Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Drgania auta na wolnych obrotach K20A6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
250 odpowiedzi w tym temacie

#46 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:34, 04.12.2011

Witka!
Dorzucę coś od siebie. Sporo osób stwierdza że po wymianie sprzęgła zaczyna się coś dziać. Wg instrukcji serwisowej w VII do wymiany sprzęgła potrzebne są specjalne narzędzia serwisowe takie jak: Przyrząd do nacisku na tarczę dociskową ( 07AAF-RAWA100), Wałek do ustawiania sprzęgła ( 07AAF-RAWA140), Końcówka przyrządu do nacisku na tarczę dociskową ( 07AAF-P8EA020), Nasadka 37 x 40 mm ( 07746-0010200) oraz Prowadnica ( 07749-0010000). Z tego wynika, że wymiana sprzęgła przez "Pana Zdzisia" może powodować, że idealna osiowość układu sprzęgła może nie zostać zachowana no i wtedy będzie leciutkie bicie co będzie powodować drgania na karoserii.
Może się mylę ale chyba coś w tym musi być.
  • 0

#47 tomek

tomek
  • Klubowicz
  • 7 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cOMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 04.12.2011

Witam

Temat dotyczy silnika K20A6 a w nim do wymiany sprzęgła potrzebny jest:
1.Zestaw do ustawiania sprzęgła ( 07PAF-0020000)
2.Blokada koła zamachowego ( 07LAB-PV00100)
Jeśli chodzi o przyrząd numer 1 dotoczyłem na tokarce wałek którym wyosiowałem tarczę sprzęgłową, gdybym tego nie zrobił miałbym kłopot z zamontowaniem skrzyni biegów. Jeśli zaś chodzi o przyrząd numer 2 dorobienie blokady zajęło mi około godziny czasu, bez tej blokady miałbym kłopot z przykręceniem docisku sprzęgła. Ponadto uważam że jeśli bym coś spartolił miałbym wibracje silnika przez cały czas w całym zakresie prędkości obrotowej, drgania występują nie za każdym razem i tylko na biegu jałowym gdy prędkość obrotowa spada poniżej 600rpm. Także proszę mi tu nie pitolić o "Panu Zdzisiu". Może akurat w moim przypadku jest to zbieg okoliczności drgania się pojawiły 200km po wymianie sprzęgła a nie bezpośrednio. Co do montażu sprzęgła myślę że go wykonałem dobrze, bardziej bym się obawiał o samą jakość sprzęgła.
  • 0

#48 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:59, 04.12.2011

Drgania dalej są i powoli zaczynam się poddawać. Mechanicy jeden po drugim rozkładają ręce i nie wiedzą co jest nie tak. Jeden powiedział żebym wymienił wszystkie poduszki (co wydaje mi się totalnym nieporozumieniem). Drugi powiedział że nie oceni stanu poduszki dlatego trzeba wymieniać jedną po drugiej aż trafimy na właściwą! (kolejna porażka) Trzeci (wydawał mi się najbardziej rozsądny) stwierdził że wina nie leży w zawieszeniu silnika tylko drgania wydobywają się z samego silnika. Powiedział że obstawiałby coś w sprzęgle ale też nie sprecyzował co. Po zakupie auta sprzedający powiedział żę sprzęgło zmieniał więc może faktycznie coś w tym jest. Sprzęgło działa prawidłowo i nie ma żadnych niepokojących objawów. Panowie proszę o podpowiedzi co z tm zrobić bo moja cierpliwość dobiega końca. pozdrawiam
  • 0

#49 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:49, 04.12.2011

Ja mam stare sprzeglo i tez telepie silnikiem. Drgania wystepuja tylko na postoju a nie na biegu jak ktos tam wczesniej napisal. Nie wazne czy wcisniety pedal sprzegla czy nie. Myslalem ze moze kolo zamachowe takie objawy daje ale nie mam teraz siana na to zeby sie z tym pierd...c. Mozna gdybac i gdybac a tak naprawde mechanik musi wziasc auto na warsztat i wszystko przejzec. Mysle ze najlepszym wyborem bylo by jechac do jakiegos rzetelnego aso i sie zapytac czy znaja ten problem skoro tylu uzytkownikow o tym pisze.
  • 0

#50 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:07, 04.12.2011

... Także proszę mi tu nie pitolić o "Panu Zdzisiu". Może akurat w moim przypadku jest to zbieg okoliczności drgania się pojawiły 200km po wymianie sprzęgła a nie bezpośrednio. Co do montażu sprzęgła myślę że go wykonałem dobrze, bardziej bym się obawiał o samą jakość sprzęgła.


Tomek, pisząc o "Panu Zdzisiu" nie miałem na myśli Ciebie. Skoro dorobiłeś sobie przyrządy tzn. że ogarniasz temat i pełen szacun. Pisząc o "Panu Zdzisiu" pisałem ogólnie. Ale jeżeli przed wymianą sprzęgła było OK a po wymianie po 200km coś zaczęło drgać to szukałbym przyczyny w sprzęgle.
  • 0

#51 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:37, 05.12.2011

A ja nie jestem przekonany do szukania przyczyny w sprzęgle. Mam je do wymiany, ponad 200k zrobione, a objawy te same. Obstawiałbym zbytnie spadanie z obrotów sinilnika. Przy 900obr/min objaw ten znika, a każdy minimalny spadek poniżej tej wartości powoduje drgania. U mnie jest to 650 obr/min i wydaje mi się, że to za mało. Acco mam jednak zbyt krótko i nie wiem jaka jest norma obrotów na biegu jałowym, więc jeżeliby znalazł się ktoś, kto nie ma przedmiotowego problemu, to niech powie jaka wartość obrotów widnieje na jego zegarach.

[ Dodano: 2012-01-10, 12:57 ]
Mały up: Ostatnio zauważyłem, że wydech też nie naturalnie drga (telepie), jakby siedział zbyt sztywno, więc zwrócę najpierw uwagę w tym kierunku. Potrzebny jednak kanał, więc bez odwiedzin u mecha i tak się nie obejdzie. Pamiętam też z doświadczenia z wymiany wydechu w Civicu, jak mocowanie wydechu, czy też (co może mieć miejsce w tym wypadku) uszkodzenie uchywtów, może mieć wpływ na przenoszenie drgań na nadwozie. Jeżeli już, to obstwiałbym w tym wypadku odcinek przy kolektorze, z racji występowania drgań w najbliższej okolicy kierowcy.
Oczywiście to wszystko teoria, zobaczymy czy się potwierdzi..
  • 0

#52 gotik

gotik
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:3,5
  • Wersja:V6
  • KM:210
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:JH
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 12.02.2012

Witam.
Dzisiaj trafiłem na wątek, więc odgrzebuję, bo jest motyw, który w dyskusji poruszony nie był ...
być może nie dotyczy 7 gen bo sprawę znam z poprzednika ...
Poprzednik targał silnikiem aż niemiło - regulacja zaworów, świece i kable nie pomogły, okazało się, że winowającą był WAŁEK ROZRZĄDU! - przy 200k był tak styrany, że każda regulacja zaworów musiała się skończyć katastrofą.
Po tamtej sytuacji miałem VII (3 egzemplarze, teraz mam 4) - w jednej z nich silnik na wolnych obrotach targał budą, wymieniliśmy (!) przepustnicę od identycznego accorda i to nie ona jest winna, bo ten co chodził ładnie dalej tak chodził, a ten co targał silnikiem dalej nim targał.
I tegoż accorda oglądneliśmy pod kątem wałków rozrządu - i niestety nic nie znaleźlim.
Niemniej sygnalizuję, że objaw może być spowodowany WYTOCZONYM zbytnio wałkiem rorządu, co za tym idzie nieprawidłowo wyregulowanymi zaworami - czyli zawory to pierwszy w takiej sytuacji temat do ogarnięcia.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem.
  • 0
Gotik
www.automodele.net

#53 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:33, 12.02.2012

gotik, walki sie wycieraly w acco z 2003roku, bylo o tym na forum i wiekszosc jest objeta akcja serwiosowa jednak byl przypadek ze kolega mial z 03 a auto nie bylo objete akcja serwisowa.

tak samo jak byl temat drgawek na wolnych obrotach i wiele osob pisalo ze wymienilo akumulator i problem znikl. wiec przyczyn moze byc naprawde wiele jednak ja bym zaczal od podmiany tego nieszczesnego akumulatora. a obroty bez obciazenia na poziomie 600-650 sa jak najbardziej ok.
  • 0

#54 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:37, 12.02.2012

No raczej aku w mym przypadku to odpada, bo wymienilem na nowy z aso (kilka miesiecy temu) a drgania buda zaczeły mi sie calkiem nie dawno w zasadzie jak przyszly mrozy, mi sie wydaje ze niska temp. jest tego powodem, nim cos zaczne grzebac poczekam do wiosny i zobacze jak sie auto wtedy bedzie zachowywalo, co do niskich obrotów to nie zawsze je mam, wystepuja czasami ale u mnie sa do wymiany jeszcze swiece i kable wiec moze to cos pomoze.
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#55 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:59, 13.02.2012

Uwielbiam te rozkminy, że za jakąś rzecz nie grającą może być odpowiedzialne to, to, siamto albo jeszcze sramto. Człowiek czasem się wybuli niepotrzebnie 2/3 razy tyle co trzeba, żeby jakieś ustrojstwo zrobić :k
Na pocieszenie zostaje akumulator na rozkminę, bo faktycznie ledwo kręci przy tych mrozach. Choć co ma mieć do drgań to nie wiem, ale chciałbym żeby koledzy mieli rację.
  • 0

#56 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:21, 01.03.2012

znalazłem temat to się dołącze . około tydzień temu wracając do domu zauwarzyłem że zaczeło wibrować budą , koledzy piszą o wachańach obrotów sprzęgle i np, zawieszeniu wydechu . u mnie obroty są cały czas takie same około 800 i jak dodam ciutke gazu to wibracje pomału zanikają tak powyżej 1000 . podjechałem dziśaj do mechanika i powiedział prosto z mostu ŁAŃCUCH ROZRZĄDU podjade do niego jeszcz raz żeby posprawdzał wtryski i luzy zaworów. będe jeszcze monitorował temat bo to trzeba wyjaśnić pozdrawiam
  • 0

#57 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:30, 01.03.2012

ja mam przed soba jeszcze regulacje zawórów, wymiane swiec i kabli WN. wiec u mnie moze cos po tych wymianach sie poprawi, aczkolwiek teraz jakos juz nie mam takich problemów z obrotami ale mimo wszystko powyzsze rzeczy nalezy zrobic ;-)
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#58 marc2.2

marc2.2
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:TARNÓW
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 01.03.2012

djabel12, kolego a twój mechanik jakoś uzasadnił ten łancuch czy tylko tak powiedział i nic o tym
  • 0
HONDA ACCORD 2.0 CL7

#59 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 04:46, 02.03.2012

no w sumie to nie uzasadnił tego rozrządu , oprucz tego że kiedyś już to robił . podjade do niego jeszcze raz i powiem mu żeby posprawdzał wszystko dokładnie , a jak będzie nadal twierdził że to rozrząd to jeszcze podjade do innego mechanika aby potwierdzić diagnoze . a co do wymiany kabli i świec to nie wiem czy jest sens wymieniać z dobrego na dobre , rano nagram filmik dla pokazu .

[ Dodano: 2012-03-02, 14:08 ]
no to mam ten filmik co mówiłem http://youtu.be/myGiWsnqVt0 w tym przypadku silnik zimny , następny z rozgrzanym silnikiem

[ Dodano: 2012-03-02, 14:21 ]

  • 0

#60 marc2.2

marc2.2
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:TARNÓW
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 02.03.2012

Koledzy każdy z nas czegoś innego próbował i dalej nic, ja troch zastanawiam się nad wymianą sond ale i tu objawy byłyby też w trakcie jazdy czy jazdy na światłach albo przekaźnik pompy paliwa choć w tym przypadku nie wiem czy K20A6 w ogóle go ma a tyle w poprzednim Civicu pomogło. :roll:a jeszcze jedno co mi po głowie chodzi to zmiana softu...na z 2005r

[ Dodano: 2012-03-02, 17:47 ]
djabel12, kurde specem nie jestem ale tak ze słuchu wnioskując to faktycznie rozrząd ci hałasuje, choć nigdy na żywca nie słyszałem tego silnika to jakoś tak głośno....
  • 0
HONDA ACCORD 2.0 CL7




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq