Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#16 Michas6346

Michas6346
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kolno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:12, 30.05.2014

Czujnik wymieniony na drugi nowy i nic to nie dalo nie wiem czego juz szukac czy cos przy instalacji nie laczy a moze jakis bezpiecznik od tego jest ??? Jeszcze jedne pytanie czy odłączenie akumulatora  kasuje błędy z komputera ??? bo jak odlącze go na troche to check zaswieca mi sie po jakichs 5 sekundach od przekręcenia zapłonu nie muszę nawet uruchamiać silnika


  • 0

#17 igor1551

igor1551
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:13, 14.08.2014

sorry że odgrzebuje temat ale mam ten sam problem , uszkodził mi się czujnik spalania stukowego , na allegro znalazłem taki   :  http://allegro.pl/cz...4436575504.html    jak myślicie nie będzie problemów z nim ? czy lepiej zainwestować w coś innego?


  • 0

#18 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:27, 14.08.2014

W moim poliftowym F18B2 ten (tylko od sprzedawcy hondmar) wywala błąd mimo dokręcenia odpowiednim momentem. Będę to chyba robił w ASO teraz ale tam koszt 300zł 800zł za czujnik.


Użytkownik Davka edytował ten post 21:25, 10.09.2014

  • 0

#19 igor1551

igor1551
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 14.08.2014

W moim poliftowym F18B2 ten (tylko od sprzedawcy hondmar) wywala błąd mimo dokręcenia odpowiednim momentem. Będę to chyba robił w ASO teraz ale tam koszt 300zł za czujnik.

mam do kupienia używke za 80 zł tylko że gość mówił że jego jest biały , to jakaś różnica jest z kolorem czy jak ? od 2.0l werji ale też accord VI


  • 0

#20 mesjasz102

mesjasz102
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:11, 10.10.2015

Witam.

Odgrzebuje temat. Wywala mi blad czujnika spalania stukowego. Czy ma on wplyw na to ze auto z niskich obrotow nie tylko muli ale czasami w ogole nie reaguje na gaz? dopiero po kilku sekundach zrywa?

Czy taki zamiennik http://allegro.pl/cz...5579431638.html do Acco VII jest cokolwiek wart ? zakladał ktos?

Czy jednak zainwestowac w oryginal ?


  • 0

#21 skeater15

skeater15
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Huta Dąbrowa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 10.10.2015

Zamienniki nie dzialaja probowalem juz u siebie, tylko oryginal, oryginal uzywka, ja nie moglem tam klucze dojsc, byc moze mialem hu....we klucze, wzialem nasadke i reką dokrecilem ile mialem sil i tak trzyma sie juz 2 lata :P PS uzywke kupilem za 40 zl :) kolo zielony, szczerze to innego koloru tego czujnika nie widzialem


  • 0

#22 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:27, 10.10.2015

a ja kupiłem zamiennik z allegro i 2 lata juz prawie bez problemu niedługo będzie , ale fakt dojśc tam kluczem to katorga


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#23 mesjasz102

mesjasz102
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:57, 11.10.2015

CZyli zdania podzielone. Tylko mowie o Acccordzie VII 2003 rok. i tu chyba czujnik jest ten jaki podalem link ?

jedni pisza ze zamienniki do niczego inni ze dobrze dokrecone dzialaja... i co tu robic


  • 0

#24 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:45, 11.10.2015

Ja tylko w 6 zalozylem zamiennik i dokrecilem kluczem wlasnej konstrukcji i dokrecilem reka i jest ok juz sporo czasu
  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:23, 20.05.2017

Pierwsza awaria przy przebiegu 220 tys. Czujnik spalania stukowego wywalił błąd. Od zawsze szukałem powodu dziwnych szarpnięć, przymulenia na niskich obrotach. Problem częściowo się rozwiązał po założeniu gazu (wyższa liczba oktanowa -> mniejsza podatność na spalanie stukowe) ale nie zniknął całkowicie. Jak się zapalił check to problem wrócił w pierwotnej sile.
Kupiłem czujnik za 430 zł w ASO ale wymiana to droga przez mękę.
Jakby ktoś planował wymianę, czujnik jest w bloku, pod kolektorem dolotowym. Żeby się do niego dostać, planowałem zdjąć kolektor dolotowy ale kitajce pierdzielneli pod niego wspornik którego nie zdejmie się bez podejścia z kanału.
Trzy godziny i dwie wyprawy do Leroya przyniosły efekt. Można to zrobić szybko i w miarę łatwo. Potrzeba nasadki 27, cardana, przedłużkę 10cm, dwie przejściówki z 1/2 na 3/8, grzechotka 3/8 (taki zestaw był w moim przypadku).
1. Zdejmujemy gumowy wąż od alternatora i tamtędy wkładamy łapę z nasadką 27 i nakładamy na czujnik (oczywiście po zdjęciu wtyczki). Problem jest taki że tam wystaje blacha od trzymania wężyków od zaworu poduszki silnika - ja to w *cenzura*u wygiąłem bo podejść z kluczem żeby to odkręcić też nie było jak ale można to z powrotem odgiąć.
2. Pod kolektorem wsadzamy grzechotkę z resztą kompletu i nasadzamy na nasadkę. Ruch w lewo i odkręcone.
3. Montaż w odwrotnej kolejności.
Jak będzie zainteresowanie tematem to mogę strzelić kilka fotek żeby pokazać co i jak i podać konkretnie ile musi być od grzechotki do nasadki bo między wentylatorem a kolektorem jest bardzo ciasno.

Rajd po garażu wygląda obiecująco, zobaczymy jak będzie jutro.

Dla potomnych
Nie trzeba wałów kardana itp .Wyciągamy zbiorniczek wyrównawczy dwie śruby 10 i prawy wiatrak(prawy ..ten oczywiście od strony pasażera) dwie śruby 10 też widoczne u góry i odłączmy kostki 5min roboty .
Z czujnika wypinamy wsuwkę wkładając łapę pod kolektor od strony alternatora ..od tej strony też wkładamy nasadkę klucz 27 a przedłużkę(odpowiednio długą) do nasadki od strony chłodnicy pod kolektorem ..
Nowy czujnik to samo
To tak w skrócie .ok 20 min roboty :-)
Tyczy się VII gen benzyna

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:41, 20.05.2017

  • 1
                       

#26 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 19:41, 20.05.2017

Korzystając z tematu, chciał bym się podpytać, czy ten czujnik działa prawidłowo, skoro zapala się dopiero po przejechaniu kilku metrów? Na postoju, nie wywala mi checka, tylko wtedy jak już przejadę parę metrów. Zawory do regulacji i olej będę miał wymieniony z filtrami dopiero po weekendzie.


  • 0

#27 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:34, 20.05.2017

Jeżeli błąd dotyczy czujnika spalania stukowego to jest OK, ruszasz i ECU chce przyśpieszyć zapłon a tutaj nie ma sygnału z KS'a to wyrzuca check ;-)


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:36, 20.05.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:53, 20.05.2017

Czujnik do wymiany.
  • 0
                       

#29 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:09, 21.05.2017

A czy na tym czujniku powinna być założona jakaś wtyczka z osłoną? Bo widzę, że jakaś niebieska wtyczka wisi luzem. Czy może ona jest od czegoś innego?

UQ2sZqX.jpg

Do edukowałem się i ta niebieska wtyka powinna być założona na czujnik. Jutro wjadę na kanał i problem powinien być zażegnany :)


Użytkownik gons edytował ten post 20:18, 21.05.2017

  • 0

#30 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:42, 22.05.2017

No i ja urwałem ten czujnik -.- ma ktoś jakieś namiary na jakiś sprawny, taki co się nie uwali w pół? Albo jakiś schemat, żeby tego posklejać?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq