Witam , w odpowiedzi na zagadnienie wymiany akmulatora chciałem podzielic się swoim doświadczeniem w hondzie accord VIII gen. Miałem podobne rozterki co do akmulatora po ponad 4 latach w mojej Hance padł aku no niestety rewelacji jak wiadomo w tych orginalnie montowanych panasonicach nie ma. tym bardziej ze biorąc pod uwage mam model naprawde nafaszerowany elektroniką DVD, SAT NAV , tylnia kamera cofania, mocne audio 10 głosników , zmieniarka 6-cd (mp3 na płytach oraz dodakowe złącze USB) tempomat, funkcje sterowania głosowego , bluetooth, wbudowany telefon, i juz nie pamietam co tam jeszcze no chyba pralki mi jeszcze brakuje bo lodówke mam w schowku. W załącznikach chciałem pokazać jak zabrałem się do wymiany akumulatora dając na przyszłość porade innym ktorzy mają wątpliwości co do mocy i rozmiaru swojej baterii.
Na schemacie pokazuje po lewej oryginalny akmulator Panasonic jaki producent montuje do jednostek benzynowych a po prawej stronie zaznaczyłem na schemacie powierzchnie jaką mamy do dyspozycji aby dobrać odpowiedni akumulator.
to jest moja bateria w dodatkowej obudowie , UWAGA u boku baterii chciałem pokazac zacisk który pasuje niestety tylko na wąskie japońskie akumulatory do 130mm - niestety nie pasuje ten zacisk do szerszych akumulatorów nawet po pseudo mechanicznych przeróbkach ( np. wyklepanie młotkiem jego zagięć tak aby sie wydłużył) .
Aby moj nowy akumaltor był solidnie zapięty zatosowałem coś takiego, a mianowicie wykozystałem ze starego zacisku dwie nagwintowane obejmy a do górnej listwy zacisku uzyłem ceownika metalowego . (zwykłe stalowe płaskowniki odpadały poniewaz odształcały sie pod naciskiem skręcenych po obu bokach śrób wiec postanowiłem przerobić stalową prowadnice do szuflad okolo 10 min dodatkowej pracy)
a to juz moja nowa bateria jaka postanowiłem kupic . Dodam dla kolegów z forum w grupie UK ze koszt takie baterii na E-bay to L50 wraz z przesyłka na drugi dzień. Wybór padł na Varte 52Ah i 520A , to i tak o wiele większy akumulator od oryginału ale wiekszej mocy nie ma sensu kupować ze względu na alternator ktory puzniej większej pojemnosci moze juz tak nie doładować i w rezultacie czego będziemy jeżdzić na akumulatorze naładowanym do połowy lub troszke więcej .
A tak wygląda juz nowy akumulator zamontowany jego rozmiary to 175mm szer X 175mm wys x 207 szer. Auto zachowuje sie pod nowym powerem fantastycznie . Dodatkowo powiem ze dla jednostek benzynowych aby mieć w czym wybierać rozpatrywałem również akumulator BOSHA S5 52Ah i 520A w podobnej cenie do warty ale po ostatnich nie udanych seriach i zwiększonej ilości reklamacji wybrałem dla bezpieczeństwa VARTE. Tym którzy nie chcą szalec za bardzo z prądem
polecam YUASA 50Ah i 480A . Porada dla kolegów z UK jezeli wybieracie sie do sklepu motoryzacyjnego HALFORDS prosze nie ufajcie w slepo do końca temu co mowia ich katalogi gdzie dobiera sie akumulator pod rocznik lub reg. number. Akumulator zalecany przez nich prędzej czy pózniej wykonczy alternator.
Mam nadzieje ze w czymś się przydał ten post. pozdro