Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

[VII gen.] Problem z autoregulacja ksenonow


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:26, 06.06.2009

Witam
Mam nastepujacy problem z ksenonami. Otoz od pewnego czasu autoregulacja dziala jak chce. Mozna wyroznic nastepujace tryby pracy:
1. dzialanie normalne, wysokosc odpowiednia, odpowiednia regulacja z obciazeniem
2. wlaczamy swiatla, ustawiaja sie dobrze po czym jedziemy i swiatla obnizaja sie na maksa
3. jak wyzej tylko zaczynaja rozswietlac niebo

W obu ostatnich dwoch przypadkach obciazenie nie pomaga. Tak jakby utknely w tej pozycji. Oczywiscie po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu powracaja do prawidlowej pozycji. Raz w serwisie dokonywali tzw resetowania. Podpinali pod komputer i wlaczali/wylaczali swiatla 3 razy po czym swiatla zaczely jezdzic. Czy da sie to zrobic domowym sposobem?

Pozdrawiam

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#2 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:08, 06.06.2009

był gdzieś temat o czyszczeniu czujników zdaje się..

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#3 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:05, 07.06.2009

watpie by to byla wina czujnika, tak jak napisalem, zachowanie jest przypadkowe. np. samochod caly czas toi i uruchamian dwa razy silnik w przeciagu minuty, raz dziala dobrze a raz lampy oswietlaja dziury w asfalcie.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#4 henake

henake
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:00, 07.06.2009

witaj
a mojej H jest identycznie z tym ze ja pojechalem do ASO i wymienili silniczki na nowe

#5 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:39, 07.06.2009

A to nie oznacza, ze silniczki byly walniete.
A moze mi ktos powiedziec jak sprawdzic recznie te czujniki? Da sie sprawdzic miernikiem? Ile ich jest? Dwa na tylnych wahaczach czy z przodu rowniez?

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:27, 07.06.2009

zdaje się z przody z lewej i z tyłu z prawej, niech się wypowie ktoś od VII gen

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 MarekFinlandia

MarekFinlandia
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:13, 16.06.2009

Temat czyszczenia czujnikow poziomowania zostal juz przewalkowany przez Kolege z Forum o nicku Roboch. Tutaj link do zrodla: http://forum.honda-k...php?f=30&t=6557

#8 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:31, 13.08.2009

Odswieze temat. Dostalem sie do czujnika. Rozebralem, wyczyscilem (syf wpada niemilosierny, co ciekawe tylko z jednego miejsca), wpuscilem kontakt S i ku mojemu zdziwieniu czujnik nie dziala juz w ogole. Rozebralem raz jeszcze i teraz sie dokladniej przyjrzalem samej konstrukcji.
Dołączona grafika
Czujnik ma dwa wyjscia, to te dwie tasiemki na dole. Sa one polaczone ze sciezkami na zdejmowanej pokrywie a nastepnie polaczone ze stykami wtyczki poprzez trzy sprezynki (trzy bo wtyczka ma trzy koncowki ale dwie z nich sa zwarte). Wtedy sie polapalem, ze cos jest nie tak bo wczesniej wypadly mi tylko dwie sprezynki. Trzecia jest albo to co z niej zostalo. Syf tak sie zagniezdzil, ze sprezynki pordzewialy i ich wyjecie spowodowaly uszkodzenie (na zdjeciu z prawej, tylko jedna sprezynka jest w calosci). Poza tym w lewym otworze po lewej widac niezly zaschniety syf.
Widac ktos niezle dal ciala projektujac czujnik. Teraz czeka mnie kolejne czyszczenie (wd40 sie przyda), kupienie nowych sprezynek (mam nadzieje ze w elektrycznym cos takiego dostane) i wymiana gumowej uszczelki. Bedzie trzeba zamontowac grubsza i mocno dokrecic pokrywe. Mam nadzieje, ze to lepiej uszczelni czujnik.

A tak poza tym. Czy aby na pewno jest tylko jeden czujnik? W instrukcji serwisowej, schemat elektryczny - "Światła zewnętrzne (światła Stop), moduł sterujący regulacji reflektorów przednich, regulator reflektorów przednich" - znajduja sie dwa czujniki poziomowania.
Dołączona grafika
Z tego wynika, ze sa dwa czujniki: z tylu i z przodu.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:41, 13.08.2009

Są dwa czujniki jeden jak opisałeś na tylnym lewym wahaczu i z przodu z lewej strony nad wahaczem,ale żeby do niego się dostać należy mieć kanał,albo dobry podnośnik-raczej warsztatowy-problem z dostępnością.Powiem Tobie szczerze,że na 100 % miałeś zgnity ten tylny,bo przedni jest wyżej położony i nie narażony na wilgoć.Ze zdjęcia rzeczywiście widać,że zepsuty,a i na klapce której zdjęcia nie widzę ścieżka też będzie uszkodzona.Szukaj takiego używanego z nowszych roczników po FL (identyczny) bo w ASO taki nowy czujnik kosztuje :k 1080 zł.

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:59, 19.08.2009

Rozwiazanie problemu i zarazem swietny manual autorstwa kolegi cmsydney: http://www.accordklu...opic.php?t=4792

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:07, 18.09.2009

Witam
Ponownie mam problem ze swiatlami. Tym razem na stale ugrzezly w pozycji minimalnej. Test czujnika wyeliminowal jego usterke. Rezystancje sa w porzadku. Problem musi lezec po stronie polaczenia z modulem badz w samymn module. I tu jest problem. Nie potrafie znalezc tego modulu. Prosilbym o pomoc w jego zlokalizowaniu. W manualu serwisowym jest nastepujaca informacja:
Dołączona grafika

Modul ma znajdowac sie pod deska rozdzielcza z lewej strony. W manualu informacja odnosnie znalezienia modulu jest nastepujaca:

Test wejściowy modułu sterującego regulatora reflektorów
Z lampą HID

1. Wymontować dolną osłonę deski rozdzielczej.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

2. Rozłączyć złączkę 14-stykową (A) od modułu sterującego (B).


Niestety w tym miejscu nie potrafie zlokalizowac modulu, nawet nie widze zadnej wiazki kabli, ktora by byla polaczona z podobna wtyczka. Czy ktos jest w stanie mi pomoc? Sprawdzenie rezystancji na wtyczce da informacje o ewentualnej przerwie w obwodzie modul <-> czujniki.

Ewentualnie jesli ktos moze powiedziec jak sterowac samym silnikiem. Wtyczka jest trzypinowa: zasilanie 12+, masa i sygnal. Sygnal ma sie zmieniac od ok. 2,7V do napiecia akumulatora. Im wyzsze tym lampa wyzej. Sprawdzilem jak jest u mnie, wynosi ono ok. 4,7V i nie zmienia sie ze zmiana rezystancji czujnika (a juz na chama podpialem zwykly potencjometr). Nie wiem tylko czy jako sygnal podaje sie napiecie stale czy moze PCM bo zauwazylem z manualu, ze jedna z usterek ukladu autopoziomowania jest usterka modulu ecm/pcm.

Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki.
Pozdrawiam

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:09, 22.09.2009

Uszkodzone czujniki poziomu na wachaczach. Sam pomiar rezystancji miernikiem nie pokarze ci liniowosci rezystancji w calym zakresie ruchu czujnika.

#13 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:06, 20.10.2009

Doszedlem gdzie jest problem. Mam uszkodzone konektory we wtyczce od strony kabla. Podlaczylem raz jeszcze potencjometr i jak poruszalem kablami to zaczelo dzialac. Czyli koncowki czujnika nie maja polaczenia z konektorami na wtyczce.
Wtyczke rozebralem. Zdejmuje sie gorna oslonke, nastepnie wypina sie gumowe zatyczki na kazdym kablu i.. tu sie zacialem. Nie mam pojecia jak wyjac konektory. Czy ktos sie tym bawil?
Ewentualnie gdzie mozna taka wtyczke dostac?

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#14 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:56, 20.10.2009

od strony przewodu spr€buj dopatrzeć sie małego zatrzasku - będzie to cieniutka blaszka/99%/ trzeba zastosowac tzw wkrętak zegarmistrzowski lub bardzo cienka blaszkę i spróbować przygiac zatrzask jednocześnie wypychając przewód - powinno wyskoczyć

#15 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:44, 20.10.2009

Nie wiem jak wyglądają te konektory, ale może można je kupić gdzieś na giełdzie elektronicznej jak są w miarę standardowe i zarobić jeszcze raz nowe. Te moje wyglądały jak np. na tej aukcji: http://www.allegro.p...ienia_wtyk.html

andref





IPB Skin By Virteq