Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Branie oleju 8'th generacja - beznyna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#31 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 16.09.2011

Mam pytanie - może głupie - ale jak sprawdzić dokładnie zużycie oleju w aucie? ( na bagnecie nie widać dokładnego zużycia , jest tylko przedział : poziom min/max ) . Czy np. kontrolka oleju zapala się po spadnięciu poziomu oleju do jakiejś konkretnej ilości?. Pozdrawiam


Rano, przed odpaleniem auta sprawdz stan oleju i wyzeruj licznik. Po przejechaniu np. 3tyskm dokladnie w myt samym miejscu gdzie sprawdzales poprzednio, sprawdz znowu rano oczywiscie przed odpaleniem auta. Pomiedzy min i max jest litr oleju, wiec jezeli przy pierwszym pomiarze miales max a przy drugim w polowie odleglosci miedzy min i max twoje auto zurzylo 500ml na 3tys km.
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#32 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:56, 16.09.2011

(...) Pomiedzy min i max jest litr oleju (...)


Dziękuję. Właśnie o taką informację mi chodziło.

- czy kontrolki oleju nie można jakoś użyć do tego sprawdzenia?
- czy na zużycie oleju ma wpływ to , że na przeglądach ASO wlewa shell 10W60 , a ja dolewałem castrola 10W60 (po zapaleniu się kontrolki) ? Pozdrawiam
  • 0

#33 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:12, 16.09.2011

Kolego, olej 10w60 jest wysoce nie wskazany do tego silnika. Shell i castrol (szczególnie) też nie cieszy się na tym forum dobra opinią. Z postu rozumiem, że musisz coś dolewać. Jest podwieszony temat olejach. Przeczytaj sobie ostatnie ~35 stron to wiele się dowiesz i wiele Ci się rozjaśni. W nowym accordzie lampa zapala się gdy poziom oleju jest niski (zbliża się do dolnej kreski jak dobrze pamiętam). Lepiej nie dopuszczać do takiej sytuacji i już wcześniej zrobić dolewkę.
  • 0

#34 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:28, 16.09.2011

Kolego, olej 10w60 jest wysoce nie wskazany do tego silnika. Shell i castrol (szczególnie) też nie cieszy się na tym forum dobra opinią. Z postu rozumiem, że musisz coś dolewać. Jest podwieszony temat olejach. Przeczytaj sobie ostatnie ~35 stron to wiele się dowiesz i wiele Ci się rozjaśni. W nowym accordzie lampa zapala się gdy poziom oleju jest niski (zbliża się do dolnej kreski jak dobrze pamiętam). Lepiej nie dopuszczać do takiej sytuacji i już wcześniej zrobić dolewkę.


Jak to wysoce niewskazany - shell 10w60 został nalany przez ASO do nowego auta i na każdym przeglądzie taki jest wlewany. Czyli co, w ASO nie wiedzą jaki olej trzeba wlać do silnika??? Pozdr.
  • 0

#35 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:22, 16.09.2011

Temat wielokrotnie poruszany, że często w aso leją co mają a nie to co ma być. Zobacz, że nawet w instrukcji nie ma mowy o 10W60. Silnik fabrycznie zalewany jest olejem 0W20, bo taki zaleca honda. Poczytaj temat o olejach, naprawdę wiele się dowiesz ;)
  • 0

#36 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 16.09.2011

Temat wielokrotnie poruszany, że często w aso leją co mają a nie to co ma być. Zobacz, że nawet w instrukcji nie ma mowy o 10W60. Silnik fabrycznie zalewany jest olejem 0W20, bo taki zaleca honda. Poczytaj temat o olejach, naprawdę wiele się dowiesz ;)


Ok. poczytam.
Ale co teraz ,skoro przez 2,5 roku miałem lany zły olej ? Miało to jakiś zły wpływ na silnik? Da się to jakoś odkręcić? Pozdr.
  • 0

#37 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 16.09.2011

Zalać innym i zobaczyć co się dzieje. Ale myślę,że zmiana i tak nie wiele pomoże. Trafił Ci się pewnie taki egzemplarz, który lubi olej. Ciekaw jestem kiedy honda wpadnie czemu te silniki tak lubią oliwe.
  • 0

#38 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:36, 16.09.2011

mlun, honda zawsze brala olej, poza nasza k-seria. wiec cos tam z tradycji zostalo :r :r
  • 0

#39 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 16.09.2011

Coś tam brała ale nie tyle i nie w nowych silnikach.
  • 0

#40 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:00, 17.09.2011

W mojej Hani (CL7 2,0 benz. - 05'wersja Sport), którą jeżdżę już prawie 6 lat (przebieg 133tkm) - oleju pomiędzy wymianami nigdy nie musiałem dolewać (zużycie autentycznie śladowe :j ).Tylko na samym początku, w czasie układania się silnika - do przebiegu ok. 3 tkm dolano w ASO (Dania) ok. 0,5l. Wymiany oleju zawsze co 20tkm. Jeździłem kolejno na: Castrolu, Mobil1 a aktualnie na Shell Helix Ultra AX 5W30.
Jednak silnik serii K to jest to :lol:
Nasuwa się refleksja - "czyżby Prawdziwy ACCORD kończył się na VII generacji :-( "
  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#41 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:15, 17.09.2011

Potwierdzam, ja rowniez nie dolewam nic a noge ciezka mam i-Vteca depcze. Tylko ze dbam o silnik troche bardziej bo wymieniam olej co 10k km i latam na Valvoline SynPower 5W30 pelen syntetyk.
  • 0

#42 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:27, 17.09.2011

Jeżdżę raczej dynamicznie. Natomiast wymiany robię zgodnie z zalecaną przez HONDĘ częstotliwością (faktycznie nie ja a ASO - początkowo w Danii, teraz w W-wie) :j
  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#43 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:38, 19.09.2011

Ja tylko wtrace 3 grosze w obronie marki. K-seria jest w braniu oleju rewelacyjna. Ja wymieniam co 8-9 tys i mimo faktu, ze mój silnik jest znacznie bardziej wysilony i czasem dobrze mu dokopie to oleju w zasadzie nie dolewam wcale.
To zuzycie jakie zostalo opisane w serii R jest zwyczajnie nie do przyjecia. Na poczatek eksperymenty ze zmiana oleju bym zastosowal.
  • 0

#44 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:09, 19.09.2011

pytanie tylko czemu to bierze tyle oleju skoro te silniki w ogole nie sa wysilone... 2.0 ma 156km przeciez nawet koreanska konkurencja ma juz ponad 170... a mialem hyundaia 1.4 109km i tez nie bral grama oleju (wymiana co 15kkm) i czesta odcinka ze wzgledu na pojemnosc - silniki robione we wspolpracy z mitsubishi
  • 0

#45 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 21.09.2011

Na poczatek eksperymenty ze zmiana oleju bym zastosowal.


ASO juz to przetrenowalo sadzac ze pomoze i zalewali mi 0W20,30 5W30,40 i ostatnio 10W60. wszystkie shella i poprawa żadna. Najciekawsze ze najmniej to mi ubylo fabrycznie zalanego 0W20 mimo tego ze auto było na dotarciu.

Nasuwa się refleksja - "czyżby Prawdziwy ACCORD kończył się na VII generacji


Nie miałem wcześniejszych wersji ale ten R20A3 nie zachwyca nadaje się tylko do spokojnego przemieszczania z pkt A do B, imho wcale nie lubi wysokich obrotów - to tylko konieczność żeby w ogóle jakoś przyspieszał, sprzęgło wydaje dziwne dźwięki i dziwnie łapie i do tego to branie oleju. Jedynie buda ładna, fotele wygodne i bardzo przyzwoite zachowanie przy wyższych prędkościach. Ostatnio to już mnie nachodzą myśli że Octavia z 2.0 TFSI byłaby dużo lepsza - nie jest dobrze :-) - przepraszam za offtop :oops:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq