Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana płynu chłodniczego.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 27.08.2009

Seth
Jakbyś mógł ten proce odpowietrzania opisać?
  • 0

#32 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:29, 27.08.2009

Masz w tamtym temacie instrukcję.

Poprostu, odpalasz silnik i na otwartej chłodnicy i czekasz aż osiągnie temperaturę
pracy. Wiatrak musi załączyć się dwa razy.

Uzupełniasz jeśli coś zabraknie i zakręcasz korek. Wsio.

Jeśli się myle, poprawcie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#33 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cm1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 27.08.2009

Masz w tamtym temacie instrukcję.

Poprostu, odpalasz silnik i na otwartej chłodnicy i czekasz aż osiągnie temperaturę
pracy. Wiatrak musi załączyć się dwa razy.

Uzupełniasz jeśli coś zabraknie i zakręcasz korek. Wsio.

Jeśli się myle, poprawcie.


nie wypisuj bzdur, układ jest ciśnieniowy i korek ma być zakręcony..., po co ma się wentylator dwa razy włączać, jakaś nowa teoria ?
po to jest zbiorniczek wyrównawczy, ze jak będzie za mało płynu to sobie układ pociągnie, a jak za dużo to go wyrzuci do zbiorniczka...

pozd.
  • 0

#34 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:04, 27.08.2009

Cóż, Kolego Wirus-skoro manual tak opisuje a Ty uważasz, ze to bzdury to...gratuluję. Mam właśnie przed oczami instrukcje wymiany płynu w F18B2 i właśnie tak jest. Korek zakrecamy do pierwszego oporu-czyli nie uszczelniamy całkowicei układu i grzejemy aż wentylator sie dwa razy załączy-potem sprawdzamy poziom, dolewamy, uruchamiamy silnik i trzymamy na 1500 rpm sparwdzając poziom płynu. Gdy jest OK-dopiero zakręcamy korek do oporu i uzupełniamy płyn w zbiorniku wyrównanwczym jeśli to konieczne. Instrukcja żywcem przeklepana z instrukcji obsługi-więc chyba nie nowe teorie ???
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#35 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:07, 27.08.2009

Koleżko wirus, poczytaj instrukję i wróć na poprawkę.

Tu masz cytat z ESM:

9. Pour coolant into the radiator up to the base of the filler neck.
10. Start the engine and let it run until it warms up (the radiator fan comes on at least twice).
11. Turn off the engine. Check the level in the radiator, add coolant if needed.
12. Put the he radiator cap on tightly, then run the engine again and check for leaks.

Jeśli nie kapisz po angielsku, napisz, wyjaśnię Ci na polski.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#36 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:54, 27.08.2009

Kolega wirus widać uprawia własną mechanike.
Trzeba czytać ESM lub instrukcję a dopiero potem pisać że ktoś głupoty opowiada
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#37 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cm1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 28.08.2009

witam
jezali tak uważecie to nie ma problemu, ja Was nie zmuszę do innego sposobu wymiany płynu, bo w programie hondy jest tak napiase, niektórzy równiez uważają, że nie trzeba odkręcać, lub co gorsza nie ma korka spustowego płynu w bloku silnika w f18b2 i innych z seri f..., aby wyminić całkowiecie płyn w układzie...
już kiedyś chyba o tym pisałem, ale cuż...

nie chowajcie urazy do mnie i przepraszem jeżeli kogoś obraziłem, ale program hondy nie zawsze jest nie omylny i wie lepiej, to tez pisali ludzie...

pozd.
  • 0

#38 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:50, 28.08.2009

Korek spustowy w bloku jest i tylko w ten sposób da się cały płyn w układzie wymienić.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#39 Gringo1337

Gringo1337
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 15.09.2009

Już taki bałagan jest że sam nie wiem Podsumowując..

Czyli cały proces powinien wyglądać tak DAL SILNIKA F18B2:

0. odkręcam wlew chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego
1. odkręcam korek spustowy od chłodnicy
2. odkręcam korek spustowy w bloku
3. czekam aż się wszystko wyleje
4. zakręcam oba korki spustowe
5. dolewam płynu do chłodnicy na maksa (do zbiorniczka wyrównawczego nie?)
6. zakręcam na max zbiorniczek wyrównawczy
7 zakręcam tylko do pierwszego oporu chłodnicę
8. włączam silnik i pracuję na 1500 obrotach przez jakieś 2/3 min
9 sprawzdzamy poziom płynu
10. Jak ubyło dolewamy
11. Po tygodniu sprawdzamy czy znowu nie ubyło

Dobrze??
  • 0

#40 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:31, 15.09.2009

Wg. manuala nie ma punktu "wykręcamy korek spustowy w bloku silnika" . Oczywiscie jak chcesz sie grzebać i mieć wymienione 105% ;-) płynu chłodzącego to tak możesz zrobić. Wymieniałem płyn już 3 razy bez spuszczania całości. W układzie zostaje niecały litr starego. Silnik na mnie nie krzyczy, że go coś boli, ma przejechane 305 kkm i nic mu się nie stało z powodu pozostawienia przy każdej wymianie odrobiny starej cieczy. Podstawa to dobry jakościowo płyn i terminowa wymiana, nie demonizujmy konieczności szarpania sie z korkiem spustowym w bloku....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#41 koniczuk

koniczuk
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Anglia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:kiedys bylo 140KM ;)
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:28, 14.12.2009

Witam. Na jednym z forow czytalem ze plyn chlodniczy do wymiany powinien byc barwy niebieskiej. Taki tez mam zalany obecnie bo sprawdzalem w wyrownawczym .. ale .. bylem dzisiaj kupic nowy plyn pod wymiane i gosc sprawdzil w jakiejs czarodziejskiej ksiazce ze do rocznikow 98-03 zalewa sie plyn o barwie czerwonej i taki tez kupilem. Dokladnie firmy Comma. Jak sprawdzilem w tej jego ksiazce to ogolnie do wszystkich 10-cio letnich Hond i nowszych wypisany byl plyn o barwie czerwonej. Pojemosc ukladu chlodzenia 6.2-7 litrow. Napiszecie cos do tego odnosnie tej barwy? Jakie to ma znaczenie? Dokładnie to ten produkt:

http://www.commaoil....iew/6/351/XSR5L

Dzieki
  • 0
KONICZuk

#42 [H]-CluB-

[H]-CluB-
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Międzyrzecz (FMI)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 14.12.2009

Witam. Na jednym z forow czytalem ze plyn chlodniczy do wymiany powinien byc barwy niebieskiej. Taki tez mam zalany obecnie bo sprawdzalem w wyrownawczym .. ale .. bylem dzisiaj kupic nowy plyn pod wymiane i gosc sprawdzil w jakiejs czarodziejskiej ksiazce ze do rocznikow 98-03 zalewa sie plyn o barwie czerwonej i taki tez kupilem. Dokladnie firmy Comma. Jak sprawdzilem w tej jego ksiazce to ogolnie do wszystkich 10-cio letnich Hond i nowszych wypisany byl plyn o barwie czerwonej. Pojemosc ukladu chlodzenia 6.2-7 litrow. Napiszecie cos do tego odnosnie tej barwy? Jakie to ma znaczenie? Dokładnie to ten produkt:

http://www.commaoil....iew/6/351/XSR5L

Dzieki


Moim zdanie to nie ma za dużego znaczenia, pewnie taki chwyt marketingowy tej firmy, ale wiesz - ja się nie znam :-P
  • 0

#43 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:06, 15.12.2009

Ja zalałem Prestone i działa
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#44 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:45, 15.12.2009

Ja również Prestone, zdaje się żółte opakowanie i temp mam w normie.
Ani po nocy nic mi nie zamarzło.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#45 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 26.11.2010

Odkopie temat, bo nie chce nowego zakladac. Ile litrow Prestone mam zakupic, zeby wymienic plyn bez odkrecania korka spustowego w bloku silnika? 4l czy 5l? Prestone to gotowy plyn a nie koncentrat, przy wymianie zalewa sie 4,2l? Wole miec te 0,8l zapasu w zanadrzu, zeby nie zabraklo w trakcie. Pytanie wiec brzmi: 5l kupic?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq