Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
539 odpowiedzi w tym temacie

#436 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:43, 19.10.2016

U Ciebie sonda lambda przyjacielu. To samo miałem, wymiana pomogła.

 

a co powiesz na to że sonda była podmieniana?;) jeżdze na drugiej i jest to samo;)


  • 0

#437 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:23, 20.10.2016

a co powiesz na to że sonda była podmieniana?;) jeżdze na drugiej i jest to samo;)

Że czas zmienić auto jak już wszystko zrobione 😝
Btw. Wymieniłem również kupulke,palec,kable,swiece pkus czyszczenie wszystkiego. Być może ze te wszystkie zabiegi zeszly się w całość i objaw znikł.
  • 0

#438 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:30, 20.10.2016

a co powiesz na to że sonda była podmieniana? ;) jeżdze na drugiej i jest to samo;)

 

Dokładnie tak samo jak i ja :)


Że czas zmienić auto jak już wszystko zrobione
Btw. Wymieniłem również kupulke,palec,kable,swiece pkus czyszczenie wszystkiego. Być może ze te wszystkie zabiegi zeszly się w całość i objaw znikł.

 

Oki, tylko musimy tutaj rozgraniczyć kto o jakiej wersji Acco mówi.

W naszym przypadku: kopułka, palec, kable - nie mają zastosowania.

Świece już z 3 razy wymieniane. Ostatnio włożone irydowe.


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#439 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:25, 20.10.2016

tylko ja podmienialem na uzywke;) i rozkminiam czy nie wsadzic nowki oryginalnej;) moze to pomoze... no zebys wiedzial ze jak do wiosny nie dojde z tym.co jest to sprzedam
  • 0

#440 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:33, 20.10.2016

tylko ja podmienialem na uzywke;) i rozkminiam czy nie wsadzic nowki oryginalnej;) moze to pomoze... no zebys wiedzial ze jak do wiosny nie dojde z tym.co jest to sprzedam

Ja u siebie włożyłem nówkę ...


moze regulator napiecia swiruje? daje zle napiecie ma uklad zaplpnowy i wychodza takie dziwne rzeczy...?

Przyszła mi do głowy taka drobnostka, gdy szukałem ostatnio czegoś o regulatorze napięcia i obejrzałem ten film:

 

U mnie od pewnego czasu mam taki objaw, że gdy popołudniu odpalam auto pod pracą, po całym dniu postoju, to podczas krecenia rozrusznikiem potrafi "szarpnąć" w dół wskazówką od poziomu paliwa.

Na moment opadnie i gdy odpalę silnik lub odpuszczę kręcenie, to wróci na swoje miejsce.

Wiem - opcja to brak odpowiedniej masy lub połączenia na klemie aku. Ale jeśli przejadę zimnym autem kilometr lub dwa i go za chwilę odpalę, to już tego nie ma.

Wygląda, jakby w tym czasie alternator był w stanie trochę ruszyć akumulatorem i go podładować.

 

Patrząc na ostatni przypadek pokazany w w/w filmie, możnaby założyć że akumulator będzie przez to regularnie niedoładowany.

Gdy kilkanaście tygodni temu podłączyłem prostownik na kilka godzin i podładowałem akumulator, to wtedy problem ustał.

Podczas odpalania żadna z wskazówek nie drgnęła (a żadnej masy ani klemy wtedy nie ruszałem/nie poprawiałem).

 

Najlepiej by było pewnie zorganizować sobie jaki gadżet do pomiaru napięcia do zapalniczki, bo być może w pewnym okresie czasu ładowanie jest OK, ale czasami np. spada co powoduje takie a nie inne objawy.

 

A jak się ma ELD do regulatora napięcia ?


Użytkownik Mihty edytował ten post 13:35, 20.10.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#441 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:40, 20.10.2016

też mam to z tą wskazówką paliwa, tylko że ja mam emulator od gazu, który restartuje się po przekręceniu stacyjki i gdy zapalam gorące auto łądnie stoi w miejscu, a na zimnym po nocy potrafi tak jakby stracic napięcie i spada  wskazówka w dół, czyli ewidentnie jest gdzieś spadek napięcia, dodatkowo zauważyłem że jeżeli depne mu nagle jadąc np na 3 biegu 60km/h i nagle but w podłogę delikatnie go szarpnie i jedzie równo az do samego końca a przy tym wskazówka od paliwa tzn ten emulator resetuje sie i zaczyna powolutku spadać jakby wytracił napięcie.Czyli widać ze podczas gwałtownego otwarcia przepustnicy itp nagle brak jest prądu na dosłownie setną sekundy i restetuje to emulator który jest czuły na spadki napięcia.... dzis jestem po regulacji zaworów bo az przygasało mi na swiatłach auto, i tego juz nie ma nie przygasa ładnie jedzie tylko to szarpnięcie przy pełnym gazie, jutro zobacze rano czy szarpie czy nie jak bedzie zimny. trzeba szukać w układzie elektrycznym problemu, ja zamierzam przeczyscić wszystkie styki z masą tylko muszę je zlokalizwować gdzie są, jedna jest przy aku to minus, druga widziałem po lewej stronie pompy wspomagania do karoseri przykręcona i jest jeszcze jakaś gdzies? Dodatkowo Adam z kokotowa mówił dziś że jezeli bedzie tak dalej to podmienimy na próbę całą przepustnicę ja mam elektroniczną jej sie podobno nie czyści bo i tak to nic nie daje;) 


  • 0

#442 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:54, 21.10.2016

też mam to z tą wskazówką paliwa, tylko że ja mam emulator od gazu, który restartuje się po przekręceniu stacyjki i gdy zapalam gorące auto łądnie stoi w miejscu, a na zimnym po nocy potrafi tak jakby stracic napięcie i spada  wskazówka w dół, czyli ewidentnie jest gdzieś spadek napięcia, dodatkowo zauważyłem że jeżeli depne mu nagle jadąc np na 3 biegu 60km/h i nagle but w podłogę delikatnie go szarpnie i jedzie równo az do samego końca a przy tym wskazówka od paliwa tzn ten emulator resetuje sie i zaczyna powolutku spadać jakby wytracił napięcie.Czyli widać ze podczas gwałtownego otwarcia przepustnicy itp nagle brak jest prądu na dosłownie setną sekundy i restetuje to emulator który jest czuły na spadki napięcia.... dzis jestem po regulacji zaworów bo az przygasało mi na swiatłach auto, i tego juz nie ma nie przygasa ładnie jedzie tylko to szarpnięcie przy pełnym gazie, jutro zobacze rano czy szarpie czy nie jak bedzie zimny. trzeba szukać w układzie elektrycznym problemu, ja zamierzam przeczyscić wszystkie styki z masą tylko muszę je zlokalizwować gdzie są, jedna jest przy aku to minus, druga widziałem po lewej stronie pompy wspomagania do karoseri przykręcona i jest jeszcze jakaś gdzies? Dodatkowo Adam z kokotowa mówił dziś że jezeli bedzie tak dalej to podmienimy na próbę całą przepustnicę ja mam elektroniczną jej sie podobno nie czyści bo i tak to nic nie daje;) 

 

O... ta informacja moim zdaniem to b.cenny trop.

Ja nie mam LPG, więc nie byłem w stanie zaobserwować jakiego skoku napięcia na emulatorze. Posiadam xenony, więc nie mam tez efektu przygasania świateł przy spadku napięcia.

Zastanawiam się z jaką dokładnością (rozdzielczością) jest logowany przez ECU poziom napięcia w instalacji. Czy jest to wystarczająco detaliczne, by np. zobaczyć to na jakimś logu z ELM-a.

Przypuszczam, że nawet gdyby podpiąć jakieś tester napięcia do zapalniczki (taki z wyswietlaczem), to raczej nie bedzie się w stanie wychwycić tego chwilowego spadku.

 

Być może źle kombinujemy - wymieniając po kolei wszystkie czujniki, mysląc że to któryś z nich szaleje.

Być może problem leży właśnie po stronie zaników napięcia.

Ja mam przepustnicę na linkę (jedna w aucie, druga w szufladzie i na obydwu jest tak samo).

 

Zastanawia mnie teraz, czy winny może być układ ładowania.

- z jakiegoś (?) powodu przy pełnym bucie napięcie jest obcinane i auto idzie jedynie na napięciu z akumulatora. Przy przyspieszaniu szaleje regulator/ELD (?) ale nie na tyle, by akumulator padł. Jest ładowany ale nie aż tak bardzo jakby to było wymagane. Stąd np. lekkie niedoładowanie akumulatora i skoki wskazówki przy kręceniu rozrusznikiem. Gdy się kawałek przejedzie, to akumulator mimo wszystko odrobinę się podładuje do stanu nie powodującego skoków wskazówki przy kreceniu.

 

Mogę spróbowac wykonać test i dzisiaj na noc podłączę akumulator pod prostownik, aby go w 100% naładować. Wtedy po takim pełnym naładowaniu zobaczę czy jest różnica.

Jeśli będzie - oznaczac by to mogło, że akumulator rzeczywiście bywa niedoładowany i winić na to by można regulator/ELD.


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#443 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:26, 21.10.2016

Ja mam nowy aku i nowy alternator i problemu z niedoladowaniem nie ma więc ...
  • 0

#444 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:39, 21.10.2016

ja tez mam akumulor nowke 60ah i 490 wiec jest mocniejszy niz standardowy i tez to jest;) wiec to raczej nie aku albo alternator to co innego
  • 0

#445 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:20, 21.10.2016

Są multimetry posiadające możliwość podpięcia do komputera i obejrzenia później w domu wahań napięcia (lepiej widać niż na małym wyświetlaczu uemki).

Warto też podejrzeć w czasie jazdy, poza napięciem ładowania, napięcie 5V, które jest doprowadzone np. do TPS. 


  • 0

#446 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:42, 21.10.2016

ale to trzeba by bylo ja biezac obserwowac zeby widziec jak szarpnie bo tak to pozniej ciezko bedzie znalesc a spadkow moze byc duzo np przy domykaniu szyb itp tez spadaja obroty a z nim napiecie

p.s. podpowie ktos co moze byc odpowiedzialne za taka sytuacje: przy dojezdzaniu do skrzyzowania i wysprzeglaniu przed samym zatrzymaniem obroty lekko leca w dol pozniej lekko do gory i stabilizuja sie tak jak powinny byc? zawory wyregulowane wczoraj i na gazie i na benzynie tak sie dzieje

Użytkownik mickry edytował ten post 14:41, 21.10.2016

  • 0

#447 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:48, 22.10.2016

Przełączyłem przed chwilą zasilanie moich DRL-i, tak aby zasilanie brały z "+" po stacyjce, a nie bezpośrednio z akumulatora.

Nie będę na razie ładował akumulatora i zobaczę jakie będą objawy. Jeśli po kilku dniach objaw "opadającej" przy odpalaniu wskazówki paliwa zniknie bedzie to znaczyć, że akumulator się doładował i (tak jak pisało kilka osób) podpięcie zasilania DRL-i z miejsca sprzed ELD rzeczywiście oszukuje i przez to akumulator nie jest ładowany do prawidłowego poziomu. Co prawda pobór mocy przez DRL-e jest znikomy porównujac np. ze światłami mijania lub A/C, ale mimo wszystko - w dłuższej perspektywie mogło to być przyczyną lekkiego niedoładowania.

Jeśli objaw zniknie - wykluczamy akumulator (choć jak wyżej koledzy piszą - na innym akumulatorze objaw jest taki sam - więc to raczej nie aku).


(...)

Warto też podejrzeć w czasie jazdy, poza napięciem ładowania, napięcie 5V, które jest doprowadzone np. do TPS. 

Oprócz standardowych 12V właśnie to napięcie by trzeba spróbować jakoś logować.

Być może właśnie na tej linii występuje jakieś przekłamanie.

Szarpnięcie przy przyspieszaniu może być wynikiem zaniku w/w napięcia na część sekundy (co ECU widzi jako "gość odpuścił gaz"), więc odcina wtryski, ale chwilę później napięcie wraca, więc znów podaje paliwo.

 

Hm...teoretycznie też mogłoby to tłumaczyć "bujanie" w czasie jazdy ze stałym położeniem pedału gazu. Jeśli byłyby przekłamania w tym napieciu dla ECU, to wtedy ECU czyta to jako rytmiczne wciskanie i odpuszczanie (w wielkim uproszczeniu) pedału gazu.

Ciekawe czy przy logowaniu kąta otwarcia przepustnicy może to być to wychwycenia ...


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#448 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:34, 22.10.2016

mickry

 

Multimetry o których pisałem maja możliwość zrzucenia pliku na komputer. Nie musisz patrzeć w czasie jazdy, można to zrobić w domu (analogicznie jak w ELM; nie wiem czy ELM ma możliwość czytania napięć, ale nawet jak ma to i tak wolałbym zczytywać bezpośrednio, a nie z ECU).

 

Mihty

Tak, dokładnie to miałem na myśli.  


  • 0

#449 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:33, 24.10.2016

Swoją drogą odlaczalem dzisiaj aku bo grzebalem trochę przy poduszkach i po ponownym podlaczeniu i jeździe auto szarpie niemalże 90% mniej . Prawie nie czuć wogole szarpanie leży wciskaniu lub puszczanie pedały gazu ...
  • 0

#450 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 06:44, 25.10.2016

zwroccie uwage jeszcze na to czy przy dojezdzaniu do skrzyzowania swiatel lub czegokolwiek przy samym wysprzeglaniu na dole leca wam lekko obroty do dolu i wracaja na swoje miejsce
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq