Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

drążek kierowniczy problem z mocnym dokręceniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:17, 07.12.2011

wymieniłem drążek kierowniczy (po stronie kierowcy), i mam problem bo ciągle mi się luzuje i odkręca.
wkleiłem na farbę dokręciłem na maxa kluczem 17 i lipa.
Dostęp jest marny albo półoś albo wahacz blokuje, ale krótką 17tką jakoś się podejdzie.
Problem w tym, że od kilkukrotnego dokręcania na maxa owa 17 już pozrywała ma ryfle pod klucz na drążku.

Poradźcie czym to teraz dokręcić? najlepszy byłby klucz morse'a ale jest za wąsko żeby go tam upchnąć. Blokuje
"jabłko" od drążka. Może znacie jakieś patenty ?

POMOCY :-(
  • 0

#2 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:46, 07.12.2011

Specjalnym kluczem do drążków i na klej do gwintów(mocny). klucz wygląda tak i podejdzie wszedzie ;-) http://allegro.pl/kl...1973625371.html
  • 0

#3 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:57, 07.12.2011

znam ten klucz i nie nadaje się, bo kulka jest ruchoma...
  • 0

#4 elemenateur

elemenateur
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:37, 08.12.2011

To spróbuj tym razem wkleić na porządny klej do gwintów, np Loctite, bodajże czerwony jest najmocniejszy. Albo zamiast wydawać pieniądze na klej, zajedź na warsztat który ma odpowiedni klucz.
  • 0

#5 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:12, 09.12.2011

temat drążka rozwiązany, dla potomnych amatorów mechaników zostawiam informację, że teoretycznie wszystko w aucie przykręca się z logicznym "czuciem" ale drążki kierownicze dopier..cie na maxa i wkręcajcie na klej !!!
Jest to cholerstwo, które może się samo odkręcić i zrobić ogromne szkody.

Jeśli jeździsz szybko i coś ci stuka w układzie kierowniczym, pomyśl, że to nie musi być zużyty element - to może być poluzowany- odkręcony drążek...
  • 0

#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:26, 11.12.2011

Jasne wkręcaj na klej a potem jak przyjdzie ustawiać zbieżność albo wymienić końcówkę to będzie problem ... ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:38, 11.12.2011

normalnie sruby na drazku maja zabezpieczenie, wiec nie wiem jak sie cos tam moglo odkrecac...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:17, 11.12.2011

Za słabo miał przykręconą "kontrę" końcówki drążka i wtedy połączenie drążka i końcówki nie było sztywne.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:52, 12.12.2011

kontra to jest na połączeniu drążka z końcówką. Od strony maglownicy jest tylko blaszka blokująca.

ale jak nie rozróżniacie jednego od drugiego to inna sprawa...
  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:30, 13.12.2011

W jaki sposób drążek skontrowany z końcówką drążka mógł wykręcać się z maglownicy ? ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:37, 14.12.2011

no chyba że podkładka by nie miała ząbków blokujących (dolny rysunek) i/lub nie była zagięta (górny rysunek)...?

Dołączona grafika
  • 0
AK

#12 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:28, 16.12.2011

jeśli jest za lekko wkręcona to np. podczas regulacji zbieżności może się poluzować, a następnie poprzez samoblokowanie pod obciążeniem na kulce i drgania (w tym elemencie nie ma sztywnego połączenia uniemożliwiającego ruch obrotowy), wykręcić.

Co do podkładki blokującej - to wchodzi w magiel i wcale się w nim nie musi zapierać, więc nawet dogięcie jej z zewnątrz nie daje gwarancji, że się nie odkręci - będziecie mięli rozkręcone to popatrzcie, że blaszka (mimo tych dwóch występów), może swobodnie obracać się w maglownicy (być może ze względu na zamiennik dołączony do nieoryginalnego drążka)

Nie chcę tu prowadzić dywagacji czy drążek może się sam odkręcić czy też nie; czy tak się da czy się nie da.
U mnie się odkręciło i drążek trzymał się na dwóch zwojach gwintu !!!

osoby chcące samemu wymienić ów drążek w przyszłości niech zwrócą szczególną uwagę na siłę dokręcenia i konieczność użycia kleju do gwintów, ewentualnie sprawdziły (odsuwając gumową osłonę), czy stuki w układzie kierowniczym nie pochodzą aby od poluzowanego drążka.
  • 0

#13 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:37, 17.12.2011

znalazłem w instrukcji do sedana ten rysunek z opisem instrukcji montażu - podkładka zabezpieczająca (jej wypust) ma wchodzić do końcówki listwy zębatej, bo inaczej cały ten sposób blokowania nie ma sensu - według mnie sprzedali Ci zły drążek i/lub podkładkę i/lub podkładkę zabezpieczającą lub nieprawidłowy montaż

Dołączona grafika
  • 0
AK

#14 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:50, 17.12.2011

manuale to manuale... wg instrukcji serwisowej toyoty regulacja TPS'a zajmuje 10min.
bardzo dobrze, ale chyba robot ma ustawiać mikronowe przesunięcia między pomiarem zerowym a uchylonym na 0,7mm i do tego dobierać odpowiednie oporności na stykach A i C dla każdego położenia.
kto kiedyś się z tym g... męczył to wie o czym piszę.

mi zajęło to godzinę :k

niech sobie piszą i malują w tych manualach co chcą. Magiel accorda ma zewnętrzne nacięcia, a blaszka wewnętrzne wypustki.
nijak ma się to zblokować. Gdyby rozgiąć te dwa wystające z blaszki elementy na zewnątrz i docisnąć śrubą to wtedy tak - zapierałoby się o nacięcia (dobrze to widać na ostatnim schemacie).
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq