Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nowe Zimmermany krzywe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 ceze

ceze
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 18.08.2011

Witam,
w zeszłym miesiącu zmieniałem całkowicie układ hamulcowy tj. klocki i tarcze (przód tył). Do przodu ( zgodnie z tym co polecano na forum kupiłem zimmermany i ferodo a do tyłu ate plus klocki EBC black). Wszystko grało, pierwsze 500 km uważałem żeby ostro nie hamować. Wszystko grało. Zrobiłem po PL jeszcze około 1000 km i też wszystko grało. Jednak wróciłem własnie z Francji (zrobiłem koło 4000 km) i przy hamowaniu na większych prędkościach nie da się prawie utrzymać kierownicy bo tak mocno bije. Tarcze krzywe? Czy mogą być jeszcze inne przyczyny? Dzwoniłem do sklepu, w którym kupiłem tarcze i rozpatrzenie reklamacji trwa nawet do miesiąca.
  • 0
ceze

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:03, 18.08.2011

krzywe tarcze, zanim założysz kolejne, radze zmierzyć bicie piasty
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:05, 18.08.2011

dokladnie jak Seth mówi, krzywa piasta, luz na łożysku albo wjechałeś w kałuże po ostrym hamowaniu
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:11, 18.08.2011

ja mam tarcze zimmermana i przejechałem na nich ok 35tys km i wszystko cacy
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 12:02, 18.08.2011

Wszystko grało, pierwsze 500 km uważałem żeby ostro nie hamować.

ale to nie wszystko - według instrukcji sprzedawcy-producenta tarcze zimmerman, a pewnie i inne trzeba "zahartować"
Wraz z nowymi tarczami zimmerman dostarczana jest instrukcja jak "zahartować" tarcze - to nie tylko unikanie ostrego hamowania wręcz przeciwnie
łagodne hamowanie połaczone z gwałtownym wyhamowywaniem np z prędkości 60 do 40 , 100 do 80.
Jeżeli proces hartownia nie został przeprowadzony prawidłowo moze i miały prawo sie pokrzywić.
Ja jeżdże na zimmermanach od marca tego roku - przejechane około 15 tyś km - hamowanka w górach, w deszczu - póki co tarcze sa OK.
  • 0

#6 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:09, 18.08.2011

Najważniejsze jest dokładne wyczyszczenie piasty przed montażem nowych tarcz. Piasty powinny być tak czyste żeby można się w nich było przejrzeć ;)

Pozatym po montażu warto zmierzyć bicie bo czasami tarcza źle siądzie. Bicie takiej tarczy powinno być poniżej 0,05mm a najlepiej gdyby było poniżej 0,02mm. Bicie piasty nie może być większe niż 0,02mm
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:42, 18.08.2011

Piasty, czyszczenie, chłopak pisze że na początku obchodził się z nimi delikatnie a potem było wszystko w porządku. Jak sugeruje Blackfly, nie wpakowałeś sie gdzieś do wody przy rozgrzanych tarczach?
  • 0

#8 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:39, 18.08.2011

Witam,
w zeszłym miesiącu zmieniałem całkowicie układ hamulcowy tj. klocki i tarcze (przód tył). Do przodu ( zgodnie z tym co polecano na forum kupiłem zimmermany i ferodo a do tyłu ate plus klocki EBC black). Wszystko grało, pierwsze 500 km uważałem żeby ostro nie hamować. Wszystko grało. Zrobiłem po PL jeszcze około 1000 km i też wszystko grało. Jednak wróciłem własnie z Francji (zrobiłem koło 4000 km) i przy hamowaniu na większych prędkościach nie da się prawie utrzymać kierownicy bo tak mocno bije. Tarcze krzywe? Czy mogą być jeszcze inne przyczyny? Dzwoniłem do sklepu, w którym kupiłem tarcze i rozpatrzenie reklamacji trwa nawet do miesiąca.

tarcze się nadają do kosza, trudno teraz powiedzieć czy to wina tarcz czy błędnego montażu czy wadliwej pracy tłoczków hamulcowych (zapiekanie sie), ale z tarczy pożytku nie będzie
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:12, 19.08.2011

Spokojnie z tymi tarczami do kosza ;-) proponuje przetoczenie na aucie,sam tak robiłem zawsze z dobrym wynikiem.
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:13, 19.08.2011

Rafał 77, jak przetoczy to bedzie dobrze do pierwszego mocnego hamowania. toczyc moga taksowkarze:)
  • 0

#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:39, 19.08.2011

Przetaczaj, będzie ok.
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:34, 19.08.2011

Rafał 77, jak przetoczy to bedzie dobrze do pierwszego mocnego hamowania. toczyc moga taksowkarze:)


Toczyłeś tarcze że masz takie doświadczzenia ??
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:32, 19.08.2011

kiedys raz w miniaku przypalilem tarcze i kazali przetoczyc. efekt byl taki ze bylo ok do momentu pierwszego hamowania z wiekszej predkosci. kupilem nowe tarcze i problem zniknal raz na zawsze.
  • 0

#14 ceze

ceze
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 19.08.2011

tarcze bez żadnych widocznych wad. nie są fioletowe ani odbarwione. wiem na czym polega zahartowanie tarczy. wszystko robiłem zgodnie z wytycznymi producenta i mechanika. samochod uzytkowany normalnie a nie w basenie więc po tak krótkim czasie nic nie powinno się dziać. nie kupię już tych tarcz. jest sens reklamować?
  • 0
ceze

#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:13, 19.08.2011

zmierz bicie piast, bo sie może okazać że już nie kupisz żadnych tarcz
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq