Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Branie oleju 8'th generacja - beznyna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#46 Guest_macios_*

Guest_macios_*
  • Guests

Napisano 12:17, 30.09.2011

Po ok 3.5kkm wymieniłem olej fabryczny na Motul 0w-20.
Teraz, po ok. 12kkm od wymiany nie zaobserwowałem nawet śladowego zużycia oleju.

Jeżdżę, różnie, czasem ostrej, czasem się wożę...
Głównie trasa Gliwice-Katowice po A4 lub DTS, czyli jakieś 25% miasto.
  • 0

#47 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 02.10.2011

To i ja się dorzucę,

2.4 (K24A3), przejechane już 227kkm, kupiłem go jak miał 212kkm. Olej (Mobil 5w-30) brał w ilości około 1l/1000km. Padła decyzja o remoncie silnika, po wymianie pierścieni tłokowych (wg. mechanika były zapieczone, nie mam pojęcia jak jeździł poprzedni właściciel), uszczelniaczy zaworów, uszczelek kolektorów oraz pokrywy zaworów sprawa się rozwiązała. Na razie jestem jeszcze w fazie "docierania" pierścieni ale już widać efekty. Jak na razie po przejechaniu 6000km na oleju Valvoline SynPower 5w-30 nie ubyło go ani grama :-)

Pozdrowionka
  • 0

#48 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 02.10.2011

micek64 tylko, że tu jest mowa o silniku innej generacji niż Twój.
  • 0

#49 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:wypasiony golas;)
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:50, 02.10.2011

...no to ewidentnie widac ze honda skonczyla sie na VIIgenie ... a jezeli R20 bierze tyle oleju to naparawde jest juz zle z tymi samochodami...


Na razie patrząc na ten wątek, to (jeśli dobrze policzyłem) na dziewięciu użytkowników R20, którzy się tu wypowiedzieli tylko jednemu silnik bierze olej w ilości zdecydowanie nie do przyjęcia. Pozostałym albo wcale, albo niewiele...
Więc chyba nie ma co, aż tak generalizować...
  • 0

#50 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:06, 02.10.2011

To i ja się dorzucę,

2.4 (K24A3), przejechane już 227kkm, kupiłem go jak miał 212kkm. Olej (Mobil 5w-30) brał w ilości około 1l/1000km. Padła decyzja o remoncie silnika, po wymianie pierścieni tłokowych (wg. mechanika były zapieczone, nie mam pojęcia jak jeździł poprzedni właściciel), uszczelniaczy zaworów, uszczelek kolektorów oraz pokrywy zaworów sprawa się rozwiązała. Na razie jestem jeszcze w fazie "docierania" pierścieni ale już widać efekty. Jak na razie po przejechaniu 6000km na oleju Valvoline SynPower 5w-30 nie ubyło go ani grama :-)

Pozdrowionka

ile taka zabawa ?
  • 0
                       

#51 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 03.10.2011

W sumie 3000zł, za same pierścienie na 4 tłoki (OEM Hondy - TP) zapłaciłem 750zł a w serwisie za identyczne zaśpiewali ponad 1200zł. Robocizna mechanika też była kosztowna ale to akurat jest do przejścia - wyjęcie silnika, rozpołowienie etc.
  • 0

#52 donald1972

donald1972
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:3,2
  • Wersja:Sport
  • KM:258
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:0
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:42, 10.10.2011

mój bierze 200ml na 15kkm albo wcale a vteca załanczam jak trzeba i ciągne do odcinki na 2,3,4 biegu.Olej jak na razie zalewam zgodnie z zaleceniami Piotra z Radzymina mobil 1 5w50. :-D
  • 0
donald

#53 Brevis

Brevis
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lubliniec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:42, 29.10.2011

Mała uaktualnienie .... nadszedł czas na przegląd A ... czyli wymiana oleju i filtra ... przed wymiana zalałem płukankę Millersa ...
nowy środek smarny ... tym razem AMS AZO 0w30 ... pierwsze wrażenia pozytywne , ale jak to wiadomo zawsze po wymianie oleju jest ciszej i lepszy kop się pojawia ... czas pokaze ....

Poprzednio Motul 8100 Eco-clean 5W30 c2 .... przebieg 13 tys .... w 5 l się zmieściłem .... czyli na wymianę i ewentualne dolewki , w celu zachowania podobnego poziomu starczyła jedna banka 5 litrowa ....
Pozdrawiam
  • 0

#54 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 29.10.2011

mój bierze 200ml na 15kkm albo wcale a vteca załanczam jak trzeba i ciągne do odcinki na 2,3,4 biegu.Olej jak na razie zalewam zgodnie z zaleceniami Piotra z Radzymina mobil 1 5w50. :-D


5w50 jak na auto z 2006 roku to geste smarowidlo, zalecany u Ciebie olej to 5w30 lub 0w30. Ja do prawie 13-letniego zalewam 5w40.
  • 0

#55 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:24, 30.10.2011

mój bierze 200ml na 15kkm albo wcale a vteca załanczam jak trzeba i ciągne do odcinki na 2,3,4 biegu.Olej jak na razie zalewam zgodnie z zaleceniami Piotra z Radzymina mobil 1 5w50. :-D


Donald1972,
1. Przeczytaj wątek pt. jaki olej zalać a dowiesz się, że do twojego auta Honda zaleca 0W20. Ja osobiście jeżdzę na 0W30 a rok temu również zastanawiałem się nad 5W50 ale skutecznie się wyleczyłem z tego pomysłu. Teraz nawet zastanawiam się czy na próbę nie zastosować 0W20. Po przeczytaniu 150 stron wątku o olejach wiele kwestii sie wyjaśniło w temacie dlaczego 0W20 czy 0W30 a nie 5W50.

2. To jest wątek o braniu oleju przez 8th generację Accorda a dokładniej o silniki R20 a nie silniki serii K (K20, K24)
  • 0

#56 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:47, 01.11.2011

Część (na szczęście niewielka) Civików VIII generacji miała wadę silnika 1.8. Musiałbym odgrzebać temat na forum Civika, ale mniej więcej polegało to na tym, że w Civikach 2007-2008 zdarzały się wadliwe głowice i gdzieś w okolicach 3 cylindra uciekał olej. ASO na gwarancji wymieniało głowicę.
  • 0

#57 tomaszo

tomaszo
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 07.04.2013

Ja miałem zalany Shell 5w40 - dolewka przed samą wymianą koło 0,4l lecz bez też by się obyło. Teraz zalałem Motula 5w30 i zobaczę, mam tylko pytanie czy ten olej Motula 5w30 jest odpowiedni do tego silniczka? (2.0 benzynka)
  • 0

#58 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 29.06.2013

Cześć

Dla wszystkich którzy czytali mój wątek - porałem się z problemem brania oleju.
Przy około 80 kkm przebiegu w aucie zostały wymienione pierścienie. Na szczęście odbyło sie to w ramach gwarancji jednak po baaaaardzo długich (około 8 miesięcy) rozmowach z ASO.

Wszystkim tym którzy słyszą w ASO że normoą jest branie oleju w ilościach 0,5 na 1000km mogę z cała pewnością powiedzieć że jest to tylko zagrywka ASO w celu uniknięcia naprawy i kosztów gwarancyjnych. Mi udało sie doprowadzić do naprawy chociaż niestety nie było to wcale takie łatwie i oczywiste jak mogłoby sie wydawać. ASO zalewało mi początkowo auto coraz to gęstszymi olejami z 10W60 włącznie ale to nic nie pomagało. Twierdzili ze zużycie nawet do 1l oleju na 1000km jest normalnym zużyciem bo ciężka noga, wysokie obroty itp. itd.

Accord wcale nie musi spalać tyle oleju. Po wymianie pierścieni zużycie mam na poziomie 0,6l (w przyblizeniu) miedzy wymianami oleju, które u mnie występują co około 14kkm - obecnie jeżdżę na Shell 5W30.

Pozdrawiam i życzę skutecznych negocjacji z ASO.
  • 0

#59 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 06:00, 30.06.2013

czyli w tym momencie upadł mit o bezawaryjności i trwałości silników benzynowych w hondach, konieczność wymiany pierścieni po 80 000km (lub w zamian ciągłe dolewanie oleju) z hukiem strąca ten silnik z piedestału i to gdzieś na końcowe pozycje, a powtarzanie z uporem maniaków na forum że "VTEC" musi brać olej to jednym słowem "bullshit", w takim razie cieszę się że kupiłem diesla, przynajmniej zaglądam do silnika tylko po to aby usłyszeć "ochy i achy" jak komuś go pokazuje a nie po to by dolewać olej :-D
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#60 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:57, 30.06.2013

Zgodzę się z przedmówcą VTEC wcale nie musi brać oleju mój ma 11 lat przebieg 110 tyś olej 5W40 Shell Helix Ultra i taki cały czas leje + filtr oryginał Purflux Honda i przy wymianie co 10-15 tyś z miarki nie uciekł nawet milimetr a dostaje w palnik na obrotach. I czasami się zastanawiam jak już wielu określało i nawet starzy mechanicy z Hondy ze starzem 18 letnim że Honda po 6 gen umarła ale tak jest chyba ze wszystkimi autami. Pozdrawiam wszystkich
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq