Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przepustnica, IAC, co to i do czego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#16 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:56, 10.01.2013

Najprawdopodobniej jest właśnie tak, że będzie to kilka rzeczy i wyeliminowanie jednej może tylko nie znacznie poprawić sytuację.
Jak to się mówi w wyścigowym światku, ważny jest pakiet.. heh !
A sprawa jest z jednej strony błaha i do olania, z drugiej jednak irytująca bo "coś przecież jest nie tak" :k
Goście u których się stołuję, znani na forum "Hondziarze z Kokotowa" :) , sami jeździli lub jeżdżą Acco, problem znają a z drugiej strony osobiście nie robią z tego problemu i mają to w de .. 8-)
  • 0

#17 nimrodelipapi

nimrodelipapi
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Gliwice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 10.01.2013

Może też spojrzę w swój zawór. Zauważyłem, że w przewodzie dolotowym do przepustnicy jest niewielka ilość tłustej substancji z odmy, czy można myć ten zawór substancją odtłuszczającą - stosowaną np do czyszczenia tarcz hamulcowych.
  • 0
Nasz Karawan :)

#18 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:30, 10.01.2013

czy można myć ten zawór substancją odtłuszczającą - stosowaną np do czyszczenia tarcz hamulcowych.


Nie bo są to bardzo silne odtłuszczacze a ten zaworek jest łożyskowany i wypłuczesz smar.
  • 0

#19 marc2.2

marc2.2
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:TARNÓW
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 26.01.2013

Koledzy przeczytałem temat, co do obrotów to było tak jak u większości bez obciążenia 650(odczuwalne drgania)z obciążeniem 800(i wszystko ok). jako że jestem większą część roku w Belgii a tu na światłach się nie jeździ zaczęła mnie irytować sprawa drgań, i dzisiaj postanowiłem podnieść obr. śrubką przy ślimaku od linki (taka mała na imbus ka) i teraz obroty bez obciążenia w granicach 750 a z obciążeniem 800. i mam pytanie do bardziej doświadczonych od siebie jak się to sprawdzi czy może być to szkodliwe dla samochodu... drgania minęły wszystko jest ok. jedyne co to słychać tak jakby wzrost obrotów(znajomy twierdzi że się to wyjeździ z czasem) ale obrotomierz oni drgnie.... co myślicie
  • 0
HONDA ACCORD 2.0 CL7

#20 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:59, 26.01.2013

Jak otworzysz serwisówkę to rozdział o przepustnicy zaczyna się tak:

UWAGA:
Nie regulować śruby krańcowej przepustnicy. Jest on ustawiany fabrycznie.


W tym momencie na biegu jałowym masz uchyloną przepustnicę. Komputer dostaje informację że silnik pracuje na biegu jałowym a wcale tak nie jest. Podciśnienie w kolektorze jest nieprawidłowe. Myślę że nic dobrego z tego nie będzie.
  • 0

#21 marc2.2

marc2.2
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:TARNÓW
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 26.01.2013

Kurcze może i masz rację, sam jednak nie wiem.... facet który jest uznawany za jednego z lepszych od Hond a Krakowie właśnie też nią próbował silnik pozbawić wibracji jednak moim zdaniem robił to trochę chaotycznie i rezultaty mijały się z celem... i tak sobie pomyślałem że gdyby miało by być coś nie tak to chyba on by wiedział i nie robił tego. :?:
Nie chcę podawać kto to był aby nie podważać kompetencji faceta w sprawie w której nie ma jednoznacznej odpowiedzi..

[ Dodano: 2013-01-27, 14:00 ]
Koledzy a jak wyjmę przepustnicę to czy mogę ją złożyć na tej samej uszczelce(jak będzie nienaruszona)czy musowo zakładać nową???chciałbym jeszcze raz przeczyścić przepustnicę i IAC.....może by ją chlorem potraktować
  • 0
HONDA ACCORD 2.0 CL7

#22 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:51, 28.01.2013

Nie czyść bo nie ma to już sensu. Robiłem to dwukrotnie.
Wymienionej śrubki faktycznie nie powinno się ruszać, a u mnie ona ruszana również była. Z tym, że i bez tego i po tym było bez zmian.
Ja będę niebawem obczajał bajery w układzie paska wieloklinowego. Głównie tu myślę o sprzęgle alternatora lub sprężarce klimy, które jak już mówiłem mogą odpowiadać za zbytnie obciążenie silnika na jałowym.
Metaliczny dźwięk który mam od początku też dochodzi z któregoś z tych elementów więc na pewno jest jakiś problem.
  • 0

#23 marc2.2

marc2.2
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:TARNÓW
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 28.01.2013

No a tak na chłopski rozum rozumując poprzez ruszenie tej śrubki i zwiększenie obrotów przepustnica się uchyla to jasne, ale czy taki fakt może jakoś szkodliwie wpłynąć na jakieś części(komputer się uszkodzi, będzie więcej palił itd. )bo równie dobrze w serwisów ce mogli zaznaczyć żeby jej nie ruszać a tym samym nie podnosić obrotów w ten sposób tylko przez to że według nich dla silnika 650 obrotów wystarcza a my wiemy że jednak nie....
  • 0
HONDA ACCORD 2.0 CL7

#24 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:44, 28.01.2013

No a tak na chłopski rozum rozumując poprzez ruszenie tej śrubki i zwiększenie obrotów przepustnica się uchyla to jasne, ale czy taki fakt może jakoś szkodliwie wpłynąć na jakieś części(komputer się uszkodzi, będzie więcej palił itd. )bo równie dobrze w serwisów ce mogli zaznaczyć żeby jej nie ruszać a tym samym nie podnosić obrotów w ten sposób tylko przez to że według nich dla silnika 650 obrotów wystarcza a my wiemy że jednak nie....


Komputera tym na pewno nie uszkodzisz, natomiast mogą się zacząć akcje z dużym spalaniem bo komputer nigdy nie będzie pracował na biegu jałowym. Mogą się korekty wtrysków ustawić tak że moc spadnie, spalanie wzrośnie.
  • 0

#25 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:38, 28.01.2013

No a tak na chłopski rozum rozumując poprzez ruszenie tej śrubki i zwiększenie obrotów przepustnica się uchyla to jasne, ale czy taki fakt może jakoś szkodliwie wpłynąć na jakieś części


Pokręcenie śrubką motyla nie wpłynie szkodliwie na sprzęt, będą wyższe wolne obroty i oczywiście spalanie (komputer odczyta to jako lekkie wciśnięcie gazu).

Myk ze śrubką stosują też niektórzy tunerzy żeby po modach opanować spadanie obrotów i gaśnięcie silnika ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#26 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:45, 17.09.2013

Jakim kluczem odkręcać te srubki? Jakieś dziwne są z bolcem w środku.
  • 0

#27 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 28.10.2013

A ja mam takie pytanie - co sądzicie o preparatach do czyszczenia przepustnic w sprayu? Żeby zamiast demontować całą przepustnicę zwyczajnie psiknąć w dolot? Ktoś używał, próbował? Czy to tylko pic na wodę? :-)
  • 0

#28 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:56, 28.10.2013

A ja mam takie pytanie - co sądzicie o preparatach do czyszczenia przepustnic w sprayu? Żeby zamiast demontować całą przepustnicę zwyczajnie psiknąć w dolot? Ktoś używał, próbował? Czy to tylko pic na wodę? :-)


Jak dla mnie to jest masakra. Wypłukujesz cały syf który przy pierwszym uruchomieniu leci do cylindrów i rysuje gładź.
  • 0

#29 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:28, 14.11.2013

Nie chcę mi się pisać od nowa
Ale to z pewnością jest na temat
www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=48147&start=15
  • 0

#30 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:56, 10.03.2014

Mam pytanie,czy po odkręceniu zaworu od przepustnicy blaszka luźno „lata” czy jest tak jakby na sprężynie? I drugie - po odkręcieniu zaworu od przepustnicy ów blaszka jest niedomknieta tak w 1/3 położenia.Po przesuwaniu jej(otwieraniu-zamykaniu) cały czas powraca do pierwotnej pozycji(w 1/3 jest otwarta). Może podczas pracy na wolnych obrotach jest właśnie w tej pozycji i nie domyka się,łapie powietrze i obroty szaleją? Proszę o pomoc czy jest sens kupowac kpl. przepustnice czy tylko sam zawór IAC?
  • 0
maniek




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq