Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#46 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:51, 16.11.2011

klosz007, nie jedzie mialem na mysli na niskich obrotach, wiadomo ze pozniej juz jakos tam idzie. ale nie oszukujmy sie w 2.0 zastapic 5 przez 6tke to trzeba miec stalowe nerwy:) kiedy na piatce przy tych 90-100 auto zaczyna jakos jechac to na 6 byloby identyczne zjawisko jakby jechac na 5biegu 50km/h. mowie tutaj ciagle o 2.0 ktory niestety dol ma slabszy niz 2.4 i nie ma sie co oszukiwac to prawie pol litra roznicy i 30Nm momentu. albo wkladac cala skrzynie z 2.4 (6biegowa) albo jezdzic na 5biegowej bez zadnych modow bo to nie ma sensu.
  • 0

#47 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:53, 16.11.2011

Tak jeszcze co do tego nieszczęsnego elektromagnesu - ostatnio zauważyłem (i właściwie się sam nabrałem bo myślałem, że się coś zrąbało i piątka nie chce wejść), że mechanika skrzyni jest taka, że na postoju (jak elektromagnes nie działa) nie da się tak po prostu włożyć piątki.
Odepchnięcie wajchy od siebie na max od siebie i do przodu wtedy nie chce iść ! (bo próbujemy wkładać bieg jakby na linii wstecznego ale do przodu) Trzeba ją odepchnąć ale tylko tyle jakby się chciało włożyć 6 zamiast wstecznego i dopiero wtedy do przodu. Ten sam problem byłby w czasie jazdy gdyby elektromagnes był niepodłączony. Gdy działa się jedzie to wajchy się nie da odepchnąć dalej niż linia biegów 5/6.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#48 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:13, 16.11.2011

teraz jeszcze tak mysle - nie bedzie problemu jak sie wezmie impuls na podstawie predkosci? przeciez jak jedziemy na wstecznym to predkosc tez rosnie wiec nic sie tam nie uszkodzi? -
  • 0

#49 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:19, 16.11.2011

Oryginalne rozwiązanie właśnie tak robi (na podstawie prędkości) ale elektromagnes załącza się dopiero powyżej pewnej prędkości (pisałem tu w wątku, nie pamiętam teraz jakiej), nie tak od razu po ruszeniu.

Ja bym naprawdę sprawdził czy ten styk ECU odpowiedzialny za ten elektromagnes przypadkiem po prostu nie działa.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#50 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:11, 03.07.2012

odnośnie wymiany skrzyni na 6 biegowa,
co ze sprzęgłem i dociskiem, podejdzie od 2,0 czy musi być od modelu tak jak skrzynia 2,4 ?
proszę o szybkie info jestem przed wymiana i nie chce zeby samochod za dlugo stal na warsztacie
  • 0

#51 galibaldik

galibaldik
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 07.07.2012

to ja mam jeszcze jedno pytanie o półośki - czy mają taki sam wieloklin?

Jeśli to nie problem, to proszę o listę niezbędnych części do zamiany skrzyni 5 na 6 biegową z 2,0 lub 2,4
  • 0

#52 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:17, 07.07.2012

galibaldik, oski sa takie same w 2.0 i 2.4 roznica jest przedlift i polift jednak przeguby sa te same, wiec skrzynie spokojnie mozesz przekladac. a jak chcesz rozwiacac elektromagnes biegu wstecznego?
  • 0

#53 galibaldik

galibaldik
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 10.07.2012

nie mam pomysłu co z tym zrobić, a może przerzucić cały środek do starej skrzynki - to taki pomysł na gorąco. Może bzdura - nie wiem
  • 0

#54 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:01, 10.07.2012

galibaldik, ale co Ty chcesz zyskac? zacznijmy od tego ze stara skrzynia ma 5b a nowa 6 wiec calkiem inna budowa. zreszta nie problem jest gabarytu czy budowy ale problem jest taki ze nie masz zadnego zabezpieczenia przed wrzuceniem biegu wstecznego podczas jazdy. wyobraz sobie ze jedziesz rozpedzony 200km/h i wrzucasz 'szostke' a to sie okazuje wsteczny:D
  • 0

#55 galibaldik

galibaldik
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 10.07.2012

oj, bez uniesień,

Obie skrzynie 5 i 6b. mają zabezpieczony wsteczny przed wrzuceniem przy jeździe do przodu z pewną prędkością.
W obu wsteczny jest w pozycji w prawo i do tyłu. W 6b. jest dodatkowy elektromagnes, ale wg mnie jego podstawowym zadaniem jest zablokowanie możliwości wrzucenia 6 na postoju. Dopiero od pewnej prędkości można wybrać biegi 5* i 6.
W instrukcji dla 6b. jest napisane, że przy kłopotach z wrzuceniem biegu wstecznego, należy wyłączyć zapłon - czyli odłączyć zasilanie elektromagnesu i wrzucić wsteczny i przy wciśniętym sprzęgle uruchomić silnik. Zatem funkcja blokady wstecznego podczas jazdy realizowana jest inaczej, ewentualnie wtórnie, a podstawowym zadaniem jest zablokowanie 6 na postoju.
Wg instrukcji tylko skrzynia 6b. może mieć problemy z wrzuceniem wstecznego przy włączonym zapłonie - domyślam się, że przez ten dodatkowy elektromagnes.
Tak wymyśliłem po lekturze tego wątku nie mając ob skrzyń na stole.

*- z tą piątką nie pamiętam
  • 0

#56 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:36, 10.07.2012

to moze mi ktos powiedziec wyraznie - tak testowalem na wlasnej skorze i jadac nie jestem wstanie wrzuci wstecznego biegu (mam skrzynie 6b bez podlaczonego czujnika elektromagnesu). gdybac mozna w nieskonczonosc ale tu trzeba konkretow i to szybko bo nie wiem co kupic;D

galibaldik, ja sie nie unosze;)
  • 0

#57 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:22, 26.09.2012

Coś temat leży..
Również rozkminiam wsadzenie 6-tki, bo 5tka mi klepie, a że zamula to swoją drogą.
Co do wstecznego o który w zasadzie tylko się rozchodzi, to Adam z Honda Team, który znany jest w małopolskim światku z pod znaku H twierdzi, że założenie 6-tki do 2.0 nie jest żadnym problemem, a wbicie rakiety podczas jazdy jest niemożliwe.
Będę drążył temat..
  • 0

#58 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:26, 26.09.2012

Przecież było już w wątku, że wystarczy dodać przekaźnik podłączony do światła stopu i wbijanie wstecznego będzie możliwe tylko przy wciśniętym hamulcu ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#59 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:46, 26.09.2012

Pejot, przeciez to zrobienie z manuala automatu...
  • 0

#60 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:52, 27.09.2012

Przeznaje, że dopiero teraz chciałem temat dokładnie przewertować, bo tylko pobieżnie lukałem :)
A to dobra wiadomość jest, może wyjdzie inna opcja jeszcze.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq