Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przepustnica, IAC, co to i do czego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#31 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:12, 29.05.2014

Zakładając że ma drugą przpustnicę mogę ją zamonotwać w miejsce starej wg zasady p&p ? Czy trzeba coś kombinować ? Rozumiem żeby błędów silnik nie połapał to na odpiętym aku wszelkie zabawy.

 

Edit: chodzi mi oczywiście o "elektryke" - choćby zawór niskich obrotów.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 11:09, 30.05.2014

  • 0

#32 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:21, 02.07.2014

mam jeszcze takie pytanie

jak wykrece iac czy silniczek krokowy i odkrece ten plastikowy element czyli taki silniczek to mam zapamietac w jakim polorzeniu byl silniczek? niby na pierwszej stronie napisane jest zeby zapamietac ale ja nie mam pojecia czyscilem ten silniczek juz ze dwa razy i ogolnie teraz mam taki problem ze mi obroty faluja az juz gdy sie dobrze auto rozgrzeje i jest w miare ok

 

wiem ze ten silniczek ma delikanta regulacje i ja juz mam na max przekrecony w jedna strone i wg mnie wciaz za malo

nie wiem co robic a problem swoj opisalem tu http://www.accordklu...-chce-przełżyć/

 

pomocy


  • 0

#33 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:42, 04.07.2014

Jeżdżę takie pytanie czy ten łeb który wychodzi z iac i wchodzi w czujnik silniczek sterujący wolnymi obrotami jest okrągły? Tzn czy mogę go sobie bardziej odkręcić i wsadzić wtedy czujnik sterujący? Pytam bo skończyła mi się już regulacja a ewidentnie przydało by się jeszcze przekręcić w jedną stronę zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  • 0

#34 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:48, 04.07.2014

Pozycja raczej nie ma większego znaczenia.

Jeśli czyściłeś przepustnicę to sprawdź czy nie masz szparek(zamkniętą przepustnicę pod światło lub słońce) Jeśli są to regulacja IAC nic nie da bo wtedy wariuje bo dostaje się więcej powetrza

Jeśli zmieniasz przepustnicę to przed zmianą trzeba pomierzyć TPS i taką samą wartość ustawić na nowej. A jeśli nie to pod HDS i uczenie wolnych obrotów. Inaczej nie da rady.

Jeśli po HDS obroty dalej będą złe to wtedy biała wtyczka od ECU i po sprawie.

Temat przerabiam na VII ale myślę że nie ma większej różnicy.

Ja też parę razy czyściłem IAC i tylko było gorzej więc kupiłem używkę i nie tykam.

 

Jak poczytacie wszystkie tematy o przepustnicach to problem jest wspólny tylko często inaczej interpretowany.

Naprawdę trzeba dobrze uszczelnić przepustnicę żeby Hanka zaczęła dobrze pracować.

Spytajcie korbol2007 jak psiknął Molykote jaka była różnica. Problem z Molykote jest taki że nie jest trwały.

Zauważcie przy czyszczeniu na coś czarnego w przepustnicy. Tym producent uszczelnia przepustnicę ale trwałość tego nie jest za duża bo potrafi odprysnąć.

 

Sorki za błędy ;-)


Użytkownik krzyzak24 edytował ten post 11:56, 04.07.2014

  • 0

#35 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:27, 04.07.2014

Boże ja nie mam takiego sprzętu żeby mierzyć to do piszesz, piszesz blokiem na parkingu to se mogę jedynie odkręcić iac..
  • 0

#36 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:46, 05.07.2014

Zwykły miernik za 30 zł i po sprawie
  • 0

#37 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:17, 05.07.2014

To mam ale w takim razie gdzie mam szukać wiedzy z tej dziedziny
Nie wtem o czym piszesz... są tu jakieś tutki? ?
  • 0

#38 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:19, 07.07.2014

Czy to taka tajemna wiedza że nie ma się jak dowiedzieć jak to sprawdzić?
  • 0

#39 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:52, 17.07.2014

moze ktos mi pomoc w tym temacie

ostatnie dwa posty sa podsumowujace

http://www.accordklu...kowy-iac-f18b2/


  • 0

#40 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 10.03.2015

witam w VII gen gdzie jest czujnik IAC jesli jest to tez jest to element rozbieralny jak w gen VI do czyszczenia czy mozna tym pogorszyc sytuacje są jakies foty 


Użytkownik typer2014 edytował ten post 22:05, 10.03.2015

  • 0

#41 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:20, 13.03.2015

Znowu mi coś wolne obroty wariuja
Kurde męczące to!

Wysłano z Galaxy S4

Użytkownik tomahawk5000 edytował ten post 08:18, 14.03.2015

  • 0

#42 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:34, 15.03.2015

witam w VII gen gdzie jest czujnik IAC jesli jest to tez jest to element rozbieralny jak w gen VI do czyszczenia czy mozna tym pogorszyc sytuacje są jakies foty 

 

a pierwszy post w tym temacie przeczytałeś chociaż?


  • 0

#43 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:37, 05.06.2015

Witam, a o którym elektromagnesie mowa żeby zapamiętać jego położenie? ;)

Myślę żeby się za to zabrać ponieważ u mnie problem jest trochę inny ale możliwe ze z tym powiązany, auto na całkiem zimnym silniku dopoki nie złapie temperatury która zmniejsza obroty ssania do np zadanych 750 to przy równej jezdzie w granicach 50-60km/h czuć delikatne poszarpywanie silnikiem, na jałowym tego nie ma. Ostatnio również zauwazyłem że czasem nie wiem dlaczego gdy auto jest juz rozgrzane fest obroty potrafią spać do 600 przy normalnej pracy dodanie gazu potrafi wyeliminować ten defekt i wracają do ok 720. Również gdy obroty spadną do 600 nagłe nacisnienie gazu do oporu zmula silnik i powoduje jego tzw, "zabulgotanie" i nagle pracuje normalnie. Aha dodam że na torqu ciągle widzę ujemną korektę długoterminową i krótko również, bywa tak że krótka schodzi nieraz do -22 gdzie długa utrzymuje się w okolicach -15. Trudna to rozkminka jest;)


Użytkownik mickry edytował ten post 08:41, 05.06.2015

  • 1

#44 wycech

wycech
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 05.05.2016

Dzięki za informacje :)
  • 0

#45 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:01, 14.11.2016

podpowie ktos co w vii jest na podcisnieniu?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq