XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
jakei klocki lub swap hamulcow do cd7
#16
Napisano 11:09, 21.01.2013
#17
Napisano 11:13, 21.01.2013
A nie? No chyba, że razem z zaciskami zmienia się pompę hamulcowąCiśnienie w układzie jest stałe??
Przy jednakowym wciśnięciu pedału hamulca w zaciskach 1 i 2 tłoczkowym panuje takie samo ciśnienie...
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#18
Napisano 15:39, 21.01.2013
Pejot zamiast siać ferment zabrałbyś kartkę i długopis i przeliczył jaka siła działa na klocek w przypadku 1 i 2 tłoczków. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest stałeCzyli dalej twierdzisz, że Honda zakładała dwu-tłoczkowe zaciski do Legend'a Coupe, ATR'a i Coupe 3.0 V6 dla "lepszej precyzji hamowania"
Liczyć sobie możesz sam na kartce tylko nie wypisuj herezji na forum bo do wiedzy projektantów Hondy jeszcze Ci daleko ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#19
Napisano 16:01, 21.01.2013
Tobie widzę też..Pejot zamiast siać ferment zabrałbyś kartkę i długopis i przeliczył jaka siła działa na klocek w przypadku 1 i 2 tłoczków. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest stałeCzyli dalej twierdzisz, że Honda zakładała dwu-tłoczkowe zaciski do Legend'a Coupe, ATR'a i Coupe 3.0 V6 dla "lepszej precyzji hamowania"
Liczyć sobie możesz sam na kartce tylko nie wypisuj herezji na forum bo do wiedzy projektantów Hondy jeszcze Ci daleko ...
Pisałem, że po to stosowano te zaciski aby można bardziej precyzyjnie dozować siłę hamowania (chyba istotna kwestia w autach sportowych). Dodatkową zaletą jest możliwość innego rozkładu siły hamowania na powierzchni klocka (dlatego mniejszy tłoczek z przodu a większy z tyłu). Jednak nie zmienia to faktu, że siła hamowania działająca na klocek spada - wynika to z prostej fizyki (która, ku zaskoczeniu co niektórych, obowiązuje także inżynierów Hondy..)
siła = ciśnienie x powierzchnia robocza tłoczka
Jeszcze z "herezji forumowych"
Koledzy wciaz nurtuje mnie ta wymiana zaciskow z ATR-A a dzis sprawdziłem drogi hamowania i tak Type-R 37,8 natomiast accord 2,4 38,4 i teraz ciekawostka jest taka ze ATR ma 100 mniej wagi zatem czy ktos moze mi powiedziec sensownie i wytłumaczyc gdzie tkwi to cos co sprawia ze wszyscy pisza o rewlacyjnych hamulcach??
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#20
Napisano 16:18, 21.01.2013
za duzo wymagasz, pozdrPejot zamiast siać ferment zabrałbyś kartkę i długopis i przeliczył jaka siła działa na klocek w przypadku 1 i 2 tłoczków. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest stałeCzyli dalej twierdzisz, że Honda zakładała dwu-tłoczkowe zaciski do Legend'a Coupe, ATR'a i Coupe 3.0 V6 dla "lepszej precyzji hamowania"
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#21
Napisano 17:59, 21.01.2013
Niedawno jechałem Accordem H22 5.gen po swapie na zaciski dwutłoczkowe, tarcze Mikoda nacinane/nawercane + klocki Ferodo Premier i ze 130km/h hamował porównywalnie jak zaciski jednotłoczkowe i duużo droższy zestaw EBC TG + EBC Red ...
A co do lepszego dozowania siły hamowania to jest właśnie efekt wyższej sprawności hamulców czy to z powodu dobrych zacisków czy z powodu dobrego klocka ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#22
Napisano 18:51, 21.01.2013
Zaciski dwotloczkowe zawsze bede lapsze od zacisku tej samej klasy jednotloczkowego. Co do precyzji hamowania, czesto przy wymianie sero mamy mylne wrazenie ze nagle sie wszystko zmienilo, zmienila sie np jedynie sila z jaka trzeba naciskac na pedal hamulca.
Bardziej chodzi mi o opinnie kogos kto w swoim samochodzie robil swap hamulcow i jaka odczol roznice.Bo jak sie przesiada z samochodu do samochodu to jest wiele czynnikow ktore moga wprowadzic w blad przy ocenianiu
#23
Napisano 18:53, 21.01.2013
Mylisz się, Focus RS II, Volvo XC90 i wiele innych mają zaciski jednotłoczkowe. Zaciski 2 tłoczkowe są stosowane stosunkowo rzadko, częściej stosowane są zaciski 4-ro tłoczkowe - wtedy wyklucza się zacisk pływający i zwiększa poprzez 4 tłoczki powierzchnię roboczą tłoczków. 2 tłoczkowe zaciski stosowane są zazwyczaj tam gdzie jest dość długi klocek (brak możliwosci objęcia całości poprzez 1 tłoczek) lub właśnie aby mieć lepsze wyczucie hamulca. Pejot niestety fizyki nie da się ot tak oszukać i jeżeli nacisk na tłoczek spada (różnica jest niewielka ok 1,5% na niekorzyść zacisków 2 tłoczkowych). Także wyczucie hamulca będzie dużo lepsze, jednak siła hamowania pozostaje praktycznie bez zmian (tarcie = współczynnik tarcia x siła)Pawpor to co piszesz to jest teoria a praktyka pokazuje co innego, stąd w topowych modelach, które 100km/h osiągają w 7-8 sekund są obecne zaciski dwutłoczkowe !
Nie do końca, gdybyś miał super hamulec ale działający 0-1 (czyli brak lub zablokowanie koła) to raczej nie był byś zadowolony, właśnie o to też chodzi przy 2 tłoczkowych zaciskach.A co do lepszego dozowania siły hamowania to jest właśnie efekt wyższej sprawności hamulców czy to z powodu dobrych zacisków czy z powodu dobrego klocka ..
Kiedyś w motocyklach stosowano 6 i więcej tłoczków ale potem się z tego wycofano, bo nic praktycznie nie dawało a tylko generowało koszty, teraz produkują max 4 tłoczki (po 2 tłoczki na stronę) i to dlatego aby dobrze obejmowały klocki
Bo EBC Red mają współczynnik tarcia jak klocki OEM, EBC Green mają wyższy współczynnik tarcia.Niedawno jechałem Accordem H22 5.gen po swapie na zaciski dwutłoczkowe, tarcze Mikoda nacinane/nawercane + klocki Ferodo Premier i ze 130km/h hamował porównywalnie jak zaciski jednotłoczkowe i duużo droższy zestaw EBC TG + EBC Red ..
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#24
Napisano 19:39, 21.01.2013
Bo EBC Red mają współczynnik tarcia jak klocki OEM, EBC Green mają wyższy współczynnik tarcia.Niedawno jechałem Accordem H22 5.gen po swapie na zaciski dwutłoczkowe, tarcze Mikoda nacinane/nawercane + klocki Ferodo Premier i ze 130km/h hamował porównywalnie jak zaciski jednotłoczkowe i duużo droższy zestaw EBC TG + EBC Red ..
Tutaj trochę przesadziłeś bo Red'y mają współczynnik tarcia 0,5 a Ferodo Premier czyli odpowiednik OEM ok. 0,4 ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#25
Napisano 20:56, 21.01.2013
OEM mają około 0,46 - ogólnie ciężko znaleźć jakiekolwiek dane nt współczynnika Ferodo Premier (podobnie z Zimmermann, Ate, Bosch itd..) - pewnie dlatego, że stosują różne mieszanki do różnych modeli a nie jak w przypadku EBC jedną w zależności od koloru klocka. Ale bez pomiarów na G-tech lub czymś podobnym to możemy sobie pogdybaćFerodo Premier czyli odpowiednik OEM ok. 0,4 ...
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#26
Napisano 22:04, 21.01.2013
Po zatym Ferodo premier to klocek zbliżony do fabrycznego. A DS jest już klocek typu performance.
#27
Napisano 22:11, 21.01.2013
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#28
Napisano 23:11, 21.01.2013
#29
Napisano 09:59, 22.01.2013
Happy Owner Never Drives Anything else.
#30
Napisano 10:38, 22.01.2013
Czyli po to aby zwiększyć precyzję dozowania siły hamowania - gdy nie jest potrzebna aż tak duża chodzi tylko jeden tłoczek (mniejsza siła - większa precyzja przy tym samym ruchu pedałem hamulca) a gdy potrzeba dużej siły a nie liczy się juz tak prezycja dozowania wysuwa się także 2 tłoczekpo za tym accord ma dwie srednice tłoczkow w zaciskach sa to 42-38. wysuwa sie przewaznie jeden tłoczek drugi wysuwa sie przy zwiekszonym nacisku na hamulec
Ja na zaciskach 1 tłoczkowych potrafię zablokować koła bez problemu przy 130km/h (z 2 razy mi się zdarzyło włączyć ABS na autostradzie).No właśnie na forum Prelude też pisali, że po swapie w VTI na zacisk dwu-tłoczkowy Legend'a (ta sama tarcza i ten sam rozmiar klocka) przy 100-120km/h można łatwo zapiszczeć oponami przy hamowaniu ...
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych