Witam
Mam problem taki jak w temacie czyli uruchamianie wentylatora po wyłączeniu zapłonu, nawet gdy silnik jest zimny. Np. dzisiaj rano po całej nocy włączyłem zapłon i go wyłączyłem (nie uruchamiałem silnika) i w tym momencie uruchamia się wentyl ten po prawej stronie (stojąc przed autem) I może się tak kręcić, aż do wyładowania akumulatora. Jedyną metodą, aby go wyłączyć jest odłączenie aku, albo zdjęcie wtyczki z czujnika widocznego na zdjęciu oznaczonego jako 1 (chyba temp. cieczy chłodzącej) Podłączyłem nowy czujnik i jest to samo. Wskaźnik temperatury działa i po nagrzaniu wskazówka jest w połowie skali. Po odłączeniu czujnika oznaczonego na zdjęciu cyfrą 2 wskazówka temperatury opadła, po podłączeniu wróciła do właściwego poziomu- nie miało to wpływu na wentylator. Podsumowując wentylatory działają jak należy, problem jest po zgaszeniu silnika czy też zwykłym włączeniu i wyłączeniu zapłonu nawet gdy jest zimny.
Honda Accord /1994 / CC7 / silnik 2.0 131km / symbol F20Z1 / manual z klimą
1. Czy ten wentyl po prawej jest od klimy?
2. Co powoduje jego uruchamianie? (dodam, że po odłączeniu wtyczki z czujnika oznaczonego na zdjęciu jako 1 i przejechaniu paru km wentyl i tak się załączał i rozłączał tak jak zwykle) więc do czego jest ta wtyczka i ten czujnik?
3. Od czego jest czujnik oznaczony na zdjęciu cyfrą 3 ?
Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny i jej usunięciu, przeczytałem sporo podobnych postów, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Pozdrawiam
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Załączanie wentylatora po wyłączeniu zapłonu nawet gdy zimny
#1
Napisano 18:51, 15.10.2013
#2
Napisano 22:36, 15.10.2013
Nie wiem po czyjej prawej ale podejrzewam, że tak1. Czy ten wentyl po prawej jest od klimy?
To jest włącznik zależny od temperatury cieczy chłodzącej zwierany przy temperaturze około 106 stopni.2. Co powoduje jego uruchamianie? (dodam, że po odłączeniu wtyczki z czujnika oznaczonego na zdjęciu jako 1 i przejechaniu paru km wentyl i tak się załączał i rozłączał tak jak zwykle) więc do czego jest ta wtyczka i ten czujnik?
Trochę kiepska fotka ale według mnie jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej dla ECU3. Od czego jest czujnik oznaczony na zdjęciu cyfrą 3 ?
Pod kierownicą masz moduł chyba z 8 pinową kostką służący do sterowania wentylatorem po wyłączeniu stacyjki, gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt wysoka (określa to włącznik nazwany przez Ciebie nr 1). Powodem problemu może być uszkodzony włącznik (czyli zwarty na stałe) informujący moduł, że temperatura cieczy jest nadal za wysoka lub (co się częściej zdarzało w tych samochodach) uszkodzony moduł.
Jeśli potrzebujesz informacji jak obejść moduł lub rozwiązać problem napisz na PW lub maila (mam sentyment do tych Accordów dlatego tym razem odpowiem gratis )
#3
Napisano 18:08, 16.10.2013
http://www.accordklu...pic.php?t=21180
CRV 2,2 ictdi 2007
CB500S 2002
#4
Napisano 20:32, 16.10.2013
Uzyskaj efekt pracy wentylatora na zimnym silniku i wyłącznej stacyjce. Następnie odłącz kostkę od wyłącznika B ECT. Sprawdź czy wentylator się wyłączy. Jeżeli tak to musisz wymienić wyłącznik B ECT. Jeżeli nie to może być uszkodzony moduł pokazany w materiałach udostępnionych powyżej. Można tymczasowo odłączyć moduł w celu naprawy lub wymiany (aby nie wyładować akumulatora). Po odłączeniu modułu trzeba w kostce połączyć (zewrzeć) 2 przewody czarno-żółty zasilanie po stacyjce i żółto biały zasilanie cewki przekaźnika, gdyż przekaźnik wentylatora klimatyzacji zostanie bez zasilania. Jest to oczywiście tymczasowe i nieprofesjonalne rozwiązanie
#5
Napisano 21:09, 16.10.2013
...Uzyskaj efekt pracy wentylatora na zimnym silniku i wyłącznej stacyjce. Następnie odłącz kostkę od wyłącznika B ECT. Sprawdź czy wentylator się wyłączy. Jeżeli tak to musisz wymienić wyłącznik B ECT.
Tak jak napisałem w pierwszym poście uzyskałem taki efekt, po zdjęciu wtyczki z wyłącznika B ECT wentylator się wyłączył. Założyłem wtyczkę na nowy "wyłącznik B ECT" ale to nic nie dało, wentylator dalej się kręcił
Czy w świetle powyższego sytuacja nadal wskazuje na moduł? Jeśli tak to rozumiem, że jedynym profesjonalnym i nietymczasowym rozwiązaniem będzie wymiana modułu?
#6
Napisano 22:11, 16.10.2013
[ Dodano: 2013-10-17, 10:39 ]
Dzisiaj miałem okazję sprawdzić organoleptycznie
odłącz kostkę od włącznika B ECT pod maską, zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym: przy wyłączonej stacyjce powinno być około 7,3 V a przy włączonej około 11,8 V
#7
Napisano 19:54, 17.10.2013
Dzisiaj miałem okazję sprawdzić organoleptycznie
odłącz kostkę od włącznika B ECT pod maską, zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym: przy wyłączonej stacyjce powinno być około 7,3 V a przy włączonej około 11,8 V
Sprawdziłem i w kostce jest 6,997 i 11,7 więc chyba w granicach błędu ?
A jeśli chodzi o test modułu to wyszło wszystko ładnie poza tym co w załączonym screenie, tutaj miernik wariował
Pomiarów dokonywałem przed chwilą i "pech" chciał, że akurat wszystko działało jak należy tzn. akurat wentylator się nie załączał po wyłączeniu zapłonu czyli błędu nie było i teraz nie wiem czy miało to wpływ na pomiary? Pytam bo w manulau jest napisane, żeby pomiarów dokonywać na włączonym zapłonie czyli też w momencie kiedy wentyl się nie kręci. Czy te pomiary można uznać za właściwe czy będę musiał dokonać ich ponownie w momencie kiedy znowu będzie nie tak, tzn. kiedy wentyl będzie się załączać przy wył. zapłonie
Ps. zauważyłem, że sytuacja się poprawiła kiedy trochę tam pogmerałem przy kablach i teraz jest tak, że czasem wentyl się załącza, a czasem nie po wyłączeniu zapłonu. (są to obserwację tylko z dzisiejszego i wczorajszego dnia, wczoraj rano poruszałem trochę kablami i wtyczkami pod kierownicą)
Załączone pliki
#8
Napisano 21:40, 17.10.2013
#9
Napisano 09:35, 23.10.2013
Moduł w środku wygląda jak "nówka sztuka" napięcia wszędzie sprawdziłem i jest książkowo. Od jakiegoś czasu nie mogę uzyskać efektu, o którym pisałem w pierwszym poście tj. zimny silnik, wyłączony zapłon i chodzący wentylator. Do wczoraj przez ostatnie kilka dni było tak, że po jeździe (10-15km) i wyłączeniu zapłonu wentylator załączał się po ok 2-3 minutach i chodził przez ok 1 minute, następnie pauza z 30sek i znowu odpala się na jakąś minutę (i tak kilka cykli-> nie wiem może z 5? jakoś tak)
Wczoraj kostki zostały przesmarowane jakimś specjalnym środkiem do tego przeznaczonym i piny ustawione tak, by siedziały trochę ciaśniej. Mam nadzieję, że po tym zabiegu problem już zupełnie zniknie, bo jak widać nie udało się znaleźć jednoznacznej przyczyny. Jeśli to nie pomoże to pewnie problem tkwi w kabelku biało-zielonym, który pewnie gdzieś po drodze czasami nie łączy? Nie wiem. Zobaczymy. W każdym razie dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Są to bardzo cenne informacje, z których mam nadzieję w przyszłości nie będę musiał już korzystać, ale na pewno przydadzą się innym.
Dzięki tym informacją samemu mogłem podjąć walkę
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-24, 18:11 ]
Wracam. Niestety "na tarczy"
Problem dalej się pojawia, ale tak jak już wcześniej napisałem po jeździe (10-15km) i wyłączeniu zapłonu wentylator załączał się po ok 2-3 minutach i chodził przez ok 1 minute, następnie pauza z 30sek i znowu odpala się na jakąś minutę (i tak kilka cykli) Zimny silnik i wyłączenie zapłonu i załączanie wentyla (tego problemu już nie ma)
Także nastąpiła zmiana objawów... Nie wiem już co robić
#10
Napisano 12:46, 25.10.2013
#11
Napisano 13:39, 07.11.2013
Ponieważ u mnie problem został już wyeliminowany chciałem się z Wami podzielić przyczyną. Otóż cały bajzel robiła wtyczka zakładana na włącznik B ECT (na fot hh1). Wystarczyło ją trochę poruszać i wentylator reagował (włączał się lub wyłączał w dowolnym momencie).
Mam nadzieję, że komuś przyda się ta informacja, bo ja już wychodziłem z siebie przy poszukiwaniach, sprawdzaniu czujników, przekaźników, wyciąganiu modułu, sprawdzaniu instalacji itp. A wystarczyło poruszać wtyczką... Oczywiście wymieniłem ją i jest ok.
Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc w poszukiwaniach
Pozdrawiam
#12
Napisano 11:58, 21.03.2017
#13
Napisano 06:11, 28.03.2017
#14
Napisano 07:23, 23.04.2017
Ktoś coś? Dodam, że po odłączeniu wspomnianego wyżej czujnika,wentylator zatrzymuje się. Czy mogę go w ogóle odłączyć? Kiedy silnik jest zapalony wentylator i tak załącza się kiedy trzeba.
Mam ten sam problem, spędziłem troche czasu, żeby to rozwikłać i radzę: kupuj odrazu moduł i czujnik. Koszt ok 70zł, zawsze możesz jedno zwrócić. Sprawdź jescze bezpieczniki i przekaźnik.
Jak kolega wyżej napisał, tu są wskazówki: http://www.accordklu...z-wentylatorem/
Ja sprawdziłem czy przekaźnik jest OK przepinając ten który jest obok, bo są dwa takie same obok siebie. Możesz też sprawdzić podając mu zasilanie na krótko, ale po co?
I nie rozbieraj go, bo sie posypie, a i tak jest hermetyczny (hehe)
Na Twoim miejscu, sprawdziłbym tylko czy przekaźnik i bezpieczniki są ok, jeżeli tak, to zamawiaj jw.
#15
Napisano 15:51, 21.11.2019
Witam
Mam taki problem ze gdy tylko przekręce kluczyk włączają się obydwa wentylatory na zimym silniku. jak jest samochód odpalony to tez wentylatory cały czas pracują. co może być przyczyną?
pozdrawiam
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V
V
Mechanik →
Silniki →
Schemat instalacji elektrycznej do Accord VNapisany przez Monster96 , 03 lut 2024 V |
|
|
||
V
Mechanik →
Układ wydechowy →
Wydech Accord V CC7Napisany przez RestomodAccord , 12 wrz 2023 V |
|
|
||
V
Mechanik →
Silniki →
dziwne odgłosy F22B5Napisany przez Rzymeg , 04 sie 2023 V, f22b5, accord, panewki |
|
|
||
V
Mechanik →
Silniki →
Wałek rozrządu do F22Z2 - z czego pasuje?Napisany przez Dave8888 , 25 lip 2023 V, wałek rozrządu, f22z2, f20b6 i 1 więcej |
|
|
||
V
Mechanik →
Układ elektryczny →
Accord V Aerodeck - dolozenie centralki zamka centralnego na pilotNapisany przez gti69 , 19 lip 2023 V, centralny zamek pilot |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych