Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

jaką śednice wydechu wybrać 2-2,25-2-5 cala

VI

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 11.07.2009

w związku z tym że za pare dni zakładam kolektor 4-2-1 o średnicy 2,25 cala myśle co zrobić z resztą wydechu. katalizator na pewno zostanie(seryjny bądź sportowy zamiennik) mam możliwość w pracy zrobić sobie wydech o dowolnej średnicy(ostatnie ala type R też będe robił) zastanawiam się jaka średnica była by najlepsza?(rury będą z wysokogatunkowej blachy kwasowej a nie z zwykłej nierdzewki jakie są na allegro czy ebay) w silniku nic nie zamierzam grzebać oprócz dolotu.czekam na opinie tych co wiedzą a nie tych co coś tam słyszeli.całość będę miał za darmo tzn własna robocizna więc chętnie spróbuje coś pokombinować.
dodam jeszcze że średnica rury wydechowej za katalizatorem to 1,75 cala w F20B6
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#2 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:44, 11.07.2009

kolektor zakładasz "ot tak sobie" czy był liczony? jeśli nie był przeliczany i jest "samoróbką" a nie dedykowanym zamiennikiem, to możesz sobie krzywdę zrobić.
reszta wydechu nie jest aż tak ważna już, żeby tylko wiader nie było z tyłu, bo to siarka ;-)

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#3 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:12, 12.07.2009

kolektor jest dedykowany do tego silnika a reszte chciałbym zrobić podobnie jak type r ma tylko nie znam sednicy rury za katalizatorem oraz tych które idą do dwóch końcowych tłumików.dodatkowo mogę sobie wypolerować blachę która będzie potem zawinięta w rurę a w środku wypolerowanej to żadna firma nie oferuje :-P
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#4 unclefast

unclefast
  • Forumowicz
  • 39 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:16, 07.01.2010

Jesli jeszcze nie robiles wydechu to I pytanie czy zostawiasz katalizator jesli tak to spokojnie mozesz robic 2.25" + dwa tlumiki przelotowe ,ostatni dosc duzy aby nie bylo rezonansu przy niskich obrotach . roznica jest odczuwalna. Jesli zalezy Ci na zachowaniu krzywej momentu to lepiej jest zastosowac 2" wydech, wtedy mozesz bez katalizatora montowac.
pomylka bedzie robienie wydechu w opcji katalizator + seryjny srodkowy i jakis komorowy pseudo sportowy. szkoda bedzie pieniedzy na taki komplet.

#5 endriu666

endriu666
  • Forumowicz
  • 97 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 08.01.2010

tez chciałem kombinować ale nie wiem jak wytne kata to moze sie okazac ze wiecej pali ? w kacie jest sada

moze ktos wycinał lub coś wie wiecej

#6 unclefast

unclefast
  • Forumowicz
  • 39 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 08.01.2010

Ja nie mam katalizatora, sada odpowiedzialna za mieszanke jest w kolektorze , ta w katalizatorze jest diagnostyczna nie wplywa na sklad mieszanki. druga wkreca sie w rure w specjalnej tulejce i dobrze jest owinac to miejsce bandarzem termicznym.

#7 endriu666

endriu666
  • Forumowicz
  • 97 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:47, 08.01.2010

druga wkreca sie w rure w specjalnej tulejce i dobrze jest owinac to miejsce bandarzem termicznym.


masz moze jakieś fotki jak masz to ogarniete

[ Dodano: 2010-01-08, 12:55 ]
a moze pierw odłacze sade z kostki po smigam kilka dni i zobacze co i jak, jesli nie bedzie zmian to wytne kata i zrobie przelot

#8 unclefast

unclefast
  • Forumowicz
  • 39 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 08.01.2010

Mozesz tak zrobic. bedziesz mial check engine ale to tylko bedzie blad drugiej sondy. zobaczysz jak sie bedzie auto zachowywalo i podejmiesz decyzje
bede w przyszlym tygodniu w serwisie to zrobie zdjecia wydechu jak auto bedzie na podnosniku.

#9 endriu666

endriu666
  • Forumowicz
  • 97 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:46, 08.01.2010

zrobie zdjecia wydechu jak auto bedzie na podnosniku.


ok zobacze jak masz i sie pomysli.

wyciecie kata podniesie minimalnie momet obrotowy

#10 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 08.01.2010

Są symulatory drugiej sondy lambda.
Za katem jest 2 cale po zew.
Najlepiej zapytaj kogo kto sie tym zajmuje bo sa znane przypadki spadku mocy zamiast wzrostu po założeniu wiekszego wydechu. Jak to mówią "za luźny wydech".
Jeśli ATR ma 2 cale, to tak na chlopski rozum 2,25 to max tylko czy nie wystapi ten problem o ktorym Ci mowilem.
Po dolocie i wydechu strojenie, bo to też może być przyczyna tego ze auto stracilo zamiast zyskac na mocy.
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#11 unclefast

unclefast
  • Forumowicz
  • 39 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 08.01.2010

To co robi fabryka zawsze jest do poprawy. 2.25 to jest max dla silnika wolnossacego. mozesz smialo robic 2" bez kata i na dwoch przelotowych tlumikach.Dobrze i tanio robi gosc z Mtech z pruszkowa. I wielkosci oryginalnego i drugi dosc duzy.
Jesli chcesz polegac na kims kto jezdzi na seryjnym wydechu to nic nie zmieniaj, bedziesz nadal zadowolony z auta.
Nie potrzebna jest zadna emulacja II sondy, to jest diagnostyczna sonda.

Jesli kupisz kolektor to musisz sprawdzic gdzie jest umieszczony otwor do I sondy , najprawdopodobniej bedzie w ostatnim odcinku czyli przed samym katalizatorem. z tego powodu trzeba przedluzyc sonde. jednak trzeba to zrobic dosc ostroznie , nie wolno rozcinac zadnego z przewodow sondy , najlepiej jest zrobic przedluzke w warsztacie. cos takiego robia chlopaki na parowcowej 4 w warszawie badz poszukac w necie. mi udalo sie taka dostac ze stanow od goscia ktory sprowadza czesci .

#12 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 08.01.2010

kolektor ma miejsce na sondę w tej samej odległości co fabryczna.katalizator zostać musi(chodzi mi głownie o dwie końcówki z tyłu po obu stronach niż większa moc ale jak już robię to można coś przy okazji poprawić).ostatnie tłumiki będą okrągłe 180mm średnicy 450mm długie podejrzewam więc że zostanie tak cicho jak teraz(na necie pare firm ma przekroje swoich tłumików więc na nich się wzoruje) plus końcówka(tutaj jeszcze nie wiem jaką średnice zrobić żeby nie była za duża ani za mała). zrobiliśmy już dwa tłumiki jeden dla nissana 200SX(1.8T z zmienioną turbiną moc była koło 190km) i dźwięk jest dużo ładniejszy niż seria i przy tym minimalnie głośniejszy i dla civa Vgen ale tam z braku miejsca jest mały 150x300 i jest głośno ale dźwięk rewela powyżej 5tyś. myślę że 2 cale to będzie optymalne ale chętnie przeczytam co inni na to.
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#13 unclefast

unclefast
  • Forumowicz
  • 39 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:25, 08.01.2010

Ja mam u siebie 2.25" na przelocie bez kata , kolektor 4-2-1. max moment i moc przeniosly sie odrobine wyzej ale auto lepiej sie napedza w stosunku do seryjnego wydechu. same koncowki poza dzwiekiem niewiele Ci pomoga jesli chodzi o charakterystyke jednostki.czysto estetyczna wartosc.

#14 endriu666

endriu666
  • Forumowicz
  • 97 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:33, 08.01.2010

dolot to ja mam załozony. Tlumik sportowy tez wiec myslałem o wyciecu kata i wsadzeniu rury 2 cale od kolektora do tlumika

[ Dodano: 2010-01-08, 23:43 ]
Dołączona grafika

Dołączona grafika

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:47, 08.01.2010

Wtedy zacznie drzeć japę :-P jeśli nie masz(a patrząc na ten wydech, to nie masz...) silencera...Z katalizatorem i końcowym jest nawet cicho, ale bez kata i z końcowym, to już nieco brzęczy...




IPB Skin By Virteq