Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

jakei klocki lub swap hamulcow do cd7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#16 rychulja

rychulja
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:elja
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:09, 21.01.2013

Ciśnienie w układzie jest stałe?? Ciekawy wniosek. Ja klocki bym polecał Ferodo, Ferodo DS jak ma być dobry klocek :)
  • 0

#17 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:13, 21.01.2013

Ciśnienie w układzie jest stałe??

A nie? No chyba, że razem z zaciskami zmienia się pompę hamulcową

Przy jednakowym wciśnięciu pedału hamulca w zaciskach 1 i 2 tłoczkowym panuje takie samo ciśnienie...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#18 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:39, 21.01.2013

Czyli dalej twierdzisz, że Honda zakładała dwu-tłoczkowe zaciski do Legend'a Coupe, ATR'a i Coupe 3.0 V6 dla "lepszej precyzji hamowania"

Pejot zamiast siać ferment zabrałbyś kartkę i długopis i przeliczył jaka siła działa na klocek w przypadku 1 i 2 tłoczków. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest stałe


Liczyć sobie możesz sam na kartce tylko nie wypisuj herezji na forum bo do wiedzy projektantów Hondy jeszcze Ci daleko ... :lol:
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#19 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:01, 21.01.2013

Czyli dalej twierdzisz, że Honda zakładała dwu-tłoczkowe zaciski do Legend'a Coupe, ATR'a i Coupe 3.0 V6 dla "lepszej precyzji hamowania"

Pejot zamiast siać ferment zabrałbyś kartkę i długopis i przeliczył jaka siła działa na klocek w przypadku 1 i 2 tłoczków. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest stałe


Liczyć sobie możesz sam na kartce tylko nie wypisuj herezji na forum bo do wiedzy projektantów Hondy jeszcze Ci daleko ... :lol:

Tobie widzę też..
Pisałem, że po to stosowano te zaciski aby można bardziej precyzyjnie dozować siłę hamowania (chyba istotna kwestia w autach sportowych). Dodatkową zaletą jest możliwość innego rozkładu siły hamowania na powierzchni klocka (dlatego mniejszy tłoczek z przodu a większy z tyłu). Jednak nie zmienia to faktu, że siła hamowania działająca na klocek spada - wynika to z prostej fizyki (która, ku zaskoczeniu co niektórych, obowiązuje także inżynierów Hondy..)
siła = ciśnienie x powierzchnia robocza tłoczka

Jeszcze z "herezji forumowych"

Koledzy wciaz nurtuje mnie ta wymiana zaciskow z ATR-A a dzis sprawdziłem drogi hamowania i tak Type-R 37,8 natomiast accord 2,4 38,4 i teraz ciekawostka jest taka ze ATR ma 100 mniej wagi zatem czy ktos moze mi powiedziec sensownie i wytłumaczyc gdzie tkwi to cos co sprawia ze wszyscy pisza o rewlacyjnych hamulcach????


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#20 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:18, 21.01.2013

Czyli dalej twierdzisz, że Honda zakładała dwu-tłoczkowe zaciski do Legend'a Coupe, ATR'a i Coupe 3.0 V6 dla "lepszej precyzji hamowania"

Pejot zamiast siać ferment zabrałbyś kartkę i długopis i przeliczył jaka siła działa na klocek w przypadku 1 i 2 tłoczków. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest stałe

za duzo wymagasz, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#21 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:59, 21.01.2013

Pawpor to co piszesz to jest teoria a praktyka pokazuje co innego, stąd w topowych modelach, które 100km/h osiągają w 7-8 sekund są obecne zaciski dwutłoczkowe !

Niedawno jechałem Accordem H22 5.gen po swapie na zaciski dwutłoczkowe, tarcze Mikoda nacinane/nawercane + klocki Ferodo Premier i ze 130km/h hamował porównywalnie jak zaciski jednotłoczkowe i duużo droższy zestaw EBC TG + EBC Red ...

A co do lepszego dozowania siły hamowania to jest właśnie efekt wyższej sprawności hamulców czy to z powodu dobrych zacisków czy z powodu dobrego klocka ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#22 shadow187

shadow187
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Kielce/Kraków/Wawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 21.01.2013

Panowie nie odbiegajmy za bardzo od tematu.
Zaciski dwotloczkowe zawsze bede lapsze od zacisku tej samej klasy jednotloczkowego. Co do precyzji hamowania, czesto przy wymianie sero mamy mylne wrazenie ze nagle sie wszystko zmienilo, zmienila sie np jedynie sila z jaka trzeba naciskac na pedal hamulca.

Bardziej chodzi mi o opinnie kogos kto w swoim samochodzie robil swap hamulcow i jaka odczol roznice.Bo jak sie przesiada z samochodu do samochodu to jest wiele czynnikow ktore moga wprowadzic w blad przy ocenianiu
  • 0

#23 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:53, 21.01.2013

Pawpor to co piszesz to jest teoria a praktyka pokazuje co innego, stąd w topowych modelach, które 100km/h osiągają w 7-8 sekund są obecne zaciski dwutłoczkowe !

Mylisz się, Focus RS II, Volvo XC90 i wiele innych mają zaciski jednotłoczkowe. Zaciski 2 tłoczkowe są stosowane stosunkowo rzadko, częściej stosowane są zaciski 4-ro tłoczkowe - wtedy wyklucza się zacisk pływający i zwiększa poprzez 4 tłoczki powierzchnię roboczą tłoczków. 2 tłoczkowe zaciski stosowane są zazwyczaj tam gdzie jest dość długi klocek (brak możliwosci objęcia całości poprzez 1 tłoczek) lub właśnie aby mieć lepsze wyczucie hamulca. Pejot niestety fizyki nie da się ot tak oszukać i jeżeli nacisk na tłoczek spada (różnica jest niewielka ok 1,5% na niekorzyść zacisków 2 tłoczkowych). Także wyczucie hamulca będzie dużo lepsze, jednak siła hamowania pozostaje praktycznie bez zmian (tarcie = współczynnik tarcia x siła)

A co do lepszego dozowania siły hamowania to jest właśnie efekt wyższej sprawności hamulców czy to z powodu dobrych zacisków czy z powodu dobrego klocka ..

Nie do końca, gdybyś miał super hamulec ale działający 0-1 (czyli brak lub zablokowanie koła) to raczej nie był byś zadowolony, właśnie o to też chodzi przy 2 tłoczkowych zaciskach.

Kiedyś w motocyklach stosowano 6 i więcej tłoczków ale potem się z tego wycofano, bo nic praktycznie nie dawało a tylko generowało koszty, teraz produkują max 4 tłoczki (po 2 tłoczki na stronę) i to dlatego aby dobrze obejmowały klocki

Niedawno jechałem Accordem H22 5.gen po swapie na zaciski dwutłoczkowe, tarcze Mikoda nacinane/nawercane + klocki Ferodo Premier i ze 130km/h hamował porównywalnie jak zaciski jednotłoczkowe i duużo droższy zestaw EBC TG + EBC Red ..

Bo EBC Red mają współczynnik tarcia jak klocki OEM, EBC Green mają wyższy współczynnik tarcia.
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#24 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:39, 21.01.2013

Niedawno jechałem Accordem H22 5.gen po swapie na zaciski dwutłoczkowe, tarcze Mikoda nacinane/nawercane + klocki Ferodo Premier i ze 130km/h hamował porównywalnie jak zaciski jednotłoczkowe i duużo droższy zestaw EBC TG + EBC Red ..

Bo EBC Red mają współczynnik tarcia jak klocki OEM, EBC Green mają wyższy współczynnik tarcia.


Tutaj trochę przesadziłeś bo Red'y mają współczynnik tarcia 0,5 a Ferodo Premier czyli odpowiednik OEM ok. 0,4 ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#25 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:56, 21.01.2013

Ferodo Premier czyli odpowiednik OEM ok. 0,4 ...

OEM mają około 0,46 - ogólnie ciężko znaleźć jakiekolwiek dane nt współczynnika Ferodo Premier (podobnie z Zimmermann, Ate, Bosch itd..) - pewnie dlatego, że stosują różne mieszanki do różnych modeli a nie jak w przypadku EBC jedną w zależności od koloru klocka. Ale bez pomiarów na G-tech lub czymś podobnym to możemy sobie pogdybać :)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#26 rychulja

rychulja
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:elja
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 21.01.2013

pawpor masz racje ciśnienie jest stałe. Chodzi mi bardziej o to że w zacisku dwu tłoczkowym powierzchnia docisku klocka jest równiejsza i bardziej rozprowadzona niż w przy zacisku jedno tłoczkowym dobrze kumam?

Po zatym Ferodo premier to klocek zbliżony do fabrycznego. A DS jest już klocek typu performance.
  • 0

#27 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:11, 21.01.2013

Najważniejsze jaka jest powierzchnia tloczkow, nie wnikajac czy jest on jeden, czy dwa, czy cztery, wiadomo ze jedną z dróg zwiększenia tej powierzchni jest instalacja wiekszej ilosci tloczkow. Co do rzekomej precyzji, to klocki prowadza prowadnice, a w przypadku dwoch tloczkow ryzyko ze cos nie bedzie iedealnie pracowac jest wieksze, i to one wykazuja np. w toyotach wieksza awaryjnosc niz jednotloczkowe. Takie sa przynajmniej moje doswiadczenia. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#28 Cisus

Cisus
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Wieliczka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:11, 21.01.2013

Dobra powiem o swoich odczuciach. i o tym co wiem :) mam accord h22 5 gen po swapie na dwa tłoczki tak jak pejot pisał jezdził ze mna chodz sam za kołkiem nie siedział. Siła hamowanie jest napewno duzo wieksza. BEz prownania (pompa została stara i do tego trzeba ja zregenrowac bo swoje lata juz ma ) zaciski dwutłoczkowe duzo lepeij hamuja :) po za tym accord ma dwie srednice tłoczkow w zaciskach sa to 42-38. wysuwa sie przewaznie jeden tłoczek drugi wysuwa sie przy zwiekszonym nacisku na hamulec :) Jadać z duza predkoscia wciskam hamulec koła blokuje :) do seri zero porównania :)
  • 0

#29 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:59, 22.01.2013

No właśnie na forum Prelude też pisali, że po swapie w VTI na zacisk dwu-tłoczkowy Legend'a (ta sama tarcza i ten sam rozmiar klocka) przy 100-120km/h można łatwo zapiszczeć oponami przy hamowaniu ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#30 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:38, 22.01.2013

po za tym accord ma dwie srednice tłoczkow w zaciskach sa to 42-38. wysuwa sie przewaznie jeden tłoczek drugi wysuwa sie przy zwiekszonym nacisku na hamulec

Czyli po to aby zwiększyć precyzję dozowania siły hamowania - gdy nie jest potrzebna aż tak duża chodzi tylko jeden tłoczek (mniejsza siła - większa precyzja przy tym samym ruchu pedałem hamulca) a gdy potrzeba dużej siły a nie liczy się juz tak prezycja dozowania wysuwa się także 2 tłoczek


No właśnie na forum Prelude też pisali, że po swapie w VTI na zacisk dwu-tłoczkowy Legend'a (ta sama tarcza i ten sam rozmiar klocka) przy 100-120km/h można łatwo zapiszczeć oponami przy hamowaniu ...

Ja na zaciskach 1 tłoczkowych potrafię zablokować koła bez problemu przy 130km/h (z 2 razy mi się zdarzyło włączyć ABS na autostradzie).
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq