Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stłuczka - piątek 13-tego - aktualizacja 31.07 wycena szkody


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 ZENek

ZENek
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała, Żywiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:08, 15.07.2012

Pytanko poza tematem:
mogę jeździć takim autem? Jak się spytałem policjanta, czy mogę jechać, to powiedział, że lampy całe więc mogę. Może chodziło mu o dojechanie pod dom. Ale czy mogę poruszać się z tak wystającymi krawędziami maski po drodze?


Generalnie rzecz biorąc, jeżeli Ci lampy świecą i nie zabrali Ci dowodu rejestracyjnego to możesz.
Ale zawsze możesz trafić na innego policjanta, który uzna że masz w aucie za dużo ostrych/tępych krawędzi, które w razie wypadku bardziej uszkodzą pieszego i po prostu zabierze Ci dowód rejestracyjny.
Ja osobiście bym takim nie jeździł bo szkoda ryzykować zabraniem dowodu rejestracyjnego. Później musisz jeszcze robić badania techniczne i z potwierdzeniem dopiero iść do wydziału komunikacji po dowód. Kiedyś to miałem "przyjemność" sprawdzić jak posiadałem inne autko ;-)
  • 0

#17 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:24, 15.07.2012

Dodałem nowe zdjęcia i opis na końcu.
Niestety nie wiedziałem wcześniej o takiej możliwości jak wykupienie opcji z amortyzacją części. Ale wiadomo, mądry Polak po szkodzie.
Z tego co piszecie to nie ma się co porywać na kasę tylko oddać do roboty za faktury. Tylko w serwisie TU czy w ASO? Czy może zrobić wycenę w ASO i czekać na odpowiedź TU?
Pytanko poza tematem:
mogę jeździć takim autem? Jak się spytałem policjanta, czy mogę jechać, to powiedział, że lampy całe więc mogę. Może chodziło mu o dojechanie pod dom. Ale czy mogę poruszać się z tak wystającymi krawędziami maski po drodze?


Jeżeli wybierasz wariant na faktury (TU wypłaca odszkodowanie po przedstawieniu faktur za naprawę) to oczywiście przed rozpoczęciem naprawy trzeba mieć zaakceptowany przez TU kosztorys ! Inaczej możesz sobie naprawić w ASO za np. 5000zł a TU Ci później odda np. 2500zł. Akceptacja kosztorysu zabezpiecza Cię przed takim wypadkiem.
To na ile Ci się zgodzą w TU i co zaakceptują to zależy od polisy. ASO Ci wyceni na nowych oryginalnych częściach a TU może Ci wycenić zamienniki (tam gdzie się da) i po potrąceniu zużycia (amortyzacja). Dlatego jeśli nie masz wykupionej amortyzacji części (czyli de facto wariant fakturowy) to raczej nastaw się na robienie w niezależnym warsztacie i na używkach lub zamiennikach. Chyba, że chcesz dopłacać z własnej kieszeni.

Wariant serwisowy (tak akurat nazywa się to w Hestii - ja tam mam auto ubezpieczone, u innych ubezpieczycieli może się to nazywać inaczej lub w ogóle tego może nie być) polega na braku potrąceń za amortyzację i bezgotówkowym rozliczeniu warsztat-TU. W tym wariancie można w razie chęci też rozliczać się samemu z TU gotówkowo (na podstawie faktur i zaakceptowanego kosztorysu) ale tak czy inaczej TU nie uwzględnia wtedy utraty wartości części i w kosztorysie godzi się na części oryginalne.

W wariancie standardowym (fakturowym) TU robi Ci wycenę z własnych kalkulatorów (zamienniki !) i potrącają za zużycie części. Wypłacają po przedstawieniu faktur.

Generalnie w przypadku wariantu fakturowego powinno to zadziałać mniej więcej tak:
- zgłaszasz szkodę do TU
- TU robi oględziny, przedstawia swój kosztorys (zwykle i tak zaniżony) - tyle na pewno Ci wypłacą (to jest tzw. kwota bezsporna)
- znajdujesz warsztat, robią Ci swój kosztorys
- przedstawiasz własny kosztorys TU
- akceptują Ci go albo nie
- jeżeli akceptują to naprawiasz, przedstawiasz faktury, wypłacają max. tyle ile zaakceptowali
- jeżeli nie akceptują to możesz się odwoływać itp. itd. Możesz machnąć ręką, naprawić, przedstawić faktury ale raczej nie wypłacą więcej niż wynikło z ich własnej wyceny.
Może być też tak, że w czasie naprawy wychodzą rzeczy wcześniej nie zauważone - wtedy są potrzebne dodatkowe oględziny.

W wariancie serwisowym - wstawiasz do warsztatu współpracującego z TU (w szczególności może to być ASO) i generalnie oni sami załatwiają między sobą. Warto tylko pilnować, żeby ASO nie naprawiło auta (najlepiej do tego momentu nie podpisywać zlecenia naprawy) aż TU nie potwierdzi swojej odpowiedzialności za szkodę.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#18 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:48, 16.07.2012

Mógłby mi ktoś naipsać jak dokładnie nazywają się te części, które są uszkodzone. Dokładnie chodzi mi o te belki, które sa powykrzywiane:
- górna na której się trzyna zamek klapy
- ta pod plastikowym zderzakiem (na zdjęciu z boku, też widać że jest pokrzywiona)
Czy może jest to całość i nazywa się pas przedni? Można go odkręcić?
Jakie jeszcze elementy "pod" mogą być uszkodzone. Chodzi o to, żebym wiedział o czym rozmawiać z gościem od wyceny.
Teraz mam taką litanię:
- maska
- grill
- zamek
- lampa (albo dwie, mam nadzieję)
- chłodnica klimatyzacji
- zderzak (nie popękał pewnie zaliczy do malowania, ale jak tam te zaczepy wyglądają to nie wiem)
- spinki, mocowania
- elementy, o których pisałem wyżej
- i najważniejsza ramka klubowa (nie popękała, ale poobdzierana - dobry materiał) :-)
  • 0

#19 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:32, 16.07.2012

Pewnie chodzi Ci o pas przedni i wzmocnienia pod zderzakiem. Co tam dokładnie siedzi to nie wiem bo nie rozbierałem ale to Ci może pomóc:

http://www.hondaworl.../category_5.htm

Uwaga, wybrałem przykładową wersję auta, najlepiej wyklikać wszystko samemu od początku wg. wersji auta bo mogą być różnice. Trzeba tez poprzeskakiwać między działami bo tu nie znajdziesz np. skraplacza itp.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:22, 17.07.2012

Był gościu, do wymiany zaliczył maskę, grill, lampę i chłodnicę. Reszta do naprawy. Za pas przedni i belkę pod zderzakiem przyjął 3 r-g. Zderzak do malowania.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq