Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana płynu chłodniczego.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#61 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:30, 19.12.2012

norma, płynu chłodniczego czy oleju silnikowego nigdy nie spusci sie do konca, stad roznica pomiedzy iloscia jaka sie zalewa do silnika nowego (badz po naprawie) a tylko po wymianie, w ksiazce opisane wszytsko jest, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#62 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:16, 01.06.2013

Wymienilm dzisiaj plyn chlodniczy. Czekalem ok 30 min na zalaczenie wentylatora ale sie nie zalaczyl. Korek od chlodnicy byl otwarty i w trakcie nagrzewania silnika zaczelo wyrzucac plyn. Pozniej sie unormowalo i troche go wciagnelo. Dolalem moze ze 100ml.
Czy cos trzeba jeszcze odpowietrzac czy juz jest odpowietrzone?
  • 0

#63 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:44, 01.06.2013

Zerknij za dzień-dwa do wyrównawczego i sam będziesz wiedział czy jeszcze dolać.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#64 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:56, 01.06.2013

Zerknij za dzień-dwa do wyrównawczego i sam będziesz wiedział czy jeszcze dolać.


Z dolewką to akurat dam radę ale ten mistyczny zabieg odpowietrzania mnie zastanawia.
Wentylator się nie załączył ale na moje rozumowanie to jeżeli silnik osiągnął temperaturę roboczą to uwolniły się z płynu wszystkie bąbelki powietrza i układ powinien się odpowietrzyć.
Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :ok
  • 0

#65 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:06, 01.06.2013

Nie ma co demonizować, układ jest wykonany tak, że odpowietrzy się sam. Sprawdź tylko tak jak napisałem za dzień-dwa poziom w wyrównawczym.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#66 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:27, 01.06.2013

Spoko. Zostało mi jeszcze ok pół litra płynu to doleję w razie potrzeby.
Co do samego płynu to wlałem prestone bo to chyba to samo co honda anti-freeze, a o kilka zł tańszy.
Pozdrawiam.
  • 0

#67 Marcin1984

Marcin1984
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 14.06.2013

Płyny chłodnicze można podzielić na 3 kat.:
1. zawierające krzemiany, ale przez to mają krótszy okres użytkowania ok. 2-3 lat i mniejszą zdolność wymiany ciepła.
2. OAT tzn. zawierające kwasy organiczne, ce*cenzura*ące się wydłużonym okresem użytkowania ok. 5 lat. Płyny te nie zawierają krzemianów!
3. HOAT, tzw. hybryda

HA gen. 6 w manualu przewiduje OEM płyn HONDA Anti-Freeze, ale przewiduje markowe zamienniki na bazie glikolu etylenowego i nie fosforowych inhibitorów korozji. Ale ten sam manual przewiduje np. olej silnikowy klasy sg lub sh bez wskazania lepkości, znamy przecież wszyscy najnowsze zalecenia hondy dot. także starszych konstrukcji silnika. Mam nadzieję, że nie wywołam takiej dyskusji jak z tematem „jaki olej”. Swoją drogą honda to swoisty twór pod względem płynów eksploatacyjnych - PSF, MTF, olej silnikowy, z drugiej strony pracowały nad tym rzesze inżynierów, więc z pewnością warto stosować ich zalecenia, szczególnie z najnowszymi konstrukcjami, bo z zamiennikami jest średnio na jeża.

Poniżej przytaczam wypowiedź użytkownika Wojak z http://forum.toyotaklub.org.pl pt. Dlaczego stosować Toyota Super Lonf Life Coolant, a nie stosować Prestona?

Ciekawy artykuł o płynach chłodzących: http://www.motor.com...s/082004_04.pdf

Ponieważ zawiera on istotne informacje pozwoliłem sobie zamieścić tłumaczenie (pismo pochyłe, wyróżnienia moje) fragmentów istotnych dla właścicieli Toyot:

Płyny do układów chłodzenia z aprobatą DEXCool mogą zawierać dwa rodzaje inhibitorów korozji na bazie kwasów organicznych. Jedne nazywane są „sebacynianami”, inne 2-EHA.[…] Te kwasy organiczne są bardzo stabilne i wytrzymują długi czas, co zapewnia ochronę kanałów chłodzących przez wiele tysięcy mil […]

Inhibitor 2-EHA działa lepiej w twardej wodzie i jest bardziej efektywny niż sebacynian przy niskim współczynniku pH płynu chłodzącego.[...]. Inhibotor 2-EHA powoduje inny problem. Jest plastyfikatorem (zmiękcza tworzywa sztuczne) co jest przyczyną wycieków na uszczelnieniach. Zmiękczenie (i w rezultacie zniekształcenie) zostało zaobserwowane przez Forda [...]. Japończycy (Toyota i Honda) stawiają pod znakiem zapytania używanie 2-EHA w płynach chłodzących.[…]

Honda i Toyota stosują nowe płyny chłodzące o wydłużonym działaniu (Extended Life OAT)
Japońskie testy pokazały, że fosforany są dobrym inhibitorem korozji dla aluminium i są szczególnie efektywne w zabezpieczaniu pomp wodnych przed erozją kawitacyjną i korozją.
Tu moje wtrącenie, gdyż w rzeczywistości płyny OAT nie zawierają fosforanów i dlatego prawidłowe określenie to HOAT.

Sebacyniany nie są dość efektywne aktywne w walce z korozją przy niskich współczynnikach pH płynu chłodzącego, ale ponieważ dotyczy to przypadków bloków żeliwnych, nie zaprząta to głowy Japończykom.[…]

Zarówno Honda jak i Toyota kładą nacisk na brak krzemianów w płynie dodając jednocześnie pewną ilość fosforanów w celu zapewnienia szybkiego zabezpieczenia aluminium, szczególnie przywrócenia pokrycia zabezpieczającego przed erozją kawitacyjną/ korozją pompy wody.[…]. Jeżeli wymieniane są części aluminiowe w silniku, takie jak pompa wody, a także głowica silnika, należy pamiętać, że kanały chłodzące nie są zabezpieczone. W takich przypadkach powinien zostać wymieniony całkowicie płyn chłodzący.[…]

Toyota różowy Super Lont Life Coolant oraz Honda ciemnozielony Extended Life to nowe japońskie płyny chłodnicze o wydłużonym działaniu zawierające fosforany dla szybkiej ochrony (nie zawierają krzemianów) i proste kwasy organiczne (sebacyniany) oraz inne inhibitory korozji.

I teraz, po tak długich cytatach zamieszczam opisy, które na swoich stronach podają:

Organika Glixol G12+ Estended Life:
Nie zawiera krzemianów, azotynów, fosforanów, amin, boranów

PRESTONE:
our Prestone® Extended Life 50/50 Antifreeze/Coolant is phosphate, silicate, and borate free. Co więcej, w karcie charakterystyki PRESTONE znalazłem informację, że zawiera on 2-EHA. Mam również potwierdzenie z Prestone z USA.

Czyli oba powyższe płyny nie zawierają składników zalecanych przez Toyotę (fosforanów).
Tak więc jak ktoś preferuje wlewanie płynów zgodnie z zaleceniami Toyoty to niech zapomni o Prestone.

I dalej: Zarówno sebacynian jak i 2-EHA są kwasami organicznymi, tak więc mogą być płyny OAT zawierające 2-EHA jak i nie zawierające tego związku.
Natomiast płyny hybrydowe (HOAT) zawierają oprócz związków organicznych (OAT) związki nieorganiczne. W płynach europejskich jest dodatek krzemianów, a w "japońskich" dodatek fosforanów.
Inną kategorią jest płyn G-05, który jest płynem OAT, ale dodatkowo zawiera benzoesan i niektóre firmy określają taki płyn również jako HOAT

W instrukcji serwisowej Toyoty Corolli E12 (od 2004) jest zapis, że należy stosować HOAT. HOAT Toyoty (SLLC - pink) nie zawiera 2-EHA i zawiera fosforany. Natomiast Prestone nie zawiera fosforanów, ale zawiera 2-EHA.
  • 0

#68 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 04.07.2014

Czy jest orginalny płyn tylko w 5l bańce?bo z tego co wiem to 4,5l wchodzi do ukłądu

Czy wystarczy taki jak poniżej 3,8l?

http://haparts.pl/ca...plyn-chlodniczy


Użytkownik tomas_str edytował ten post 10:18, 04.07.2014

  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#69 vek

vek
  • Klubowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 26
Super

Napisano 12:40, 04.07.2014

Haparts ma oem z USA dlateg taki litraż galonowy, ja w vii kupiłem 2 baniaki jak wymieniałem cały plyn i wszło 1 bańka i troche z 2
  • 0

BLACK Fucker 7 http://www.accordklu...y-na-2014-1str/

Vek Rallyteam - BLACK Fucker 5.2 http://www.accordklu...ek-projekt-kjs/
Definicja VTEC : Im szybciej jedziesz, tym jedziesz szybciej.
 


#70 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 04.07.2014

nie potrzebuje prawie 8l plynu ;/  taki znalazłem na necie może być?  http://jdmshop.eu/pł...niczy-Honda-OEM    ewntualnie jakiś zamiennik o podobnym składzie jak oem istnieje?


Użytkownik tomas_str edytował ten post 13:06, 04.07.2014

  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#71 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 23.03.2015

http://www.prestone....o-chlodnic.html   Co myślicie o tym płynie do chłodnicy? http://www.prestone....s.html#more-507   napisane że można w każdym aucie stosować


Użytkownik tomas_str edytował ten post 14:57, 23.03.2015

  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#72 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:58, 23.03.2015

http://www.prestone....o-chlodnic.html   Co myślicie o tym płynie do chłodnicy? http://www.prestone....s.html#more-507   napisane że można w każdym aucie stosować

 

Lać śmiało. Bardzo dobry płyn.


  • 0

#73 jupitbl

jupitbl
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:M-ce
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 22.12.2017

Odkopuję temat w związku z korkiem spustowym w bloku silnika... Czy ktoś wie, czy jest on również w silnikach 2.3 - 2001r. (F23Z5), szykuję się do wymiany płynu i chciałbym wiedzieć. 


  • 0

#74 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:37, 22.12.2017

Nie ma korka spustowego w bloku
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#75 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:18, 28.12.2017

VIII gen.

Ile litrów potrzebuje na wymianę?

Wg instrukcji str. 648 - 6,9 litra. Ale wydaje mi się to dość dużo.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq