Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wykrzyknik+ABS+VSA// Kody błędów ABS // Reset błędów - Kalibracja VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
549 odpowiedzi w tym temacie

#91 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 05.05.2014

Witam,

No i dopadło i  mnie :) po samo diagnostyce kody to 17,18,61,86 wychodzi na to że to lewy tył. 

Na allegro znalazłem taki:

http://allegro.pl/no...4126681787.html (ten akurat jest prawy)

Pytanie: czy czujniki są takie same jak się ma samochód z samym abs czy razem z vsa?


Użytkownik Migal edytował ten post 12:09, 05.05.2014

  • 0

#92 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:10, 06.05.2014

Takie same.


  • 0

#93 Agerak

Agerak
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:20, 12.05.2014

Witam po wymianie wskazanego we wcześniejszych testach lewego przedniego czujnika ABS wreszcie miałem chwilkę by zrobić nagranie błędów gdyż nadal są obecne - gasną jak ruszę i zapalają się po kilkunastu sekundach jazdy. Myślałem że będzie ich mniej tym razem...

13

14

22 - ??

61

86

Okazuje się że nadal przód lewy jest... i doszło do tego jeszcze 22 którego nigdzie nie jestem w stanie znaleźć...

 

Update, po skasowaniu błędów i ustawieniu VSA pozostał błąd 22...

Update kolejny :

22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna 

 

i co z tym fantem mam zrobic ?


Użytkownik Agerak edytował ten post 19:22, 12.05.2014

  • 0

#94 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 12.05.2014

Panowie, proszę o pomoc. Miałem wcześniej błędy 17, 61, 83 - wymieniłem czujnik lewy tył i błędy nie zniknęły. Umówiłem się już ze znajomymi mechanikami na rozebranie mi piasty i sprawdzenie tego pierścienia w który "patrzy" czujnik.

 

W weekend byłem na hamowni, po zjechaniu doszła mi dodatkowo kontrolka hamulca ręcznego, ale jakoś się tym nie przejąłem bo różne rzeczy po hamowni podobno mogą się pojawić na desce rozdzielczej i wystarczy zwyczajnie błąd skasować. Ale odłączenie aku nie pomogło. A ponowna diagnoza spinaczem wykazała 16, 17, 61, 83 - czyli że niby doszedł mi jeszcze prawy tył. Ja już nawet bym uwierzył w zbieg okoliczności że nagle padł mi również drugi czujnik, ale dlaczego jeśli błędy dotyczą abs'u to świeci się kontrolka ręcznego? Ktoś wie o co może chodzić?


  • 0

#95 Muniek

Muniek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:16, 12.05.2014

Witam po wymianie wskazanego we wcześniejszych testach lewego przedniego czujnika ABS wreszcie miałem chwilkę by zrobić nagranie błędów gdyż nadal są obecne - gasną jak ruszę i zapalają się po kilkunastu sekundach jazdy. Myślałem że będzie ich mniej tym razem...

13

14

22 - ??

61

86

Okazuje się że nadal przód lewy jest... i doszło do tego jeszcze 22 którego nigdzie nie jestem w stanie znaleźć...

 

22 - impulsator magnetyczny lewy przedni


Użytkownik Muniek edytował ten post 19:21, 12.05.2014

  • 0

#96 Agerak

Agerak
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 13.05.2014

22 - impulsator magnetyczny lewy przedni

To teraz pytanie, dlaczego wcześniej nie było tego błędu podczas poprzednich pomiarów ? I może wiesz jak to naprawić ?:P Czujnik ABS był wymieniany na nowy więc zakładam ze powinien być sprawny bo znikły pozostałe błędy. Nie wiem czy ten impulsator jest elementem czujnika czy też może piasty ?


  • 0

#97 Muniek

Muniek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:15, 14.05.2014

To teraz pytanie, dlaczego wcześniej nie było tego błędu podczas poprzednich pomiarów ? I może wiesz jak to naprawić ?:P Czujnik ABS był wymieniany na nowy więc zakładam ze powinien być sprawny bo znikły pozostałe błędy. Nie wiem czy ten impulsator jest elementem czujnika czy też może piasty ?

Nie wiem dlaczego wcześnie nie było tego błędu. Impulsator jest elementem piasty a raczej łożyska, nie wiem dokładnie bo jeszcze tego nie przerabiałem. W manualu jest procedura następująca:

1. wyczyścić impulsator i zobaczyć czy na jego powierzchni nie ma metalu

2. sprawdzić czy impulsator nie jest uszkodzony lub pęknięty. Wymienić jeśli jest uszkodzony.

3. zmierzyć szczelinę pomiędzy czujnikiem ABS koła i impulsatorem na całym obwodzie (dla przedniego koła to zakres 0,5 - 1,2 mm, tył 0,4 - 1,1 mm)

Dalej manual mówi, że jeśli powyższe jest ok to należy sprawdzić czy 25-pinowe złącze modułu ABS nie ma luźnych styków. Jeśli nie, to zamienić moduł sterujący ABS na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie.

 

Tak to opisuje manual serwisowy. Powodzenia


  • 0

#98 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 15.05.2014

Wydaje mi się że nikt tego wcześniej w tym wątku nie napisał, ale właśnie doszedłem do tego że błędów ABS nie da się usunąć poprzez odpięcie aku, jedyna opcja to wykasowanie błędów procedurą już gdzieś opisywaną, czyli:

1. wcisnąć hamulec

2. włączyć zapłon

3. poczekać aż lampka abs zgaśnie

4. puścić hamulec

5. poczekać aż lampka abs się zapali

6. wcisnąć hamulec

7. poczekać aż lampka abs zgaśnie

8. puścić hamulec

9. lampka abs powinna zamrugać dwa razy - błędy skasowane.

 

W ten sposób pozbyłem się wszystkich błędów poza 17, czyli moim nieszczęsnym lewym tylnym kołem. Czujnik wymieniłem, znajomi mechanicy rozebrali piastę i przy nich wszystko oglądałem, nic nie jest uszkodzone, mechanicznie wygląda ok. Chciałem zabrać się za ten moduł abs i 25cio pinowe złącze, ale czy ktoś może mi wytłumaczyć co powinienem na nim zmierzyć aby w końcu znaleźć przyczyne? W manualu jest schemat tego złącza ale wg. mnie to on się całkowicie różni od tego co widzę w rzeczywistości, pinów jest więcej, fakt że większość jest pozaślepianych, ale te co są nijak nie odpowiadają schematowi, są inaczej porozmieszczane. Próbowałem szukać tego z czerwonym i biało-czerwonym kablem (lewy tył), ale znalazłem dwa czerwone wpięte w złączkę... Fakt faktem szczeliny pomiędzy czujnikiem a impulsatorem nie mierzyłem, ale nie chce drugi raz rozbierać piasty bo tego sam nigdy nie robiłem.


  • 0

#99 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:37, 16.05.2014

Weź na początek miernik w rękę, rozłącz wtyczkę tego czujnika w bagażniku i sprawdź jaki opór daje... Musisz kręcić kołem w trakcie pomiaru

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#100 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 18.05.2014

Czujnika nie ma co sprawdzać miernikiem cyfrowym bo to hallotron i bez zasilania nie działa. To nie jest czujnik indukcyjny stosowany np. w jeszcze w V gen (nie wiem jak było w VI) w którym usterkę można było rozpoznać po rezystancji. Trzeba by go chyba podłączyć do +5V szeregowo z opornikiem i sprawdzać spadek napięcia na tym rezystorze w obecności pola magnetycznego.
Oryginalny miał taką samą wielką rezystancję (20Mohm) choć nadal działał.

 

Dlatego nawet nie zabierałem się za sprawdzanie rezystancji. Ale cóż, w akcie rezygnacji... Sprawdziłem najpierw dobre koło - faktycznie zabrakło zakresu (u mnie max 2Mohm). Sprawdziłem nowy czujnik - równo w morde 452KOhm. A więc kupiłem trefny czujnik. Ma ktoś namiar do jakiegoś sprzedawcy z allegro u którego kupił już pewny czujnik? Ja kupiłem ten - http://allegro.pl/sh...item=4181807035.

 

Dzięki bojar, choć powinienem to sprawdzić na początku to oczywiście wydawało mi się to najmniej prawdopodobną opcją że nowy czujnik będzie zły:) Podsunąłeś mi ostatni pomysł przed oddaniem auta do aso:) A swoją drogą w VII gen. czujnik się odłącza przy kole a nie w bagażniku:)


  • 0

#101 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:21, 22.05.2014

U mnie wymieniony ( chcieli mi sprzedać w serwisie razem z piastą bo według nich jest niewymienialny bo się urywa) ja kupiłem na allegro za 35 zł i tradycyjną metodą przy użyciu wiertarki i odkurzacza wymieniłem go w 15 min :) po przejechaniu 5 metrów wszystkie kontrolki mi pogasły i od tygodnia mam już spokój wszystko działa tak jak trzeba.


  • 0

#102 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 23.05.2014

Panowie pomóżcie mi znaleźć czujnik abs. Kupiłem dzisiaj drugi czujnik. Zamiennik 75E4021-JPN. Nie zamontowałem go nawet - też ma 452KOhm. Czyli to nie przypadek. Czy ja kupuje ciągle nie to co trzeba czy jak? Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na dobry zamiennik lewego tylnego czujnika do vii gen?


  • 0

#103 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 10.06.2014

Po konsultacjach z wolkiem i kloszem wyszło na to że czujniki do vii gena na stole pokazują po prostu różne rezystancje. Tak jak pisał w tym temacie wcześniej kloszu, żeby go sprawdzić trzeba by podłączyć czujnik pod źródło napięcia z jakimś rezystorem w obwodzie i badać jego opór przy polu magnetycznym. A tak na "sucho" wielkość zmierzonej rezystancji zależy tak naprawdę od miernika i ilości prądu jaką dany miernik wykorzystuje do tego pomiaru. I choć mierząc tym samym miernikiem ori i zamiennik mam różne wartości to wypada przyjąć że czujniki które kupiłem są ok.

 

Zabrałem się za modulator/moduł abs/vsa i zmierzyłem napięcie zgodnie z manualem - no i wychodzi że mam zwarcie z zasilaniem pomiędzy modulatorem a czujnikiem. Obstawiam że będę musiał prześledzić bieg przewodu idącego od czujnika jak tylko będę miał okazję podnieść auto. Ale pojawiła się inna kwestia - wczoraj zmierzyłem to napięcie, już wcześniej rozłączałem wtyczkę w modulatorze i zawsze było potem ok. Dzisiaj wsiadłem do auta - świeciły się kontroli abs, vsa i ręcznego. Uznałem że wyczyszczę błędy. No i tutaj dupa. Po zwarciu pinów zgodnie z podpisem muzyczki nie można tego zrobić. Kontrolki po prostu się świecą. Nie mrugają błędami ani nic. Nie gasną więc nie idzie przeprowadzić procedury usuwania błędów. W tryb serwisowy wchodzę poprawnie bo mruga mi jak zawsze ikona silnika. Jakieś pomysły co może być nie tak? Muzyczka pomóż bo jak nie to w końcu wezmę wolne w robocie i jadę do wawy - przy okazji reflasha bym dorzucił:P


  • 0

#104 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:54, 13.06.2014

A więc tak jak świeci się choinka abs+ ręczny+..... układ abs-u nie sprawny - ale to już wszyscy wiedzą :). Jak zwierasz 4 i 9 i  abs nie mruga, oznacza to że nie ma błędów  :diabelgrin:. Tutaj koło się zamyka. Podłącz to pod hds-a, albo kto ma we Wrocku - albo kup sobie od chińczyka, bo koszt naprawy w aso będzie porównywalny z ceną hds-a, a tak CI hds zostanie... 
PS. przeczyść masę przy modulatorze i zobaczymy co się będzie działo :)


  • 0

#105 bartolini11

bartolini11
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 15.06.2014

Witam! Mam taki sam problem jak bartekL od pewnego czasu włączają mi się takie same kontrolki i samochód muli się , bardzo powoli przyspiesza. Podlaczalem się pod komputer i wykazało błąd z przepustnica ale nie wiem czy to jest to. BartekL czy udało Ci się rozwiązać problem? Z gory dzieki
  • 0
Bartek





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq