórym pomogło mocniejsze dokręcenie w zamienniku ...ale innym już nie
  • 0
                       

#52 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:56, 12.07.2017

Panowie ,Mam błąd P0325 - błąd obwodu czujnika spalania stukowego....

Na krótkich dystansach błąd samoistnie gaśnie.

Po przejechaniu 2-3 km znów sie zapala.

Teraz pytanie za 100 pkt.:

jaki czujnik kupić? nowy zamiennik czy używaka?

tu używka 

http://allegro.pl/cz...f2-f8cf853ea323

Proszę o pomoc.

 

 

Już po wymianie czujnika,auto nie do poznania.Brak zamulenia po depnięciu kręci jak opętany.Hondę mam już 3 lata i nigdy tak dobrze nie  jezdziła.

Przebieg 443 tyś na LPG 400 tyś. .pozdr


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 11:02, 19.07.2017

  • 0
maniek

#53 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:19, 29.07.2017

A czy na tym czujniku powinna być założona jakaś wtyczka z osłoną? Bo widzę, że jakaś niebieska wtyczka wisi luzem. Czy może ona jest od czegoś innego?

 

Do edukowałem się i ta niebieska wtyka powinna być założona na czujnik. Jutro wjadę na kanał i problem powinien być zażegnany :)

 

Na tym samym zdjęciu masz zielony czujnik bez wtyczki. Skojarz fakty :)



 

 

jaki czujnik kupić? nowy zamiennik czy używaka?

tu używka 

http://allegro.pl/cz...f2-f8cf853ea323

Proszę o pomoc.

 

 

Przecież oryginał kosztuje coś koło 500 zł więc po co kupować zamiennik.

 


  • 0

#54 ArekD

ArekD
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Krasnystaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 07.08.2017

Witam, i na mnie przyszedł czas, ze względu że auto będę chciał wystawić na sprzedaż nie chcę inwestować w oryginał, ale też boję się kupić zamienniki z allegro w cenie 59-100zł 

Co myślicie o czymś takim:

https://www.autodoc.pl/ridex/8058958

 

https://www.autodoc.pl/stark/8000597

 

https://www.autodoc....koparts/7695123

 

mam zamiar sam wymienić zobaczymy jak mi to wyjdzie, przydadzą się Wasze porady z poprzednich stron. 


  • 0

#55 Duzy W

Duzy W
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155km
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:08, 25.08.2017

Cześć, pacjent Honda Accord 2003r. 2.0 155km  wyskoczył mi Check i po diagnostyce komputerowej wyskoczył mi "błąd P0325 - Czujnik spalania stukowego 1, brak sygnału (bank 1 lub pojedynczy czujnik)". Auto ma wyrażnie odczuwalnie mniej mocy

Błąd wywala sporadycznie, świeci się czasem przez pól dnia, potem przez tydzień nie wywala nic. Czy wymiana czujnika pomoże? Czy może da się to naprawić bez wymiany czujnika? Bo chwilowo krucho z kasą. Jeśli nie to czy zamiennik to dobre rozwiązanie? Oryginał w ASO 410zł


  • 0

#56 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:11, 25.08.2017

Mniej mocy ,bo komp opóźnia zapłon dla bezpieczeństwa
Tak jak było w temacie wcześniej ...Zamiennik to loteria .jednym działa innym nie .Ja kupiłem użwkę OEM ..póki co zasuwa.
  • 0
                       

#57 Duzy W

Duzy W
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155km
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:47, 25.08.2017

Kupić używkę to też loteria. Coś ta honda kapryśna na wszelkiego rodzaju zamienniki, no trudno, jeśli nie uda się go odratować to zainwestuje w oryginał


Użytkownik Duzy W edytował ten post 08:49, 25.08.2017

  • 0

#58 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:38, 27.08.2017

Miałem ten sam problem kupiłem zamiennik wymieniłem i jeszcze częściej wywalało checka niż przed wymianą pózniej kupiłem używkę oem od uzytkownika z forum i wszystko śmiga jak należy.Także raczej szkoda kasy na zamiennik.


  • 0

#59 Duzy W

Duzy W
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155km
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:14, 06.09.2017

Po wymianie na nowy z ASO auto śmiga aż miło.


  • 0

#60 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:53, 06.09.2017

Ile taka przyjemność? Chyba sporo
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq