Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:13, 27.09.2012

Pejot, przeciez to zrobienie z manuala automatu...


Ale wymyślasz ;-)

Do przodu za to nie masz już ograniczeń ani stresu, że rozwalisz skrzynię ....
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#62 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:31, 27.09.2012

Pejot, ale wciskac jednoczesniej sprzeglo i hamulec tylko po to zeby zapiac wsteczny... jakos mi sie nie widzi:)
  • 0

#63 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:39, 27.09.2012

Gadałem już z dwoma magikami i trochę wyolbrzymiacie "problem" wstecznego w 6-tce na 2.0.
Jestem w toku działań więc wyspowiadam się niebawem :)
  • 0

#64 Alik

Alik
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Allroad
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Piękne kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:29, 07.11.2012

Panowie chciałem dopytać się o szczegóły wymiany. Ponieważ mam wersję poliftową, a wszystkie opisane przypadki wymiany dotyczą przedliftów, to moje główne pytanie do blackfly (również innych zaznajomionych z tematem) jakie różnice są w skrzyni przed i polifcie - oznaczenia teoretycznie mają te samo na obudowie GZT5, więc jak rozróżnić?

oski sa takie same w 2.0 i 2.4 różnica jest przedlift i polift jednak przeguby sa te same, wiec skrzynie spokojnie możesz przekładać.

- Gdzie znajdę więcej szczegółów? ESM dotyczy tylko przedliftów.

Może kolega YoSH z Hondy lub SimRacer z Team Honda - zna różnice w wersjach przed i po lifcie?

Mam również prośbe do SimRacer i innych, którzy wymieniali u siebie skrzynie. Jakie elementy można przełożyć z 5b do nowej 6b, a co trzeba kupić? Mam na myśli np. sprzęgło, docisk, linki i inne (przebieg to raptem 100kkm u mnie i nie chciałbym już kupować nowych części skoro stare spisują się znakomicie). Czy to wszystko P&P?
Z tematu SimRacer wyczytałem, że jedyne co przyda się nowe to jakaś gumowa tulejka?
Nowy olej rzecz oczywista. Ale może coś jeszcze?
  • 0

#65 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:21, 07.11.2012

Nie wydaje mi się żeby w polifcie zaszły jakieś znaczące różnice ( o ile zaszły jakiekolwiek). Ja bym więc nie obawiał się skrzynki z wersji przedliftowej. Z drugiej też strony nie ma raczej sensu pchanie się w "starszą" skrzynie, bo jednak wymienia się po to żeby była świeższa. Skrzynia z polifta na pewno będzie pewniejsza choć nie mówie, że nie musi trafić się jakaś z przed z auta mało śmiganego.. ale to wątpliwa sprawa.
Jak dalej chcesz wiedzieć czy można zaplikować z przed do polifta to dla pewności zadzwoń do ASO udając że masz zamiar u nich wymienić, ale nie masz pewności i żeby Ci powiedzieli czy spasuje. Jak nie powiedzą Ci w jednym to dzwoń do drugiego :)

Rzyczę powodzenia i jak już wymieniasz to polecam oczywiście 6-tke.
Sprzęgło i wszystkie inne graty zostawiasz te same. W wersjach z 6-tką są jeszcze większe zbiorniki na płyn chłodzący ale to szczegół.
Tulejka koniecznie, lecz to już wiesz widzę ;)
5-tka do 6-tki to może przepaść nie jest, ale i tak ładnie zyskasz na elastyczności.
  • 0

#66 Alik

Alik
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Allroad
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Piękne kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:07, 08.11.2012

SimRacer dziękuję za szybką odpowiedź. Planuję tylko i wyłącznie 6-tkę z k24. Z jednej strony zależy mi na lepszej elastyczności, a z drugiej na "biegu autostradowym". Przejechałem ostatnio blisko 5kkm autostradami i przyznam brakowało mi 6-tki, aż dziw, że nie dodali jej w polifcie.
Ponieważ obecna skrzynia sprawuje się bez zarzutu nie mam przymusu kupować skrzynię na już, więc będę starał się dostać jak najmłodszą i z możliwie najmniejszym przebiegiem od 2.4. Podzwonię również po ASO i wybadam sprawę skrzyń przed i po liftowych.

Wspomniałeś również o większym zbiorniuku na płyn chłodzący? Rozumiem, że motor większy, ale co do tego ma skrzynia?
Mam też pytanie, w jaki sposób rozpoznać z jakiego rocznika jest skrzynia?
Na forum pojawiło się również pytanie od vek o różnice w skrzyniach GZT5 a AST5. Czy jedyna różnica jest w nazwie i nadwoziu (CM1,2 a CL7,9) jakim była montowana?
  • 0

#67 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:21, 08.11.2012

Tak, zbiornik na płyn to tylko kwestia różnych silników.
A jeśli chodzi o różnice to jest to tylko nazewnictwo do nadwozia.
Tu masz to przedstawione http://www.accordklu...pic.php?t=11148
  • 0

#68 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:32, 29.07.2013

Byłem w ASO ostatnio w związku z moją akcją sprzęgłową i ... powiedzieli mi że trzeba poza skrzynią zmienić kompa
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#69 Antek

Antek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 29.07.2013

W ASO na pewno im chodziło o podłączenie elektromagnesu do blokady wstecznego. W komp 2.0 nie posiada wyjścia na zasilenie tego dziadostwa.
  • 0

Honda i się nie zagląda
Accord CL7


#70 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:27, 02.08.2013

Byłem w ASO ostatnio w związku z moją akcją sprzęgłową i ... powiedzieli mi że trzeba poza skrzynią zmienić kompa


Wystarczy założyć przekaźnik na światła stop i elektromagnes, często jak wrzuca się wsteczny to trzyma się nogę na hamulcu to takie rozwiązanie nic nie przeszkadza ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#71 Antek

Antek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 03.08.2013

W moim przypadku, na tą chwilę jeżdżę bez podłączonego tego ustrojstwa. Owszem stanowi to pewien dyskomfort, ale raczej nie ma mowy o uszkodzeniu przez to skrzyni. Moja żona np miała problem z wrzuceniem "5", gdy pierwszy raz siadła za kółko po wymianie. Pojechała wajchą na maxa w prawo - nad wsteczny i się siłowała. Gdy elektromagnes działa mamy stabilny opór po którym się poruszamy na linii "5"-"6". Rozwiązanie z hamulcem nie jest idealne, ponieważ:
1. czasami wrzucamy wsteczny bez nogi na hamulcu (nie będzie takiej możliwości)
2. przy hamowaniu i redukcji "6" --> "5" zabezpieczenie nie działa

Myślałem o podpięciu się pod któryś z czujników ABS. Przy pewnej prędkości generuje on napięcie ok 3V. Przy bardzo niskich prędkościach tego napięcia nie ma. Trochę jestem za cienki w uszach żeby to sam zrobić, bo trzeba przekaźnik i nie wiem na ile można to obciążyć, ale pogadam ze znajomym może coś doradzi. Można by też poszukać sygnału przy pompie ABS. Ewentualnie ktoś na forum może coś wie, to niech się wypowie na ten temat...
  • 0

Honda i się nie zagląda
Accord CL7


#72 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:51, 01.04.2014

Koledzy jak sprawują się te przeszczepy skrzyń 6-cio biegowych?

Pytam bo rozważam przekładkę.

 


  • 0

Moja Hania:


#73 Daniello87

Daniello87
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 22.07.2014

odświeżam trochę temat i również proszę o opinię kolegów którzy taką operacje przeszli. Przejrzałem wątek i nie mogę znaleźć odpowiedzi czy poza skrzynią należy wymienić również sprzęgło czy może pozostać z 2,0. Przyznam, że nie dawno zmieniłem na nowe stąd to pytanie.

 

Interesowały by mnie również koszty kolegów którzy taki swap przeszli. Ile trzeba liczyć za taką przyjemność.

 

Pozdrawiam


  • 0

#74 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:00, 23.07.2014

Do takiego zabiegu potrzebna jest tylko skrzynia sprzęgło zostaje od 2.0 tak samo dźwignia zmiany biegów,za skrzynie dałem 1000zł.Co do elektomagnesu który blokuje wsteczny to nie mam żadnego patentu i jeżdząc 2 lata ani razu przy zmianie z 5 na 6 nie wrzucłem wstecznego


  • 0

#75 Daniello87

Daniello87
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 23.07.2014

Czyli z kosztów pracy jest tylko robocizna wymiany skrzyni plus oczywiście nowy mtf do niej?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq