Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

szyba czołowa - wymiana


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:53, 26.02.2009

niestety pękła mi dziś szyba czołowa, rysa jakieś 20 cm :-(
na razie fachowiec zrobił mi w szybie otworek na końcu tej rysy i zakleił go czymś, żeby dalej nie leciało (teoretycznie, bo może i tak polecieć).
mam pytanie dotyczące uszczelki tej szyby - czy ta uszczelka jest wyjmowana czy jakoś z szybą wklejana? czy da się ją zdjąć przed oddaniem szyby do wymiany? boje się że przy wymianie mi ją uszkodzą, więc najchętniej sam bym zdjął tę uszczelkę oraz podszybie z wycieraczkami i dopiero zaprowadził auto do wymiany szyby.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#2 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 26.02.2009

Przykro mi że cię to spotkało , muszę cię niestety zmartwić gdyż owa "uszczelka" to coś bardziej w rodzaju maskownicy i owa część jest wklejana razem z szybą no i jest troszkę zabawy żeby zdemontować to nie uszkadzając . Montaż szyby najlepiej robić w zakładzie który da ci gwarancję na jakość tej usługi . A swoją drogą to jednak warto ubezpieczać szyby nie wiem jak to jest teraz w polsce z tym ? Tutaj jest to bardzo tanie .

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#3 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:13, 27.02.2009

no to mnie nie pocieszyłeś. a jak najbezpiczniej zdjąć podszybie, nie chciałbym zniszczyć tych plastikowych mocowań wciskanych. jak się za nie zabrać? podważanie śrubokrętem zostawi na nich jakieś brzydkie uszkodzenia.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:17, 27.02.2009

Jedz do dobrego zakladu i daj im wymienic. Ja mialem wymieniana w styczniu w rzeszowie i gosciu od razu mi powiedzial, ze nowej uszczelki nie oplaca sie kupowac bo kosztuje prawie tyle co szyba, i ze da sie ja wymontowac bez uszkadzania - oni wiedza jak. Zaryzykowalem i wszystko gra - nie zniszczyli uszczelki a nowa szybke zalozyli. Szybka pilkington z zalozeniem i wymontowaniem starej - koszt 390zl

#5 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:11, 27.02.2009

z tego co się zorientowałem to Pilkington robi jakieś szyby do tego acco zielone z zielonym paskiem (chyba tym u góry). to znaczy że odcień tej szyby Pilkingtona jest inny niż oryginalnej?

no i ponawiam pytanie jak te 3 okrągłe zatyczki z podszybia wyjąć żeby ani ich ani podszybia nie uszkodzić? bo wolałbym w warsztacie nie ryzykować zdejmowania. niech się szybą i uszczelką zajmą, z podszybiem nie zaryzykuje.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:51, 27.02.2009

Ja ma wlasnie ta szubke "zielona" z zielonym paskiem. Tak naprawde to tylko pasek jest zielony, ale taki mialem fabrycznie. szyba ma taki odcien jak normalna. Twoja oryginalna szyba taz jest zielonkawa. Odsun sobie do polowy boczna szybe w sloneczny dzien to zobaczysz. Tak czy inaczej, roznicy miedzy pilkingtonem a oryginalna nie widac. (swoja droga wydaje mi sie, ze oryginalnie tez byl pilkington tylko ze znaczkiem Hondy - ale absolutnej pewnosci nie mam)
Z Podszybiem nie pomoge, ja dalem zrobic "fachowcom" i wszystko w porzadku, zalezy na kogo trafisz

tak na marginesie:

Honda Acoord (GB) 2.0i ES 4D 1999 (CG9, F20B6) przebieg 150kkm


GB, - masz na mysli produkcje, czy jestes na wyspach?

#7 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:07, 27.02.2009

GB to produkcja, a oryginalna szybka to sekurit jest ze znaczkiem hondy

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#8 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:19, 27.02.2009

no i ponawiam pytanie jak te 3 okrągłe zatyczki z podszybia wyjąć żeby ani ich ani podszybia nie uszkodzić? bo wolałbym w warsztacie nie ryzykować zdejmowania. niech się szybą i uszczelką zajmą, z podszybiem nie zaryzykuje.

wlasnie oddajac do profesjonalnego zakladu mniej ryzykujesz. Na wyposazeniu zestawow do wklejania zawsze sa specjalne lyzki do sciagania podszybia oraz tych zatyczek.
Tylko poszukaj naprawde dobrego zakladu, ktory udzieli gwarancji. Po wymianie obejrzyj dokladnie slupki- niektore warsztaty lubia linka pociac slupki... Przed wymiana dowiedz sie takze czy po wycieciu starej zabezpieczaja jakos slupki w miejscu ciecia. Pod szyba linka obdziera lakier, jesli sie tego nie zabezpieczy korozja zaczyna sie dobierac po jakims czasie.

#9 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 04.03.2009

Witam!

Nie wiem czy już poradziłeś sobie z tą szybką ale podzielę się swoim doświadczeniem a mianowicie też miałem podobną sytuację jak Ty i niestety trafiłem na "fachowców", którzy mi zniszczyli uszczelki a na dodatek teraz leje mi się do środka woda (Sam sylikonem uszczelniałem i ciągle mam mokry dywanik i nie mam pojęcia którędy cieknie). Wymieniałem ją w Warszawie (koło ul. Ostrobramskiej) i zapłaciłem 420 zł. Nigdy nie róbcie w podrzędnym warsztacie bo tak jak oni mi to spier%$%^%^ to chyba sam bym tak nie zrobił.

Pozdrawiam

#10 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:19, 04.03.2009

ja póki co jeżdżę z tą rysą. rysa jest w lewym dolnym rogu i nie wchodzi na pole pracy wycieraczek, po zrobieniu i zalaniu otworu szyba dalej nie pęka. mam nadzieję ze pojeżdżę trochę aż zrobi się słonecznie i ciepło, wtedy będę zmieniał. słoneczko przygrzeje to i uszczelka łatwiej się ułoży i klej szybciej wyschnie. a w międzyczasie zastanawiam się gdzie to zrobić i zbieram opinie. na pewno zrobię gdzieś gdzie dadzą mi gwarancję na robotę.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#11 yaqp

yaqp
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:26, 08.03.2009

tez mialem wymiane szyby czolowej w mojej accordzince latem zeszlego roku, oddalem auto do fachowcow z autoglassu jaan (ogolnopolska siec) wstawili szybe marki NORDGALSS. Szyba ma mininalnie rozniacy sie gorny pas "zieleni"od oryginalu, posiada nakrapiane pole przeciwsloneczne tak jak to ma oryginalana szyba w miejscy lusterka wstecznego. Koszt calosci 450zl Sierpien 2008. Calosc zostala wykonana przez nich bardzo fachowo (nawet uratowali naklejke rejestracyjna) zadnych problemow po dzis dzien.

pozdrawiam

#12 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 22.04.2009

Proszę o poradę co zrobić z tym fantem...
Niestety w weekend najwidoczniej za długo się trzymałem za ciężarówką i obecnie mam w szybie dwa odpryski co mnie delikatnie mówiąc nieźle wkurzyło.
Oba są nie większe niż 5-7 mm, jeden jest po prostu w postaci wgłębienia/wyszczerbienia (ubytku warstwy szyby), drugi w przeciwieństwie od pierwszego ma małą dziurkę z odchodzącymi na wszystkie strony małymi pęknięciami.
Rozważam dwie opcje:
1. Wymiana szyby.
2. Użycie substancji żywicznej pod ciśnieniem celem uzupełnienie ubytku.
Niezależnie od wyboru bardzo polecano mi wykonanie tego tam gdzie yaqp czyli w Autoglass-ie Jaan. Żal by było rozstawać się z oryginałem ale nie wiem czy pęknięcia nie będą się powiększać.
Co radzicie?


A przy okazji dowiedziałem się dziś ciekawej rzeczy. Otóż PZU od maja lub czerwca wprowadzi specjalne ubezpieczenie na wymianę uszkodzonych szyb w samochodzie (nie wiem jak z lusterkami). Rekomendowaną firmą do naprawy szkody mają być właśnie wszystkie filie Autoglass-u Jaan. Zaletą jest to, że nie idzie to z AC (gdzie minimum to 500 zł wycenionej szkody) i firmę nie interesuje co było przyczyną uszkodzenia. Nie traci się też jakiś zniżek bo to ubezpieczenie jest produktem niezależnym od pozostałych.

#13 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:50, 22.04.2009

train, podjedz do nich, Autoglass Jaan to dobra firma, gosciu obejrzy i Ci powie, czy naprawa bedzie skuteczna, czy miejsce naprawy bedzie sie rzucalo w oczy, czy moze lepiej wymienic szybe itd.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#14 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 22.04.2009

Mikolaj faktycznie, proste rozwiązanie, a rozwieje wątpliwości.

#15 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:51, 23.04.2009

Żal by było rozstawać się z oryginałem ale nie wiem czy pęknięcia nie będą się powiększać.


Pewnie i żal z tego powodu co i innym przychodzi na myśl m.in. sprzedaż autka i wątpliwości nabywcy.

Nie wymieniałem jeszcze nigdy szyby ale jak można to ja bym zostawił starą "do wglądu" w bezpiecznym miejscu.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.





IPB Skin By Virteq