Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Ręczny - nierówno łapie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:12, 11.10.2011

Witam.
mam problem w mojej hance V gen polegający na nierównym hamowaniu ręcznego. tylnie lewe koło łapie pierwsze i zanim zaczyna łapać prawe to lewego koła nie da się już obrócić. dodam że linki się napinają, i próbowałem rozruszać prawy zacisk. w podłokietniku przy zaciąganiu ręcznego stopniowo widać jak lewa linka idzie do przodu a dopiero po chwili rusza prawa. osobiście obstawiam zepsuty zacisk ale może wy wiecie jaka może być przyczyna i czy ewentualnie sam jestem w stanie naprawić zacisk. w rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się że podobno w zaciskach które mają gwint w środku pada środek (coś z tym gwintem ). ile regeneracja zacisku może kosztować? z góry dziękuje za pomoc ;)
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 05:39, 12.10.2011

hamulec łapie ale z opóźnieniem w stosunku do drugiego. pojęcia trochę mam i mały warsztat również ;) jakieś porady odnośnie montażu? jakiś myk aby poszło sprawniej? :mrgreen:
  • 0

#3 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:51, 12.10.2011

Myk nazywa się "MECHANIIIK" :mrgreen: Serio to odradzam samodzielną naprawę jeśli nie masz ani jednego ani drugiego. Powinien się tym zająć ktoś kto się chociaż na tym zna.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#4 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:10, 12.10.2011

arczi mozesz wrzucic mi tego manuala? mam zamiar niedlugo sie tym zajac napewno sie przyda;)
  • 0

#5 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:06, 12.10.2011

moze kopsnij na wyslijto.pl albo jakis inny share
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:47, 12.10.2011

Thom919, jeśli linka rusza po chwili, to może się całkiem nie cofa? Odłącz linkę z obu stron i sprawdź, czy luźno chodzi w pancerzu.
Na zacisku jest dźwignia ze sprężyną - jak go przesuniesz (tak jak linka to robi), to koło (piasta, bo koło zdjęte) ma się zablokować - jeśli tak się nie dzieje, to pewnie zacisk do wymiany/regeneracji.
A jeśli to tylko linka rozciągnięta to kiedyś na forum pisałem, jak sobie z tym poradzić.
  • 0
AK

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:52, 12.10.2011

czyli jak, bo mam właśnie to samo, dziś zdążyłem tylko zdjąć koła i obejrzeć z wierzchu,

linki napinają się w miarę równomiernie, PT łapie już na 2-3 ząbku ręcznego, tak że ręką koła nie zakręcę,
a LT kręci się nawet jak mam 7-9 ząbek ręcznego, czyli lipa, do tego zauważyłem że tarcza się czasem grzeje, najczęściej
po jeździe przed którą zaciągnąłem ręczny, czyli co? tłoczek nie pracuje dobrze i śruby pływające też nie?

w dziedzinie hamulców jestem laik, w ogóle z mechaniki dupa ze mnie,

ARCZI2005, daj ten link
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:59, 12.10.2011

Skoro masz takie zacięcie i ambicje frajcik (mimo braku zaplecza i doswiadzenia) to zacznij może tu http://hondatech.inf...anuals/Accord/. Zassij manuala do swojego modelu i sporo więcej dowiesz się o swoim aucie. Lektura naprawdę obszerna i skrupulatnie napisana. Bardzo polecam. Zdziwisz się po przestudiowaniu niektórych rozdziałów i konfrontacji z rzeczywistością ( twoim acco) jak proste mogą być niektóre naprawy.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:06, 12.10.2011

ekonom, dziękuję bardzo za linka, ale posiadam to od dwóch lat, może trochę za dużo samokrytyki tu

w ogóle z mechaniki dupa ze mnie,


użyłem,
mam zaplecze (podnośnik, zestaw do wciskania tłoczków) ale zanim to rozbiorę i unieruchomię sztrucla to chciałbym się dobrze przygotować

Zdziwisz się po przestudiowaniu niektórych rozdziałów i konfrontacji z rzeczywistością ( twoim acco) jak proste mogą być niektóre naprawy.


a to brzmi jak z poradnika dla akwizytorów ;-)
dzięki za linki :j
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:24, 12.10.2011

jutro przeprowadzę jeszcze parę testów dla dokładniejszej diagnozy. słyszałem również że w tego typu zaciskach padają te gwinty przy "ślimakach" na których zamocowany jest tłoczek. jeśli to wina gwintu to rozumiem że czeka mnie kupno nowego zacisku lub regeneracja starego?
  • 0

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:55, 13.10.2011

mi coś nie bardzo, otwiera się i otwiera w nieskończoność
wyslij mi proszę na nnwnw@o2.pl
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:49, 13.10.2011

tak tak jak najbardziej się otwiera. i w zasadzie to bardzo ciekawa lektura. tak wiec byłem dziś przy hance i patrzyłem zacisk. ręcznie dźwigni od linki ręcznego nie da się ruszyć. zresztą jak rozbierałem to wyszło że nawet się nie cofała do końca. latem jakoś już zaglądałem do tego zacisku gdyż problem od dłuższego czasu mam (ale brak było chęci do zrobienia) i wtedy rozruszałem zacisk i jak by ciut lepiej chodził. obecnie trzeba naprawde sporej siły aby poruszyć dźwignią. dodam jeszcze że ręczny w ogóle nie blokuje koła, a nożny hamulec i owszem.

ARCZI2005 powiedz mi w zacisku jest taka dźwignia. w twoim pliku opisujesz że nadspawałeś ją troche i to pomogło. Pytanie moje jest czy ta dźwignia działa tylko przy ręcznym czy ma też wpływ na nożny hamulec.

I drugie pytanie do wszystkich ten gwint na którym wkręcony jest tłoczek jest ważny zarówno dla hamulca ręcznego jak i nożnego? ( chodzi mi o to czy gdyby był zjechany to czy nie działał by hamulec ręczny czy też nożnego by nie było?)
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:54, 13.10.2011

Rozumiem. Jeszcze jedno pytanie - czy miał ktoś już problem z np. zerwanym gwintem w zacisku?
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:01, 13.10.2011

A czy ja również mógłbym prosić o link? Nie działa mi a mam taki sam problem. Od niedawna mam Accorda i kocham to auto:)
Gdybym mógł prosić gentdelbarca@o2.pl

Z góry dziękuje:)
  • 0

#15 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:51, 13.10.2011

ekonom, dziękuję bardzo za linka, ale posiadam to od dwóch lat, może trochę za dużo samokrytyki tu


Ej no kardas daj spokój, domyślam się że Ty to akurat posiadasz zaplecze techniczne, jakieś tam zdolności manualne a już tym bardziej manuala do swojego acco :mrgreen: Link był dla kolegi frjacika przecie :mrgreen: Trochę siedzę na forum i pewne nicki widuję nie od dziś więc wiem, że nie jesteś zielony bo Twój nick już nie raz widziałem.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq