Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wentylatory - praca, kiedy, jak i dlaczego


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#46 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • SkÄ…d:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:12, 20.04.2010

gomez405, ten czas nie będzie taki miarodajny tylko orientacyjny. Bo przecież zależy od autka, poj. silnika, od chłodnicy i od tego jaki płyn jest zalany i jaka temp. silnika oraz otoczenia.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#47 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:49, 20.04.2010

Ja w V genie, jeżdżąc po Wrocławiu w korkach mam w sumie bardzo podobnie. Wentylator włącza się bardzo często - nie mierzyłem czasu.
TO jest w Acco normalne. Wskazówka ani drgnie, a wentyl pracuje.

Jeśli u Ciebie dzieje się tak w trakcie jazdy po mieście w korkach, to jest najnormalniejszy objaw.
Ale warto sprawdzić stan płynu jaki masz zalany w chłodnicy - kiedy wymieniałeś i na co?
  • 0

#48 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • SkÄ…d:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 20.04.2010

płyn nowy itd ale chciałbym żeby wszyscy właśnie podali mniej więcej co jaki czas im się wentyle włączają
  • 0

#49 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:30, 20.04.2010

Mi na kompletnie rozgrzanym silniku, podczas postoju dokładnie 1min 30 sek. to akurat dzisiaj ale to trzeba sprawdzić podczas innej pogody, bo dziś jest ciepło u mnie zmierzę jeszcze jak będzie chłodniej np w nocy.
  • 0

#50 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • SkÄ…d:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:49, 20.04.2010

no i o takie informacje mi chodzi piszcie panowie ja w innych autach macie
  • 0

#51 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • SkÄ…d:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 20.04.2010

u mnie też włacza sie czesto, zaraz jak sie zatrzymam. Co gorsza towarzysza temu wibracje i halas, jak wentylator nie idzie silniczka prawie nie slychać, a jak sie odpali to tak jak bym wlączyl dopiero silnik. Może jest jakaś usterka, wymienic wentylator?
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#52 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • SkÄ…d:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 20.04.2010

u mnie też włacza sie czesto, zaraz jak sie zatrzymam. Co gorsza towarzysza temu wibracje i halas, jak wentylator nie idzie silniczka prawie nie slychać, a jak sie odpali to tak jak bym wlączyl dopiero silnik. Może jest jakaś usterka, wymienic wentylator?


zobacz czy nasz całe śmigła i czy nie ma luzu na osi


Panowie proszę o podawanie mniej więcej w jakiej częstotliwości czasu się włączają wam wentyle

Chodzi mi o to że mam sprzeczne informacje i chce je sobie potwierdzić
  • 0

#53 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • SkÄ…d:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:51, 12.06.2010

w VW to jest inaczej, tam w wentylator chodzi na sprzegle wiskotycznym
"Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.

Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika.

Wśród stosowanych sprzęgieł wentylatora spotyka się zarówno urządzenia działające w oparciu o wzrost lepkości specjalnego płynu wraz ze wzrostem temperatury, jak i sprzęgła, w których następuje zmiana ilości cieczy znajdującej się pomiędzy okładkami (tarczami) sprzęgła - wówczas wzrostowi temperatury towarzyszy wpompowanie cieczy pomiędzy okładki sprzęgła przez tłoczek połączony z płytką bimetalu; wzrost temperatury płytki powoduje jej odkształcenie i przepompowanie cieczy."
Mam nadzieje ze to cos pomoze
  • 0

#54 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:17, 11.11.2010

u mnie też włacza sie czesto, zaraz jak sie zatrzymam. Co gorsza towarzysza temu wibracje i halas, jak wentylator nie idzie silniczka prawie nie slychać, a jak sie odpali to tak jak bym wlączyl dopiero silnik. Może jest jakaś usterka, wymienic wentylator?


Witam
Ja wlasnie tez odnosnie wlaczania sie wiatrakow, dzis jadac w korku w Wawie, co chwila praktycznie mi sie wlaczal, a potem w ciagu jazdy jakby nie, znowu jakies 2 godz temu jak jechalem to tak jakby sie wlaczyul w trakcie jazdy? Czy to normalne? jak na Moj gust nie, dodam ze mam Climatronic.
Podrawiam i prosze o opinie,
Jutro jeszcze raz dokladnie sprawdze czy aby napewno to wentylator sie wlaczal.
  • 0

#55 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 07:31, 11.11.2010

to że wentylatory się włączają to normalne zwłaszcza podczas pracy climatronika - przecież widzisz wskażnik temperarury - czy wszystko jest OK - wskazóweczka poniżej połowy stoi ja przyspawana, klimka działa no to nic sie nie martw jest dobrze, a wiatraczki niech się kręcą.
  • 0

#56 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:23, 12.11.2010

Moze i racja i tak tez powinno byc :) A temperaturka faktycznie stoi jak przyspawana, po zakupie accordeona myslalem ze cos jest nie tak, ale brat Mnie odrazu uspokoil ze tutaj tak bedzie jak silnik ma prawidlowa temperature, a nie tak jak w wiekszosci idealnie na polowie skali :)
  • 0

#57 cyc

cyc
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • SkÄ…d:Olsztyn/3miasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 22.07.2013

Witam.
U mnie jest sytuacja trochę dziwna, bo problemu z grzaniem się silnika nie ma (wskazówka stoi kilka kresek poniżej połowy skali), nagrzewa się dość szybko więc problem z termostatem chyba odpada, a ostatnio przypadkiem dopatrzyłem się, że lewy wentylator jest krzywy i bardzo ciężko go obrócić, tak jakby łożysko było zatarte.
Jak to możliwe, że bez jednego wentylatora silnik się nie grzeje?
  • 0

#58 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • SkÄ…d:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczajÄ…co
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:54, 22.07.2013

W hondzie temperatura pracy z jakichs wzgledow jest nizsza niz np autach koncernu vag, pewnie dlatego, ze sa to wysokoobrotowe silniki. Np. u nich jest to 85-90 stopni, a u siebie w hondzie ciezko mi osiagnac 80 stopni (taki wymog mam do kalibracji gazu, zeby ciecz chlodzaca byla w przedziale 80-90, a u mnie jest to ok 78 na rozgrzanym silniku. Wlacza sie oczywiscie na zasadzie histerezy bodajze jak przekroczy te 80). Co do czestotliwosci nie zwrocilem uwagi, ale skoro silniki sa z podobnych materialow, maja zalany podobny olej i maja podobne obroty jalowe to musza sie podobnie grzac, wiec pewnie dlatego w hondzie zalacza sie czesciej zeby byla zachowana ta nizsza temperatura.

@up: zobacz czy sie prawidlowo kreci, zeby podskoczyla wskazowka to musialbys dluzsza chwile stac w miejscu no i ten wentylator musialby w ogole stac w miejscu. jak mialem pompe wody uszkodzona to dopiero po dluzszej chwili zaczynalo rosnac i to glownie ze wzgledu ze plynu bylo malo, a skoro masz caly to bedzie sie jeszcze wolniej grzalo...
  • 0

#59 cyc

cyc
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • SkÄ…d:Olsztyn/3miasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 22.07.2013

Bankowo ten jeden wentylator się w ogóle nie kręci, a mimo wszystko stojąc w korku w upale silnik się nie grzeje. Czy to możliwe ze ten drugi wentylator się włącza i to wystarcza? Chociaż nie zwróciłem uwagi, żeby było go kiedykolwiek słychać poza momentem, kiedy klima była włączona, ale tutaj pewności już nie mam
  • 0

#60 kadzyn

kadzyn
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • SkÄ…d:Radom
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 08.09.2013

Podłączam się do tematu pod tytułem termostat, nie wiem czy to jest usterka czy nie, nie mogę tego wyczuć, mianowicie dzisiaj przejechałem jakieś 150 km, i wskazówka termostatu nawet nie drgnęła, jest delikatnie poniżej połowy, otwieram maskę przy włączonym silniku wentylatory elegancko chłodzą (załączają się i wyłączają), ale z silnika bije niesamowite ciepło. Zastanawia mnie ta stojąca wskazówka, czy w ogóle pokazuję mi prawidłową temperaturę silnika?czy to jest prawidłowe w Hondzie Accord VI?czy raczej warto to zbadać?
  • 0
Jeszcze Amator :>




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq