Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

jakei klocki lub swap hamulcow do cd7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:49, 22.01.2013

Mylisz się, Focus RS II, Volvo XC90 i wiele innych mają zaciski jednotłoczkowe. Zaciski 2 tłoczkowe są stosowane stosunkowo rzadko, częściej stosowane są zaciski 4-ro tłoczkowe - wtedy wyklucza się zacisk pływający


myślę że warto sprecyzować to zdanie
aby daleko nie szukać przykładu to ATR z przodu ma 2 tloczki i brak zacisku pływającego :-P

kwintesencją waszych dywagacji jest fakt że wielotłoczkowe układy są lepsze/wydajniejsze - bo kto wymienia dwu/wielotłoczkowy zacisk na jedno :mrgreen:
  • 0

#32 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:50, 22.01.2013

ja jestem ciekaw jak to niby działa ze zaciska sie jeden tłoczek a drugi stoi, i jaka hydraulika tym steruje.... nie znam sie na "sportowych" "tuningowanych" zaciskach, ale ani w 2 ani 4 tłoczkowych zaciskach ktore naprawiałem nie widziałem nigdy czegoś takiego....
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#33 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:53, 22.01.2013

aby daleko nie szukać przykładu to ATR z przodu ma 2 tloczki i brak zacisku pływającego

Sacrum zacisk jest w 100% pływający - ma tłoczki po jednej stronie i porusza się (pływa) na prowadnicach zacisku. Gdyby nie był pływający hamowały by tylko klocki od strony tłoczków...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#34 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:06, 22.01.2013

masz rację, teraz sprawdziłem na schemacie
http://old.japancars...=B__2201&s=0.45

zasugerowałem się tą aukcją
http://allegro.pl/ho...2952549963.html

a tam napisane Accord Type-R - w takim razie od czego ten niepływający :lol: zacisk dwutłoczkowy z aukcji :idea:
  • 0

#35 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:24, 22.01.2013

"nieplywajacy" powinien miec tloczki ubustronnie :-P
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#36 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:24, 22.01.2013

ja jestem ciekaw jak to niby działa ze zaciska sie jeden tłoczek a drugi stoi, i jaka hydraulika tym steruje.... nie znam sie na "sportowych" "tuningowanych" zaciskach, ale ani w 2 ani 4 tłoczkowych zaciskach ktore naprawiałem nie widziałem nigdy czegoś takiego....


myślę że nie ma tu żadnej "hydrauliki" tylko fizyka :-P
jeżeli jednakowa siła w postaci parcia płynu hamulcowego działa na dwa tłoczki naraz z czego jeden ma mniejszą średnicę to ciśnienie zadziała większe na tłoczek o mniejszej średnicy i on się bardziej/szybciej wysunie :idea1:

ten z aukcji ma obustronnie i z czego to :-D
  • 0

#37 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:47, 22.01.2013

no hydraulika, a raczej mechnika plynow (zdalem za pierwszym podejscie, oj nie bylo latwo), tyle ze ja zrozumialem ze oba tloczki sa tej samej srednicy, tylko wystepuja dwie rozne srednice, jezeli tloczki a faktycznie dwoch roznych srednic, to jasna sprawa, ze jeden pracuje inaczej jak drugi, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#38 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:28, 22.01.2013

ja również ją zdałem zarówno ćwiczenia, wykłady, laboratorium jak i praktyczne płyny :piwo: w okolicznym sport pubie obok wydziału mechanicznego okolicznej polibudy
Pozdro :ok

daleko mi do projektantów hondy ale tak to wywnioskowałem z budowy zacisku - może się mylę :na_ucho:

ponawiam pytanie, z czego ten zacisk :baseball:

http://allegro.pl/ho...2952549963.html
  • 0

#39 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:48, 22.01.2013

Może napisz do człowieka bo np. Alfy 166 i Legend'y od 2005r. mają zacisk Brembo ale 4-tłoczkowy ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#40 Cisus

Cisus
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Wieliczka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 22.01.2013

trzeba dorobic adapter i zmienic tarcze na wieksza z tego co pamietam :) ale da sie zrobic :) a jak nie to kupic gotowy zestaw wilwooda tylko jest dosc drogi :) i niewiem czy robia do cd akurat :)
  • 0

#41 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 31.08.2013

Pozwolicie, że odgrzeje kotleta.

Ze względu na kończące się tarcze (biją po nagrzaniu) w moim kolejnym CD7, myślę nad swap'em z preludy. I nie chodzi mi tu o wzrost efektywności hamulców tylko o prostszą wymianę tarcz. W związku z tym pytanie: które elementy trzeba wymienić i jaki może być koszt tej zabawy?
  • 0

#42 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:52, 01.09.2013

Raczej załóż na przód zwrotnice z 6.gena bo Prelude ma inne sworznie a o koszt to już pytaj szrociarzy ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#43 ReaperDG

ReaperDG
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 23.09.2013

A podpowiedzcie mi jeszcze, jak wygląda kwestia zacisku tylnego... Wiem, że w Acco IV coupe/aerodeck jest taki sam. A czy taki sam jest też w prelude?
  • 0

#44 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:06, 24.09.2013

Prela też ma z tyłu zaciski Nissina i te same klocki, musiałbyś porównać jak wygląda łapka od ręcznego bo cały zacisk na pewno pasuje.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq