Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czy to normalny widok ? (zielone wnetrze parownika)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:32, 29.06.2011

Wyczyściłem to jakaś pianką, z mchu zrobił się wodnisty roztwór i później to wytarłem szmatą, jak na razie jest dobrze, zobaczę po paru miesiącach co będzie, czy to uciekający płyn czy coś innego. Rozkręciłem ten plastik na tyle ze moglem lepiej manewrować, aby ściągnąć to bym musiał płyn spuścić a szkoda mi go było :-P choć już takie myśli miałem :mrgreen:

Jeszcze tylko muszę ten odpływ sprawdzić, bo coś go nie widzę, muszę z kanału skorzystać
  • 0

#17 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:46, 29.06.2011

parownik ma kilka cm grubości i tylko pod ciśnieniem da się go wyczyścić.
wykorzystaj zbliżające się upały i wyczyść porządnie.
tak to ustrojstwo jest skonstruowane, że powietrze wpływające do kabiny zawsze przechodzi przez parownik.
oddychasz tym świństwem nawet zimą.
ja dodatkowo wyczyściłem skraplacz i efektywność klimy znacznie wzrosła.


(jest jeszcze opcja: rozkręcić plastiki i podjechać do serwisantów klimatyzacji przemysłowej. Mają porządne środki
napryskają Ci na parownik albo wstawią ozonator wykorzystywany do dużych pomieszczeń - efektywność jest tak duża, że wystarczy kilkanaście minut)
  • 0

#18 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:34, 29.06.2011

wg mnie to wyciekający barwnik UV
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#19 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:55, 29.06.2011

U mnie na parowniku nic nie było zielonego itp. po oczyszczeniu nie mam już "dziwnego" zapachu. Uzyłem pianki i do odgrzybiania preparatu.
kiniusz, gdy by to był gaz, to by klima juz nie działa przy takim ubytku. Podejrzewam ze klima dawno nie była serwisowana itp. jak kupilem to wymieniłem filtr i oczyściłem pole pod filtrem bo tez było zielono, nie zdałem sobie sprawy ze to "bakterie" :k
  • 0

#20 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:16, 30.06.2011

tłuste ślady świadczą, że to olej z barwnikiem. Grzyb nie ma koloru zielonego bo rozwija się w ciemnościach i nie potrzebuje słońca do fotosyntezy. Ten wyciek może być stary i stopniowo się powiększa ilość "syfku". pzdr
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#21 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:55, 04.07.2011

kiniusz, chyba masz racje

że to olej z barwnikiem

bo znowu mi się "zalęgła mysz" to samo co miałem w zeszłym roku jak czynnik spierniczył. Chyba bez rozbiórki sie nie obędzie, a tak chciałem sie przed tym uchronić :-/
PS. czy ktoś wie jak się demontuje parownik ?
  • 0

#22 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:31, 04.07.2011

bez zdjęcia deski rozdzielczej się nie obędzie :-( jednym słowem przej... . Ale może uda się rozkręcić i wymienić te oringi na zaworze rozprężnym (bo to chyba ich wina) przez otwór od filtra kabinowego.
pzdr
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#23 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:20, 04.07.2011

Ale może uda się rozkręcić i wymienić te oringi na zaworze rozprężnym (bo to chyba ich wina) przez otwór od filtra kabinowego.

No co Ty chyba ze masz raczki z gumy tam ciężko dłoń przecisnąć a co tu o wymianie o ringów mowa.
Z tego co patrzyłem jak czyściłem to chyba wystarczy odkręcić śrubki na dole i gorze i odkręcić przewody od klimy. W ESM-ie nic nie piszą o demontażu deski :?:
  • 0

#24 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:32, 05.07.2011

przecież to jest wszystko w obudowie więc jak chcesz to wyjąć??
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#25 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:02, 06.07.2011

to jest wszystko w obudowie

No tak ale ze by się dostać do tego zaworku to trzeba cała obudowę parownika zdemontować, inaczej się nie dostaniesz i właśnie o to mi chodzi, jak tego dokonać, bo ESM-ie wydaje sie to byc proste
  • 0

#26 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:42, 06.07.2011

już pisałem, trzeba zrzucić deskę, niestety. a potem trzeba też odłączyć nagrzewnicę żeby "wydłubać" całe nawiewy. Cała robota raczej dla dwóch
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#27 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:31, 06.07.2011

wg ESM-a deski nie trzeba rozbierać, przynajmniej tam nic nie piszą, ale do puki sam nie zobaczę to sie i nie dowiem
  • 0

#28 baku

baku
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Jawor/Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 17.07.2011

grzegorz1982, i jak robiłeś coś może ? bo mam ten sam problem ;/
  • 0

#29 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:41, 19.07.2011

baku, nie jeszcze nie robiłem, czekam aż płyn mi cały spierniczy bo po co mam atmosferę aż tak zatruwać :-P
Tak serio to zamierzam to robić w sierpniu albo wrześniu, na razie z czasem kiepsko stoję.
Ale jak byś był pierwszy to napisz jak dostałeś się do tego

[ Dodano: 2011-08-03, 07:42 ]
Moze komuś się przyda. Aby wymienić zawór rozprężny i wyczyścić wnętrze odkręcamy na dole 4 śrubki i na górze 2, w przegrodzie silnikowej odkręcamy przewody od klimy wychodzi nam parownik bez problemu. Jak jest wymontowany odkręcamy śrubki łącznie 5 i ściągamy zatrzaski łącznie 3. Ściągamy górę i mamy juz wszystko na wierzchu, wiec można wyczyścić i wymienić zawór.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq