Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Auto sciaga po wymianie opon


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#16 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:58, 30.07.2011

co Wy piszecie - zalezy jak załozy - symetryczna a jak kierunkowa ...



No właśnie. Przecież te sessanty to są chyba kierunkowe. To jak mają się w drugą stronę kręcić?
  • 0

#17 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:07, 30.07.2011

accord034, wlasnie nie sa kierunkowe a asymetryczne i jest wyraznie zaznaczone 'outside'
  • 0

#18 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 30.07.2011

accord034, wlasnie nie sa kierunkowe a asymetryczne i jest wyraznie zaznaczone 'outside'


Zgadza się :ok

Takie posiadam i tak też jest.
  • 0

#19 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:20, 30.07.2011

Pawelsky, rozumiem ze masz na obu osiach te same? bo u mnie po zalozeniu tylko przodu lekko ciagnie w prawo. w kazdym razie opony w porownaniu do eagle f1 sa rewelacyjne choc niestety troche piszcza.
  • 0

#20 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 30.07.2011

Pawelsky, rozumiem ze masz na obu osiach te same? bo u mnie po zalozeniu tylko przodu lekko ciagnie w prawo. w kazdym razie opony w porownaniu do eagle f1 sa rewelacyjne choc niestety troche piszcza.


Tak blackfly, mam na obu osiach te same. Nówki sztuki założone w marcu / kwietniu tego roku (jakoś tak).

Opony do cichych nie należą, to fakt (wystarczy spojrzeć na ten bieżnik, on sam mówi za siebie). Słychać takie delikatne "szuranie" podczas jazdy. Ale są świetne, na mokrym idealne, można depnąć do spodu i auto jedzie jak po sznurku, a przy tym hamuje bardzo skutecznie. Na suchym trzymanie wzorowe, choć zdarzyło mi się w zakręcie przeholować i był delikatny uślizg - auto troszkę uciekło na zewnątrz. Tego zjawiska natomiast nigdy nie doświadczyłem na moich poprzednich gumach Potenzach RE040.

Jeśli chodzi o ściąganie, to generalna zasada jaką zaobserwowałem, to ciśnienie powietrza. Wystarczy, że na przedniej osi jest minimalna różnica i już auto ściąga w bok. Sprawdzam i koryguję ciśnienie ca co 2 miesiące.

Analogiczna sytuacja była na Potenzach RE040.
  • 0

#21 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:48, 30.07.2011

podejrzewam ze spowodowane to jest odwroconym bieznikiem na jednej ze stron

mógłbyś jaśniej co to znaczy odwrócony bieżnik na jednej ze stron ?


chodzilo mi o to, ze na jednej stronie opony na feldze sa zalozone w przeciwnym kierunku do oznaczen jakie na nich sa czyli chodzi o strzalke ktora pokazuje kierunek toczenia, a mianowicie patrzac na nie tocza sie prawidlow jadac do tylu :)
  • 0

#22 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:52, 30.07.2011

Jeśli chodzi o ściąganie, to generalna zasada jaką zaobserwowałem, to ciśnienie powietrza. Wystarczy, że na przedniej osi jest minimalna różnica i już auto ściąga w bok. Sprawdzam i koryguję ciśnienie ca co 2 miesiące.

sluszna uwaga bo nie sprawdzalem cisnienia po wyjezdzie od wulkanizatora. wiec moze tu lezy przyczyna. ja narazie nie mialem mozliwosci za bardzo potestowac ale widze ze przy ruszaniu jest lepiej niz na poprzednich. zreszta jakie opony by nie byly to w acco problemem jest podsterownosc.
  • 0

#23 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:56, 30.07.2011

chodzilo mi o to, ze na jednej stronie opony na feldze sa zalozone w przeciwnym kierunku do oznaczen jakie na nich sa czyli chodzi o strzalke ktora pokazuje kierunek toczenia, a mianowicie patrzac na nie tocza sie prawidlow jadac do tylu :)

kto Ci zakładał opony - strałki pokazuja kierunek toczenia - jazda samochodem w przód - jak mozna załozyc z jednej strony dobrze a z drudiej na odwrót ....
ja tu czegos nie kumam
  • 0

#24 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:47, 30.07.2011

chodzilo mi o to, ze na jednej stronie opony na feldze sa zalozone w przeciwnym kierunku do oznaczen jakie na nich sa czyli chodzi o strzalke ktora pokazuje kierunek toczenia, a mianowicie patrzac na nie tocza sie prawidlow jadac do tylu :)

kto Ci zakładał opony - strałki pokazuja kierunek toczenia - jazda samochodem w przód - jak mozna załozyc z jednej strony dobrze a z drudiej na odwrót ....
ja tu czegos nie kumam

nie wiem, tak juz kupilem :)
  • 0

#25 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 22:58, 30.07.2011

czym prędzej jedź do wulkanizatora niech sprawdzi załozenie opon i ewentualnie poprawi - po pierwsze to niebezpieczne a po drugie niszczysz opony
podaj model dokładne oznaczenie opon

opony kierunkowe - kreca sie zgodnie z kierunkiem strzałki
opony asymetyczne zakłada sie zgodnie z oznaczeniem - na zewnatrz-outside/ do wewnątrz-inside
  • 0

#26 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:15, 01.08.2011

podaj model dokładne oznaczenie opon

opony kierunkowe - kreca sie zgodnie z kierunkiem strzałki
opony asymetyczne zakłada sie zgodnie z oznaczeniem - na zewnatrz-outside/ do wewnątrz-inside

opony to fabryczne dunlopy 3000 sport, nie pamietam dokladnych oznaczen, ale pozniej sprawdze i napisze

[ Dodano: 2011-08-01, 08:14 ]
a wiec tak opony to dunlop 300 sport, 195/65/15 czyli fabryczne,
sprawa wyglada tak, ze po jednej stronie mam zalozone prawidlowo czyli strzalka pokazuje wlasciwy kierunek toczenia, ale to sa chyba opony dwustronne bo jak zmienie opone na feldze stronami to wtedy strzalka bedzie odwrotnie,
teraz zastanawia mnie dlaczego opony po lewej byly zalozone odwrotnie na feldze tzn. strzalka jest w przeciwna strone, teraz musialbym jechac na wulkanizacje i odwrocic opony stronami na feldze, zeby byly prawidlowo,

tutaj ta strzalka:
Dołączona grafika


a ta strzalka ktora pokazuje kierunek toczenia ma byc prawidlowo po zewnetrznej stronie opony prawda ?

troche chyba zamieszalem, ale prosze zapytac to postaram sie to lepiej wytlumaczyc ;-)

tutaj przykladowe zdjecie:
Dołączona grafika

ktos moze wytlumaczyc na podstawie tego zdjecia jak powinne byc prawidlowo zalozone te opony tzn. ktora po lewej i po prawej oraz w ktora strone ma byc bieznik bo juz kompletnie zglupialem


EDT:
przerobilem zdjecie i czy wlasnie tak powinne byc zalozone ??

Dołączona grafika
  • 0

#27 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:46, 01.08.2011

z boku na oponie masz strzalke i nie chodzi o ta ktora zazanaczyles wyzej bo to jest logo dunlopa. masz albo taka strzalke o dlugosci 5cm i wysokosci 1cm albo pisze outside/inside wtedy wiesz co i jak. jednak jak dla mnie bankowo jest strzalka.
  • 0

#28 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:11, 01.08.2011

nie szukaj w przypadku tych opon ani strzałki kierunkowości, ani oznaczeń asymetryczności/inside,outside/ - nie znajdzisz
to sa opony symetryczne czyli jak je załozysz tak bedzie dobrze
a to co zaznaczyłes to jest

bo to jest logo dunlopa


  • 0

#29 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:24, 01.08.2011

haha, dalem ciala z tym logiem, ale na pocieszenie napisze, ze trzy osoby ogladaly ze mna te opony i stwierdzili, ze to jest strzalka kierunkowa :lol:

jeszcze pytanko: w zapasie mam takiego samego dunlopa prawie nie smigana, zalozyc ja lepiej na przod czy na tyl ?
dodam tylko, ze 3 pozostale juz sa troche zuzyte
  • 0

#30 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:28, 01.08.2011

hickey, jak chcesz mieszac to pomierz bieznik i daj tak ze ta nowa razem z ta opona ktora ma najwiecej 'miesa'. bez znaczenia gdzie dasz. ja bym dal na przod zeby to szybko zjechac i kupic nowe:)

ale ladnie mnie zmyliles tymi zdjeciami z dobiciem lustrzanym myslalem ze jednak to nie sa takie calkiem symetryczne opony:)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq