Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

coś się ociera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:39, 14.11.2011

jak w temacie..od pewnego czasu słyszę (okno otwarte) z prawej strony od tyłu coś skrzypi\piszczy\ chyba w kole.
HAMULEC?
Klocki mają (z tyłu) jeszcze tak ze 2-3mm /nie wymieniane od początku tj.70tyś.km/
Czy wymiana należna?
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#2 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:15, 14.11.2011

skrzypi/piszczy podczas jazdy czy tylko przy hamowaniu?
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#3 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 14.11.2011

Sprawdź te osłony metalowe zasłaniające tarcze od wewnątrz. Na brzegach tarczy odkłada się ten cały syf i może akurat ociera. Ja się przestraszyłem bo wiosną tak miałem po zmianie kół(pewnie zahaczyło koło przy zdejmowaniu i troszkę blaszkę podgięło)
  • 0

#4 figo

figo
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Radom/Wawa
  • Silnik:F20
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:48, 14.11.2011

Sprawdź te osłony metalowe zasłaniające tarcze od wewnątrz. Na brzegach tarczy odkłada się ten cały syf i może akurat ociera. Ja się przestraszyłem bo wiosną tak miałem po zmianie kół(pewnie zahaczyło koło przy zdejmowaniu i troszkę blaszkę podgięło)


miałem dokładnie to samo, ale przy skręcie ostro w prawo (myślałem że przegub, a to osłona).
  • 0

HondaRadom / WolaTeam

usaccord.pl


#5 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 17:10, 14.11.2011

to że klocki mają 2-3mm to na pewno są do wymiany. widzisz klocek z zewnątrz samochodu a na bank tez za tarczą jest bardziej wytarty i to on podejrzewam,że ociera o tarcze blachą już.
Ja przejechałem na japońskich (zamiennikach) jakieś 30-35 tys km i musiałem ponownie wymienić
  • 0

No Red Line no Fun :)


#6 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 14.11.2011

ja przerabiałem tamat tylko z przodu... zapiekł mi sie klocek i jak hamulce się nagrzały to przy skręcie piszczał...
poza tym jak masz po 2mm klocki to tak jak wyżej kolega pisze wymiana bo od wewnątrz pewnie juz ich nie ma...
rozłóż wszystko przeczyść i zmien klocki ;)
ręczny już pewnie nie trzyma prawda?
  • 0

#7 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:53, 15.11.2011

ja przerabiałem tamat tylko z przodu... zapiekł mi sie klocek i jak hamulce się nagrzały to przy skręcie piszczał...
poza tym jak masz po 2mm klocki to tak jak wyżej kolega pisze wymiana bo od wewnątrz pewnie juz ich nie ma...
rozłóż wszystko przeczyść i zmien klocki ;)
ręczny już pewnie nie trzyma prawda?


Macie rację. Sprawdzę i wezmę się za wymianę.
Słychać przy hamowaniu i przy skręcaniu, a ręczny słabiutko trzyma...już miałem naprawiać :-)
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#8 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 15.11.2011

no to nic nie naprawisz... póki nie zmienisz hamulców z tyłu ;)
  • 0

#9 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:07, 20.11.2011

Słowo się rzekło i zabrałem się za wymianę klocków tylnych.
Wzorowałem się na instrukcji Setha:
http://www.accordklu...2&highlight=ty
ale nie obyło się bez „ciekawostek”.
Po pierwsze zakupiłem złe klocki….w sklepach internetowych podział części dla Accorda kończy się na 2003r…a potem już loteria.
zakupiłem za szerokie klocki:
Dołączona grafika
tu oryginalne, wyjęte stare klocki
Dołączona grafika

Dobrze wiedzieć (tel ASO lub sprawdzić samemu) jakich rozmiarów mamy klocki.
U mnie – Tourer po lifcie (2007r)
Przód :szer.156,3mm wys.64/68 i grubość 17mm
Dołączona grafika
Tył :szer.88,7mm wys.42,5 i grubość 14,5mm
Dołączona grafika

Przed pracami pod samochodem pamiętajmy o blokadach kół i ew.klockach pod amortyzatory!
Dołączona grafika
Sama wymiana klocków – tył … to odkręcić dolną śrubę „pływającą” i poluzować górną / klucz 12/ - podnosimy do góry całe jarzmo, wyjmujemy stare klocki i wkładamy nowe … - tak robią w ASO
Dołączona grafika
ale my wiemy co dobre dla naszego autka..
Dobrze jest samemu zrobić wymianę klocków…bo przy okazji wyczyścimy całość i nasmarujemy co nam się opłaci na przyszłość (brak zapieczonych śrub i skorodowanych zacisków a i dłuższa żywotność).
Rada – nie zakładać kołpaków do felg stalowych na zimę – kołpaki przyspieszają korozję-tak jak miałem skorodowane (po roku) felgi to strach!

cały zacisk odkręcamy kluczem 14
http://www.fotosik.p...81a95cf206.html
zaciski, i tarcze solidnie potraktować szczotką drucianą (uważać na gumki –zdjąć można) i potem odrdzewić
http://www.fotosik.p...27c003d64f.html
zaciski po wstępnym czyszczeniu
Dołączona grafika
tłoczek w Accordach po lifcie jest bez nacięć !!!
Dołączona grafika

do wciśnięcia tłoczka wystarczy zwykły zacisk … lub trochę siły
Dołączona grafika
śruby trzymające tarczę odkręcimy łatwo jak samemu je przesmarujemy we wcześniejszych pracach !
U mnie (po 70tyś.km –prawie 4lata) z jednej strony było łatwo ale z drugiej już musiałem nawiercać w śrubach i młotkiem z punktakiem poszło.
http://www.fotosik.p...a341e26f2e.html
oczyszczone i pamalowane (to na czarno to odrdzewiaczem , ja stosuję Cortanin F.
Dołączona grafika
Pod gumkę tłoczka dodaję trochę smaru z małej tubki
Dołączona grafika
na blaszki, zewn.pow.tłoczka, piastę – smar wysokotemp. Np. ATE Plastitube
Dołączona grafika
po założeniu tarczy dobrze jest ją oczyścić/przetrzeć benzyną
http://www.fotosik.p...c7f5db45d7.html
przed malowaniem proponuję zdjąć gumki (łatwo)
http://www.fotosik.p...df70db4058.html
po malowaniu
Dołączona grafika
dobrze jest spuścić trochę płynu hamulcowego z tłoczków /klucz 10/ –dla sprawdzenia i odpowietrzenia w razie czego. Jak schodzący płyn jest ciemny-znaczy mamy nieszczelności w tłoczku (pewnie gumka do wymiany).
Dołączona grafika

na śruby stosuję smar litowy (taki czarny zdaje się Molytex EP2) ale można stosować popularny smar miedziowy. Mała dygresja odnośnie korodowanie – smar miedziowy może powodować wżery w częściach aluminiowych czy stalowych tylko przy dostępie wody (ogniwo galwaniczne tworzy się tylko wówczas jak mamy nośnik w postaci wody).
Dołączona grafika

Gotowe:
Dołączona grafika
Narzędzia konieczne
Dołączona grafika
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#10 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:47, 20.11.2011

Ładnie się klocek zeszklił:) Które śruby tym smarem miedziowym wysmarowałeś?
  • 0

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:53, 20.11.2011

w sklepach internetowych podział części dla Accorda kończy się na 2003r…a potem już loteria

Nie generalizuj :-P
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#12 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:04, 20.11.2011

Ładnie się klocek zeszklił:) Które śruby tym smarem miedziowym wysmarowałeś?

jak pisałem, obecnie nie stosuję smaru miedziowego /mam nadmiar litowego/ - ale można smar miedziowy stosować na wszelkie śruby. Inne miejsce (w hamulcach) są narażone na kontakt z wodą, co wówczas eliminuje zastosowanie tego smaru.
Wcześniej stosowałem smar miedziowy na śruby koła (6 szt.) i piasty - ale na piastach zobaczyłem wżery.

A tak z innej beczki ...widząc swój tekst podpisu - towarzyszący mi od lat kilku - zastanawiam się nad zwiększającym się zrozumieniem tekstu wśród obecnych
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#13 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 20.11.2011

No i jasne po aktualizacji. Myślałem po prostu że hamulce złożyłeś na ten smar.
  • 0

#14 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:33, 20.11.2011

No i jasne po aktualizacji. Myślałem po prostu że hamulce złożyłeś na ten smar.


teraz jest O.K. // pisanie tekstu było ciut łatwiejsze niż wymiana klocków :-)
ale powiem, że robota przy klockach była przyjemniejsza
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:41, 20.11.2011

do wciśnięcia tłoczka wystarczy zwykły zacisk … lub trochę siły


tłoczek w Accordach po lifcie jest bez nacięć !


halooo :-) Tyle że ty masz kombi, tarczobębny, zupełnie co innego niż w sedanach- inne klocki nawet masz ;-) Sedany mają identyczne klocki i zaciski jak VI
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq