Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czy to normalny widok ? (zielone wnetrze parownika)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:27, 25.06.2011

Tak jak w temacie, po wyjęciu filtra kabinowego ujrzał mi się zielonkowate wnętrze przy parowniku
Dołączona grafika Dołączona grafika
Czy to normalny objaw ? Jak tego się pozbyć ? Czy tak być musi ?
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:02, 25.06.2011

Glony. Czyszczenie, dezynfekcja i większa dbałość o klimę. Poza tym sprawdź drożność odpływu z parownika.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:16, 25.06.2011

Ładnie się tam "zycie" zaczeło rozwijać :shock: Jak u siebie wymieniałem filtr, to okolice parownika były czyste, bez żadnych nalotów pleśni itp.
  • 0

#4 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:23, 26.06.2011

Czyli to nie jest nie szczelność układu tylko grzybki się chowają ?
Czy mogę się tego pozbyć we własnym zakresie ? Jak tak to czym i jak ?
Ile może kosztować pozbycie sie tego w zakładzie od klimatyzacji ?

Poza tym sprawdź drożność odpływu z parownika.

A w którym miejscu znajduje sie odpływ ?
  • 0

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:19, 26.06.2011

http://www.fotosik.p...cz/album/780007
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:05, 26.06.2011

http://www.fotosik.pl/u/zaklinacz/album/780007


to nie jest odpływ skroplin z parownika.


dziurka jest na ścianie grodziowej po filtrem EVAP.
pozdr
  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:43, 26.06.2011

dargo, a obejrzałeś wszystkie zdjęcia w albumie? Czytałeś opisy? :k
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:46, 26.06.2011

dargo, a obejrzałeś wszystkie zdjęcia w albumie? Czytałeś opisy? :k

nie :oops:
ale można było prościej
http://www.fotosik.p.../album/780007-2
  • 0

#9 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:29, 26.06.2011

To sprawdzę przy okazji tylko czy z góry jest dostęp czy z kanału ?, ale powiedzcie mi jak tego się pozbyć ?
  • 0

#10 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:09, 27.06.2011

To sprawdzę przy okazji tylko czy z góry jest dostęp czy z kanału ?

z kanału bedzie wygodniej ale z góry też można ale bardziej po omacku :)

ale powiedzcie mi jak tego się pozbyć ?

ja osobiście wziąłbym benzynę ekstrakcyjną i pędzel i to wszystko umył w miarę dostępu, potem środek do czyszczenia np. http://allegro.pl/wu...1672363343.html jest naprawdę dobry - napsikać na parownik i tam gdzie teraz masz zielono i w nawiewy / bez obawy o komputer /. odczekać - oczywiście nadmiar wyleci przez wczesniej poszukiwany odpływ :)
powodzenia
  • 0

#11 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:19, 27.06.2011

ja osobiście wziąłbym benzynę ekstrakcyjną i pędzel i to wszystko umył w miarę dostępu

Tylko ze tam nie ma prawie dostępu, pędzel sięga do zaworu a dalej syf... ale spróbuje kupie może taka piankę do czyszczenia klimy np. http://moto.allegro....1669138780.html

PS. A zakłady serwisujące klimę ile mogą zadać za pozbycie się tego ustrojstwa ?
Jak mozna dostac sie do tego parownika, co trzeba rozebrac itp. itd ?
  • 0

#12 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:06, 27.06.2011

Ja co prawda nie miałem tak zagrzybionej czy może zalesionej ale czyściłem pędzlem wąskim do grzejników i tam gdzie masz tak zielono na pewno dojdziesz.
Pianka to syf wg. mnie oczywiście.
Tym http://moto.allegro....1669138780.html
to możesz sobie dmuchnąć jak bedziesz miał tam czysto
Jak pojedziesz na odgrzybianie to tylko do sprawdzonego zakładu ale i tak mogą zacząć kręcić nosem i wymyślać że trzeba zdemontować parownik itd.
Zrobisz jak uważasz
pozdr
  • 0

#13 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:48, 27.06.2011

wg mnie to może być zielony kontrast UV dodawany do czynnika.
Grzyby też, ale ten intensywny kolor to może być nieszczelność.

przed czyszczeniem weź lampę UV i sprawdź.

idealnie parownik czyści się "kwasem" do mycia silników + myjka ciśnieniowa (ewentualnie kombinuj wodą pod ciśnieniem, zagięty wąż itp)
Jedyny problem z utrudnionym dostępem.

Potem wcisnąć gdzieś przy tacy ociekowej "tabletki" antybakteryjne jak do klimatyzatorów domowych.
  • 0

#14 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:47, 27.06.2011

Tylko nie mam skąd wziaść lampy UV, parownik jako ta mała chodniczka jest czysta, tylko na tym zaworze jest trochę tego i na obudowie jak widać na zdjęciu. A jak tam woda sie dostanie to jak sie jej później pozbyć ?

Na razie wyczyściłem ten "mech" zobaczę po wakacjach co będzie.
  • 0

#15 franc1

franc1
  • Forumowicz
  • 119 postów
  • Skąd:kuj-pom
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:11, 29.06.2011

(pożycz lampę uv do sprawdzania banknotów-najprościej)

honda nie przewidziała czyszczenia, żeby zrobić to porządnie trzeba wymontować cały element.
Dlatego musisz ugiąć się z "kultury technicznej" i w upalny dzień wyczyścić to wodą pod ciśnieniem.
Najpierw woda, potem napsikać np. fular odczekać parę minut i porządnie przepłukać wodą.
jak zasłonisz odpowiednio folią itp... to większość wody wyłapiesz, reszta poleci w dywaniki.
ale na słońcu wyschnie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq