Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
539 odpowiedzi w tym temacie

#61 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:02, 28.10.2013

wojtas12343, mnie boli co innego najbardziej.
Oto objaw ktory powoduje ze strach podjezdzac do poprzedzajacego auta:

Ciekawy objaw tez jest w momencie kiedy jadę na 2 biegu i obroty są w okolicach 2,5 tys. Puszczam gaz auto zwalnia... nic nie dotykam... obroty spadają do ok 1,5 tys i jest samoistny delikatny skok do przodu jakbym "Dotknął pedał gazu" w tym momencie sie cos oddtyka co sprawia że mógłbym płynnie przyśpieszyć...

U mnei to nie jest delikatny skok do przody tylko masakryczny. :/
Masz to samo? :)
  • 0

#62 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:28, 28.10.2013

Przemo, kiedy będziesz działał coś z tym map sensorem ?
  • 0
individual design

#63 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 28.10.2013

Dzisiaj po pracy go pomierze. Narazie nie mam pompki robiacej podcisnienie, ale uzyje wlasnych pluc zeby podcisnienie wygenerowac, plus na wlaczonym zaplonie go pomierze.
Przydalaby sie tableka, mowiaca o tym jaka wartosc napiecia powinna byc przy jakiej wartosci podcisnienia.
Ale na poczatek chce sprawdzic czy w ogole dziala.

Wieczorem dam znac, co i jak.
  • 0

#64 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:35, 28.10.2013

wojtas12343, mnie boli co innego najbardziej.
Oto objaw ktory powoduje ze strach podjezdzac do poprzedzajacego auta:

Ciekawy objaw tez jest w momencie kiedy jadę na 2 biegu i obroty są w okolicach 2,5 tys. Puszczam gaz auto zwalnia... nic nie dotykam... obroty spadają do ok 1,5 tys i jest samoistny delikatny skok do przodu jakbym "Dotknął pedał gazu" w tym momencie sie cos oddtyka co sprawia że mógłbym płynnie przyśpieszyć...

U mnei to nie jest delikatny skok do przody tylko masakryczny. :/
Masz to samo? :)


O masz, nie no do tego stopnia to nic się nie dzieje. Mam tylko lekkie szarpniecie przy całkowitym puszczeniu i dodaniu gazu. Nie mam czegoś takiego, że puszczę gaz i samochód szarpie jeszcze do przodu tylko zwalnia. Przemo a regulowałeś jakoś ostatnio zawory? może któryś masz podparty na ssącym. Wiem, że w k20z2 powinieneś jeszcze miec rezonator (ja takiego nie posiadam bo mam kolektor z przepustnica od k20a6) może tam leży problem? Po czym dokładnie zacząłeś mieć takie objawy?
  • 0

#65 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 28.10.2013

Zawory regulowane u dwoch roznych mechanikow (pierwsze bylo ASO w Zielonej Gorze, drugi zwykly mechanikator).
Wydaje mi sie, ze po tym zaczelo sie szarpanie przy jednostajnej jezdzie (po ustawianiu w ASO). Malo tego... okazalo sie ze w ASO, $%uje je$%^&, ustawily mi zawory za ciasno.
Kolejny mechanik nie mogl szczelinomierza wsadzic 0.20mm w zawory wydechowe. Poprawil, ale dalej to samo. Wiec podejrzewam cos innego.

Ten problem, ktory cytowalem wczesniej (krok do przodu) to byl od zawsze z moim autem. Wiec podejrzewam, ze to tez cos innego.

Zrobilem test z map sensorem.
Dostep do tego jest masakryczny, mialem slabe swiatlo, wialo w chlolere, wiec ciezko bylo mi to dlugo testowac.
Ale... po odlaczeniu map sensora od kolekrota dolotowego i zmierzeniu miernikiem, okazalo sie ze napiecie pomiedzy kablem z sygnalem (zolto-zielony kabel pokazany strzalka na obrazku), a masa (karoseria) wynosi 0.026V.
Dołączona grafika

Wg opisu tutaj: http://www.forum.saf...pic.php?p=30607

Podłączyć złącze do czujnika ciśnienia i połączyć czar­ną sondę multimetru (woltomierza) z masą "A" a sondę czerwoną podłączyć do styku "B". Odłączyć rurkę podciśnieniową od kolektora dolotowego i podłączyć do ręcznej pompki podciśnieniowej. Odczytać wartość początkową napięcia (około 4,8 V przy ciśnieniu atmosferycznym), następnie uruchamiać stopniowo pompkę w celu doprowadzenia podciśnie­nia do czujnika. Wartość napięcia powinna się jednostajnie i stopniowo zmniejszać, aż do chwili osiągnięcia wartości 0,025 V przy bardzo wysokiej próżni. Jeżeli otrzymane wartości nie będą prawidłowe, należy wymienić czujnik i powtórzyć próbę.


Z tego wynika, ze wskazanie mojego map sensora jest zupelnie na odwrot.
Przy cisnieniu atmosferycznym mam 0.026V zamiast okolo 5V.
Czy to oznacza ze mam popsuty map sensor, czy przy tym czujniku wskazania maja byc na odwrot?

Moze ktos mi dac linka do jakiekolwiek opisu map sensora dla hondy? Jakis spec? Tableke?
Jakie powinny byc wsazania czy cisnieniu atmosferyczny, czyli po prostu po wyciagnieciu go z kolektora dolotowego?

Dalszym prob nie robilem, bo nie mialem swiatla dobrego, i ten zly wynik mnie powstrzymal przed dalszym kombinowaniem.
  • 0

#66 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:17, 28.10.2013

Zawory w ASO ustawili za ciasno wiesz czemu ? ;) Ustawiają ciaśniej, bo jak dasz większy luz to słychać cykanie a potem klient może mieć pretensje, że w silniku coś cyka i wcześniej chodził ciszej, dlatego to robią przynajmniej mi się tak wydaje, oni dobrze wiedzą, że lepiej większy niż mniejszy luz... Co do tego mierzenia, nie mam w domu voltomierza ale jak ogarnę to mogę Ci to sprawdzić dla porównania ale wydaje mi się, że coś źle zmierzyłeś, a nie myślałeś, żeby poprostu odłączyć map sensor i zobaczyć jak jeździ bez niego i czy wgl jeździ jak po odłączeniu będzie coś nie tak tzn. że sensor działa.
  • 0

#67 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:25, 28.10.2013

Przemo, napoisales, ze szarpie Ci tez przy jednostajnej jeździe. Czyli jedziesz np. Ze stala predkoscia 100 nie ważne na jakim biegu, pedal w jednej pozycji i wtedy masz szarpnięcia tez ? Jeżeli tak to raczej obstawialbym kopulke, kable czy cos w tych okolicach...
  • 0
individual design

#68 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 28.10.2013

wojtas12343, te zawory juz jakos przezylem. :)

Z tym map sensorem nie twierdze, ze dobrze pomierzylem. Ten wynik sam mnie zdziwil. :)
Bede bardzo wdzieczny jak pomierzysz u siebie i bede mogl porownac do innej Hondy Accord.

Troche boje sie odlaczac ten map sensor. Nie wiem co sie stanie. :)


jaroslavos, dokladnie tak jak piszesz. Najgorsze objawy mam w okolicach 1.5 - 3k obrotow na kazdym biegu.
Na 1. oraz na 2. biegu w tej okolicy obrotow nie da sie normalnie jechac (szarpie mocno), na wyzszych biegach przy tych samych obrotach tez szarpie, ale troche mniej.
Na wysokich obrotach 5-6k nie czuje juz tego objawu.
To samo mam na tempomacie, czy jak trzymam pedal gazu w jednej pozycji, ale o dziwo czasem mam to jak jade na biegu (auto delikatnie hamuje) bez naciskania pedalu gazu, czy tez bez tempomatu. I to jest dziwne.
  • 0

#69 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:37, 28.10.2013

wojtas12343, te zawory juz jakos przezylem. :)

Z tym map sensorem nie twierdze, ze dobrze pomierzylem. Ten wynik sam mnie zdziwil. :)
Bede bardzo wdzieczny jak pomierzysz u siebie i bede mogl porownac do innej Hondy Accord.

Troche boje sie odlaczac ten map sensor. Nie wiem co sie stanie. :)


jaroslavos, dokladnie tak jak piszesz. Najgorsze objawy mam w okolicach 1.5 - 3k obrotow na kazdym biegu.
Na 1. oraz na 2. biegu w tej okolicy obrotow nie da sie normalnie jechac (szarpie mocno), na wyzszych biegach przy tych samych obrotach tez szarpie, ale troche mniej.
Na wysokich obrotach 5-6k nie czuje juz tego objawu.
To samo mam na tempomacie, czy jak trzymam pedal gazu w jednej pozycji, ale o dziwo czasem mam to jak jade na biegu (auto delikatnie hamuje) bez naciskania pedalu gazu, czy tez bez tempomatu. I to jest dziwne.



A to Ciekawe, może coś z wtryskami Ci sie dzieje? A przyspiesza równo? Myślałem, że szarpie Ci jak bawisz się gazem na jakimś biegu a Tobie szarpie przy stałem prędkości. Więc może to coś z przepustnicą albo z Tym całym czujnikiem położenia gazu/przekaznikiem bo linki u siebie nie masz.
  • 0

#70 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 28.10.2013

A to Ciekawe, może coś z wtryskami Ci sie dzieje? A przyspiesza równo? Myślałem, że szarpie Ci jak bawisz się gazem na jakimś biegu a Tobie szarpie przy stałem prędkości. Więc może to coś z przepustnicą albo z Tym całym czujnikiem położenia gazu/przekaznikiem bo linki u siebie nie masz.

Nie przyspiesza rowno. Czasem muli. Mam takie przyspieszanie krokowe.
Mam to na benzynie i na gazie tez. Wiec wtryski odpadaja. Na gazie jest bardziej odczuwalne. Ale na benzynie tez nie da sie tego nie zauwazyc.
Przepustnice wymienilem i nic nie dalo.
Potencjomentr wymienilem i nic nie dalo.
Kabli wysokiego napiecia nie ma, wiec pozostaja kopulki, ale ponoc to sie nie psuje.
Jutro na spokojnie pomierze jeszcze raz map sensor. Jakos nei daje mi spokoju. :)
  • 0

#71 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:01, 29.10.2013

W przyszłym tygodniu wymienię sondę...(czekam za dostawą). Mój objaw nie jest aż tak mocno dokuczliwy jak Przema. Generalnie najbardziej rozchodzi się o to, że jak porządnie auto się rozgrzeje (dłuższa trasa) to reakcja na pedał przyśpieszenia po całkowitym puszczeniu w pierwszej fazie jest ospała..(delikatne naciśnięcie nic nie robi przez 1do 2 sec,)a kiedy wcisne mocniej ,sarpnie . To mnie najbardziej denerwuje... no i spalanie w mieście mogołoby byc chyba niższe... Mi Honda nigdy nie spaliła mniej niż 7,5 na trasie... a w mieście 13... może to normalne zależne od miasta... ale spróbuje wymienic tę sondę. Kto nic nie robi ten nie jedzie ;)
  • 0
individual design

#72 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 29.10.2013

Panowie, porobilem testy map sensora.
Poprzednie byly dupowate.

Oto schemat kabelkow map sensora:
Kabel plusowy z miernika podlaczamy do srodkowego kabla sygnalowego, kabel minusowy z miernika idzie do minusa na akumulatorze lub gdziekolwiek gdzie jest masa.
Dołączona grafika

Odlaczamy czujnik od kolektora dolotowego, podlaczamy miernik zgodnie z schematem wyzej i przekrecamy stacyjke w pozycje II (silnik nieuruchomiony).
U mnie oto co sie pojawilo:
Dołączona grafika

Wyszlo 2.9V, wiec jest to dalekie od 5V, ktore ma byc przy cisnieniu atmosferycznym.
Wzialem wezyk, zamocowalem go na czujnik i zaczalem wyciagac powietrze w wezyka ustami (robilem podcisnienie). Wskazania spadaly prawie do 0V.
Zaczalem dmuchac, zwiekszajac cisnienie, i nie moglem przekroczyc wartosci 3.2 V. Stad wynika ze moj czujnik jest popsuty. Moj czujnik nie pracuje w przedziale od 3 do 5 V. :(((

Zamocowalem czujnik z powrotem w kolektorze, caly czas miernik podlaczony do srodkowego kabla sygnalowego, odpalilem silnik. Wskazanie jakie mialem to:
Dołączona grafika

Jest 1.38V, a powinno byc powyzej 1.5V.

Reasumujac:
moj map sensor dziala nieprawidlowo, ma za male napiecie przy cisnieniu atmosferycznym, to samo przy uruchomionym silniku.
Oznaczac to moze, ze ciagle mam nieprawidlowo mieszanke powietrza do paliwa, sonda to probuje naprawiac/korygowac (nie ma bledu bo ona go nei powoduje, tylko naprawia zla mieszanke), a map sensor ustawia mieszanke po swojemu i przepustnica co chwila sie otwiera i przymyka. Stad szarpania itp itd.

Mozecie pomierzyc te wartosci u siebie, zebysmy mogli porownac i zrobic wzorzec?
  • 0

#73 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 15:11, 30.10.2013

Przemo gdybym miał miernik to bym to skonfrontował.... Jeżeli nikt nie odpisze w tym temacie to w przyszłym tygodniu będe u mechanika wymieniać sondę to poproszę go aby mi zmierzył te wartości.
  • 0
individual design

#74 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 30.10.2013

Spoko, dzieki. Jedzie do mnie map sensor od Hondy City 1.4, na akcji wygladal identycznie jak moj, wiec moze pasowac.
Zaloze go, pomierze i bede wiedzial na czym stoje. Dam znac.
Mam nadzieje, ze jutro dojdzie do mnie.
  • 0

#75 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:25, 30.10.2013

A zapytałeś sie czy ten przedmiot z obrazka to ten co jest do sprzedazy?
Bo ja miałem przypadek ze na fotce było radio zwykle a dostałem PSS-a.
Duzo sprzedawców ma zdjęcia poglądowe a nie to co fizycznie sprzedaja.
Upewnij sie lepiej zanim to wyśle do Ciebie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq