Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wspomaganie - wyciek z kabla


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dominate

Dominate
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:google
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:55, 02.11.2013

Witam,

Ostatnio zaobserwowałem, ze dzieje sie coś dziwnego z wspomaganiem. Na rozgrzanym silniku zacząłem słyszeć charakterystyczny dźwięk z silnika, moja diagnoza padła od razu na wspomaganie. Na zimnym nic nie było słychać.
Podniosłem maskę na ciepłym silniku i zacząłem nasłuchiwać co jest grane. Płyn zaczął "belkować" I wyglądało na to ze było go ponad max. Następnego dnia otwieram silnik i widzę olej na kablu od wspomagania kierownicy, a poziom oleju jest ponad minimum. Od razu pojechałem i kupiłem uniwersalny płyn do wspomagania (zielony) Nie było PSF-s (zamówiłem juz na internecie)[img]http://http://namaleniavtochasti.com/1695-thickbox_default/psf-s-honda.jpg[/img]
Mechanik powiedział, ze to waz od wspomagania.
Koszt nowego to, uwaga: 250 Funtow.
Po dolaniu płynu dźwięk zniknął.
[img]http://imageshack.us/a/img268/6269/l9je.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img196/6849/gfxr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/381/709e.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/9783/dkf9.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/7466/31hx.jpg[/img]

[ Dodano: 2013-11-18, 11:37 ]
Bardzo prosze o pomoc do ludzi, ktorzy cos wiedza na ten temat. Po wymianie kabla, wspomaganie zaczelo chodzic bardzo glosno, zwlaszcza jak auto jest w miejscu i trzeba skrecic kierownica. Olej w zbiorniczku z zielonego zrobil sie jak olej silnikowy i ma opilki metalu.

Czy ktos ma jakis pomysl, co to moze byc?
Prosze o pomoc.
  • 0

#2 RTIS

RTIS
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 06.12.2013

Jeżeli chodzi o poziom oleju: na uruchomionym silniku poziom oleju zawsze będzie wyższy niż na zgaszonym... bezpośrednio po zgaszeniu silnika, olej nadal może być nieznacznie spieniony..
Jeżeli chodzi o dźwięk z układu wspomagania, który znikł po dolaniu oleju to prawdopodobnie układ pracował na zbyt małej ilości oleju (nieszczelność układu) i dochodziło do jego zapowietrzenia...

W całej tej sytuacji niepokojące jest pojawienie się opiłków metalu (być może jest to skutek pracy pompy wspomagania bez odpowiedniego smarowania).. istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że opiłki pracujące w układzie z czasem doprowadzą do uszkodzenia maglownicy :(.


Czy uszkodzenie przewodu/wyciek oleju był w części przewodu elastycznego czy może na zacisku łączący wąż z przewodem metalowym?
  • 0

#3 Dominate

Dominate
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:google
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:22, 09.12.2013

Wąż byl uszkodzony przy zakonczeniu, przejsciu w czesc metalowa. Udalo mi sie naprawić kabel, jednak jego srednica jest mniejsza niz w oryginale. Wspomaganie zaczelo strasznie buczec przy skręcaniu w niejscu, podejrzewam ze jest to zwiazane z objetoscia weza. Wieci ile wynosi koszt managlowicy?
  • 0

#4 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:32, 09.12.2013

Jeśli różnica średnic jest znaczna, powodem może być gorszy przepływ płynu, jeśli jednak jest znikoma, nie powinno mieć większego znaczenia.
Na pewno płyn jest całkowicie do wylania, a układ do przepłukania, aby pozbyć się tych opiłków. Mimo wszystko jednak skądś one się tam wzięły i prawdopodobnie coś uległo zużyciu w większym bądź mniejszym stopniu. Jeśli wspomniana średnica węża jest podobna do OEMu, to spróbuj zalać odpowiedni płyn, po uprzednim przepłukaniu układu i sprawdź czy dalej będzie głośno pracować. Jeśli tak, to niestety coś będzie do wymiany, prawdopodobnie pompa. Koszt magla w ASO, nie wiem, ale strzelam gdzieś w okolice 7 tysi :)
  • 0

#5 mic

mic
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 09.12.2013

Wąż byl uszkodzony przy zakonczeniu, przejsciu w czesc metalowa. Udalo mi sie naprawić kabel, jednak jego srednica jest mniejsza niz w oryginale. Wspomaganie zaczelo strasznie buczec przy skręcaniu w niejscu, podejrzewam ze jest to zwiazane z objetoscia weza. Wieci ile wynosi koszt managlowicy?


U mnie po naprawie węża (też mam trochę cieńszy niż oryginał) wspomaganie również buczy podczas skręcania w miejscu. Być może to faktycznie kwestia średnicy węża.
  • 0

#6 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:20, 10.06.2014

U mnie po naprawie węża jest to samo robiłem go w firmie enzet przed zrobieniem zaznaczyłem żeby średnicę zgadzała śię po zrobieniu też buczy na postoju ja już niewiem co robić

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
  • 0
maniek7414

#7 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:04, 10.06.2014

Może miałby ktoś na sprzedaż oryginalny przewód do wspomagania do disla

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
  • 0
maniek7414

#8 mariuszm

mariuszm
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 14.05.2015

Stary lotlet ale odgrzeje bo u mnie to samo. Po naprawie weza buczy na postoju.

Nie zganialbym na srednice weza bo w srodku i tak sa dlawiki/ograniczniki przeplywu. Jeden z nich jest zacisniety w wezu tak ze przeplyw jest tylko przez niego. W moim naprawianym wezu zrobilismy dokladnie tak samo.

Skad wiec ten dzwiek i jakby drgania na kierownicy na postoju?

Moze powietrze w ukladzie po wymianie weza? Moze jest jakas specjalna procedura montazu weza np najpierw przykrecic do magla, potem nalac plyn w weza a dopiero potem montowac do pompy???

Ktos ma jakiekolwiek pomysly?
  • 0

#9 Miska

Miska
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów(Kolbuszowa)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 24.09.2015

Podobny problem w moim akordzie. Wyciek z weza od wspomagania, dolewanie PSF-a gdyz szybko uciekal z czesci gumowej weza a dokladniej gdzie metalowa obejma trzyma waz zeby sobie nie latał jak wolny elektron.

Oprocz wycieku objawy byly zroznicowane. Wyczowalne luzy ukladu kierowniczego przy najezdzaniu I zjezdzaniu z progow zwalniajacych, podczas ruszania odczucie stukniecia w silnik, w korku za kazdym razem przy ruszaniu to samo. Delikatny nie slyszslny a odczowalny na kierownicy stuk, wzmozony przy skretach.

Kupilem wkoncu waz regenerowany by usunac wyciek

http://m.ebay.co.uk/...d=1213368302019

Objawy znikly w 99% czyzby cieknacy waz mial taki ogromny wplyw na stukanie, pukanie po kierownicy? Nie watpie.

Za to pojawil sie hamski problem.
Przy skretach kierownica cos gwizda piszczy, wibruje kierownica, uczucie nie wydajnosci pompy. Nigdy tego nie bylo. Za to objawy przed wymiana ustapily . Sadze ze to sprawa weza, nigdy nie wierzylem w regenerowane czesci. Byc moze mnie jazz przeplywowosc w wezu? Mniej dzis srednica przewodu? Poradzcie! nie chce zajechac sobie ukladu. Czy jest sens wymienic ten waz na uzywany ale oryginalny czy problem tkwi gdzies indziej.
  • 0

#10 mariuszm

mariuszm
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 24.09.2015

I ja mam identycznie po wymianie weza tzn regeneracji. Dlawiki tez przelozone do nowego weza itp jednak srednica samego weza jest inna niz oryginalu. Na postoju wibracje na kierownicy podczas krecenia i slyszalne buczenie.

Czy komus udalo sie z tym wygrac? Jest jakies rozwiazanie problemu?
  • 0

#11 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:24, 24.09.2015

Miska jakim acco jeździsz bo z profilu nie wynika. Mam zakuty na nowo (w firmie co robi przewody hydrauliczne) wąż do swojej VII-ki ale nie używałem go bo wcześniej kupiłem używkę. Jak chcesz to Ci go jutro podrzucę, przez weekend przetestujesz i sam stwierdzisz czy coś się zmieniło. Zakuwanie zakuwaniu nie równe więc efekt może być inny.
  • 0

pzdr


#12 Miska

Miska
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Rzeszów(Kolbuszowa)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 24.09.2015

Ja tez mam VII gen 2006 2.2 I-ctdi sedan. Jestem w londynie:/ mam wersje ang I ponoc weze roznia sie dlugoscia:/
  • 0

#13 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:52, 25.09.2015

No to lipa, zresztą tak jak piszesz - do Twojego nie poejdzie. No nic, powodzenia w zanlezieniu rozwiązania.

Użytkownik tolakowy edytował ten post 07:52, 25.09.2015

  • 0

pzdr


#14 phixion

phixion
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 27.09.2015

Koledzy,

Mam pytanie, dziś rano zauważyłem plamę pod samochodem, oglądając silnik zauważyłem wyciek na wężu (z dwóch stron tej gąbki).

Czy to znaczy że wąż do wymiany?

Dziękuje za pomoc!

 

IMG_20150927_142816.jpg

 

IMG_20150927_142427.jpg

 

IMG_20150927_142805.jpg

 

IMG_20150927_142648.jpg

 

IMG_20150927_142411.jpg


  • 0

#15 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:57, 27.09.2015

99% wąż do wymiany albo ponownego zakucia. Nowy w ASO ok 1200 zł używka jeśli znajdziesz 400-500 ale możesz szukać długoooooo a zakucie ok 100-200 zł.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq