XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Nieszczęście babka wjechała mi w tył
#76
Napisano 16:09, 07.08.2012
Wtedy ma istotne znaczenie to co napisał kolega west - dokumentacja zdjęciowa. Poza tym dość łatwo sprawdzić czy to było tylko lakierowanie elementu z powodu rysy czy coś większego. Fragment moich słów który zacytowałeś niestety dość licznie odnosi się do Polskiej rzeczywistości, niestety większość samochodów które były polakierowane jest po mniejszych lub większych katastrofach. Niemalże codziennie oglądamy na zlecenie Klientów przy okazji tzw.przeglądów przed zakupem różne samochody i uwież mi, że 90% jest lakierowanych a z tych 90% kolejne 95% jest po katastrofie a nie po zamalowaniu rysy.
Szukając Accorda postanowiłem, że ma być to auto bezwypadkowe i nielakierowane niezależnie od powodu. Posiadałem wcześniej 12 letniego Civica który też nie był lakierowany i stwierdziłem, że skoro mam zmienić samochód na lepszy, nowszy a co za tym idzie i droższy to też chciałbym aby był w 100% oryginalny. Nie śpieszyło mi się i mogłem sobie pozwolić na 8 czy 9 miesięczne poszukiwania i to też bez ciśnienia. Poza tym nie chciałem golasa tylko jakąś już w miarę dobrze wyposażoną wersję. Chyba przyznasz, że mając do wyboru auto powypadkowe lub choćby polakierowane ze wzgledu na rysy a auto które jest 100% oryginał wybrałbyś to ostatnie.
Jasim
#77
Napisano 18:04, 07.08.2012
Naprawa w ASO gwarantuje, że części będą odpowiedniej jakości
czym one będą się różnić od używek w db i bdb stanie odpowiesz mi w końcu
masz wykształcenie kierunkowe - pewnie wiesz
skończyłem kiedyś Wydział Mechaniczny Politechniki w Lublinie więc zastępstwo będzie w miarę dobre
chociaż to nie do mnie pytanie ale ja odpowiem Ci bo się nie doczekasz
Dla mnie niczym ale kiedyś przyjdzie kupiec po ten batmobil i zapyta o wypadkowość dowie się że wszystko fabryczne nawet zderzaki a chłopaki w ASO naprawiając klapę będą musieli lekko podszpachlować o czym nawet obecny właściciel się nie dowie kupiec zmierzy i rzuci bluzga że kłamczuch albo jeszcze gorzej kupi zmierzy po zakupie, przyjedzie spowrotem kiedyś i prawym zamachowym sprowadzi "kłamczucha" do parteru za klapę
Oczywiście żartuję bo tej klapy na oczy nie widziałem ale chciałem tylko naświetlić temat.
kolega west pracuje w ASO jako blacharz więc może napisać ile jest przypadków tylko ponownego lakierowania elementu bez potrzeby wypychania, delikatnego szpachlowania. 5% ?
inna sprawa czy się robi dla siebie czy dla kogoś i czy ktoś na ręce patrzy
#78
Napisano 18:28, 07.08.2012
Chyba przyznasz, że mając do wyboru auto powypadkowe lub choćby polakierowane ze wzgledu na rysy a auto które jest 100% oryginał wybrałbyś to ostatnie.
wybrałbym to drugie (polakierowanie - rysy), na ch.j mi porysowane auto?
też kiedyś spuszczałem się na auto tak jak ty, teraz sam wiem, że jeżdżąc autem powypadkowym,
naprawionym przeze mnie i dla mnie, wiem że nie mam się czym martwić, choć na początku byłem
zdruzgotany - moja hondzia - wypadkowa
jednak górka z OC sprawiła, że szybko zapomniałem o takie pierdółce jak lakierowany podwójnie element,
czy używany zderzak ze szrotu, a jedynym moim zmartwieniem pozostało - co zrobić z tą górą pieniędzy od TU
zważyć należy, że rozmowa dotyczy auta ~5 letniego, bo jeśli będę kupował nowe z salonu,
wyżej wyrażona opinia nie ma zastosowania
Dla mnie niczym
dla mnie różni się tylko 2k pln w kieszeni
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#79
Napisano 18:34, 07.08.2012
W sumie to ta dyskusja mocno odbiegła od tematu - już nawet autor tematu się nie odzywa.
Jasim
#80
Napisano 18:55, 07.08.2012
powiem wam tak jezeli jest rysa na zderzaku itp to po co to wymieniać , jezeli jest klapa lekko zagnieciona to sie ja naprawia delikatnie szpachluje i tyle , czasem po wymianie widać wiecej że coś było robione niż przed , prawie zaden blacharz niezwraca uwagi na to że jak odkreci maske to śruby maja delikatnie łebki obtarte i niezaprawia tego lakierem i już widać że maska była odkrecanakolega west pracuje w ASO jako blacharz więc może napisać ile jest przypadków tylko ponownego lakierowania elementu bez potrzeby wypychania, delikatnego szpachlowania. 5% ?
Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>
#81
Napisano 19:05, 07.08.2012
to po co to wymieniać
jasne, można ale nie trzeba, taka wada nie ujmuje autu 5 letniemu niczego, a nam dodaje kilka k pln w kieszeni
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#82
Napisano 19:55, 07.08.2012
P.S.to znalazłem na końcu tej opinii !
"Uszkodzenia pojazdu nie zwiazane ze szkoda
Nie stweirdzono " tak nawet nie potrafią poprawnie pisać .
Co do zdjęć to na razie nic nie robię i nie wysyłam ale mogę opisać . Wiadomo zderzak kaput a klapa na dolnym rancie wgnieciona na ok 1,5 cm i pofalowana tak jak byś pod rejestracją zrobił falbankę i przełamana tam gdzie macie odbijaki na klapie (widać tylko pod słońce niby delikatnie) . Lampy z klapy są o 1cm wklęśnięte do tych w błotnikach .
Jeszce jedno w temacie walki z TU mam już doświadczenie i tam wspierali mnie motocykliści i wiecie co mi pisali
"Nie odpuszczaj bo jak ty odpuścisz i tysiące tobie podobnych to TU znowu zarobią miliony ".
Pozdrawiam cdn........
#83
Napisano 20:09, 07.08.2012
anowie macie rację ,ale jeżeli NSA uchwalił taką a nie inną ustawę
nie Naczelny Sąd Adm., a Sąd Najwyższy i nie ustawę, a uchwałę - ale ja sens rozumiem - korzystaj
jedynie co do klapy to Cię zmartwię, wymiana w sądzie może się nie obronić, ale mogę się mylić, nie widząc uszkodzenia.
Miałem chyba podobnie u siebie z klapą i rzeczoznawca, który często opiniuje w sprawach na zlecenie sądu, powiedział że ta klapa się
nie obroni, bo należy pamiętać, że to później sąd i tak powołuje rzeczoznawcę, a ten aż tak naciągał nie będzie, choć
tu też zależy jak leży - wyroki sądów i opinie rzeczoznawców są niezbadane
Tak więc z wymianą za własne tego elementu bym się wstrzymał
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#84
Napisano 20:19, 07.08.2012
http://www.auto-swiat.pl/ubezpieczenie
[ Dodano: 2012-08-07, 21:25 ]
Tak 17 listopada 2011 roku Sąd Najwyższy
#85
Napisano 20:29, 07.08.2012
Czyli klapę zrobię tą starą potem poproszę o kasę ponieważ auto straciło wobec tego nie szpachlowanego a jak dostane różnicę to zamontuję sobie nową a potem tą którą mam sprzedam na allegro i będziesz zadowolony
ja je.ie, ale nawet ja bym takiego planu, żeby odzyskać swoją kasę, nie ułożył
nie kombinuj bo przekombinujesz, pamiętaj że jeśli będziesz się starał o odszkodowanie za utratę wartości pojazdu za szpachlowane
elementy - będzie to dużo trudniej udowodnić (przy tak wiekowym aucie) niż prostą zależność - [uszkodzone - wymiana na nowe, nieuszkodzone]
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#86
Napisano 21:18, 07.08.2012
A tak poważnie na razie znowu dużo czytam http://rzu.gov.pl/ i zapisuje swoje interpretacje ?
Jestem ubezpieczony dodatkowo i tam mam dodatkowo pomoc prawną (mądry Polak przed szkodą )
Kilka lat temu kupiłem trochę hektarów i przekształcałem na budowlana wtedy też latałem po adwokatach , czyli odświeżam kontakty i z polecenia jednego trafiam do drugiego itd.... oczywiście faktury mile widziane . Jestem młody teraz kupiłem całej rodzince rowerki tak mam więc czym jeździć a jak trzeba dalej to i motor jest w garażu . Pozdrawiam
http://www.rzu.gov.p...blikowany__2730
#87
Napisano 21:33, 07.08.2012
i zapisuje swoje interpretacje ?
zapisuj, pożytek z nich taki, że Ty będziesz świadom tego co Ci się należy,
ale żeby nie było za słodko - TU też zna te orzeczenia, wyroki, uchwały i nawet jak
je im zacytujesz i podasz na tacy, to i tak nie zmieni ich stanowiska
będą żądać faktur za nowe - jeśli takowe będziesz miał - raczej zero problemu
jeśli nie - tylko sond
a jak masz abonament na usługi prawne, to może uda się poprowadzić sprawę o odszkodowanie
z ich kancelarii bez dodatkowych % za uzyskane odszkodowanie
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#88
Napisano 23:20, 07.08.2012
jak się odnawia powłokę to wszelkie wżery/odpryski/dziurki po kamykach uzupełnia się..... 'szpachlem'
element jest lakierowany i SZPACHLOWANY czyli dla większości to ULEP/SZROT/BITY bo "sąsiad ma Audi niebite 15-letnie od starego Niemca kupił a on do kościoła jeździł"
Tak to w PL jest - lakierowany = BITY
Pzdr i życzę Ci abyś skroił TU jak się da
#89
Napisano 00:09, 08.08.2012
„Odszkodowanie za uszkodzenie samochodu może obejmować oprócz kosztów jego naprawy także zapłatę sumy pieniężnej, odpowiadającej różnicy między wartością tego samochodu przed uszkodzeniem i po naprawie." Takie rozstrzygnięcie omawianego zagadnienia przyjął Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 12 października 2001 r. (sygn. akt III CZP 57/01, OSNC 2002/5/57),
Trzymajcie kciuki dam radę JA NIE DAM RADY
[ Dodano: 2012-08-11, 20:18 ]
Przysłali mi kosztorys ;
POZYCJE KOSZTORYSU
Opis czynności Miejsce Rodzaj Czas Części
Pokrycie zderzaka WY 0,30 1 010,00
Uwagi (materiał): Część z tworzywa sztucznego (Elastomer)
Wzmocnienie zderzaka NA 1,00 0,00
Pas tylny ze ścianą wewn. NA 1,00 0,00
Pokrywa tylna NA 1,50 0,00
Klapa/pokrywa/drzwi tylne wy-/zamontowa RZ 0,50 0,00
Uwagi dot. RBG: Czas wg EUROTAXGLASS`S
Łącznie 4,30 1 010,00
Lakierowanie Miejsce Rodzaj Stopień Czas Materiał
Klapa tylna 200 III 1,70 142,17
Pas tylny, dolny 200 III 1,20 71,89
Przygotowanie blacha (tylko zdemontowane elem.) 200 L 1,10 55,51
Łącznie 4,00 269,57
Podsumowanie Rbg. Stawka Kwota
Części zamienne 1 010,00
Materiał lakierniczy [70,00 %] 269,57
Blacharz 4,30 70,00 301,00
Lakiernik 4,00 70,00 280,00
Koszt naprawy łącznie (netto) 1 860,57
VAT (Materiał) 23,0% 294,30
VAT (Robocizna) 23,0% 133,63
Koszt naprawy łącznie (brutto) 2 288,50
Powołałem już swojego rzeczoznawcę i czekam na swoją wycenę . Prześlę im później tą wycenę do akceptacji i wszystkie faktury .
13/08/2012
Zdjąłem zderzak i poszycie tylnej klapy i podjechałem do swojego rzeczoznawcy ;
- tylna klapa ma uszkodzenie konstrukcji od środka (do wymiany )
- po zdjęciu zderzaka tylny pas jest cofnięty na ok 1 cm (musi być wyciągnięty na ramie )
Jurto dzwonię do AXA i proszę o ponowne oględziny .
14/08/2012
dostałem wycenę zrobioną przez mojego rzeczoznawcę i wysłałem ją do AXA ,żeby się ustosunkowali . Poprosiłem w e-mailu aby przyjechał ich rzeczoznawca na 2 oględziny .A oto ta wycena ;
Blacharz Rodz. Czasy napraw Robocizna Materiał
8111A5 Pokrycie zderzaka WY 0.30 30.00 2 020.00
Uwagi (materiał) Czesc z tworzywa sztucznego (Elastomer)
714125 Lampa tylna zewnetrzna WZ 0.50 50.00 0.00
kpl. (L)
8571C8 Nakładka wew. bagaznika (L)
714135 Lampa tylna zewnetrzna WZ 0.30 30.00 0.00
kpl. ®
8571C9 Nakładka wew. bagaznika ®
NN Pas tylny ze sciana wewn. NA 2.00 200.00 0.00
Po zdjeciu zderzaka tylnego stwierdzono przełamanie pasa tylnego ku przodowi z peknieciem lakieru z
prawej strony oraz odkształceniem blachy z lewej i prawej strony
848140 Nakładka pasa tylnego WZ 0.10 10.00 0.00
wy-/zamontowac
823104 Pokrywa tylna WY 1.00 100.00 1 430.00
Element uszkodzony w czesci dolnej srodkowej w miejscu trudno dostepnym na duzej powierzchni,
stwierdzono takze przełamanie konstrukcji przestrzennej z prawej strony srodkowej elementu
714145 Lampa tylna wewnetrzna kpl. (L)
714146 Lampa tylna wewnetrzna kpl. ®
7191A0 Oswietlenie tabl.rej. (L)
8171B6 Zamek drzwi/pokrywy
8501B2 Nakładka pokrywy tylnej
NN Uchwyt/Listwa uchwytu WY 0.00 * 5.00
pokrywy
Podstawa tablicy rejestracyjnej
Czas - uwagi Czas wg EUROTAXGLASS`S
8231C2 Napis (model) boczny ® WY 0.20 20.00 77.00
NN Dywaniki bagaznika WZ 0.00 0.00
Czas - uwagi Czas wg EUROTAXGLASS`S
Robocizna 440.00
Materiał 3 532.00
Razem blacharz PLN 3 972.00
Lakiernik Rodz. Stopien Czasy Robocizna Materiał
napraw
Klapa tylna 200 I 1.60 160.00 342.80
Pas tylny, dolny 200 III 1.20 120.00 102.70
Zderzak tylny, kompletny k 200 K1R 1.40 140.00 428.50
Przygotowanie blacha (Na pojezdzie bez lak. 200 L 2.30 230.00 79.30
wstepnego)
Przygot.tworzyw(Praca dodatkowa) 200 L 0.50 50.00 29.60
Robocizna 700.00
Materiał 982.90
Razem lakiernik PLN 1 682.90
Łacznie Stawka Czasy napraw Robocizna Materiał
Blacharz 100.00 4.40 440.00 3 532.00
Pr.dodatkowe 100.00 1.50 150.00 10.00
Lakiernik 100.00 7.00 700.00 982.90
Mat.drobne i dodatk. (2.00 %) 70.84
Razem robocizna 1 290.00
Razem materiał 4 595.74
Koszty naprawy bez VAT 5 885.74
VAT (23.00 %) 1 353.72
!!!!!!!!!!! Koszt naprawy z VAT PLN 7 239.46!!!!!!!!!!!!!!
€ 2 098.39
Nazwa czesci /Miejsce / Numer Numer czesci Poprzedni numer czesci Materiał
Pokrycie zderzaka 71501SEA010ZB 2 020.00
Pokrywa tylna 68500SEAE00ZZ 1 430.00
Uchwyt/Listwa uchwytu pokrywy KET 5.00 *
Napis (model) boczny 75722SEA003 77.00
Dozer-montaz/demontaz KET 0.00
Konserwacja profili KET 0.00
Razem czesci PLN 3 532.00
Uwaga: Podane numery katalogowe nie powinny byc uzywane do zamawiania czesci zamiennych !
Nazwa czesci /Miejsce / Numer Numer pozycji naprawy
Pokrycie zderzaka 8111A5
Lampa tylna zewnetrzna kpl. 714125
Lampa tylna zewnetrzna kpl. 714135
Pas tylny ze sciana wewn.
Nakładka pasa tylnego 848140
wy-/zamontowac
Pokrywa tylna 823104
Uchwyt/Listwa uchwytu pokrywy
Napis (model) boczny 8231C2
Dozer-montaz/demontaz
Konserwacja profili
- 3 -
Dywaniki bagaznika
Czujniki odległosci tył srodkowe sztuk
2
Skrót Opis
* Cena lub czas zostały zmienione recznie
F Pozycje z reki
L lewy
R prawy
T tył
WY wymiana
WZ wy-/za-montowanie
NA naprawa
KD koszt dodatkowy
NN Brak numeru katalogowego
Rodzaj Stopien, Postepowanie, Metoda
I I Czesc nowa
200 2 - warstwowy
III III Naprawa do 50%
K1R element gotowy do lak.
Indeks
Indeks na mat.lak. 100.000 %
Indeks czesci zamiennych 100.000 %
#90
Napisano 17:07, 18.08.2012
idzie ku lepszemu
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych