Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

sprzęgło - problem

VI

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:13, 24.11.2010

jak masz ponizej znaku min. to sam sobie odpowiedziales na pytanie z tym ze jak zjechales ponizej min to moza to oznaczac wyciek gdzies ale nie koniecznie dolej dot 4 i odpowietrz uklad. Generalnie jak jest problem ze sprzeglem pierwsze co bym zrobil to sprawdzil poziom plynu i odpowietrzyl uklad potem pompke wyregulowal. Jak wysoko bierze to na srubie regulacyjnej od pedalu wkrec ja, pedal pojdzie w dol. Nie za duzo. Odkrec nakretkie kontrujaca na tloczku zluzuj go krecac (wkrec go) az bedziesz mial luz, potem wykrec do palcami az poczujesz lekki opor i cofnij o 1/4 obrotu zakrec nakrete kontrujaca i po tym zabiegu sprzeglo bedzie lapac znacznie nizej ale to raczej jest bardziej odwlekanie nieuknionego. Tymczasowe rozwiazanie.

#32 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 18.02.2011

Witam u mnie narazie dobrze łapie na dole tylko czasem pedał piszczy jak jest mokro na drodze.Może pasowałoby odpowierzyć wysprzęglik ?

#33 DykuS17

DykuS17
  • Forumowicz
  • 76 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:59, 22.02.2011

Niestety musze się dołączyć :-( Jadąc dziś w trasie po około 500 km przejechanym z średnim obciążeniem zauważyłem że na 5 biegu powyżej dwóch tysięcy obrotów, jak nagle dodam gaz to obroty wzrosną szybko do 2500 pozniej opadną i auto dopiero wtedy zaczyna przyśpieszać. Wydaje mi się że to wina sprzęgła ? mogę się mylić oczywiście. Na 4 i trzecim biegu występuje to troszkę rzadziej. Natomiast na drugim biegu wkręciłem auto do końca ( nie odczułem tzw. przepuszczania) i odpuściłem gaz ... no i w tym momencie usłyszałem przez jakieś dwie sekundy chrobotanie i lewarek od skrzyni biegów zaczał drgać. Co wy na to Panowie ?

#34 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 23.02.2011

Prawdopodobnie kończy się Ci sprzęgło.Sprawdzić na jakiej wysokości łapie pedał.
Chrobotanie może być spowodowane że na sprężynie dociskowej została podtarta i podczas wysprzęglania łożysko oporowa trze na większej powierzchni powodując ów dzwięk.

#35 DykuS17

DykuS17
  • Forumowicz
  • 76 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 23.02.2011

Pedał sprzęgła łapie tak na 3/4 przy górze także wydaje mi się że jest ok .... zauważyłem że przy temp powietrza poniżej -7 i więcej pedał sprzęgła chodzi dużo ciężej. Czy ślizganie może być spowodowane starym płynem ? chyba bez sensu ... skoro jadąc już 5 km stałą prędkością na 5 biegu i jak dodam gaz to występuje ślizganie ...

#36 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:50, 23.02.2011

To nie wina płynu czeka cie wymiana sprzęgła nic tego nie zmieni. A to że ciezej chodzi poniżej minus iles to norma płyn sie robi gęstszy i tak jest. Przy wymianie sprzegła możesz też wymienić płyn na dot 5 lub 4

#37 DykuS17

DykuS17
  • Forumowicz
  • 76 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 23.02.2011

a długo tak można jeździć? tzn ile km ? czy diagnozować problem od razu (do końca lutego mam urlop) co radzicie ??

#38 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:06, 23.02.2011

a długo tak można jeździć? tzn ile km ? czy diagnozować problem od razu (do końca lutego mam urlop) co radzicie ??

Zależy od nogi delikatnie obchodzić się z pedałem gazu kilka tyś można zrobić. Szkoda tylko koła zamachowego sprzęgło sie slizga i może je przegrzac(zwichrować) lub nity mogą je skarać

#39 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:12, 23.02.2011

a długo tak można jeździć? tzn ile km ? czy diagnozować problem od razu (do końca lutego mam urlop) co radzicie ??


Jeździć możesz dopóki sprzęgło nie przestanie całkiem ciągnąć. Ale to niebezpieczne. Co się stanie jak trzeba będzie szybko ruszyć lub przyśpieszyć?

#40 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 24.02.2011

a długo tak można jeździć? tzn ile km ? czy diagnozować problem od razu (do końca lutego mam urlop) co radzicie ??


To jest temat o sprzegle w VI gen. Poczytaj tematy o sprzegle w i-ctdi, przeciez jest ich co najmniej kilka, w tym jeden chyba na pierwszej stronie i tam byla dyskusja na temat slizgania sie sprzegla.

#41 umanek82

umanek82
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 24.02.2011

Napiszę krótko jeżeli sprzęgło się ślizga i nie pracuje jak należy to powinno się je wymienić gdyż wpływa to na pozostałe elementy współpracujące z całym podzespołem.Jazda z taki defektem powoduje z biegiem czasu uszkodzenie koła zamachowego co powoduje później wzrost kosztów naprawy.

#42 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 25.05.2013

Jeżeli "bierze wysoko" to do wymiany jest docisk.Podciągnięcie linki może nic nie dać.Poza tym każdy szanujący się mechanik powie,że jak rozbierze skrzynię to to wolałby wymienić komplet bo za chwilę może paść łożysko oporowe bądź tarcza(nie ma na to reguły)i kolejne rozbieranie auta i kolejne koszty.


A ja mam wlasnie zalozone nowe kpl sprzeglo aisin'a i tez bierze na samej gorze.
I co z tym fantem zrobic?

See You on the road Guest


#43 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:37, 25.05.2013

Mrock, tak z ciekawości, patrzyłeś do pudełka po zakupie tego Aisin'a dla CL7 czy była tam tarcza opisana FCC Honda ?

Na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze raz odpowietrzyć układ hydrauliczny i jeżeli to pomoże tylko na chwilę to trzeba będzie szukać przyczyny w pompie lub wysprzęgliku ...

Happy Owner Never Drives Anything else.


#44 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 25.05.2013

Nie patrzylem, bo jej nie widzialem. .
Widzialem pude�ko ale mechanik do mnie dzwonil zaskoczony ze na tarczy jest napis honda:)

Sprobuje odpowietrzyc. Dzieki

Zapomnialem dodac ze pedal sprzegla jest troche wyzej niz hamulca u mnie.
W VII mozna regulowac troche skok pedalu (tloczka) srubami przy pedale?

ok, sam sobie odpowiem: mo�na :)

See You on the road Guest


#45 ring

ring
  • Forumowicz
  • 42 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 28.05.2013

witam,
a ja mam taki objaw że przy zmianie biegu najczęściej 1-2, 2-3 słychać piszczenie, brzęczenie czy to też jest od sprzęgła? łożysko dociskowe? pozdr.




IPB Skin By Virteq