Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
539 odpowiedzi w tym temacie

#76 msrx

msrx
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Danzig
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX AT
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 30.10.2013

Reasumujac:
moj map sensor dziala nieprawidlowo, ma za male napiecie przy cisnieniu atmosferycznym, to samo przy uruchomionym silniku.


Właśnie pomierzyłem swój sensor. I o dziwo wyniki są bardzo zbliżone z Twoimi:

Przy wyjętym - ciśnienie atmosferyczne: 2.88V
Przy uruchomionym silniku - bieg jałowy: 1.38 do1.4V

Tak więc nie wiem czy z twoim MAP'em jest coś nie tak.. Chyba, że mamy je tak samo uszkodzone :)
Skąd masz wartości, o których pisałeś jako o "prawidłowych"?
  • 0
Ignis, mare, mulier - Tria mala

#77 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 00:09, 31.10.2013

msrx, mi tak sie wydawało od samego początku czy w tym dziadostwie wgl ma coś się prawo popsuć :mrgreen:
  • 0

#78 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:48, 31.10.2013

Upssss... chyba sie mylilem. :D

W goracej wodzie jestem kompany i zamowilem czujnik za 49 zeta.
Znowu jestem stratny. :)

Skad 5V?
Link jaki jest wczesniej w tym temacie:
http://www.forum.saf...pic.php?p=30607
Dodatkowo na jutjubie:

Panocek mowi, ze map sensor moze powodowac zwiekszone spalanie i "engine surging" czyli wszystkie zle objawy lacznie ze zla mieszanka paliwowa, powietrzna.

Wiem, wiem, zaden z nich nie dotyczy Hondy Accord. Wiem, teraz juz wiem. :)
Dzieki za pomierzenie. Moze tez Ci szarpie? :):D

A tak na powaznie...
poszukalem dalej i znalazlem wykresik dla jakiegos map sensora hondy:
http://honda-tech.co...d.php?t=1817082

Przebieg pracy:
Dołączona grafika

Ale to znowu jakis tam map sensor. Tym razem od Hondy.
Szkoda ze nie mozna znalezc przebiegu pracy dla mego map sensora.

A oto inny map sensor od Hondy:
Dołączona grafika

I badz tu madry czlowieku. :)

No nic, jak juz jedzie to go wymienie i zobacze co sie stanie. :)
  • 0

#79 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:38, 31.10.2013

Zawsze możemy wstawić silnik od Hondy City :r może będzie ok :D
  • 0
individual design

#80 Dani1989

Dani1989
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Połomia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 31.10.2013

Przyznam, ze obserwuje temat, bo mam podobne objawy, tyle ze gdy hamuje biegiem (zdarza sie to tylko na 1,2,3) a potem dodaje gazu, autkiem poszarpie. W korkach jest to dosyc denerwujace.
  • 0

#81 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:27, 08.11.2013

Jestem już po wymianie sondy i czyszczeniu EGR. Wrażenia są takie, ze zniknęło zamulenie - lepiej się wkręca na obroty od dołu, zniknął efekt "czkawki" przy zmianie biegu, nie sądziłem ,że w tym modelu biegi można zmieniać tak "miekko". Odnośnie szarpnięcia po puszczeniu i ponownym wciśnięciu pedału przyspieszenia... Efekt jest słabszy ta wymiana i czyszczenie przyniosła "jakiś" efekt" teraz zastanawiam się czy nie jestem już zbyt wyczulony na to. Ogólnie pisząc reakcja na wcisnięcie pedału przyspieszenia jest szybsza niż była poprzednio. Nie wiem co miało na to wpływ czy sonda czy egr, ponieważ wszytsko wymieniłem w tym samym czasie. Może powinienem wyczyścic jeszcze IAC, ale moje obroty są w granicach 750-800 obr. nie spadają niżej, chyba, że wyłącze światła wtedy oscylują w okolicach 600 więc wszystko jest w normie.

[ Dodano: 2013-11-08, 23:26 ]
Przemo, wymieniłeś juz map sensor ?
  • 0
individual design

#82 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:16, 09.11.2013

Może powinienem wyczyścic jeszcze IAC, ale moje obroty są w granicach 750-800 obr. nie spadają niżej, chyba, że wyłącze światła wtedy oscylują w okolicach 600 więc wszystko jest w normie.


IAC mozesz wyczyścić profilaktycznie ,tylko uważaj na te śruby z bolcem w środku bo są bardzo kruche.
Napewno pomożesz Hondzie a nie zaszkodzisz. Głównie IAC sie czyści jak ma sie problemy z obrotami biegu jałowego (skaczą na luzie).

Przemo1983 jak efekty po wymianie Map-a? Coś nowego wiadomo?
  • 0

#83 magik411

magik411
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 09.11.2013

witam a ja mam takie pytanie do Kolegi ktory zalozyl temat. czy te objawy szarpania występowaly zarowno na biegu jak i na luzie? borykam sie z tym samym problemem objawy sa identyczne lecz co dziwne wszystko dzieje sie tylko na biegu bo na luzie ( jadac wrzucam luz i dodaje i odejmuje gaz) wszystko chodzi b dobrze. pozdrawiam
  • 0

#84 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:05, 09.11.2013

Sprostuje moj poprzedni post, ponieważ jestem po dluzszej trasie. Tak wiec jak napisalem wczesniej ,czkawki przy zmianie biegów i podwyższone spalanie ustapily, ale szarpniecie nie. Kedy jade na dowolnym biegu np na 3ecim 60km/h i kiedy puszcze gaz aby zwolnić i ponownie go wciskam jest szarpniecie. Jak mocniej wcisne po odpuszczeniu gazu to zauwazylem jak na obrotomierzu obroty podniosą się o ok. 100 obr. Czyli jedna kreskę wracają i sobie szarpnie. Problem tylko występuje na dowolnym biegu podczas jazdy prz dowolnej prędkości.Niech ktoś napisze cos logicznego co jest odpowiedzialne za Lynne dodanie gazu po cakkowitym zamknięciu przepustnicy... help,....
  • 0
individual design

#85 magik411

magik411
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 09.11.2013

Pozwole sobie tylko napisac swoje przemyslenia. tak jak pisalem wyżej szarpanie wystepuje tylko przy wrzuconym biegu. Na luzie podczas jazdy z kazda predkoscia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu nic sie nie dzieje. Tak wiec wg mnie skoro problemy sa na wrzuconym biegu a na luzie wszystko chodzi idealnie tzn ze to musi byc cos z przeniesieniem napędu. dodam jeszcze ze bylem z tym w aso twierdza ze to wina poduszek silnika a reszta jest ok. wymienilem 2 z 4 poduszek bo reszta jest w dobrym stanie( nie wyrobione) jednak nadal wystepuje szarpanie. rzucam tylko pytanie czy to nie aby cos wlasnie z przeniesieniem napędu?
  • 0

#86 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:16, 09.11.2013

Juz to caly czas przerabiam. Wymiana sądy poprawila coś ale nie szarpanie. Zostało mi tylko wymienić przepustnicę ale
nie bardzo chce mi sie wierzyc że to pomoze. Przez to wstrzymuje sie od zagazowania bo jak na gazie ma byc jeszcze gorzej
to dziekuje. Juz i tak jak jade to tylko na to zwracam uwage i mnie szlak trafia.
  • 0

#87 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 09.11.2013

Wymienilem map sensor.
Pojezdzilem na nim okolo 200 km i niestety zadne objawy nie ustapily.
Ale... dziwne jest to ze jak jest teraz deszczowa pogoda to szarpanie przy jednostajnej jezdzie jest o niebo mniejsze.
Ja juz tego nie kumam. Wyglada na to ze jakis czujnik dziala lepiej jak jest wilgotno. :/

Co do szarpania przy naciskaniu ponownym pedalu gazu oraz samoistnego przyspieszenia przy opadajacych obrotach (czego ten temat dotyczy) to dalej jest to samo.
Map sensor od Hondy City pasuje. Przebieg napieciowy ma taki sam. Czyli na luzie 2.9V przy dodawaniu gaz napiecie maleje.
W naszych autach ten map sensor dziala od 3V zamiast od 5V tak jak w innych autach.

Nie wiem co teraz wymienic. Wszystko prawie wymienilem. :/

Reasumujac, u mnie nie pomoglo:
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana przepustnicy
- czyszczenie EGR
- wymiana EGR
- wymiana swiec
- wymiana cewek
- wymiana potencjometru pedalu gazu i tempomatu
- wymiana sondy lambda przed katalizatorem
- wymiana map sensora

Sprawdzilem tez lewe powietrze. Nie bierze lewego powietrza.

Badz tu czlowieku madry..........

magik411

ozwole sobie tylko napisac swoje przemyslenia. tak jak pisalem wyżej szarpanie wystepuje tylko przy wrzuconym biegu. Na luzie podczas jazdy z kazda predkoscia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu nic sie nie dzieje.

U mnie jest identycznie. :/

Panowie, naszla mnie jeszcze jednak mysl.
Jak wymieniam przepustnice lub EGR, to ile zajmuje czasu CPU zeby sie na nowa zaadaptowac?
Musze robic reset kompa, czy wystarczy pojezdzic troche? Moze moim problemem przy wymianie tych czesci bylo to ze komputer nie zdarzyl sie "przestawic" na dobra czesc?
  • 0

#88 magik411

magik411
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 09.11.2013

przemo1983, to skoro to samo co u mnie moze warto popatrzec na to przeniesienie napędu?

powiem jeszcze ze sam nie wiem kiedy to mialo swoj poczatek. zastanawiam sie czy przypadkiem mechanik cos nie zawalil podczas wymiany sprzegla( chociaz moze sie myle) nie wiem czemu caly czas wydaje mi sie ze to gdzies w napędzie czyli mechanizm roanicowy lub polos.
  • 0

#89 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:06, 09.11.2013

Tez zaczynam myslec o tym ze to polos lub przegub... Chociaz u mnie nie ma zadnych objawow, oprocz takiego delikatnego pukniecia przy ruszaniu. Moze sobie juz wkrecam. :)
Ja po prostu juz zglupialem.
  • 0

#90 magik411

magik411
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 09.11.2013

Ja narazie odpuscilem sobie to chociaz jest to mega irytujace bo czasem dojezdzajac do skrzyzowania i puszczajac gaz zeby biegiem hamowal to rzuca nim jak wscieklym. bylem w aso ale w aso jak to aso powiedzieli ze pewnie poduszki silnika i trzeba wymienic wszystkie i dopiero potem szukac co i jak. wiec im podziekowalem wymienilem 2 z 4 ale to nie sa poduszki na 100 bo sprawdzalem u 3 mechanikow i kazdy mowil ze sa w dobrym stanie. kazdy rozklada rece i nie wie co to moze byc. ale dojde co to jest
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq