Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Końcowy wydech z 2,4 do diesla

VII

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
65 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:38, 12.04.2009

Kombinujac, co by tu pomodzic w aucie hehe ;-) zaczalem sie zastanawiac, czy daloby rade wstawic tlumiki koncowe od 2.4 i-vtec do mojego i-ctdi.
Wiem, ze trzeba by wymienic ta listwe pod zderzakiem, bo inna jest. No wlasnie, ale czy tylko te listwe, czy to zderzak jest inny?
No i czy wszystko by dzialalo dobrze, czy nie? Tak sie zastanawiam, to nie bardzo, bo chyba przeplyw spalin bylby bardziej ograniczony, ze wzgledu na dwa tlumiki. A moze taki pojedynczy tlumik (w parze) ma lepszy przeplyw?
Orientuje sie ktos jak to wyglada? Moze sa jakies inne zestawy do i-ctdi, a nie przekladka z 2.4?


Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:52, 12.04.2009

Mi sie zdaje ze im wiecej tlumikow(dwa a nie jeden) tym lepsze odprowadzanie spalin....moge sie mylic ale wszystkie mocne auta maja po min 2 kominy(pomijajac lancera i impreze)...a im wiekszy silnik tym wiecej spalin i musza sie jakos wydostac a co 2 rury to nie jedna :mrgreen:

#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:53, 12.04.2009

no tak, ale te mocne, to maja chyba podwojny wydech od kolektora.
A tu sie rozgalezia poprostu za tlumikiem srodkowym.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:02, 12.04.2009

http://www.boomplust...x_exhaust_1.jpg o takie cos chodzi zapewne...najlepiej zobaczyc spod twojego 2.2 z 2.4 i porownac czy masz miejsce na wpasowanie tlumika od 2.4

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:06, 12.04.2009

Rzucalem okiem, miejsce to raczej jest, bo teraz tam pustka/czelusc. Plyta podlogowa chyba ta sama.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:56, 13.04.2009

Masz racje płyta podłogowa ta sama,tylko musisz obadać warunki techniczne.Mikołaj chce się Tobie bawić :?:

#7 maGr

maGr
  • Forumowicz
  • 204 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:11, 13.04.2009

prosze Cie bardzo :mrgreen:
www.posadzki.betonowe.zgora.pl

#8 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:01, 13.04.2009

Mi sie zdaje ze im wiecej tlumikow(dwa a nie jeden) tym lepsze odprowadzanie spalin....moge sie mylic ale wszystkie mocne auta maja po min 2 kominy(pomijajac lancera i impreze)...a im wiekszy silnik tym wiecej spalin i musza sie jakos wydostac a co 2 rury to nie jedna :mrgreen:


Tutaj to jest inaczej... tzn nieco chyba mylisz podwojne tlimiki.

1. Dwa tlumiki na koncu w silniku V => ponieważ mamy podwojny uklad wydechowy etc.. wiadomo.

2. Dwa tlumiki na koncy w zwyklym rzedowym silniku (jak w ATR). Mamy kolektor, kata srodkowy tlumik i nastepnie rozdzielenie na dwa koncowe tlumiki lub jeden tlumik z ktorego wychodza dwie koncowki (tak jest np w najnowszych civicu)

Pamietać należy o tym ze po takim rozdzieleniu rury muszą mieć mniejsza średnicę jak ta jedna pojedyncza zeby nie doszlo do zbyt duzego rozprężenia spalin co jest równe ich spowolnieniu :)


Mikołaj musze Ci powiedziec ze jakiś czas temu widzialem w Ursusie Accorda VII gen (czarnego) z ictdi z podwonym wydechem sportowym przelotowym!! Ale niestety nie wsłuchałem się jak to "gra"

#9 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 14.04.2009

Mikolaj, i tak od końca myślisz zaczynać? Dieslowi rzeczywiście brakuje fajnej końcówki, ale jeśli już myślisz o bawieniu się wydechem to zamiast kombinować z 2,4 pomyśl o całym wydechu od kolektora dedykowanym i dostrojonym do diesla a końcówka będzie wtedy eleganckim dopełnieniem. Zderzakiem przejmowałbym się po wszystkim, bo przecież można ładnie wyciąć pod wybraną końcówkę niekoniecznie okrągłą :)
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#10 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:09, 17.10.2013

Siemka.
Zakupiłem sobie okazyjnie układ wydechowy od K24- podwójny.
Chciałem go zamontować do siebie (diesel 2.2) ale zaczynam się zastanawiać, czy poza poprawą strony wizualnej, nie zdławię silnika, lub czy nie zaszkodzę turbinie.

Ktoś z forum ma więdzę o budowie układów wydechowych?

Podmianę chcę zrobić, gdzieś od połowy, lub jak najbliżej rozgałęzienia.

#11 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:19, 17.10.2013

W turbo dieslach wydechy są jak najszersze, mniejszy wpływ ma cisnienie w układzie niz w wydechu PB. Ważne chyba tylko, żebyś nie zrobił zwężki w porównaniu ze starym wydechem, w benzynie wydech jest robiony na stożek, więc porównaj przekrój rur przed tłumikami końcowymi i suma dwóch benzynowych nie powinna być mniejsza niż tego z diesla :-P
Poza tym na pewno jest inny katalizator i nie wiadomo czy nie ma różnic typu przelotowe tłumiki w dieslu vs zwykłe w pb ;-)

#12 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:50, 17.10.2013

katalizator i środkowy zostawiam swoje.. Podmiana tylko jak najbiżej końca.
A ktoś zna pola przekrojów rur w diesli i K24. Wiem, że w dieslu jest owal.

I czy ktoś wie jak to jest z tłumikami końcowymi tu i tu? Przeloty czy komory?
Nie chce sobie w kolano strzlić pięknymi koncówkami z S2000 :D

#13 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:11, 17.10.2013

Warto też dodać ze wydech dieslowski ma 2 katalizatory i jak by je wywalić lub udrożnić to różnicee byś poczuł

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#14 kszaczu

kszaczu
  • Forumowicz
  • 310 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:44, 17.10.2013

podlez nie ryzykuj, sprzedawaj koncówy :D

Niebieski   :smerf:  Modulo voltage + Mugen  :arrow: http://www.accordklu...-nowe-gażdżety/

 


#15 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:07, 17.10.2013

Warto też dodać ze wydech dieslowski ma 2 katalizatory i jak by je wywalić lub udrożnić to różnicee byś poczuł

ale takie zmiany warto skorygowac mapa, bo taki wolny przelot moze skrocic zywotnosc turbiny, bo katalizatory daja opor po to zeby turbo mialo jakies granice, a nie krecilo sie jak szalone, a koryguje sie to przez zmiane VNT ;-)

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft





IPB Skin By Virteq