XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
coś się ociera
#1
Napisano 12:39, 14.11.2011
HAMULEC?
Klocki mają (z tyłu) jeszcze tak ze 2-3mm /nie wymieniane od początku tj.70tyś.km/
Czy wymiana należna?
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)
#2
Napisano 13:15, 14.11.2011
Tuned by Cinsoft
#3
Napisano 14:04, 14.11.2011
#4
Napisano 14:48, 14.11.2011
Sprawdź te osłony metalowe zasłaniające tarcze od wewnątrz. Na brzegach tarczy odkłada się ten cały syf i może akurat ociera. Ja się przestraszyłem bo wiosną tak miałem po zmianie kół(pewnie zahaczyło koło przy zdejmowaniu i troszkę blaszkę podgięło)
miałem dokładnie to samo, ale przy skręcie ostro w prawo (myślałem że przegub, a to osłona).
HondaRadom / WolaTeam
usaccord.pl
#5
Napisano 17:10, 14.11.2011
Ja przejechałem na japońskich (zamiennikach) jakieś 30-35 tys km i musiałem ponownie wymienić
No Red Line no Fun
#6
Napisano 20:21, 14.11.2011
poza tym jak masz po 2mm klocki to tak jak wyżej kolega pisze wymiana bo od wewnątrz pewnie juz ich nie ma...
rozłóż wszystko przeczyść i zmien klocki
ręczny już pewnie nie trzyma prawda?
#7
Napisano 07:53, 15.11.2011
ja przerabiałem tamat tylko z przodu... zapiekł mi sie klocek i jak hamulce się nagrzały to przy skręcie piszczał...
poza tym jak masz po 2mm klocki to tak jak wyżej kolega pisze wymiana bo od wewnątrz pewnie juz ich nie ma...
rozłóż wszystko przeczyść i zmien klocki
ręczny już pewnie nie trzyma prawda?
Macie rację. Sprawdzę i wezmę się za wymianę.
Słychać przy hamowaniu i przy skręcaniu, a ręczny słabiutko trzyma...już miałem naprawiać
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)
#8
Napisano 13:57, 15.11.2011
#9
Napisano 15:07, 20.11.2011
Wzorowałem się na instrukcji Setha:
http://www.accordklu...2&highlight=ty
ale nie obyło się bez „ciekawostek”.
Po pierwsze zakupiłem złe klocki….w sklepach internetowych podział części dla Accorda kończy się na 2003r…a potem już loteria.
zakupiłem za szerokie klocki:
tu oryginalne, wyjęte stare klocki
Dobrze wiedzieć (tel ASO lub sprawdzić samemu) jakich rozmiarów mamy klocki.
U mnie – Tourer po lifcie (2007r)
Przód :szer.156,3mm wys.64/68 i grubość 17mm
Tył :szer.88,7mm wys.42,5 i grubość 14,5mm
Przed pracami pod samochodem pamiętajmy o blokadach kół i ew.klockach pod amortyzatory!
Sama wymiana klocków – tył … to odkręcić dolną śrubę „pływającą” i poluzować górną / klucz 12/ - podnosimy do góry całe jarzmo, wyjmujemy stare klocki i wkładamy nowe … - tak robią w ASO
ale my wiemy co dobre dla naszego autka..
Dobrze jest samemu zrobić wymianę klocków…bo przy okazji wyczyścimy całość i nasmarujemy co nam się opłaci na przyszłość (brak zapieczonych śrub i skorodowanych zacisków a i dłuższa żywotność).
Rada – nie zakładać kołpaków do felg stalowych na zimę – kołpaki przyspieszają korozję-tak jak miałem skorodowane (po roku) felgi to strach!
cały zacisk odkręcamy kluczem 14
http://www.fotosik.p...81a95cf206.html
zaciski, i tarcze solidnie potraktować szczotką drucianą (uważać na gumki –zdjąć można) i potem odrdzewić
http://www.fotosik.p...27c003d64f.html
zaciski po wstępnym czyszczeniu
tłoczek w Accordach po lifcie jest bez nacięć !
do wciśnięcia tłoczka wystarczy zwykły zacisk … lub trochę siły
śruby trzymające tarczę odkręcimy łatwo jak samemu je przesmarujemy we wcześniejszych pracach !
U mnie (po 70tyś.km –prawie 4lata) z jednej strony było łatwo ale z drugiej już musiałem nawiercać w śrubach i młotkiem z punktakiem poszło.
http://www.fotosik.p...a341e26f2e.html
oczyszczone i pamalowane (to na czarno to odrdzewiaczem , ja stosuję Cortanin F.
Pod gumkę tłoczka dodaję trochę smaru z małej tubki
na blaszki, zewn.pow.tłoczka, piastę – smar wysokotemp. Np. ATE Plastitube
po założeniu tarczy dobrze jest ją oczyścić/przetrzeć benzyną
http://www.fotosik.p...c7f5db45d7.html
przed malowaniem proponuję zdjąć gumki (łatwo)
http://www.fotosik.p...df70db4058.html
po malowaniu
dobrze jest spuścić trochę płynu hamulcowego z tłoczków /klucz 10/ –dla sprawdzenia i odpowietrzenia w razie czego. Jak schodzący płyn jest ciemny-znaczy mamy nieszczelności w tłoczku (pewnie gumka do wymiany).
na śruby stosuję smar litowy (taki czarny zdaje się Molytex EP2) ale można stosować popularny smar miedziowy. Mała dygresja odnośnie korodowanie – smar miedziowy może powodować wżery w częściach aluminiowych czy stalowych tylko przy dostępie wody (ogniwo galwaniczne tworzy się tylko wówczas jak mamy nośnik w postaci wody).
Gotowe:
Narzędzia konieczne
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)
#10
Napisano 15:47, 20.11.2011
#11
Napisano 15:53, 20.11.2011
Nie generalizujw sklepach internetowych podział części dla Accorda kończy się na 2003r…a potem już loteria
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#12
Napisano 16:04, 20.11.2011
jak pisałem, obecnie nie stosuję smaru miedziowego /mam nadmiar litowego/ - ale można smar miedziowy stosować na wszelkie śruby. Inne miejsce (w hamulcach) są narażone na kontakt z wodą, co wówczas eliminuje zastosowanie tego smaru.Ładnie się klocek zeszklił Które śruby tym smarem miedziowym wysmarowałeś?
Wcześniej stosowałem smar miedziowy na śruby koła (6 szt.) i piasty - ale na piastach zobaczyłem wżery.
A tak z innej beczki ...widząc swój tekst podpisu - towarzyszący mi od lat kilku - zastanawiam się nad zwiększającym się zrozumieniem tekstu wśród obecnych
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)
#13
Napisano 16:23, 20.11.2011
#14
Napisano 16:33, 20.11.2011
No i jasne po aktualizacji. Myślałem po prostu że hamulce złożyłeś na ten smar.
teraz jest O.K. // pisanie tekstu było ciut łatwiejsze niż wymiana klocków
ale powiem, że robota przy klockach była przyjemniejsza
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)
#15
Napisano 19:41, 20.11.2011
do wciśnięcia tłoczka wystarczy zwykły zacisk … lub trochę siły
tłoczek w Accordach po lifcie jest bez nacięć !
halooo Tyle że ty masz kombi, tarczobębny, zupełnie co innego niż w sedanach- inne klocki nawet masz Sedany mają identyczne klocki i zaciski jak VI
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych