XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Przetwornica Accord VII
#1
Napisano 14:30, 21.09.2013
W3T 16271 / W3T16271
W3T 11971 / W3T11971
W3T19371 / W3T19371
W3T 15971 / W3T15971
Ewentualnie jeszcze znalazłem taniej taką przetwornice:
http://allegro.pl/pr...3530018808.html
Mam dylemat czy taka przetwornica będzie pasowała do mojego Accorda? Może koledzy pomogą. Nie chce wydać niepotrzebnie kasę na cześć która do mojego samochodu nie będzie pasowała. Z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam. Tomek
#3
Napisano 10:57, 24.09.2013
Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>
#4
Napisano 17:59, 25.09.2013
#5
Napisano 18:08, 25.09.2013
Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>
#6
Napisano 20:47, 25.09.2013
FullChess
#7
Napisano 15:45, 26.09.2013
[ Dodano: 2013-09-26, 19:22 ]
FullChess jeśli można wiedzieć jak sobie poradziles z tym problemem? Mieliśmy dokładnie te same objawy czyli parujacy reflektor a w efekcie uszkodzona przetwornica. Co z tym fantem zrobiłeś by sytuacja się nie powtórzyła?
#8
Napisano 08:21, 27.09.2013
Tak jak pisałem w swoim wątku, woda wnikała szczeliną między aluminiową obudową przetwornicy a plastikowym złączem zapłonnika (jest ono osadzone bez żadnej uszczelki, w środku widać było ślady po zaciekach z wody). Podczas rozbiórki zdemontowałem złącze a następnie wkleiłem je na silikon. Pomazałem też nim nieco miejsce, w którym piny przechodzą przez czarną plastikową obudowę złącza. Generalnie całość gniazda zapłonnika jest niby zabezpieczone gumowym kapturkiem naciąganym na rant obudowy przetwornicy (zwróć uwagę na dokładny montaż), ale jak widać nie zawsze to wystarcza.
Teraz można byłoby przejść do tematu parowania reflektorów, przeszukanie forum pokazuje, że sporo osób z tym walczy. Próbowałem z woreczkami (marny efekt), w końcu wysuszyłem wnętrze ciepłym powietrzem (po zdjęciu zaślepki ksenonu i kapturka światła drogowego) i zaciągnąłem nieco górę reflektora (bo wszystko odbywało się bez demontażu, nie zrobiłem tego podczas naprawy przetwornicy, bo wtedy działałem na szybkości) silikonem. Było ok do... dzisiaj rana - po deszczowej nocy auto całe zroszone, a reflektor znowu nieco zaparowany. Skończy się to pewnie demontażem/rozklejeniem/sklejeniem.
Na koniec trzeba też zaznaczyć, że u Ciebie mechanizm mógł być zupełnie inny, w końcu awarie przetwornic się zdarzają (no ale zbieg okoliczności jest, zaparowany lewy reflektor a później uszkodzenie elektroniki).
Pozdrawiam
FullChess
FullChess
#9
Napisano 09:25, 27.09.2013
#10
Napisano 10:16, 27.09.2013
Pozdrawiam
FullChess
FullChess
#11
Napisano 14:50, 27.09.2013
#12
Napisano 02:49, 19.02.2014
ASO Hondy prowadzą akcję serwisową na parujące reflektory.
Pojechałem do ASO Honda ( październik 2013 ) aby zamówić części i sprzedawca po wprowadzeniu VIN stwierdził, że dla mojego samochodu przewidziana jest bezpłatna akcja serwisowa. Założyli mi cztery klipsy metalowe na kloszach które mają zapobiegać dostawaniu się wilgoci do wnętrza lampy. U mnie sytuacja się poprawiła jeżeli chodzi o parowanie lamp, Polecam.
#13
Napisano 23:29, 27.11.2015
Witam,
A nie myślałeś o próbie naprawy? Rzuć okiem na ten post . Może będę w stanie Ci pomóc - w razie czego PW.
Pozdrawiam
FullChess
#14
Napisano 13:01, 28.11.2015
Czołem,
Kurczę, sam też nie potrafię odtworzyć tego linku (kiedyś działał, a teraz nie mam tego w historii moich tematów/postów), może Panowie Moderatorzy mogliby jakoś pomóc.
Nie do końca już dzisiaj kojarzę, co konkretnie tam napisałem, ale samą naprawę przetwornicy w sumie pamiętam. Podkreślę jeszcze raz, że przyczyną uszkodzenia była woda z parującego reflektora, która wniknęła do obudowy przetwornicy. Uszkodzeniu uległy te elementy i ścieżki, które znajdowały się w najbliższym otoczeniu złącza i gumowego przepustu do obudowy reflektora. Były to (z tego co pamiętam) dławik SMD (gabaryty 0805) na ścieżce masowej (można go zastąpić zwarciem, jego głównym zadaniem jest tłumienie zakłóceń, generalnie jest to element łatwo dostępny) oraz dławik na linii zasilającej (chyba) w postaci drutu w izolacji nawiniętego na rdzeń ferrytowy (tylko kilka zwojów) - tu po prostu stopiła się izolacja i nastąpiły zwarcia między zwojami. Naprawa to wymiana/nawinięcie kilku zwojów nowego drutu. U mnie uszkodził się też kawałek ścieżki, należało wykonać nowe połączenie z drutu. Przy okazji pobawiłem się chwilę przetwornicą i okazało się, że jest ona dosyć odporna na usterki typu zwarcie od strony zapłonnika, odwrotnie podłączone zasilanie. Szansa, że bardziej zaawansowana elektronika pozostała sprawna jest więc całkiem spora. Rozmontowanie przetwornicy wymaga rozklejenia, montaż ponownego użycia silikonu.
Na koniec powiem tylko, że moja przetwornica działa do dziś, w międzyczasie jedynie rozkleiłem i skleiłem ponownie reflektor (już nie paruje).
Mam nadzieję, że powyższe cokolwiek pomoże.
Pozdrawiam
FullChes
FullChess
#15
Napisano 16:02, 28.11.2015
Czołem,
Kurczę, sam też nie potrafię odtworzyć tego linku (kiedyś działał, a teraz nie mam tego w historii moich tematów/postów), może Panowie Moderatorzy mogliby jakoś pomóc.
Nie do końca już dzisiaj kojarzę, co konkretnie tam napisałem, ale samą naprawę przetwornicy w sumie pamiętam. Podkreślę jeszcze raz, że przyczyną uszkodzenia była woda z parującego reflektora, która wniknęła do obudowy przetwornicy. Uszkodzeniu uległy te elementy i ścieżki, które znajdowały się w najbliższym otoczeniu złącza i gumowego przepustu do obudowy reflektora. Były to (z tego co pamiętam) dławik SMD (gabaryty 0805) na ścieżce masowej (można go zastąpić zwarciem, jego głównym zadaniem jest tłumienie zakłóceń, generalnie jest to element łatwo dostępny) oraz dławik na linii zasilającej (chyba) w postaci drutu w izolacji nawiniętego na rdzeń ferrytowy (tylko kilka zwojów) - tu po prostu stopiła się izolacja i nastąpiły zwarcia między zwojami. Naprawa to wymiana/nawinięcie kilku zwojów nowego drutu. U mnie uszkodził się też kawałek ścieżki, należało wykonać nowe połączenie z drutu. Przy okazji pobawiłem się chwilę przetwornicą i okazało się, że jest ona dosyć odporna na usterki typu zwarcie od strony zapłonnika, odwrotnie podłączone zasilanie. Szansa, że bardziej zaawansowana elektronika pozostała sprawna jest więc całkiem spora. Rozmontowanie przetwornicy wymaga rozklejenia, montaż ponownego użycia silikonu.
Na koniec powiem tylko, że moja przetwornica działa do dziś, w międzyczasie jedynie rozkleiłem i skleiłem ponownie reflektor (już nie paruje).
Mam nadzieję, że powyższe cokolwiek pomoże.
Pozdrawiam
FullChes
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych